Stránka 5 z 9
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 06 úno 2012 12:53
od Lochy
takových aut bude určitě hodně. dnes ráno -25°C octavia 1,6TDI CR, 122 000 km, na jedno nažhavení a jela, a to má v sobě ještě pořád tu naftu co jsem musel zprovoznit VIFem... ale je pravda, že jsem byl jediný diesel v ulici, který takhle naskočil... ze třech VW stále čouhaj kabely od nabíječek...
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 10 úno 2012 18:25
od hrabe
Acon píše:Hm, doteraz som naštartoval vždy "nabrnk" Aj dnes ráno, -16° len som sa z vonka naklonil a bez žhavenia hneď zaštatroval. Motor snáď ani raz nepretočil a už to vrčalo. Služobná Oktávka potrebuje najprv 3-4x nažhaviť, potom chytila no ochotná nebola. Prvé 3-4s sa to trochu hádalo. Skvelá TD5. Existuje ešte nejaký diesel, ktorý by tak ochotne štartoval?
Tak já na studeném odchovu natočím i při -16 , ale při studeném motoru pod sáním 5 válce kape nafta a teče to po přírubě převodovky až pod motor. V teplém stavu je to lepší.
Je tam vstup od čerpadla , nějaká sonda /asi tlak paliva/ a pak už jedině vstřiky.
Nechcu do toho v té zimě hrabat ale sere to....
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 10 úno 2012 18:53
od PavelU
hrabe píše:Je tam vstup od čerpadla , nějaká sonda /asi tlak paliva/ a pak už jedině vstřiky.
Regulátor tlaku paliva...

Re: Td5 a zimní start
Napsal: 10 úno 2012 20:48
od hrabe
PavelU píše:hrabe píše:Je tam vstup od čerpadla , nějaká sonda /asi tlak paliva/ a pak už jedině vstřiky.
Regulátor tlaku paliva...

A máš ho.... ? Je to moc náročné na čas ta oprava??
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 13 úno 2012 09:46
od Radim
Mám dotaz, při těchto mrazech nastartuju DII a hvízdá mi palivové čerpadlo tak cca 20vteřin.
Je to normální, nebo je to známka brzkého konce čerpadla...
Díky
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 13 úno 2012 10:40
od WOYTA
To Hrabe: regulátor tlaku paliva jsem měnil před dvěma měsíci. Stojí originál kolem 3500,-Kč+těsnění asi za 200,-Kč,výměnu jsem svěřil LR servisu DEF-TEC. Trvalo to hodinku...... cena celkem byla cca 4.800,-Kč vč.DPH. Myslím, že se těch 1000,-Kč za práci vyplatí pro záruku na ten regulátor a navíc já bych si s tím hrál půl dne. Woyta
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 13 úno 2012 11:24
od Benjamin
WOYTA píše:To Hrabe: regulátor tlaku paliva jsem měnil před dvěma měsíci. Stojí originál kolem 3500,-Kč+těsnění asi za 200,-Kč,výměnu jsem svěřil LR servisu DEF-TEC. Trvalo to hodinku...... cena celkem byla cca 4.800,-Kč vč.DPH. Myslím, že se těch 1000,-Kč za práci vyplatí pro záruku na ten regulátor a navíc já bych si s tím hrál půl dne. Woyta
Udělal jsi dobře Woyto, ta montáž není vůbec žádná slast, když jsem na to koukal na dílně a hlavně je nebezpečí, že když se to udělá blbě, tak se zase poškodí ta riziková část a bude to téct znova. Mně ho měnili na 2x za sebou.
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 13 úno 2012 11:29
od MadTom
Já jsem to dělal sám dvakrát a v pohodě. Podstatné je, že nemám ruce jak lopaty, docela to tomu pomáhá. Druhá věc je, nedělat to na horkým motoru. Ty spáleniny na rukách co jsem viděl u Land Jirky nebyly moc hezké.
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 13 úno 2012 11:50
od matuss.by
ahoj. Pisal som uz do temy v diskovery ale kedze sa to hodi aj sem tak skusim. Som na lyzovacke v Tatrach, rano -21, po zhasnuti vsetkych kontroliek vratane zhavenia, ktore trvalo neskutocne dlho som sa snazil nastartovat asi na 4krat to naskocilo ale sprevadzane divnymi zvukmi ako skripanie

pos autom ostala mlacka asi ako dlan od nafty. Potreboval som sa dostat do Popradu a celu cestu nieco piskalo (znie to ako ....ako ked vtaky cvrlikaju

