Range Classic různé...
- discovery1liptov
- Příspěvky: 1182
- Registrován: 23 bře 2012 22:15
- tel.: +421 911 156 390
- auto: Land Rover Defender
- Bydliště: Važec
Re: Range Classic různé...
Mirko má niekto okrem teba v čr ešte longa?
Dik.
Dik.
- Mirko
- Příspěvky: 2829
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Range Classic různé...
No já jsem si teď jen dovezl takový hodně odvážný projekt Longa. Ten, co se renovuje není můj. Jinak vím minimálně ještě o 4 dalších vlastnících. Bylo tu dokonce vlastní vlákno pro Longy, ale krom Karla už toho svého snad nikdo z toho vlákna nevlastní.
- wilt
- Příspěvky: 133
- Registrován: 24 úno 2010 12:40
- auto: RRClassic LSE
- Bydliště: v létě v Dobrovízi, přes zimu v Amazonii
- Kontaktovat uživatele:
Re: Range Classic různé...
Já bych dal nevím co, abych se moh v jednom pěkným někdy svézt...
They hung a sign up in our town "If you live it up, you won't live it down"
- Mirko
- Příspěvky: 2829
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Range Classic různé...
Chvíli to ještě nepojede, ale už se snad dostal z nejhoršího. I když srovnatelné s barákem asi hrubá stavba
Long je vyvařený a spasovaný a nyní odcestoval k lakýrníkům
Long je vyvařený a spasovaný a nyní odcestoval k lakýrníkům
- Mirko
- Příspěvky: 2829
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Range Classic různé...
Vrátím se k téhle tématice protože po skoro roce a nějakých 20 000km asi mohu hodnotit - auto už nesmrdí vevnitř jako dřív, ale rozhodně ani tyhle 3 až 4 vrstvy se nevyrovnají originálnímu jednodílnému tlumení. Prostě ne, vůz je vevnitř pocitově hlučnější, více se přenáší zvuk převodovky. Navíc ani tato skladba nemá stejnou výšku jako originál, což je malinko cítit. Tvarovaný koberec nedoléhá na podkladu, je pod ním dutina. Takže známá pravda ze stavební akustiky, že váhu ničím nenahradíš, platí i zde.... Originál tlumení tunelu a podlahy u noh stojí něco kolem 400 liber. pokud je teda ještě dostupné, a asi by šel některou z použitých vrstev doplnit a vylepšit, ale nikoliv plnohodnotně nahradit. Přímé měření hodnot před a po jsem bohužel neprovedl, jelikož jsem se rozhodl až v průběhu práce tlumení nahradit, takže je to můj subjektivní názor.Mirko píše: 21 říj 2020 17:00 Další aktuální téma: Díky topení, jehož vyústky jsme poškodili při poslední výměně motoru (Už jsem psal, že si s těmi auty užiju dost?) jsem vyplavil prostor pod nohami a byť jsem původně chtěl nasáklé staré, částečně popraskané tlumení s gumovým povrchem vysušit a vrátit na místo, tak poté, co jsem ho měl několik dni v hostinském pokoji a stále se z něj dala vymáčknout smradlavá voda, tak jsem tuhle cestu zavrhl a jel do osvědčeného Ahifi, jestli ten 2,5cm tlustý bazmek nepůjde něčím nahradit. Zkoušeli jsme různé skladby, nakonec jsou tam až 4 vrstvy materiálu a stejně to není tak tlusté jako originál. Už je na tom koberec a jsem zvědavý.
O hluk mi jde až v poslední řadě. Strop jsem vytlumil už před lety a efekt nula nic, navíc si fakt myslím, že to původní odhlučnění bylo kvalitní. Ale ten puch možná vymizí z toho starého krámu. Navíc jsem leštil i krabice od řídicích jednotek a proplachoval hadice od topení, aby v autě byl svěžejší odér...
- discovery1liptov
- Příspěvky: 1182
- Registrován: 23 bře 2012 22:15
- tel.: +421 911 156 390
- auto: Land Rover Defender
- Bydliště: Važec
Re: Range Classic různé...
Akurat som ti chcel písať mirko lebo zachvilku pride na rad tento ukon v 2door čo robím a potrebujem tam dať čosi fakt dobré.
- Mirko
- Příspěvky: 2829
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Range Classic různé...
