Stránka 4 z 5
Re: Chlazení převodovek
Napsal: 08 čer 2013 20:52
od lumberjack
Rover CK píše:
doporučenou pracovní teplotu 145°C,

, leda že by k tomu ještě drhla ruční brzda na kardanu

:
to jsi asi špatně dočetl , jestli to nebude nááááhodou F -
Fahrenheita 
:
na převodovce potažmo i na dif . se má udržet ruka tj. asi asi 40-50 °C, pokud to bude mít víc jak 100°C tak je to
totálně špatný , vypálíš olej , gufera, atd, atd.
Ještě že si svoje auta opravuji sám ...

mnoho peněz tak ušetřím .
No já si měnil čidlo mezinápravy a pak i všechny oleje a popravdě, ujel jsem jen pokaždý asi 12km a ruku jsem na přídavný převodovce dobrovolně neudržel. Musel jsem počkat, až to bude provozuschopný, takže bych se tomu zase tak nedivil, ale mám TD5...
Re: Chlazení převodovek
Napsal: 08 čer 2013 21:05
od eliott
Nech to být, pán je evidentně odborník, máme štěstí, že jde kolem

Re: Chlazení převodovek
Napsal: 09 čer 2013 20:56
od Rover CK
To: lumberjack
tak že jsem si dal "práci "s přepočtem °F na °C , vrorec je C= /F-32/*5/9 a dosadíme hodnoty C=/145-32/*5/9 a výsledek je 62°C, Tak že výpočtem je těch 62°C, ta max. provozní teplota převodovek - no a na těch 62°C, udrží čí neudrží ruku asi jak kdo

ale to není podstatný . /,Já jsem odhadnul provozní teplotu převodovky na 40-50°C, páč vzorec nenosím v palici /, . Podstatný je že
maximální provozní teplota převodovek není tak vysoká teplota /145°C,/ jak se Eliott domnívá a zde uvádí . A pokud tomu věříš , či máš furt pochybnosti , že ta provozní teplota převodovky by mohla opravdu se blížit těm 145°C , tak si doma dej do kastrolu převodový olej a na vařiči to zahřej na těch 145°C, a uvidíš co se bude dít , Doporučuji však předem zavolat hasiče

Re: Chlazení převodovek
Napsal: 09 čer 2013 21:15
od eliott
No tak já si dám tu práci a najdu to v tom RAVE a dám to sem. Ty vaše věčné debaty o teplotách už mě nebaví, obzvlášť když musím debatovat s narušenou osobností. Stupnice univerzálního budíku snad hovoří jasně
http://www.highperformanceparts.cz/anal ... nu_c.11168" onclick="window.open(this.href);return false;
Chápu, že se psychopat baví tím, že mate veřejnost, která nemá dostatek informací, ale to asi není smyslem tohoto fóra.
Re: Chlazení převodovek
Napsal: 09 čer 2013 21:27
od Rover CK
eliott píše:No tak já si dám tu práci a najdu to v tom RAVE a dám to sem. Ty vaše věčné debaty o teplotách už mě nebaví, obzvlášť když musím debatovat s narušenou osobností. Stupnice univerzálního budíku snad hovoří jasně
http://www.highperformanceparts.cz/anal ... nu_c.11168" onclick="window.open(this.href);return false;
Chápu, že se psychopat baví tím, že mate veřejnost, která nemá dostatek informací, ale to asi není smyslem tohoto fóra.
ale člověče !! . to je rozsah budíku

a z toho opravdu mylně odvozuješ... , To je jako když na Defendera namontuješ tachometr do 250km/h

, a tomu věřej snad jen malý kluci
Re: Chlazení převodovek
Napsal: 09 čer 2013 21:37
od eliott
Rover CK píše:eliott píše:No tak já si dám tu práci a najdu to v tom RAVE a dám to sem. Ty vaše věčné debaty o teplotách už mě nebaví, obzvlášť když musím debatovat s narušenou osobností. Stupnice univerzálního budíku snad hovoří jasně
http://www.highperformanceparts.cz/anal ... nu_c.11168" onclick="window.open(this.href);return false;
Chápu, že se psychopat baví tím, že mate veřejnost, která nemá dostatek informací, ale to asi není smyslem tohoto fóra.
ale člověče !! . to je rozsah budíku

a z toho opravdu mylně odvozuješ... , To je jako když na Defendera namontuješ tachometr do 250km/h

, a tomu věřej snad jen malý kluci
Přijeď někdy na nějakou akci, osobně ti podržím ruku na převodovce někoho, kdo zrovna přijede z daleka

Re: Chlazení převodovek
Napsal: 09 čer 2013 21:42
od petmic
toto hovori za vsetko. niekedy je lepsie najskor citat a potom kecat.
Re: Chlazení převodovek
Napsal: 09 čer 2013 21:51
od eliott
petmic píše:toto hovori za vsetko. niekedy je lepsie najskor citat a potom kecat.
Díky, nemám doma v noťasu RAVE

