Zítra ti hodím pro představu video :-DKubrtos píše:Kluci, poraďte, co mám hodit na DII bez liftu? MT nebo AT jaký jsou výhody/nevýhody obou variant? je tam markantní rozdíl v terénu kterej bych jako začátečník?
Pneumatiky
Moderátor: Acon
- fidzi
- Příspěvky: 966
- Registrován: 04 zář 2010 23:33
- tel.: Xiaomi Mi2S
- auto: Discovery I 300Tdi
- Bydliště: Č.B./Písek/Lysice
Re: Pneumatiky
Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Pneumatiky
Mám tieto. Zalepiť sa mi zatial nezalepili, no je fakt, že majú zjavne svoje limity, odhadujem, že skôr ako ako napr tie BFG. STT sú tiež favorit.

Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- mikulec
- Příspěvky: 479
- Registrován: 21 led 2010 12:13
- tel.: +421903796413
- auto: Defender 110 SW
- Bydliště: Senica
Re: Pneumatiky
tak sa mi podarilo niečo nájsť na porovnanie viacerých pneu: http://www.offroaders.com/tech/AT-MT-Ti ... ook-MT.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://motoride.sk/?S=autor%3Amikulec" onclick="window.open(this.href);return false; - môj koníček
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kubrtos
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 14 zář 2010 20:50
- tel.: +420604671119
- auto: D3 trisko Disko
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
Zajímavé čteníčko.mikulec píše:tak sa mi podarilo niečo nájsť na porovnanie viacerých pneu: http://www.offroaders.com/tech/AT-MT-Ti ... ook-MT.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Land Rover Discovery II 2,5TD5, -Drobeček
Range Rover L322 3,0D Vouge
Range Rover L322 3,0D Vouge
- DjALF
- Příspěvky: 1811
- Registrován: 26 dub 2007 02:34
- auto: Toyota LC 100
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
to Kubrtos:
jestli nejezdíš pravidelně nějaký dálky a chceš řádit v terajnu tak bych šel do BFG MT KM2 nebo Cooper Discoverer STT
jestli nejezdíš pravidelně nějaký dálky a chceš řádit v terajnu tak bych šel do BFG MT KM2 nebo Cooper Discoverer STT
Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Pneumatiky
ako je na tom maxxis mudzilla?


Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- mikulec
- Příspěvky: 479
- Registrován: 21 led 2010 12:13
- tel.: +421903796413
- auto: Defender 110 SW
- Bydliště: Senica
Re: Pneumatiky
teraz som prišiel od chalana a on má na PatroleAcon píše:ako je na tom maxxis mudzilla?

Ale takýto šíp, by do terénu nemal byť zlý.

http://motoride.sk/?S=autor%3Amikulec" onclick="window.open(this.href);return false; - môj koníček
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ordell
- Příspěvky: 10
- Registrován: 18 lis 2010 21:28
- tel.: 724672974
- auto: Freelander 2.0 Tdi
- Bydliště: Slaný
Re: Pneumatiky
Zdravim. I ja jsem prezul sve Freecko na plne zimni, celorocni je patrne nesmysl, taky jsem. Mel jsem tam nejake AT od Bridgestone jako celorocni. Obeslal jsem v prosinci asi 17 firem po internetu, schanel jsem neco slusnyho v 215/65R16, ale ani ....Cela republika a patrne zbytek sveta vyprodan, prej uz vsichni vyrabi letni. Cirou nahodou jsem v sousedstvi chytil posledni 4ks Nokian Hakkapellitta SUV a muzu rict, ze nejsou spatny. Takhle: zatim jsem tam na zimu nemel nic lepsiho.
Kdo co mate na zimu na Freecku???
Kdo co mate na zimu na Freecku???
- airbilly
- Příspěvky: 194
- Registrován: 21 zář 2010 20:22
- tel.: HTC Desire HD
- auto: Freelander 2 SE TD4e
- Bydliště: Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
http://www.bfgoodrichtires.ca/tire-sele ... -ksi-tires" onclick="window.open(this.href);return false; 50 cm snehu no problem, vytiahol som aj par aut na smyklavej ceste.Ordell píše: Kdo co mate na zimu na Freecku???
FREEL2, Rimini Red, park heater, CB ALAN42, BF Winter Slalom KSI 235/65/R17 ( 29" )
VW Tiguan 1.4 TSI 150HP Bluemotion 2WD
VW Tiguan 1.4 TSI 150HP Bluemotion 2WD