Ahoj,
no jak jsem psal. Více zkušeností nemám. Mám pod střechou 2 vrstvy tlumení, v kufru na bocích alubutyl a vpředu pod kobercem až po sloupek řízení Alubutyl+Comfort Integra+Blockshock+Blockator. Mám i tlumení mezi motorem a kabinou v motorovém prostoru (sériově)... Prostě dle mého nejúčinnější to, co v autě bylo (mluvím o výbavě SE a LSE), ale bohužel je dnes obvykle v bídném stavu. Případně je možno doplnit další Alubutyl. Nějak si s tím budu muset poradit i v Longovi.
Problém těchto "Hifi -upgradu" je dle mého, že je to vždy myšleno jako zlepšení stávajícího stavu, ale nikoliv jako kompletní náhrada stávajícího tlumení, proto je to i vždy tak tenké, aby se to vlezlo pod stávající koberec a nic se nezvyšovalo.
Ale pokud si pamatuju, tak řešíš Diesela, takže tam je to prakticky bezpředmětné
Mirko
no jak jsem psal. Více zkušeností nemám. Mám pod střechou 2 vrstvy tlumení, v kufru na bocích alubutyl a vpředu pod kobercem až po sloupek řízení Alubutyl+Comfort Integra+Blockshock+Blockator. Mám i tlumení mezi motorem a kabinou v motorovém prostoru (sériově)... Prostě dle mého nejúčinnější to, co v autě bylo (mluvím o výbavě SE a LSE), ale bohužel je dnes obvykle v bídném stavu. Případně je možno doplnit další Alubutyl. Nějak si s tím budu muset poradit i v Longovi.
Problém těchto "Hifi -upgradu" je dle mého, že je to vždy myšleno jako zlepšení stávajícího stavu, ale nikoliv jako kompletní náhrada stávajícího tlumení, proto je to i vždy tak tenké, aby se to vlezlo pod stávající koberec a nic se nezvyšovalo.
Ale pokud si pamatuju, tak řešíš Diesela, takže tam je to prakticky bezpředmětné
Mirko
-
- Příspěvky: 15133
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Range Classic různé...
Hezké. Doteď jsem si myslel, že alubutyl, nebo třeba IPA je tam kvůli tlumení rezonancí plechů, nikoliv jako pohltivá zvuková izolace. A podobně to bude s tím hifi doplňováním tlumení, jak píšeš.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Mirko
- Příspěvky: 2829
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Range Classic různé...
Jasně, ten Alubutyl je proti rezonancím a nemusí být ani tak celoplošně použit, ale když už je tak levný...ty ostatní barevné vrstvy se želvičkama by už ale měli být pohltivé, jsou to většinou různě tlusté, napuštěné a vrstvené pěny. Na stropě mám alubutyl plus nějakou pěnu, a to něco málo přineslo, víc mi zalehávají uší od té doby...
Včera jsem navíc při surfování zjistil, že tady ty želvy dělají rusáci, takže to je pak jasný, proč to nefunguje.
Do aut, které se běžné tuzingují a do Tesel asi dobrý, jelikož to jsou obvykle holé plechy, jenže Range už z výroby má tlumící panely uvnitř dveří, alubutyly na podlaze a pak prostě 2,5 centimetrů hustou pěnu s tlustým gumovým povrchem pod nohama a v kufru. Vzhledem k dalšímu hluku v autě od větru, topení atd. se kterým už nic nenaděláš, je to sériové řešení asi maximálně účinné a tady ty doplňkové pláty ho prostě nenahradí, nebo bych tam musel ještě dat 3 vrstvy, ale to už jsem na ceně toho originálu...
Včera jsem navíc při surfování zjistil, že tady ty želvy dělají rusáci, takže to je pak jasný, proč to nefunguje.
Do aut, které se běžné tuzingují a do Tesel asi dobrý, jelikož to jsou obvykle holé plechy, jenže Range už z výroby má tlumící panely uvnitř dveří, alubutyly na podlaze a pak prostě 2,5 centimetrů hustou pěnu s tlustým gumovým povrchem pod nohama a v kufru. Vzhledem k dalšímu hluku v autě od větru, topení atd. se kterým už nic nenaděláš, je to sériové řešení asi maximálně účinné a tady ty doplňkové pláty ho prostě nenahradí, nebo bych tam musel ještě dat 3 vrstvy, ale to už jsem na ceně toho originálu...
