Stránka 40 z 81
Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY
Napsal: 29 lis 2010 23:24
od MOPADŽI
A zase řeším pneu ...
Jedná se o rozměr 255/85x16. Léto je vyřešené, to jsou BFG KM2. Chěl bych něco v tomto rozměru na zimu a nikde nic nemůžu vyserfovat. Kdyby jste tedy někdo na něco narazil, dejte to sem. Na tento rozměr mám super řetšzy od Pewagu, proto ho chci zachovat.
Nabídka je ale velmi omezená. Když nebude zbytí, pořídím ty Coopery ST, což jsou ATčka, tedy univerzály a dělají se v tomto rozměru.
Jak by se ale chovali na sněhu a jestli mají na boku vločku, že jsou i pro provoz v zimě, nevím.
Kdo co víte o možných alternativách 255/85x16, sem s tím.
Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY
Napsal: 29 lis 2010 23:44
od Luboš M.
Jardo tam asi nezamachruješ a určitě bych vzal nějaké zimní.
Tento rozměr :
http://pneusky.cz/detail-osobni-pneu.php?id=9345197" onclick="window.open(this.href);return false;
je stejný jako origo 235/85.... ale hlavně zimní.
Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY
Napsal: 30 lis 2010 08:26
od erik
Tak ten problem resim tez. Mam retezy na 255x85x16 a v zime je davam na MT BFG... coz je problem.
Vim, ze retez mohu zkratit pri pouziti 235x85x16, no neni to ideal. Nejlepe je dat na zimak 33" a odzkouset retezy primo na gume./ to bylo nutne i u pouziti BFG MT , bo tabulkove to nesedelo a u Pewagu se hledal rozmer retezu- zkusmo/
Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY
Napsal: 30 lis 2010 19:25
od MOPADŽI
Eriku, tzn. že ty naše řetězy jsou na rozměr 235/85x16 bez úprav ? Prostě se jenom zkrátí to co řetěz dovolí při napínání na kolo ?
Nemusí se tedy doufám nic řezat, štípat a pak opět spojovat.
Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY
Napsal: 30 lis 2010 19:28
od MOPADŽI
Jo jo, Luboši tyto Hakkapelity znám, jsou ok. Jde mě ale o rozměr 255/85x16 a v tom se nedělají

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY
Napsal: 30 lis 2010 23:08
od PavelU
MOPADŽI píše:Nabídka je ale velmi omezená. Když nebude zbytí, pořídím ty Coopery ST, což jsou ATčka, tedy univerzály a dělají se v tomto rozměru.
Jak by se ale chovali na sněhu a jestli mají na boku vločku, že jsou i pro provoz v zimě, nevím.
Jardo, bez vločky na boku pneumatiky bych v zimě nejezdil.