- mikulec
- Příspěvky: 479
- Registrován: 21 led 2010 12:13
- tel.: +421903796413
- auto: Defender 110 SW
- Bydliště: Senica
Re: Pneumatiky
to isté mám teraz ja, akurát z rozmerom 235/85 R16 proste nie sú! A budú možno až v II. mesiaciOrdell píše:Zdravim. I ja jsem prezul sve Freecko na plne zimni, celorocni je patrne nesmysl, taky jsem. Mel jsem tam nejake AT od Bridgestone jako celorocni. Obeslal jsem v prosinci asi 17 firem po internetu, schanel jsem neco slusnyho v 215/65R16, ale ani ....Cela republika a patrne zbytek sveta vyprodan, prej uz vsichni vyrabi letni. Cirou nahodou jsem v sousedstvi chytil posledni 4ks Nokian Hakkapellitta SUV a muzu rict, ze nejsou spatny. Takhle: zatim jsem tam na zimu nemel nic lepsiho.
Kdo co mate na zimu na Freecku???

http://motoride.sk/?S=autor%3Amikulec" onclick="window.open(this.href);return false; - môj koníček
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kubrtos
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 14 zář 2010 20:50
- tel.: +420604671119
- auto: D3 trisko Disko
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
No, já teď uvažuju (protože je problém sehnat BFG MT ve standartním předepsaným rozměru a měl jsem čas si to tu prostudovat od jedničky do konce) že bych vzal buď AT - stejně jezdím 60%město a jsem rád když si udělám čas někam vypadnout, tam se jede po silnici, pak po polňačce a pak je to kousek po lese - a to ještě bůh ví jestli tolik..., nebo Cooper DISCOVERER S/T OWLS - jsou strááášně sexy.DjALF píše:to Kubrtos:
jestli nejezdíš pravidelně nějaký dálky a chceš řádit v terajnu tak bych šel do BFG MT KM2 nebo Cooper Discoverer STT

Ještě technická, je nějakej problém dát do standartního ráfku širší gumy? Nepotřebuju širší ráfek - prtože třeba BFG je v 235 nedělá, ale 245 jo. A ty coopry jsou v 255ce o 696,- levnější!!! než v 235ce (ale jsou k dodání do 10 dnů a nejsou skladem a ty 235jo)



http://www.mzb.cz/pneumatiky/?sezona=Le ... 0&rafek=16" onclick="window.open(this.href);return false;
Případně, vlezou na nezvednutou D2 235/80R16, nebo 85R16? Ať vím co hledat... Lift chci časem dělat a jestli ty papučky vydržej víc jak dva roky, tak co pak s nima, že.
Land Rover Discovery II 2,5TD5, -Drobeček
Range Rover L322 3,0D Vouge
Range Rover L322 3,0D Vouge
Re: Pneumatiky
Mohl bych ty, co jsou i na offroadforu poprosit, zda by se vyjadrili k tomuhle tematu. Snazim se rozhodnout mezi BFG AT a MT pro nasi cestu pres byvaly SSSR, Mongolsko a rok v Australii. Samozrejme uvitam nazor i tady, podotykam ale, ze mame Mitsubishi Delica/ offroadautobus/
http://www.offroadforum.cz/viewtopic.php?f=40&t=43483" onclick="window.open(this.href);return false;
diky

http://www.offroadforum.cz/viewtopic.php?f=40&t=43483" onclick="window.open(this.href);return false;
diky
Re: Pneumatiky
Tak jsem hlasoval pro AT, ale důvod jsem nenapsal.kamca píše:Mohl bych ty, co jsou i na offroadforu poprosit, zda by se vyjadrili k tomuhle tematu. Snazim se rozhodnout mezi BFG AT a MT pro nasi cestu pres byvaly SSSR, Mongolsko a rok v Australii. Samozrejme uvitam nazor i tady, podotykam ale, ze mame Mitsubishi Delica/ offroadautobus/![]()
http://www.offroadforum.cz/viewtopic.php?f=40&t=43483" onclick="window.open(this.href);return false;
diky
Prostě mě jen napadla ta myšlenka, co mi zde jednou napsal Stavros k MT, když jsem se zmínil o MT nebo AT pneu na Free2:
hlavne to nedavej na toho freelandera, to nekde zabere a ty poloosy jak na oktavce ti roztrhaj kde co, takovahle guma to jentak nepusti.Klouby a poloosy budou litat
... myslím že s Deli to bude podobný
Ex: Free II 2,2 TD4, Disco II 4,0 V8, Disco III 2,7 TDV6
- tagr
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 18 lis 2009 06:49
- auto: Freelander 2004
- Bydliště: PRAHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
Ahoj Kamčo, já vám to tam napsal na off forum a tenhle důvod jsem neuvedl,ale souhlasím s ním a prosím investuj do byt staršího navy po celkové= repasy za cca 1/2 levnější než nový ,to se fakt vyplatí a jinak viz sraz v Mohelnici a v Plzni kde BF AT byly i v mokřině v pohodě 

Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.
Re: Pneumatiky
Dam sem cely prispevek, at je to objektivni. A dekuji Vam za pomoc.
http://www.offroadforum.cz/viewtopic.php?f=40&t=43483" onclick="window.open(this.href);return false;
Rad bych tady nasel odpoved na otazku, jestli si mame koupit na nasi cestu/ byvaly SSSR, Mongolsko, Australie/ BFG AT nebo MT?
Husky rika ze MT jsou lepsi, ale co jsem cetl na forech tak na nas ucel spis lidi pouzivaji AT. Byl jsem rozhodnut pro AT, ale tim, ze Husky nam vzdy super poradil a auto se uz moc tesi na jeho sikovne ruce, tak jsem ted na vazkach.
Myslim, ze nas na ceste ceka asfalt, prasne, kamenite cesty a v Australii jezdeni v pisku.
Jeste doplnim, najezdim 150tis km rocne poslednich 20 let, ale jen po silnici, takze offroad zkusenosti zadne, auto nebude mit navijak a rozhodne se budeme snazit jakemukoli horsimu terenu vyhnout, ale nebude to jiste vzdy mozne.
Reknete svuj nazor a dejte hlas, dle toho se pak rozhodnem.
Jinak prispevek neni v zadnem pripade minen nijak spatne proti Huskymu. Pro nej mam jen slova chvaly.
Pro Ty, kteri nechteji cist celou debatu, tady je nazor Huskyho. Timto mu i dekuji.CITACE
Já bych to napsal jinak, a důvody samozřejmě osvětlím.
Auto má jet přes Austrálii, kde určitě nebude nouze o brody a písek. Nebyl jsem tam, ale pokud se někde najde něco kluzkého, bude na AT takříkajíc v řiti. Podotýkám..auto pojede samo, a bez navijáku. Volba různých cest nebude vždy možná. Co se písku týče, opět jsem dál dojel na MT. AT klouzaly, ale míň se zakopávaly.
A dále. Rusko a Mongolsko.. Kdo je tak naivní, že si myslí, že všude budou dobré cesty a sucho, nechť opět hlasuje pro AT. Já říkám jedno..auto projede tam, kde ho protáhnou gumy. A stačí jeden ruský deštík, nebo v austrošce jedna rozbahněná řeka a autíčko se může jít doslova a do písmene klouzat. Nebo budem čekat, až to všechno vyschne? To asi nééé...že jo. Dále. Na BFG AT a MT jsem najel statisíce kilometrů(Vlastním obě sady a střídám je podle potřeby). Ani proti jedněm nemůžu říct křivého slova. Nicméně...kilometrový průběh mají (alespoň v případě KM1 , s dvojkou nemám zkušenosti) lepší MT. Prostě dýl vydržej, a mají vyšší vzorek. Mám srovnání. Co se hluku týče..jistě, na asfaltě určitě budou AT tišší..ale MT právě od BFG patří k nejtišším. Jejich "hluk" nestojí za řeč, tím spíš na blbé cestě. O tom, na kterých se spíš pustím do terénu(když nebude vyhnutí) myslím taky není pochyb. Prostě MT má v celkovém porovnání nesrovnatelně lepší záběr a když už do sraček budu muset jet(jen naivka si bude myslet, že během té cesty mně to nepotká), tak se musím na něco spolehnout. A ať se na mně nikdo nezlobí...myslet si, že v téhle situaci bude lepší AT, je nerozum.
Jak známo..limity nám stanoví nejslabší článek. A pokud jsou obě gumy za stejnou cenu(rozdíl asi 70Kč), tak proč nevzít tu, která my poskytne mnohem víc jistoty? Nebo ještě jiným příměrem...proč nemít za stejně peněz více muziky?
A pište kdo pro co hlasuje a proč. Z jakého konkrétního důvodu. To je důležitý pro to rozhodnutí.
http://www.offroadforum.cz/viewtopic.php?f=40&t=43483" onclick="window.open(this.href);return false;
Rad bych tady nasel odpoved na otazku, jestli si mame koupit na nasi cestu/ byvaly SSSR, Mongolsko, Australie/ BFG AT nebo MT?
Husky rika ze MT jsou lepsi, ale co jsem cetl na forech tak na nas ucel spis lidi pouzivaji AT. Byl jsem rozhodnut pro AT, ale tim, ze Husky nam vzdy super poradil a auto se uz moc tesi na jeho sikovne ruce, tak jsem ted na vazkach.
Myslim, ze nas na ceste ceka asfalt, prasne, kamenite cesty a v Australii jezdeni v pisku.
Jeste doplnim, najezdim 150tis km rocne poslednich 20 let, ale jen po silnici, takze offroad zkusenosti zadne, auto nebude mit navijak a rozhodne se budeme snazit jakemukoli horsimu terenu vyhnout, ale nebude to jiste vzdy mozne.
Reknete svuj nazor a dejte hlas, dle toho se pak rozhodnem.