- Mirko
- Příspěvky: 2829
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Range Classic různé...
Navíc, když to porovnám se stavební akustikou, tak je ten přístup zevnitř vytlumit vůz proti hluku z venku prostě nesmysl sám o sobě. Obvykle se snažíš, aby se ten hluk nedostal ani do konstrukce a nemohl být přenášen, což by ale znamenalo obalit auto zvenčí. Byť to zní absurdně, tak někde se vlastně takto děje - dneska jsou plastové podběhy olepené tak, aby hluk od odrážejících šutrů ani nevznikal, tunely převodovek jsou vytlumené atd. Rolls Royce má snad dokonce zdvojenou podlahu...
-
- Příspěvky: 15133
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Range Classic různé...
Souhlasím. Ještě bych poprosil a fotky a popis materiálu "na omak", co jsi tam vlastně dal a co není ono.
Sice to nebudu nejspíš řešit v RRC, ale v Defenderu, kde zlepšení bude výrazné, však dnes je tam jenom holý plech, ale nechce se mi to vymýšlet od nuly, když už si někdo pohrál. A zvlášť ty různé pohltivé pěny nejsou úplně běžná/skladová věc, takže metoda pokus/omyl není zrovna ideální. O ceně už se vůbec nebavím, zvlášť pokud bych trval na to, aby to bylo nehořlavé/oheň nešířící, jak by to v autě být mělo.
Sice to nebudu nejspíš řešit v RRC, ale v Defenderu, kde zlepšení bude výrazné, však dnes je tam jenom holý plech, ale nechce se mi to vymýšlet od nuly, když už si někdo pohrál. A zvlášť ty různé pohltivé pěny nejsou úplně běžná/skladová věc, takže metoda pokus/omyl není zrovna ideální. O ceně už se vůbec nebavím, zvlášť pokud bych trval na to, aby to bylo nehořlavé/oheň nešířící, jak by to v autě být mělo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Mirko
- Příspěvky: 2829
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Range Classic různé...
Na plech jsem dával černý alubutyl, vidět na fotkách jako ty černé lesklé kostky.
https://www.ahifi.cz/profidamp-alubutyl-18-v2-0.html
Pak tam šli 3 různé "zvukově-izolační materiály" od Ahifi - vše skladem, kucí už tam jedou ve velkém.
https://www.ahifi.cz/protihlukova-izolace/
Prvně tam je Comfortmat Integra, což je nějaká měkčí vyšší pěna, potažená jakoby látkovou membránou, pak Blockshot, což je hustší pěna opět s látko na povrchu a dle prodejce v podstatě přes něj neprojde ani výstřel z děla (nebo žabí kýchnutí, teď už si nepamatuju jak to říkal) a v místech, kde jsem potřeboval tvrdší podklad kvůli našlápnutí, aby se mi pěnové vrstvy nepropadaly pod nohama, tak tam je ten Blockator, což je jak kožená podrážka od bot, nejtvrdší, co tam měli, nicméně i tak měkčí než ta původní tlustá guma, která byla pod kobercem.
Na stropě je Alubutyl a pak nějaký Gladen Aero Foam:
https://www.ahifi.cz/gladen-aero-foam.html
to mělo nějaký vliv, co si tak pamatuju, ale opět bez měření, řešil jsem to spíš z plezíru při opravě shořelé kabeláže už někdy dříve.
Vůbec jsem teda na rozdíl od tebe neřešil termoizolační vlastnosti, kempovat v Rangovi by mě mohlo....
Aby to nevyznělo špatně, se servisem v Ahifi a poradenství jsem spokojen, nakupuju tam už roky, mám od nich rádia, repráky, odhlučňovali vaječného likéra a montovali v něm nové Hifi-systém. Je mi jasné, že materiál nakupují z ruska za 3 vodky jednu paletu, ale ceny se mi nezdají mimoňské za to, že jsou věci skladem, vše je popsané, přehledný web, jsou k tomu návody, doporučení, online-chat atd...
https://www.ahifi.cz/profidamp-alubutyl-18-v2-0.html
Pak tam šli 3 různé "zvukově-izolační materiály" od Ahifi - vše skladem, kucí už tam jedou ve velkém.
