
Placeni mytneho s LR a vlekem
Moderátor: Acon
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Placeni mytneho s LR a vlekem
Jo pokud není auto na IČO , tak tachograf být nemusí .... někteří jezdí i bez tachografu ( co naplat,když na něj nemají
)

D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
Re: Placeni mytneho s LR a vlekem
Zdar pánové - teď jsem si všiml drobné nepřesnosti a chci Vás na ní upozornit - bod 1) je sice pravda, ale s tímto omezením. Největší povolenená hmotnost přípojného vozidla nesmí přesáhnout největší povolenou hmotnost tažného vozidla u kategorie M1 a n1 a 1,5násobek největší povolené hmotnosti u vozidel M1G a N1G (což. jsou 4kolky).MadTom píše:Jestli jsem to správně pochopil tak jsou dvě věci které hrají roli při tahání přívěsu:
1. jeho okamžitá hmotnost musí být menší, než je hmotnost kterou má auto povolené na kouli (zjednodušeně řečeno) - takže i velikej ale prázdnej přívěs, mohu táhnout za malým autem
2. celková hmotnost (tj. to kolik může přívěs nebo auto vážit maxinálně včetně nákladu) se počítá pro účely mýta a řidičáku.
3. dnes (2009) se brala pro dálniční známku celá souprava, příští rok (2010) se pro účely mýta pro vozidla do 3,5tuny a soupravy tažené takovýmto vozidlem (auto s vlekem) bude počítat pouze hmotnost tažného vozidla a pokud ta bude do 3,5tuny, tak na něj stačí dálniční známka (pokud bude nad, tak stejně bude mýto platit i bez vleku).
Takže pokud vezmu Disco2 s celkovou hmotností cca 2,8t a k tomu malej karavam s celkovou hmotností 750kg, tak souprava má celkovou hmotnost 3550kg a letos (2009) jsem musel mít známku nad 3,5t ale příští rok (2010) mi bude stačit do 3,5t a mýto se mě týkat nebude. Což je pro mě dobrá zpráva, protože tahleta situace se mi vloni stala cestou na Valachy, takže jsem těch necelých 30km musel mimo dálnici.
Pokud jsem to pochopil špatně, prosím u upozornění. Momentálně se mi to nechce celé znovu hledat.
Z čehož tedy plyne, že např. s osobákem, který má celkovou hmotnost např. 2000kg a má na kouli povoleno 1400kg, nesmím táhnout PRÁZDNÝ přívěs o celkové hmotnosti 2,5t ( ikdyž váží prázdny třeba jen 400kg !!!
Bacha na to, policajti to vědí (nebo alespoň někteří) - kolega v práci platil s Focusem, když táhl prázdné plato 2,5t.
Discovery II Td5
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Placeni mytneho s LR a vlekem
A určitě je tam největší povolená a né okamžitá hmotnost? Dřít to tak bylo, ale mám dojem, že se to lehce změnilo, právě v této drobnosti. Jednou jsem to řešil, když jsme vezli na dvouosém přívěsu polystyrén a celé to za osobákem vypadalo, že je to asi 2krát větší než to auto, ale policajt byl rozumnej a nechal si vysvětlit, že druhá možnost byl náklaďák a kvůli probíhající opravě zajížďka skoro 40km.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- faethor
- Příspěvky: 185
- Registrován: 23 led 2010 13:43
- tel.: 607140385
- auto: Discovery1,Defender
- Bydliště: Hradec Králové nebo kousek od Hradce
Re: Placeni mytneho s LR a vlekem
Ještě jak tady psal že na disko s vlekem mu stačí B + E, jste si tím jistý? Třeba mě v autoškole kecali, ale tvrdili mi, že musím mít C + E, abych mohl řídit soupravu nad 3,5 t. Což disko s vlekem rozhodně je.
Disco I, se kterým jezdí táta.
Defender 110
RRC 76 v čekající renovaci
Defender 110
RRC 76 v čekající renovaci
- stan
- Příspěvky: 680
- Registrován: 22 zář 2009 20:35
- tel.: +420 603 499 869
- auto: Discovery III - 4,4i
- Bydliště: Krnov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Placeni mytneho s LR a vlekem
od letoška je změna a počítá se hmotnost tažného vozidla. A jelikož je disco do 3,5t, tak ti stačí Bfaethor píše:Ještě jak tady psal že na disko s vlekem mu stačí B + E, jste si tím jistý? Třeba mě v autoškole kecali, ale tvrdili mi, že musím mít C + E, abych mohl řídit soupravu nad 3,5 t. Což disko s vlekem rozhodně je.
a když s vlekem přesáhneš 3,5t, tak musíš mít i E
Land Rover Discovery III - 4,4i V8 HSE - LPG, automat, rok 2006
nafta je palivo satanovo
nafta je palivo satanovo