Jinak prispevek neni v zadnem pripade minen nijak spatne proti Huskymu. Pro nej mam jen slova chvaly.
Pro Ty, kteri nechteji cist celou debatu, tady je nazor Huskyho. Timto mu i dekuji.CITACE
Já bych to napsal jinak, a důvody samozřejmě osvětlím.
Auto má jet přes Austrálii, kde určitě nebude nouze o brody a písek. Nebyl jsem tam, ale pokud se někde najde něco kluzkého, bude na AT takříkajíc v řiti. Podotýkám..auto pojede samo, a bez navijáku. Volba různých cest nebude vždy možná. Co se písku týče, opět jsem dál dojel na MT. AT klouzaly, ale míň se zakopávaly.
A dále. Rusko a Mongolsko.. Kdo je tak naivní, že si myslí, že všude budou dobré cesty a sucho, nechť opět hlasuje pro AT. Já říkám jedno..auto projede tam, kde ho protáhnou gumy. A stačí jeden ruský deštík, nebo v austrošce jedna rozbahněná řeka a autíčko se může jít doslova a do písmene klouzat. Nebo budem čekat, až to všechno vyschne? To asi nééé...že jo. Dále. Na BFG AT a MT jsem najel statisíce kilometrů(Vlastním obě sady a střídám je podle potřeby). Ani proti jedněm nemůžu říct křivého slova. Nicméně...kilometrový průběh mají (alespoň v případě KM1 , s dvojkou nemám zkušenosti) lepší MT. Prostě dýl vydržej, a mají vyšší vzorek. Mám srovnání. Co se hluku týče..jistě, na asfaltě určitě budou AT tišší..ale MT právě od BFG patří k nejtišším. Jejich "hluk" nestojí za řeč, tím spíš na blbé cestě. O tom, na kterých se spíš pustím do terénu(když nebude vyhnutí) myslím taky není pochyb. Prostě MT má v celkovém porovnání nesrovnatelně lepší záběr a když už do sraček budu muset jet(jen naivka si bude myslet, že během té cesty mně to nepotká), tak se musím na něco spolehnout. A ať se na mně nikdo nezlobí...myslet si, že v téhle situaci bude lepší AT, je nerozum.
Jak známo..limity nám stanoví nejslabší článek. A pokud jsou obě gumy za stejnou cenu(rozdíl asi 70Kč), tak proč nevzít tu, která my poskytne mnohem víc jistoty? Nebo ještě jiným příměrem...proč nemít za stejně peněz více muziky?
A pište kdo pro co hlasuje a proč. Z jakého konkrétního důvodu. To je důležitý pro to rozhodnutí.
- erik
- Příspěvky: 2886
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
Ja bych volil MT.
* prave, ze nemas navijak/ nemyslim si ze je na takovy druh cestovani nutny/ MT v pripadnych problemech projedou vic
* ma vetsi gumovou ochrannou cast proti prurazu kamenem
* prave, ze nemas navijak/ nemyslim si ze je na takovy druh cestovani nutny/ MT v pripadnych problemech projedou vic
* ma vetsi gumovou ochrannou cast proti prurazu kamenem
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
- tagr
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 18 lis 2009 06:49
- auto: Freelander 2004
- Bydliště: PRAHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
Eriku to vše Ano,ale jedou 4x4 Mitsub. dodávkou a nevím jestli na to jejich polosy a ostatní budou slyšet
Kdyby jeli klasickým Off s pevnostníma polosama tak s tebou souhlasím




Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.
Re: Pneumatiky
Jen pro info, podvozek bude zesilen a zvedlej o 5cm timhle http://delica.rajce.idnes.cz/JAOS_lift_kit/" onclick="window.open(this.href);return false;
A budou to gumy klasickeho rozmeru 31x10,5r15, zady extrem.
A budou to gumy klasickeho rozmeru 31x10,5r15, zady extrem.
Naposledy upravil(a) kamca dne 12 led 2011 10:42, celkem upraveno 1 x.
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5770
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Pneumatiky
podvozek sice jo ale poloosy a klouby zustanou puvodni
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
Re: Pneumatiky
nevim kamco, jakou mas zkusenost z terenem, myslim si, ze malou. A tam, kde bys vyuzil ty MT-cka tu dodavku tak dorves, ze si sakra rozmyslis tam jet. Klidne ale kup MT-cka, bg goodrich KM2, to je vlastne jako takovej lepsi univerzal. Jenom treba bf goodrich AT najedou klidne 100 tis. km, jsou vyzkouseny.