https://www.ahifi.cz/protihlukova-izolace/
Prvně tam je Comfortmat Integra, což je nějaká měkčí vyšší pěna, potažená jakoby látkovou membránou, pak Blockshot, což je hustší pěna opět s látko na povrchu a dle prodejce v podstatě přes něj neprojde ani výstřel z děla (nebo žabí kýchnutí, teď už si nepamatuju jak to říkal) a v místech, kde jsem potřeboval tvrdší podklad kvůli našlápnutí, aby se mi pěnové vrstvy nepropadaly pod nohama, tak tam je ten Blockator, což je jak kožená podrážka od bot, nejtvrdší, co tam měli, nicméně i tak měkčí než ta původní tlustá guma, která byla pod kobercem.
Na stropě je Alubutyl a pak nějaký Gladen Aero Foam:
https://www.ahifi.cz/gladen-aero-foam.html
to mělo nějaký vliv, co si tak pamatuju, ale opět bez měření, řešil jsem to spíš z plezíru při opravě shořelé kabeláže už někdy dříve.
Vůbec jsem teda na rozdíl od tebe neřešil termoizolační vlastnosti, kempovat v Rangovi by mě mohlo....
Aby to nevyznělo špatně, se servisem v Ahifi a poradenství jsem spokojen, nakupuju tam už roky, mám od nich rádia, repráky, odhlučňovali vaječného likéra a montovali v něm nové Hifi-systém. Je mi jasné, že materiál nakupují z ruska za 3 vodky jednu paletu, ale ceny se mi nezdají mimoňské za to, že jsou věci skladem, vše je popsané, přehledný web, jsou k tomu návody, doporučení, online-chat atd...
Re: Range Classic různé...
Na Ahifi mají i slušnou sekci s návody co se týče odhlučnění: https://www.ahifi.cz/jak-odhlucnit-auto/MadTom píše: 08 říj 2021 11:42 Souhlasím. Ještě bych poprosil a fotky a popis materiálu "na omak", co jsi tam vlastně dal a co není ono.
Sice to nebudu nejspíš řešit v RRC, ale v Defenderu, kde zlepšení bude výrazné, však dnes je tam jenom holý plech, ale nechce se mi to vymýšlet od nuly, když už si někdo pohrál. A zvlášť ty různé pohltivé pěny nejsou úplně běžná/skladová věc, takže metoda pokus/omyl není zrovna ideální. O ceně už se vůbec nebavím, zvlášť pokud bych trval na to, aby to bylo nehořlavé/oheň nešířící, jak by to v autě být mělo.
i ukázky jejich práce, vč. Defíků: https://www.ahifi.cz/autohifi-montaze-d ... and-rover/
Disco2 Td5 2004
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)
-
- Příspěvky: 15133
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Range Classic různé...
Děkuji za detailní popis. Bohužel zkušenosti s auto hifi obchody jsou takové, že málo kdo tomu rozumí, hlavně že to bliká, má modrý displej a je v tom kapacitor. Proto jsem chtěl konkrétní zkušenosti od někoho, kdo se tím neživí a jehož primárním cílem není prodat.
Co se týče dostupnosti skladem - eshopy nejsou problém, horší je to v takovém případě s výběrem. Alespoň já si pro mě nové věci potřebuju osahat. Trošku napoví videa, ale vlastní zkušenost je vlastní zkušenost.
Co se týče dostupnosti skladem - eshopy nejsou problém, horší je to v takovém případě s výběrem. Alespoň já si pro mě nové věci potřebuju osahat. Trošku napoví videa, ale vlastní zkušenost je vlastní zkušenost.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Range Classic různé...
Jak bylo zmíněno LR do starých kusů dával festovní koberce s hromadou tlumící pěny to už se dnes nevidí proto i výsledek není takový jako u moderních aut.
Ty tlumící materiály pro automotive jsou nehořlavé sám jsem to testoval.
Mám vytlumenu 1/2 Discovery 2, výsledek spíše zklamání.
Všechny dveře jsou super pro poslech muziky jinak se hluk do auta prostě dostane přes mizerné těsnění dveří atd.
Střecha se zpevnila a něco pohltila, ale že bych si sedl na prdel to ne.
Budu dělat ještě zadní podběhy a kufr tak uvidím, ale moc od toho nečekám.