Re: Placeni mytneho s LR a vlekem
Opravdu to tak je (par. 14, odst. 7b, vyhl.341/2002Sb). A platí ještě( odst.2), že okamžitá hmotnost přípojného vozidla smí být nejvýše 1,5násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Tudíž není možné táhnout s prázdným autem plný 3,5t vlek(teoreticky). Petr
Discovery II Td5
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Placeni mytneho s LR a vlekem
Ano přesně, jsou to okamžité hodnoty hmotnosti tažného a přípojného vozidla - je to kvůli tomu, že s prázdným autem a těžkým vlekem by ti v lepším případě auto prokluzovalo a blbě brzdilo v horším by tě vlek vymetl ze silnice.
Ad řidičák - s pouze Bčkem můžeš s vozíkem jehož MAXIMÁLNÍ hmotnost je 750kg (tj. lehký vozík), na těžší vozík potřebuješ B+E. Pokud auto je s celkovou hmotností 2,8t (např. Disco2) a na kouli má psané 3,5t tak ti na to stačí B+E, protože auto je do 3,5t a vozík nad 750kg. C+E není nutné, i když celá souprava má maximálku nad 3,5t.
Ad řidičák - s pouze Bčkem můžeš s vozíkem jehož MAXIMÁLNÍ hmotnost je 750kg (tj. lehký vozík), na těžší vozík potřebuješ B+E. Pokud auto je s celkovou hmotností 2,8t (např. Disco2) a na kouli má psané 3,5t tak ti na to stačí B+E, protože auto je do 3,5t a vozík nad 750kg. C+E není nutné, i když celá souprava má maximálku nad 3,5t.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Placeni mytneho s LR a vlekem
kedy ste niekto sli na slovensko, tak vedzte:
platenie za dialnice bude o cosi spravodlivejsie
povodne to bolo tak, ze aj suprava v kategorii N1(G) nad 3.5t musela mat krabicku.
platenie za dialnice bude o cosi spravodlivejsie
povodne to bolo tak, ze aj suprava v kategorii N1(G) nad 3.5t musela mat krabicku.
- faethor
- Příspěvky: 185
- Registrován: 23 led 2010 13:43
- tel.: 607140385
- auto: Discovery1,Defender
- Bydliště: Hradec Králové nebo kousek od Hradce
Re: Placeni mytneho s LR a vlekem
Aha, takže jsem si to C loni dělal zbytečně, potěšující.stan píše:od letoška je změna a počítá se hmotnost tažného vozidla. A jelikož je disco do 3,5t, tak ti stačí Bfaethor píše:Ještě jak tady psal že na disko s vlekem mu stačí B + E, jste si tím jistý? Třeba mě v autoškole kecali, ale tvrdili mi, že musím mít C + E, abych mohl řídit soupravu nad 3,5 t. Což disko s vlekem rozhodně je.
a když s vlekem přesáhneš 3,5t, tak musíš mít i E

Disco I, se kterým jezdí táta.
Defender 110
RRC 76 v čekající renovaci
Defender 110
RRC 76 v čekající renovaci
Re: Placeni mytneho s LR a vlekem
Asi Tě zklamu, i minulý rok a nakonec i předtím v minulosti platilo, že s Bčkem můžeš táhnout vlek o celkové hmotnosti do 3,5t a stačí ti na to B+E, i když se soupravou přesáhneš 6t.
Discovery II Td5
Re: Placeni mytneho s LR a vlekem
...
Naposledy upravil(a) pidibi dne 15 pro 2010 00:10, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Placeni mytneho s LR a vlekem
tak já to mám v řidičáku (vydaný v roce 2000) napsané trošku jinak (opíšu jenom ty podstatné skupiny):
B - motorová vozidla, s výjimkou vozidel skupiny A, jejich celková hmotnost nepřesahuje 3500kg a jejichž počet míst k sezení, kromě místa řidiče, nepřevyšuje 8
E - Motorová vozidla skupiny B, C nebo D, k jejichž řízení je řidič oprávněn a k nimž je připojen jiný přívěs (návěs) než lehký.
nikde tam není omezení B+E = souprava maximálně 3500kg
Teoreticky B+E kde B bude vozidlo kategorie M1G s celkovou hmotností 3500kg tak by mohlo táhnout 3500*1,5=5250kg tj. celkem 8750kg (pokud by nějaké takové auta a vozíky byly).
Ono to tak nebylo, ale změna už je několik let. Bylo to jenom ve formulaci zákona. Protože když vezmu třeba dodávku která ma maximální hmotost 3,4t tak s B+E bych za ni mohl pověsit max 100kg vozík a to je úplná blbost.
B - motorová vozidla, s výjimkou vozidel skupiny A, jejich celková hmotnost nepřesahuje 3500kg a jejichž počet míst k sezení, kromě místa řidiče, nepřevyšuje 8
E - Motorová vozidla skupiny B, C nebo D, k jejichž řízení je řidič oprávněn a k nimž je připojen jiný přívěs (návěs) než lehký.
nikde tam není omezení B+E = souprava maximálně 3500kg
Teoreticky B+E kde B bude vozidlo kategorie M1G s celkovou hmotností 3500kg tak by mohlo táhnout 3500*1,5=5250kg tj. celkem 8750kg (pokud by nějaké takové auta a vozíky byly).
Ono to tak nebylo, ale změna už je několik let. Bylo to jenom ve formulaci zákona. Protože když vezmu třeba dodávku která ma maximální hmotost 3,4t tak s B+E bych za ni mohl pověsit max 100kg vozík a to je úplná blbost.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Placeni mytneho s LR a vlekem
Tak tohle teda určitě není pravda viz. par. 81 zák. 361/2000Sb. ( a pokud to píšou v autoškole, tak je asi něco nedobře....)
(10) Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písm. c).
(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla.
Discovery II Td5
Re: Placeni mytneho s LR a vlekem
...
Naposledy upravil(a) pidibi dne 15 pro 2010 00:11, celkem upraveno 1 x.
Re: Placeni mytneho s LR a vlekem
Na těch stránkách píšou, že B+E je s vlekem nad 750kg, ale pouze do soupravy max. 3,5t - což je blbost, na to mi stačí obyč Béčko (za podmínky, že max. přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřekročí pohotovostní hm. mot. vozidla - to je ten odst.4písm. c). S B+E můžu táhnout za osobákem co chci - tedy vlek do 3,5t samozřejmě, a ne jen "lehký vlek".
Discovery II Td5
Re: Placeni mytneho s LR a vlekem
...
Naposledy upravil(a) pidibi dne 15 pro 2010 00:11, celkem upraveno 1 x.
Re: Placeni mytneho s LR a vlekem
Takze kdo vcera nepozeral spravy slovenske, tak su novinky:
Bude mozne tahat vozik aj nad 3.5 tony a budu od urciteho casu znamky prave na toto tahanie.
Mytna jednotka nebude potrebna.
Bude mozne tahat vozik aj nad 3.5 tony a budu od urciteho casu znamky prave na toto tahanie.
Mytna jednotka nebude potrebna.

- muklis
- Příspěvky: 253
- Registrován: 12 čer 2010 13:13
- tel.: NOKIA E51 ;-)
- auto: LR300tdi,UAZ469+452
- Bydliště: Znojmo-jižní svah-5řádek z leva-88hlava
Re: Placeni mytneho s LR a vlekem
čau, jenom se chci zeptat je to velký problém přepsat v TP z N1G na M1g???
a ještě jak je to aktuálně v SK, A, PL a D? s těmi poplatky když mám teď to blbé N1g?
jako pokud stačí jenom známka a myslím auto D1 + 2500kg vlek
nechci dělat nové vlákno tak to tady oživuji
diky muklis
a ještě jak je to aktuálně v SK, A, PL a D? s těmi poplatky když mám teď to blbé N1g?
jako pokud stačí jenom známka a myslím auto D1 + 2500kg vlek
nechci dělat nové vlákno tak to tady oživuji
diky muklis

Discovery 1995 300tdi: 2"lift, BFG MT+USSR MT, navíjedlo RAMSEY, pevnostňák přední+zadní, prahy, šnorch by Hubert, hafl mrkadel :-) ex. zahrádka, střešní alu box, rejček, kryty difů, CB, lednice a ložnice :-)
- muklis
- Příspěvky: 253
- Registrován: 12 čer 2010 13:13
- tel.: NOKIA E51 ;-)
- auto: LR300tdi,UAZ469+452
- Bydliště: Znojmo-jižní svah-5řádek z leva-88hlava
Re: Placeni mytneho s LR a vlekem


Discovery 1995 300tdi: 2"lift, BFG MT+USSR MT, navíjedlo RAMSEY, pevnostňák přední+zadní, prahy, šnorch by Hubert, hafl mrkadel :-) ex. zahrádka, střešní alu box, rejček, kryty difů, CB, lednice a ložnice :-)