) ale len pri pohybe auta, pri akejkolvek rychlosti...na neutral ked pridam tak nic. No a po prichode do PP a vypnuti motora zase skripanie....som z toho na nervi,2OO km od domu a tyzden dovolenky este predomnou....pisem mozno s chybami lebo pisem cez mobil v kaviarni.....normalne sa bojim ist na parkovisko a ist nastartovat ... Diky za nejake postrehy co by tomu mohlo byt.
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 13 úno 2012 12:50
od DanoDEF
matuss.by píše:...a vypnuti motora zase skripanie....som z toho na nervi
... po vypnuti motora ked auto stoji tak by to mohol byt rotacny filter oleja hlavne ak je tam iba nejaka lacna nahrada.
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 13 úno 2012 12:51
od MadTom
S pískáním neporadím, ale ten regulátor tlaku paliva mi tekl víc než dva týdny, než se dal druhej. Akorát to občas mělo snahu se zavzdušnit, takže v tom bublalo, jako v ústředním topení, ale chytlo to vždycky. Bylo to ale v létě.
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 13 úno 2012 13:54
od Kubrtos
Píská mi to taky, ale bez loužiček. Startování ve velkejch mrazech zhruba jak popisuje Matus.
Cvrlikání jsem typoval na řemenici. Pokud to bude nějaká levnější prkotina, jenom dobře...
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 15 úno 2012 15:41
od Neklan
Ze soboty na neděli jsem po dlouhé době parkoval venku, protože jsem na střeše měl rakev s lyžemi a s tím bych se do garáže nevešel. Ráno jsem chtěl odjíždět na hory a přes noc bylo cca -20°C. V nádrži jsem měl cca 50 l normální a 40 l arktické od OMV. Discotéka TD5 poměrně dlouho žhavila a po otočení klíčkem začal startér točit, ale baterka to vydržela jenom cca 10 vteřin a do té doby to nenaskočilo. Ona je tam vlastně pořád první baterka a je tedy osm let stará. Hlodal ve mě červík už na podzim, jestli jí nemám vyměnit, ale ona jinak startovala bez problémů, nicméně parkuju v garáži, kde teplota neklesá pod cca +2°C.
Baterku jsem tedy vyhodil a odnesl do garáže na nabíječku a vydal se shánět novou, což v neděli ráno není úplně jednoduché, protože pumpy v okolí nejen že neměly nezamrzající aditivum do nafty, ale nemají ani baterky a když tak jenom 55Ah. V 10h otevřeli obchod s autopříslušenstvím v nákupním centru, ale měli jenom 80Ah s opačně umístěnými terminály. Mezitím se stará baterka trochu zmátožila na nabíječce a motor naskočil. V tu dobu bylo venku už jenom -14°C. Odjel jsem tedy na hory s prodlužovačkou a nabíječkou v kufru a každý večer jsem to zapojilů, abych ráno nastartoval. Dneska jsem musel do Prahy a čekala tady na mě nová baterka, takže snad bude startování bez problémů i když se vrátí mrazy. V Jablonci měli u pumpy nějaké norské aditivum, tak jsem ho do nádrže nalil třetinku litru, k tomu 3 litry benzínu a dotankoval jsem do plna normální zimní naftou (říkali, že je do -20-ti°C). Startoval jsem bez problémů při -20-ti°C, větší mrazy tenhle týden po ránu nebyly.
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 15 úno 2012 16:21
od papavel.k
...nic si z toho nedělej...tato noc znepojízdnila snad vše co se doposud hýbalo

...já startoval na poprvé na podruhé celou dobu a to nejezdím denně a stojím venku pořád...v sobotu odpoledne jsme byli na výletě a pohoda

a v neděli
v poledne když jsme hladový měli k našim jet na oběd...blm blm a akorát se mi vysmála sousedka co šla vynést smetí...soused přemluvil scouta (taky se mu nechtělo) a přes kabely na podruhý...od té doby zase startuje na cvrnk
...baterku tam mám jakousi 72Ah 2 roky starou, tak mám vybranou VARTU100Ah, 830A - v neděli jsem přeměřil místo a až ta co tam je půjde do kytek tak pořídím..zatím jí stačilo pohrozit potvoře

příjemné dny všem a

Re: Td5 a zimní start
Napsal: 15 úno 2012 16:54
od visby
myslim, ze s dobrou baterkou by ste ani jeden nemali problem;-)
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 15 úno 2012 21:02
od papavel.k

přesně jak píšeš...stejně jako NEKLAN jsem ji s autem koupil...až teď v mrazech se párkrát vyresetovalo radio

jinak celou dobu jezdím...pokud se sama nerozhodne se rozsypat dám ji ještě léto, další zimu už jí moc nevěřím...originál baterky vydrží déle, ale vůbec se divit nebudu, když tahle vydrží málo nad dva roky (nevím co to je za značku, ještě jsem ji neměl důvod vyndat

) - co mám auta tak jsem se s tím setkal už 3x a nikdy jsem nekupoval v šitelixu nebo skurvontu a podobně...dám tam co největší se vejde abych nekuchal kastlik se silným startem a bude snad vyřešeno asi tu viz. výše

- ale na to je tu zvláštní téma...zdála se mně i rozumně cenou...určitě si to ten motor zaslouží
...jo a asi přetěsnit vstřiky, možná padá nafta
...jo a ještě skouknout žhavení a relé..i když to možná tak fungovat má..
..a ještě to řízení..ale to chrochtání se díky mrazům ztratilo...aspoň než se pořádně prohřeje
...jo a .....srovnat nárazník....dát dohromady zadní....vyměnit pravou přední lampu...........jo brzdy!!! zadní brzdy a přední potřebují stálý dohled jako kardany....z rádia vytáhnout kablik na MPTrojku aby mi dcerka nenadávala až ho tedy dostanu ven...srovnat dveře.........a....a.....
....a to už sem dávno nepatří poněvač to není zimní start ale maraton

já ji

Re: Td5 a zimní start
Napsal: 15 úno 2012 21:32
od visby
tieto auta su nekonecny pribeh;-)
u mna je citit, ze pod -15C nefunguju zhavice. sice kontrolka svieti dlho ale napriek tomu starter toci a toci a az po case sa chyti. zhavice uz objednane a dufam, ze pride aspon -20;-)
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 15 úno 2012 21:55
od Benjamin
visby píše:tieto auta su nekonecny pribeh;-)
u mna je citit, ze pod -15C nefunguju zhavice. sice kontrolka svieti dlho ale napriek tomu starter toci a toci a az po case sa chyti. zhavice uz objednane a dufam, ze pride aspon -20;-)
Jak náročná je jejich výměna?
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 15 úno 2012 22:01
od visby
Benjamin píše:Jak náročná je jejich výměna?
to este neviem, uvidime ked pridu;-)
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 15 úno 2012 22:37
od MadTom
Výměna žhavičů je v pohodě - stáhneš z nich konektor a vyšroubuješ. Je na to potřeba dlouhej ořech 10mm. Já ho mám na 1/2" golu, k tomu kloubek a prodlužovací díl a v pohodě to vytočíš. Akorát opatrně při prvním povolování, kdyby byl zatuhlej. Dneska jsem vyměnil 2 ze 4, na víc už nebyla chuť a čas.