AHifi mají v brně fajn prodejnu tam si můžeš osahával do aleluja.
Ty tlumící materiály pro automotive jsou nehořlavé sám jsem to testoval.
Mám vytlumenu 1/2 Discovery 2, výsledek spíše zklamání.
Všechny dveře jsou super pro poslech muziky jinak se hluk do auta prostě dostane přes mizerné těsnění dveří atd.
Střecha se zpevnila a něco pohltila, ale že bych si sedl na prdel to ne.
Budu dělat ještě zadní podběhy a kufr tak uvidím, ale moc od toho nečekám.
AHifi mají v brně fajn prodejnu tam si můžeš osahával do aleluja.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
- Mirko
- Příspěvky: 2829
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Range Classic různé...
Na Pickupu se taky děje pokrok. Volební víkend se využil k přeložení elektriky do bezpečných míst a je hotová výměna crossmemberu, vyvaření prahů a střecha je svařená ze dvou kusů, aby měla hezčí konec:
- Mirko
- Příspěvky: 2829
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Range Classic různé...
Dneska jsem se teda rozhodl měřit. Classic při běžné jízdě po rovině, ne v plném zátahu, ani na volnoběh z kopce:
srovnání můj Classic (rychlost dle GPS, aplikace sound meter, měřeno ve výšce uší) / test Bentley Mulsanne 2015 / test Dacia Duster 2016
při 60 Km/H cca. 64 dB /56 / 68
při 100 Km/h cca. 69 dB / 61 / 73
při 130 Km/h cca. 72 dB / 65 / 76
takže není to tak hrozný, ale ani moc tichý.. Myslím, že těsnění do dveří by mohli udělat velký rozdíl a pak to, že mi výfuk drncá o kastli....
- Mirko
- Příspěvky: 2829
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Range Classic různé...
Jsem čekal, že si všichni nainstalujete sound meter do chytrého founu a vyrazíte na dálnici, ale jsem rád, že máte lepší věci na práci
No já taky....
a pickup už je skoro poskládaný, teď ho čeká zbytek kabiny, pak brzdy/podvozek a seřízení motoru. No a pak uvidíme...
No já taky....
a pickup už je skoro poskládaný, teď ho čeká zbytek kabiny, pak brzdy/podvozek a seřízení motoru. No a pak uvidíme...
-
- Příspěvky: 15133
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Range Classic různé...
koukám, že si hraješ na leštiče a na popelku. Nejdřív vyleštit a potom roztřídit. Trubky jsou olejové k automatu nebo palivové? Co je to za materiál?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Mirko
- Příspěvky: 2829
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Range Classic různé...
Roztříděné to bylo i předtím, ale to jsem po osazenstvu galvanovny fakt nemohl chtít...nebo spíš zaplatit.
Trubky to jsou palivové 8mm Kunifer - slitina mědi a niklu. Rovnám to přístrojem od Kwix UK, aby to nějak vypadalo, na ten pertl jsem si objednal special nářadí z USA, spony jsou Normaclamp - drží to jak bejk, je to nerez a povolíš v případě potřeby čímkoliv, protože jsem si zase užil se sundáním nádrže a starých trubek se šroubovacíma sponama, kde flexku fakt použít nechceš a stějně se tam nedostaneš. Koncovky jsou nerezové. Staré trubky jsem měl durch na 2 autech a na Longovi už taky nevypadali hezky. Na tom rozřezaném Rangovi už jsou nyní nainstalované je to uklidňující pohled:
a ten zbytek brzy bude... taky:
Trubky to jsou palivové 8mm Kunifer - slitina mědi a niklu. Rovnám to přístrojem od Kwix UK, aby to nějak vypadalo, na ten pertl jsem si objednal special nářadí z USA, spony jsou Normaclamp - drží to jak bejk, je to nerez a povolíš v případě potřeby čímkoliv, protože jsem si zase užil se sundáním nádrže a starých trubek se šroubovacíma sponama, kde flexku fakt použít nechceš a stějně se tam nedostaneš. Koncovky jsou nerezové. Staré trubky jsem měl durch na 2 autech a na Longovi už taky nevypadali hezky. Na tom rozřezaném Rangovi už jsou nyní nainstalované je to uklidňující pohled:
a ten zbytek brzy bude... taky: