Stránka 4 z 4

Re: Placeni mytneho s LR a vlekem

Napsal: 22 bře 2010 20:38
od RudaK
Jo pokud není auto na IČO , tak tachograf být nemusí .... někteří jezdí i bez tachografu ( co naplat,když na něj nemají :D )

Re: Placeni mytneho s LR a vlekem

Napsal: 12 dub 2010 08:50
od JRC
MadTom píše:Jestli jsem to správně pochopil tak jsou dvě věci které hrají roli při tahání přívěsu:
1. jeho okamžitá hmotnost musí být menší, než je hmotnost kterou má auto povolené na kouli (zjednodušeně řečeno) - takže i velikej ale prázdnej přívěs, mohu táhnout za malým autem
2. celková hmotnost (tj. to kolik může přívěs nebo auto vážit maxinálně včetně nákladu) se počítá pro účely mýta a řidičáku.
3. dnes (2009) se brala pro dálniční známku celá souprava, příští rok (2010) se pro účely mýta pro vozidla do 3,5tuny a soupravy tažené takovýmto vozidlem (auto s vlekem) bude počítat pouze hmotnost tažného vozidla a pokud ta bude do 3,5tuny, tak na něj stačí dálniční známka (pokud bude nad, tak stejně bude mýto platit i bez vleku).

Takže pokud vezmu Disco2 s celkovou hmotností cca 2,8t a k tomu malej karavam s celkovou hmotností 750kg, tak souprava má celkovou hmotnost 3550kg a letos (2009) jsem musel mít známku nad 3,5t ale příští rok (2010) mi bude stačit do 3,5t a mýto se mě týkat nebude. Což je pro mě dobrá zpráva, protože tahleta situace se mi vloni stala cestou na Valachy, takže jsem těch necelých 30km musel mimo dálnici.

Pokud jsem to pochopil špatně, prosím u upozornění. Momentálně se mi to nechce celé znovu hledat.
Zdar pánové - teď jsem si všiml drobné nepřesnosti a chci Vás na ní upozornit - bod 1) je sice pravda, ale s tímto omezením. Největší povolenená hmotnost přípojného vozidla nesmí přesáhnout největší povolenou hmotnost tažného vozidla u kategorie M1 a n1 a 1,5násobek největší povolené hmotnosti u vozidel M1G a N1G (což. jsou 4kolky).
Z čehož tedy plyne, že např. s osobákem, který má celkovou hmotnost např. 2000kg a má na kouli povoleno 1400kg, nesmím táhnout PRÁZDNÝ přívěs o celkové hmotnosti 2,5t ( ikdyž váží prázdny třeba jen 400kg !!!
Bacha na to, policajti to vědí (nebo alespoň někteří) - kolega v práci platil s Focusem, když táhl prázdné plato 2,5t.

Re: Placeni mytneho s LR a vlekem

Napsal: 12 dub 2010 09:38
od MadTom
A určitě je tam největší povolená a né okamžitá hmotnost? Dřít to tak bylo, ale mám dojem, že se to lehce změnilo, právě v této drobnosti. Jednou jsem to řešil, když jsme vezli na dvouosém přívěsu polystyrén a celé to za osobákem vypadalo, že je to asi 2krát větší než to auto, ale policajt byl rozumnej a nechal si vysvětlit, že druhá možnost byl náklaďák a kvůli probíhající opravě zajížďka skoro 40km.

Re: Placeni mytneho s LR a vlekem

Napsal: 12 dub 2010 09:45
od faethor
Ještě jak tady psal že na disko s vlekem mu stačí B + E, jste si tím jistý? Třeba mě v autoškole kecali, ale tvrdili mi, že musím mít C + E, abych mohl řídit soupravu nad 3,5 t. Což disko s vlekem rozhodně je.

Re: Placeni mytneho s LR a vlekem

Napsal: 12 dub 2010 10:18
od stan
faethor píše:Ještě jak tady psal že na disko s vlekem mu stačí B + E, jste si tím jistý? Třeba mě v autoškole kecali, ale tvrdili mi, že musím mít C + E, abych mohl řídit soupravu nad 3,5 t. Což disko s vlekem rozhodně je.
od letoška je změna a počítá se hmotnost tažného vozidla. A jelikož je disco do 3,5t, tak ti stačí B
a když s vlekem přesáhneš 3,5t, tak musíš mít i E

Re: Placeni mytneho s LR a vlekem

Napsal: 12 dub 2010 10:25
od JRC
Opravdu to tak je (par. 14, odst. 7b, vyhl.341/2002Sb). A platí ještě( odst.2), že okamžitá hmotnost přípojného vozidla smí být nejvýše 1,5násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Tudíž není možné táhnout s prázdným autem plný 3,5t vlek(teoreticky). Petr

Re: Placeni mytneho s LR a vlekem

Napsal: 12 dub 2010 10:56
od MadTom
Ano přesně, jsou to okamžité hodnoty hmotnosti tažného a přípojného vozidla - je to kvůli tomu, že s prázdným autem a těžkým vlekem by ti v lepším případě auto prokluzovalo a blbě brzdilo v horším by tě vlek vymetl ze silnice.
Ad řidičák - s pouze Bčkem můžeš s vozíkem jehož MAXIMÁLNÍ hmotnost je 750kg (tj. lehký vozík), na těžší vozík potřebuješ B+E. Pokud auto je s celkovou hmotností 2,8t (např. Disco2) a na kouli má psané 3,5t tak ti na to stačí B+E, protože auto je do 3,5t a vozík nad 750kg. C+E není nutné, i když celá souprava má maximálku nad 3,5t.

