Stránka 5 z 16

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 08 kvě 2010 08:26
od libovka
eliott píše:
libovka píše:Já osobně zaslepím výstup ze svodů a tu klapku tam nechám.To že omezuje průtok se mi nezdá,protože to budou mít z výroby spočítaný,aby plnění bylo dostačující.
Z výroby mají spočítáno, že tam má být EGR a taky je to hovadina. A fyzika hovoří jasně, prostě to tam překáží. Po vyndání EGRu (komplet) a tlumiče výfuku mi auto jede znatelně lépe :devil

Mám vyndat tlumič výfuku nebo katalyzátor? :think

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 08 kvě 2010 09:29
od eliott
Jestli ti nebude vadit mírně hlučnější výfuk, tak obojí.

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 08 kvě 2010 10:02
od libovka
Otázka je co je mírně hlučné? :think Každý má ty hranice hluku jinde.

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 08 kvě 2010 10:27
od eliott
libovka píše:Otázka je co je mírně hlučné? :think Každý má ty hranice hluku jinde.
Zeptej se Rosiho, má to taky, a tuším že i Jenda, a ten se pohybuje po Praze .

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 08 kvě 2010 19:57
od Jenda
...katak ven(usmiknout) ale tlumic budu vracet.Uz mam koni dost a za ten peknej zvuk mi to uz nestoji :wink: Takze tlumic nechat.
Honza

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 08 kvě 2010 20:33
od libovka
OK,takže tlumič nechám.

Jendo a bylo znát na výkonu že jsi vyndal kat?Nebo je to zanedbatelné a nemá to smysl?

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 09 kvě 2010 07:18
od Jenda
...je to znat,byva dost casto ucpany :wink:
Ja a nekolik dalsich lidi jsme se pak divili co to tam vubec dela,kdyz to neni temer pruchozi.
H.

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 09 kvě 2010 10:04
od pidibi
ja ho mam u benzinu vyndanej, ale prijde me ze to auto dost smrdi ...

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 09 kvě 2010 15:55
od Jenda
...benzin je benzin a nafta je neco jinyho.Tam to neni kat. ale filtr pevnych castic.Tedy sazi :wink: Tohle je u nafty vec navic,pokud je L.R.(Td5) v poradku a reemap kvalitni,kouri to min nez oktavie,ci jine koncerny :!:
Honza

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 09 kvě 2010 17:48
od MadTom
Katalizátor u nafty funguje podobně jako u benzínu, neplést s filtrem pevných částic (DPF či jak se to jmenuje). Rozdíl je v tom, že na technické u benzínu se měří kde co a funkce katalizátoru se tam pozná. U dieselu se měří pouze kouřivost a na tu má katalizátor nulovej vliv a EGR ji maximálně zhorší.

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 09 kvě 2010 18:29
od Jenda
V Td5 je ale pokud se nepletu pouze filtr pev. castic.Proste filtr bez jakehokoliv rizeni(lambda).
Kazdopadne tam vadi :wink:
H.

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 09 kvě 2010 18:39
od libovka
Jenda píše:V Td5 je ale pokud se nepletu pouze filtr pev. castic.Proste filtr bez jakehokoliv rizeni(lambda).
Kazdopadne tam vadi :wink:
H.
Tak tomu se říká neřízený katalyzátor.Filtr pevných částic funguje trošku jinak.

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 09 kvě 2010 18:48
od RudaK
Jak říká František Ringo Čech : " To je jedno jak se to menuje " Je to tam prostě navíc ...... :hi ( slušně řečeno )

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 09 kvě 2010 18:54
od MadTom
Přesně tak, katalyzátor je u dieselu na redukci tuším oxidů dusíku (NOx), filtr pevných částic je na redukci mikrosazí (těch nejjemnějších, co skoro nejsou vidět, ale jsou nejvíc karcinogení) - jeho vedlejší efekt je, že se musí jednou za čas vypálit - zvedne se teplota výfukových plynů, v autě je na to speciální nádržka s nejakým sajrajtem, který se musí po cca 80000km v servisi doplnit.
Řízený katalizátor u benzínového motoru je stejný jako neřízený, neřídí se nic v katalyzátoru, ale řídí se motor podle informací o obsahu kyslíku ve výfukových plynech - podle napětí z lambda sondy - což je čidlo ve výfuku. Spalování (poměr vzduchu a benzínu) se optimalizuje na emise, nikoliv na výkon nebo spotřebu. Nové motory mají jednu lambda sondu před katalizátorem a druhou za - jednak se ta před rychleji ohřeje na provozní teplotu a dále se dá poznat, jestli katalyzátor funguje. Prostě elektronika.