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY
Napsal: 30 lis 2010 23:55
od erik
MOPADŽI píše:Eriku, tzn. že ty naše řetězy jsou na rozměr 235/85x16 bez úprav ? Prostě se jenom zkrátí to co řetěz dovolí při napínání na kolo ?
Nemusí se tedy doufám nic řezat, štípat a pak opět spojovat.
moje Pewagy jsou na 255x85x16 a pri pouziti na 235x85x16 se zkrati otviracim ockem nebo vetsim utazenim... tak mne utvrzoval Dano, ktery ma stejny rozmer retezu jako ja.
Ale ty nemas snad problem dat retezy na
MP 91 Nordicca 4x4 SUV M+S 265/70R 16
http://www.matador.sk/index.cfm?Module= ... age&s=MP91" onclick="window.open(this.href);return false;, ktere mas ode mne. Nebo jo? Nebo je uz nemas?
Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY
Napsal: 01 pro 2010 01:12
od Honza21
Klasické zimni gumy se na auto typu Land Rover myslím moc nehodí. Ve velké většině jsou "odladěné" na uježděnou vrstvu sněhu popřípadě zledovatělý povrch.
Tj. klasické silniční použití.
Pro zimní provoz LR s ohledem na jeho zaměření by to chtělo pneumatiku ze ZIMNÍ směsi s HRUBÝM vzorkem a s LAMELAMI na styčných polchách s vozovkou.
Takovou kombinaci jsem však nenašel. Víte někdo o takoých pneu ?
S konvenčními zimními pneumatikami se NA neudržované cestě nedá VHODNĚ jezdit ( 30-40 cm sněhu a to není moc )
a bez konvenčních zimních penumatik se K neudržované cestě nedá VHODNĚ dostat.
Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY
Napsal: 01 pro 2010 06:04
od Jenda
...asi me zacnou vsichni kamenovat ale mam nove BfG KM 2 a dobry.Ta guma je spis takove ATecko ale zatim se to chova dobre.
Uz mam tri sezonny ojete jen na BfG MT 1 ale tohle se chova jak klasicke atecko.Ty jsem mel taky.
Takze dokud to ma hrany,je to slusna volba.
H.
Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY
Napsal: 01 pro 2010 08:19
od erik
nebooj.
V te zime jsou podminky velmi slozite- snih nekolika typu a konzistenci, led a zmrzly teren.
Urcite je pravda, ze na mnohe je lepsi MT / v terenu s kvalitnimi retezy.cca 85 kg zeleza- ne TESCO retizky/
A urcite jsou MT nebezpecne - ujezdeny snih a led. Tam je to nekolikanasobne vetsi pruser jako letni gumy na osobaku a snehu.Tady je na miste zimak.
Uz jsen to tu vzpominal, ze pri testu zimnich gum jsme jezdili na ujetem snehu a uzke karelske ceste az 100... na MT by to slo sotva 40...
Ti, co jezdi v zime prevazne teren, pak je mozna kombinace MT+ retezy
Ti, co jezdi v zime prevazne cestu , pak je lepsi kombinace zimak + alt s retezy
Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY
Napsal: 01 pro 2010 08:45
od PavelU
Jenda píše:...asi me zacnou vsichni kamenovat ale mam nove BfG KM 2 a dobry.Ta guma je spis takove ATecko ale zatim se to chova dobre.
Uz mam tri sezonny ojete jen na BfG MT 1 ale tohle se chova jak klasicke atecko.Ty jsem mel taky.
Takze dokud to ma hrany,je to slusna volba.
H.
Jendo pokud možno, tak se vyhýbej úsekům kde jsou povinné zimní pneumatiky. Prošel jsem silniční kontrolou a značení M+S jim nestačilo, hledali znak sněhové vločky, ikdyž to byly na první pohled zimní pneumatiky...

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY
Napsal: 01 pro 2010 08:56
od Stavros
v zakone je M+S, takze tam mohli hledat co chteli. Ja mam na MT-ckach taky M+S a mam je jako zimaky. Stejne s tim jedu jen obcas.
Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY
Napsal: 01 pro 2010 10:04
od MOPADŽI
erik píše:MOPADŽI píše:Eriku, tzn. že ty naše řetězy jsou na rozměr 235/85x16 bez úprav ? Prostě se jenom zkrátí to co řetěz dovolí při napínání na kolo ?
Nemusí se tedy doufám nic řezat, štípat a pak opět spojovat.
moje Pewagy jsou na 255x85x16 a pri pouziti na 235x85x16 se zkrati otviracim ockem nebo vetsim utazenim... tak mne utvrzoval Dano, ktery ma stejny rozmer retezu jako ja.
Ale ty nemas snad problem dat retezy na
MP 91 Nordicca 4x4 SUV M+S 265/70R 16
http://www.matador.sk/index.cfm?Module= ... age&s=MP91" onclick="window.open(this.href);return false;, ktere mas ode mne. Nebo jo? Nebo je uz nemas?

Eriku, mám. Dokonce obuté na discích, vyvážené připravené k použití. Bohužel, letos je asi nevyužiji.
Myslíš tedy, že řetězy co máme, na ně půjdou nasadit a utáhnout ?
Já to bohižel nezkoušel, nebyl nějak čas

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY
Napsal: 01 pro 2010 10:11
od MOPADŽI
PavelU píše:Jenda píše:...asi me zacnou vsichni kamenovat ale mam nove BfG KM 2 a dobry.Ta guma je spis takove ATecko ale zatim se to chova dobre.
Uz mam tri sezonny ojete jen na BfG MT 1 ale tohle se chova jak klasicke atecko.Ty jsem mel taky.
Takze dokud to ma hrany,je to slusna volba.
H.
Jendo pokud možno, tak se vyhýbej úsekům kde jsou povinné zimní pneumatiky. Prošel jsem silniční kontrolou a značení M+S jim nestačilo, hledali znak sněhové vločky, ikdyž to byly na první pohled zimní pneumatiky...

Úseky bez vločky... těch u nás právě moc není.
Policajti mě zatím nekontrolovali, ale také si myslím, že by mělo stačit to M+S.
Tak uvidíme až mě budou kontrolovat.
Najděte někdo zimáky s vločkou a s M+S v rozměru 255/85x16 a bude vyřešeno.

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY
Napsal: 01 pro 2010 10:22
od matooo
Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY
Napsal: 01 pro 2010 12:29
od MadTom
http://www.zimni-znacka.cz/
tady je to pěkně shrnuté, zákon jsem nehledal (pro kontrolu, že na tom webu není nějaká lidová tvořivost), podstatné je tohle:
Za zimní pneumatiku je považována pneumatika, na jejíž bočnici je vyznačeno označení M+S nebo M.S nebo M/S nebo MS či terénní pneumatiky.
A tohle:
Na vlastní přípojné vozidlo se povinnost vyplývající z této značky nevztahuje, povinnost je vztažena na motorové vozidlo kategorie M a N které toto přípojné vozidlo táhne.
Ale stejně to bude vždy o tom orgánovi, co to bude kontrolovat - stejné jako s denním svícením - několik let jim znalí řidiči budou na silnicích dělat osvětu.
A jedna zkušenost z minulého víkendu - BFG AT v pohodě, protektory se skoro stejným vzorkem - jak sáňky - jedinej rozdíl je v tvrdosti gumy - ty protektory byly v té zimě jak šutr. Akorát protektory mám vpředu a BFG vzadu.
Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY
Napsal: 01 pro 2010 13:58
od Jenda
Z toho co jsem zazil a projel se starym BfG MT musim konstatovat ze nove MkH2 ma o poznani mekci smes(zkouseno ted-10C) a o mnoho vice segmentu na rozdil od stareho dobreho drapaku.
H.
Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY
Napsal: 01 pro 2010 14:52
od tagr
BF AT nedám na ně dopustit, lae na ledu

?????? tak holt jsem zvolil variantu zimní na 4 měsíce a zbytek roku AT

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY
Napsal: 01 pro 2010 14:56
od DanoDEF
Jenda píše:
... musim konstatovat ze nove MkH2 ma o poznani mekci smes(zkouseno ted-10C) a o mnoho vice segmentu na rozdil od stareho dobreho drapaku.
H.
... a kolko km mas najazdene na tych KM2 ?
Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY
Napsal: 01 pro 2010 18:39
od beny
Honza21 píše:Klasické zimni gumy se na auto typu Land Rover myslím moc nehodí. Ve velké většině jsou "odladěné" na uježděnou vrstvu sněhu popřípadě zledovatělý povrch.
Tj. klasické silniční použití.
Pro zimní provoz LR s ohledem na jeho zaměření by to chtělo pneumatiku ze ZIMNÍ směsi s HRUBÝM vzorkem a s LAMELAMI na styčných polchách s vozovkou.
Takovou kombinaci jsem však nenašel. Víte někdo o takoých pneu ?
S konvenčními zimními pneumatikami se NA neudržované cestě nedá VHODNĚ jezdit ( 30-40 cm sněhu a to není moc )
a bez konvenčních zimních penumatik se K neudržované cestě nedá VHODNĚ dostat.
Tenhle problém jsem řešil loni a skončil jsem u rozhodování mezi COOPER Disoverer M+S a NOKIAN HKPL LT. Všechno ostatní se mě zdálo moc "krotké". Rozhodl jsem se pro NOKIANy a sháněl jsem je od ledna do září, kdy jsem je konečně spatřil v garáži. Už je mám vyzkoušené v praxi. Naváželi jsme v cca 20 cm sněhu po polních a lesních cestách materiál s plně naloženým přívěsem materiál (cca 550 kg), jezdil i do svahů a všechno bez problémů. 30 a 40 cm vyzkouším asi zítra (jak se tak dívám z okna).