Re: Chlazení převodovek
Napsal: 09 čer 2013 21:52
od Rover CK
to eliott
ale já se nepřu že já udržím ruku na cca 60 st. C . Půjč si teploměr a tu převodovku ,až zrovna někdo přijede zdaleka změř .
Re: Chlazení převodovek
Napsal: 09 čer 2013 22:14
od Balú
zaujímavé ,tak som si dal tú robotu a ujo gúgl mi povedal,že pracovné teploty prevodoviek bývajú vysoké,100-140 stupňov je uplne bežné ,u niektorých značiek to môže byť krátkodobo až 180 stupňov CELZIA, potom už olej rapídne degraduje.zaujímavé, zas som o niečo múdrejší.
Re: Chlazení převodovek
Napsal: 10 čer 2013 18:23
od Rover CK
zřejmě to tak bude , když to píšou v manuálu , Možná že je to taky jeden z důvodů proč v Austrálii nebo v Afganistanu , a i jinde u arabáků , kde je často i 40°C jezdí Toyoty a Def. tam skoro nikdo nechce. A při těch teplotách by ta převodovka na Def, měla tak 190°C ./ Na převodovce i diferenciálu u mé Toy. HZJ 70 po cca 200km , Praha-Brno udržím ruku aniž bych se popálil./ Ale už dám pokoj a studený

Re: Chlazení převodovek
Napsal: 10 čer 2013 19:05
od MadTom
No a to je třeba důvod, proč v africké specifikaci ty auta mají u manuální převodovky regulérní chladič oleje. Stačí se podívat do návodu. A ano hřejí se, proto do manuální převodovky R380 je olej MTF94 - trošku specialitka, stavěná na snášení vyšších teplot.
Re: Chlazení převodovek
Napsal: 12 čer 2013 07:24
od petmic
MadTom píše:No a to je třeba důvod, proč v africké specifikaci ty auta mají u manuální převodovky regulérní chladič oleje. Stačí se podívat do návodu. A ano hřejí se, proto do manuální převodovky R380 je olej MTF94 - trošku specialitka, stavěná na snášení vyšších teplot.
Trochu odbocim od temy.
1. Aka je farba MTF94? cervena ci zlta?
2. Niekto pouziva ATF do R380. Rozumiem tomu sprave ze LR neskor zmenil olej do R380 na MTF94?? Do D2 2004 by do R380 mal ist MTF94, ze??
Re: Chlazení převodovek
Napsal: 12 čer 2013 10:16
od MadTom
Správně tam patří MTF94. To s ATF si podle mě někdo někde nenašel, že auto může mít dvě různé převodovky - manuální a automatickou a popletl to dohromady. Docela to chápu, zvlášť když je tam ještě přídavná převodovka.
Re: Chlazení převodovek
Napsal: 12 čer 2013 10:24
od petmic
Vcera som bol u Pesla a tam mi tvrdili ze mam v R380 zly olej. Ze tam patri cerveny ATF, tento tam leju oni.
V RAVE som to prave nasiel - TSB 0007 (29.3.2000). Povodne do R380 bol specifikovany Dexron II (rozumiem ze sa to vola aj ATF) a neskor (v roku 2000) to zmenili na MTF94.
Zvlastne ze u Pesla to nevedia.
Re: Chlazení převodovek
Napsal: 12 čer 2013 11:01
od MadTom
ATF = automatic transmission fluid = olej do automatické převodovky, Dextron 2 nebo Dextron 3 je už specifikace toho oleje.
Teď jsem ještě koukal do RAVE a tam je napsané, že se má používat MTF94 a pokud není, tak Dextron 2 nebo Dextron 3. Já tam leju MTF94. Cenově je to podobné, akorát se musí shánět, protože ho běžně na pumpě nemají.
Když jsem auto koupil, bylo tam něco jiného, a převodovka fungovala hůř, ale Dextron to nebyl - bylo to žluté, né červené, jakou jsou oleje do automatu.
Re: Chlazení převodovek
Napsal: 12 čer 2013 11:05
od lopik
workshop manual pre 300 Tdi
Re: Chlazení převodovek
Napsal: 12 čer 2013 11:16
od petmic
Toto je LR TSB ohladom pouzivania Castrol olejov:
Re: Chlazení převodovek
Napsal: 12 čer 2013 11:17
od petmic
LR TSB ohladom zmeny oleja v R380 z Dexron II na MTF94
Re: Chlazení převodovek
Napsal: 12 čer 2013 16:25
od eliott
Jen doplním, že starší převodovka LT77, která je konstrukčně stejná s R380, má předepsaný ATF Dextron II, to je asi také jedna z příčin zmatků kolem těchto olejů...