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 09 kvě 2010 18:58
od libovka
MadTom píše:Přesně tak, katalyzátor je u dieselu na redukci tuším oxidů dusíku (NOx), filtr pevných částic je na redukci mikrosazí (těch nejjemnějších, co skoro nejsou vidět, ale jsou nejvíc karcinogení) - jeho vedlejší efekt je, že se musí jednou za čas vypálit - zvedne se teplota výfukových plynů, v autě je na to speciální nádržka s nejakým sajrajtem, který se musí po cca 80000km v servisi doplnit.
Řízený katalizátor u benzínového motoru je stejný jako neřízený, neřídí se nic v katalyzátoru, ale řídí se motor podle informací o obsahu kyslíku ve výfukových plynech - podle napětí z lambda sondy - což je čidlo ve výfuku. Spalování (poměr vzduchu a benzínu) se optimalizuje na emise, nikoliv na výkon nebo spotřebu. Nové motory mají jednu lambda sondu před katalizátorem a druhou za - jednak se ta před rychleji ohřeje na provozní teplotu a dále se dá poznat, jestli katalyzátor funguje. Prostě elektronika.


:yes :yes :yes

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 09 kvě 2010 21:27
od eliott
MadTom píše:Přesně tak, katalyzátor je u dieselu na redukci tuším oxidů dusíku (NOx), filtr pevných částic je na redukci mikrosazí (těch nejjemnějších, co skoro nejsou vidět, ale jsou nejvíc karcinogení) - jeho vedlejší efekt je, že se musí jednou za čas vypálit - zvedne se teplota výfukových plynů, v autě je na to speciální nádržka s nejakým sajrajtem, který se musí po cca 80000km v servisi doplnit.
Řízený katalizátor u benzínového motoru je stejný jako neřízený, neřídí se nic v katalyzátoru, ale řídí se motor podle informací o obsahu kyslíku ve výfukových plynech - podle napětí z lambda sondy - což je čidlo ve výfuku. Spalování (poměr vzduchu a benzínu) se optimalizuje na emise, nikoliv na výkon nebo spotřebu. Nové motory mají jednu lambda sondu před katalizátorem a druhou za - jednak se ta před rychleji ohřeje na provozní teplotu a dále se dá poznat, jestli katalyzátor funguje. Prostě elektronika.
Tome, ty jsi chodící encyklopedie :clap

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 12 kvě 2010 15:48
od luque
Acon píše:mne to kamoš tiež len zaslepil plechovým tesnením. Stálo to asi jedno pivo,ktoré by sme si dali aj bez zaslepenia EGR.
Nemáš to náhodou nafotené :?: - myslím postup zaslepepenia? Nie to :beer .

Alebo niekto iný. Nie som automechanik, ja to len potrebujem vidieť :wasntme , aby som bol v obraze :whew .

Ďakujem

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 13 kvě 2010 15:53
od vladaz
Tady to máš nafocené a popsané:

http://www.discovery2.co.uk/egr.html

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 13 kvě 2010 19:07
od luque
vladaz píše:Tady to máš nafocené a popsané:

http://www.discovery2.co.uk/egr.html

Dík. :yes

Re: TD5 EGR ventil

Napsal: 13 kvě 2010 19:13
od libovka
Jenda píše:...benzin je benzin a nafta je neco jinyho.Tam to neni kat. ale filtr pevnych castic.Tedy sazi :wink: Tohle je u nafty vec navic,pokud je L.R.(Td5) v poradku a reemap kvalitni,kouri to min nez oktavie,ci jine koncerny :!:
Honza
Tak že to nebude nějak víc smrdět?Aby mě pak nepálili oči. :D