Stránka 4 z 4
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 26 dub 2014 21:43
od DanoDEF
iYary píše:
Jedu a radim ma to silu a kdy chci dat mezinapravu tak co ? Zastavím a zas v neutralu dam doleva dopredu ?
Diky
Jarda
... jednoducho aj za jazdy potiahnes paku dolava.
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 07 srp 2014 10:40
od Tumich
mezinápravu vždy na nezpevněném povrchu, polní cesta, sníh, led bláto atd.
nejlepší je řadit ji vždy když sjedeš ze silnice ,
uzavření ukazuje kontrolka na palubce....
je zařazená vždy když je páka vlevo, je jedno jestli je zařazena redukce nebo ne
DIFF LOCK je jedna věc jen je to tam blbě napsané
takže vlevo vždy je zařazena uzávěrka
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 07 srp 2014 11:19
od Sláma Karel
A zařadit ji můžeš kdykoliv jak ve stoje, tak i za jízdy a jak na dlouhý, tak na redukce. Akorát to nesmíš udělat, když už jsi zapadlý a protáčí se ti jedno kolo. To musíš uvést kola do klidu.
Ale pokud normálně ještě jedeš, tak můžeš dávat uzávěrku kdykoliv.
K

Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 07 srp 2014 13:01
od iYary
4 all

Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 08 srp 2014 16:18
od Hroch
Někde jsem tu kdysi našel debatu na téma kontrola brzd na válcích STK vs. mezinápravový diferenciál,ale nebyl jsem z toho vůbec moudrý a navíc to znovu nemůžu zaboha najít,tak dám přímou otázku sem: Jak řešíte válce na STK?Může poškodit testování brzd na válcích mezinápravový dif,nebo ne?Samozřejmě mezináprava NEBUDE na STK uzavřena.Je lepší mít na obou převodovkách vyřazeno na neutrál,nebo je to jedno?Díky za info.Bude to první STK s DEFEM a nerad bych si od tamtud něco nepěkného odvezl.
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 08 srp 2014 17:24
od MadTom
Mas to popsané v Defu na štítku na bedně co kryje pojistky, aspoň u TD5. Jinak je to problém STK. Me to u Defa vyřešili tak, ze auto rozjeli za dílnou a zkusili, jeslí brzdí. Sundavat kardan se jim nechtělo.
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 09 srp 2014 10:33
od Acon
Jako rýchlo sa točia kolesá na valcoch? Myslím, že ak by to tých pár sekúnd dif neustál, tak inžinieri niekde urobili chybu
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 19 zář 2014 19:27
od Otloukánek
Vážení přátelé zeleného oválu,
jak vidíte, jsem zde nový a již zítra si jdu vyzvednout parádního pracovního otloukánka od Josefa.
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =4&t=24803
A tak zde budu v brzké budoucnosti řešit různé nejasnosti...
Nikde jsem zde nenašel zmínku o výstupu pro pomocný náhon z přídavné převodovky. Používáte ho někdo nějak?
Chystám se na něj připojit čerpadlo pro hydrauliku, případně generátor pro 220V zásuvku. Máte někdo nějakou zkušenost, případně foto různých řešení?
Těším se na případná setkání.
Díky
Martin
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 19 zář 2014 19:54
od MadTom
Já tam chci dát Overdrive - zrychlující převod pro jízdu po silnici/dálnici. A viděl jsem řešení s hydraulickým čerpadlem a s mechanickým výstupem (kardanem) pro naviják. A tipnul bych si, ře Karel Sláma tam bude mít někde obojí, i když to nebude zrovna na prodej.
Výstup na 220V bych tímto způsobem neřešil - do 1000W špičkového výkonu není problém s měničem ze 12V, a na větší výkon bych to viděl na samostatnou centrálu - ceny velmi spadly a využitelnost je veliká. Kromě to, na podvozku není zrovna příznivé prostředí pro elektrický generátor.
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 19 zář 2014 20:24
od Otloukánek
Nerozumím, jak by ten overdrive fungoval.
Jde mi hlavně o praktické zkušenosti, čeho se vyvarovat a jak se k tomu chovat...
Divím se, že řešení pohonu navijáku kardanem není rozšířenější.
Bohužel úhlová bruska má 2200W a ten generátor jsem si představoval místo prostředního sedadla.
Zkrátka bych rád využil na autě vše co za kanálem vykoumali...taková sekačka na trávu by také nebyla špatná

Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 19 zář 2014 20:31
od MadTom
Overdrive funguje tak, že vstupní hřídel do přídavné převodovky buďte sepne napřímo, nebo přes pomocný převod dorychla, než to pokračuje do dalších převodů.
Vývod kardanem jako na traktoru se používal hodně spíše na Sériích.
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 19 bře 2018 11:25
od iYary
Tak mě víkend potrápil pořádně, od nesvítících světel, pak problémy se spojkou ... (vše vyřešeno v sobotu) A cesta domů včera byla vyžívná. Hodně nafoukáného sněhu na cestě kde se moc nejdezdí ... několik velkých nafoukanců se dalo projet, ale nakonec mě zastavil tento ... dlouhý cca 20 m. Jel jsem s uzavřenou mezinápravou. Je to z kopece. Dopředu to už nešlo a zpět taky ne ... točily se jen levé přední a zadní kola. Došlo na odhrabování v -10 C velký vítr (okamžitě se pravá strana zafoukala) pomoc delako, pod sněhem byl už led, nic už nepomáhalo ... cca hodina v tom byla super. Nakonec mi pomohla věc kterou každý nemá, mám všude udělané koberečky ze zátěžového koberce, co je zespoda pogumovaný ... dal jsem to pod kola které se točily a vyjel jsem otočil se jel jinudy ....