Re: Placeni mytneho s LR a vlekem

Napsal: 12 dub 2010 11:18
od visby
kedy ste niekto sli na slovensko, tak vedzte:

platenie za dialnice bude o cosi spravodlivejsie

povodne to bolo tak, ze aj suprava v kategorii N1(G) nad 3.5t musela mat krabicku.

Re: Placeni mytneho s LR a vlekem

Napsal: 12 dub 2010 19:50
od faethor
stan píše:
faethor píše:Ještě jak tady psal že na disko s vlekem mu stačí B + E, jste si tím jistý? Třeba mě v autoškole kecali, ale tvrdili mi, že musím mít C + E, abych mohl řídit soupravu nad 3,5 t. Což disko s vlekem rozhodně je.
od letoška je změna a počítá se hmotnost tažného vozidla. A jelikož je disco do 3,5t, tak ti stačí B
a když s vlekem přesáhneš 3,5t, tak musíš mít i E
Aha, takže jsem si to C loni dělal zbytečně, potěšující.:-). jo věřím že je to až od letočka, páč loni to tak opravdu dle mě bylo.

Re: Placeni mytneho s LR a vlekem

Napsal: 13 dub 2010 09:37
od JRC
Asi Tě zklamu, i minulý rok a nakonec i předtím v minulosti platilo, že s Bčkem můžeš táhnout vlek o celkové hmotnosti do 3,5t a stačí ti na to B+E, i když se soupravou přesáhneš 6t.

Re: Placeni mytneho s LR a vlekem

Napsal: 13 dub 2010 10:13
od pidibi
...

Re: Placeni mytneho s LR a vlekem

Napsal: 13 dub 2010 11:33
od MadTom
tak já to mám v řidičáku (vydaný v roce 2000) napsané trošku jinak (opíšu jenom ty podstatné skupiny):
B - motorová vozidla, s výjimkou vozidel skupiny A, jejich celková hmotnost nepřesahuje 3500kg a jejichž počet míst k sezení, kromě místa řidiče, nepřevyšuje 8
E - Motorová vozidla skupiny B, C nebo D, k jejichž řízení je řidič oprávněn a k nimž je připojen jiný přívěs (návěs) než lehký.

nikde tam není omezení B+E = souprava maximálně 3500kg

Teoreticky B+E kde B bude vozidlo kategorie M1G s celkovou hmotností 3500kg tak by mohlo táhnout 3500*1,5=5250kg tj. celkem 8750kg (pokud by nějaké takové auta a vozíky byly).

Ono to tak nebylo, ale změna už je několik let. Bylo to jenom ve formulaci zákona. Protože když vezmu třeba dodávku která ma maximální hmotost 3,4t tak s B+E bych za ni mohl pověsit max 100kg vozík a to je úplná blbost.

Re: Placeni mytneho s LR a vlekem

Napsal: 13 dub 2010 12:06
od JRC
pidibi píše:http://www.e-autoskola.cz/ridicsky-prukaz/
"lehkej vlek" B+E
"tezkej vlek" C1+E
Tak tohle teda určitě není pravda viz. par. 81 zák. 361/2000Sb. ( a pokud to píšou v autoškole, tak je asi něco nedobře....)

(10) Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písm. c).
(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla.

Re: Placeni mytneho s LR a vlekem

Napsal: 13 dub 2010 12:30
od pidibi
...

Re: Placeni mytneho s LR a vlekem

Napsal: 13 dub 2010 15:49
od JRC
Na těch stránkách píšou, že B+E je s vlekem nad 750kg, ale pouze do soupravy max. 3,5t - což je blbost, na to mi stačí obyč Béčko (za podmínky, že max. přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřekročí pohotovostní hm. mot. vozidla - to je ten odst.4písm. c). S B+E můžu táhnout za osobákem co chci - tedy vlek do 3,5t samozřejmě, a ne jen "lehký vlek".

Re: Placeni mytneho s LR a vlekem

Napsal: 13 dub 2010 16:10
od pidibi
...

Re: Placeni mytneho s LR a vlekem

Napsal: 14 dub 2010 08:37
od bonker
Takze kdo vcera nepozeral spravy slovenske, tak su novinky:
Bude mozne tahat vozik aj nad 3.5 tony a budu od urciteho casu znamky prave na toto tahanie.
Mytna jednotka nebude potrebna. :D

Re: Placeni mytneho s LR a vlekem

Napsal: 13 říj 2011 19:56
od muklis
čau, jenom se chci zeptat je to velký problém přepsat v TP z N1G na M1g???

a ještě jak je to aktuálně v SK, A, PL a D? s těmi poplatky když mám teď to blbé N1g?
jako pokud stačí jenom známka a myslím auto D1 + 2500kg vlek
nechci dělat nové vlákno tak to tady oživuji
diky muklis :mrgreen:

Re: Placeni mytneho s LR a vlekem

Napsal: 18 říj 2011 07:44
od muklis
:?: nikdo neví jak to je dneska :(