Stránka 5 z 48

Re: Zvýšení Disco II

Napsal: 25 pro 2009 13:36
od MadTom
Posledně jsem ti volal v poledne a prý ti chutnalo (ptal jsem se na žhaviče). :D

Re: Zvýšení Disco II

Napsal: 22 led 2010 10:29
od cyril
Možná někomu můj poznatek pomůže. Mám D2 "Fejslift" verze "S" bez měchů. Nechal jsem jej vloni Land Jirku zvednout o 2". Tedy vyměnit pružiny i tlumiče. Protože jsme předpokládali, že na předek půjde do budoucna pevnostní nárazník a naviják.. (chtěli jsme se vyhnout problémům, které jsme měli s D1, kdy po použití modrých-měkkých pružin celý auto po montáži pevnosťáku a navijáku docela dost spadlo dolů), použil jsme dopředu i dozadu pružiny tvrdší-žluté. Auto sice vypadá náramně, ale při jízdě bylo na předek docela tvrdé. To by se dalo vydržet, ale naprosto za nevhodnou se tato varianta ukázala až po připojení vleku a tažení dalšího auta-D2. Na rozbité D1 auto doslova naříkalo (otřesy v palubní desce) při každé nerovnosti, protože při nadzvednutí předku těžkým vlekem vzadu na kouli (auto na vleku bylo vyvážené dobře) už se pružina prostě nezmáčkla ani o píď. Protože jsem se rozhodl D2 v terénu netrápit a tedy nemontovat ani pevnosťák ani naviják, vzali jsme modré pružiny a namontovali na předek D2. Auto sice již není tak krásně vztyčené jako před tím, ale jede měkce a funguje tak jak má. Vlek jsem zatím ještě netáhnul ale dám krk na to, že teď by to fungovalo na 1ku :idea: Vzadu jsme nechali pružiny žluté-tvrdší, vůbec se to nijak špatně neprojevuje.

Re: Zvýšení Disco II

Napsal: 22 led 2010 13:11
od PavelU
To jsou ty experimenty, vymýšlení věcí dávno vymyšlených... :Ja blb: Tady holt není pomoci, to si musí každý asi projít sám než zjistí, že měl použít osvědčené a fungující díly (tím nemyslím ty modré pružiny)... :roll: :wink:

Pozor ještě na jednu věc, to co funguje na DI nebo Defovi nemusí fungovat na DII... :idea:

Re: Zvýšení Disco II

Napsal: 26 led 2010 21:53
od Bača
vim ze to sem nepatri ale slo by to udelat i na RRp38???dik

Re: Zvýšení Disco II

Napsal: 04 úno 2010 22:45
od maryan
Pridam aj ja: Zdvihol som DiscoII o 2,5" pomocou pruzin z Extreme4x4 (http://www.extreme4x4ltd.co.uk/acatalog ... RINGS.html) a k tomu tlmice KONI Heavy Track (http://www.extreme4x4ltd.co.uk/acatalog ... HOCKS.html) nastavene "na makko". Vysledna vyska po cca 3 tyzdnovom jazdeni je vpredu 745mm a vzadu 770mm (merane od spodneho okraja rafiku po spodok plastoveho lemu na blatnikoch. Kuk na prvy obrazok.
Dosledky:
- Predlzit brzdove hadice (dal som si ich vyrobit na mieru). Kuk na druhy obrazok. Koncovky su typ "731, oko priemer 10mm" k brzdicu a na opacnu stranu "731, 10x1 VNZ, vnutorny kuzel". Do spodnej tretiny som dal jemne nalisovat prevrtanu koncovku "731, 10x1 VNZ, vnutorny kuzel" 10mm vrtakom, tak aby sa hadica dala pripevnit do origo uchytu na naprave...
- Predlzit kable veduce k ABS cidlam. Nadpojil som ich vodicom rovnakeho druhu a zaizoloval zmrstovacou buzirkou s lepidlom...
- Zaklon zvislej osi otacania prednych kolies (Castor Angle) sa prilis nepokazil. Drzanie rovneho smeru je iba malicko horsie ako pred tym, ale nic rusive, takze to budem riesit az neskor...
- Kardany a hardy spojka su OK, nic netrasie...

Re: Zvýšení Disco II

Napsal: 04 úno 2010 23:22
od visby
som zvedavy co ma caka v sobotu...

Re: Zvýšení Disco II

Napsal: 05 úno 2010 09:48
od MIROFF
to maryan : presne o tejto kombinácii tlmičov a pružín uvažujem , ale na D1, tak by ma potešilo ak by si pár postrehov po teste :wink: napísal . Hlavne ma zaujíma nastavenie tlmičov.
Ďakujem Miro

Re: Zvýšení Disco II

Napsal: 05 úno 2010 09:56
od MadTom
TO maryan: nestačilo by posunout držáky brzdových hadiček a kabelů k čidlům ABS? A druhý dotaz - co tyhlety zakázkové hadice hruba stojí? Ona to totiž vzhledem ke stáří auta může být vhodná chvíle k jejich výměně.

Re: Zvýšení Disco II

Napsal: 20 úno 2010 11:54
od Jarys
Taky mě zaráží to prodlužování hadic a čidla. Mám DII zvedlou o 2,5" a nic jsme neprodlužovali. Jezdím na větších kolech (tuším 32") a nikdy jsem s tím něměl problém. Tedy docela brzo odešel kardan, tak jsem koupil lepší mazatelný.

Zvysenie disco II a spatne dorazy

Napsal: 22 úno 2010 09:23
od visby
nahodil som si lift na disco II, pruziny britpart +2" zlte a tlmice terrafirma allterrain(su o cca 5cm dlhsie ako original). auto sa zdvihlo o 7cm vpredu vzadu, s tym ze dopredu pojde este pevnostny naraznik a navijak, dozadu pevnostny naraznik, cize odhadujem lift tak na 5cm vpredu a vzadu 6cm.

ked sme sa vcera boli povozit, tak som si vsimol, ze pri skoceni alebo rychlom vykrizeni davaju tlmice spatny doraz a vcelku to bucha. najviac je to pocut na prednej naprave...

napadaju ma nasledovne riesenia:

- kupit dlhsie tlmice (moc nechcem, kedze terrafirma su uplne nove)
- znizit vpredu turrety (pripadne kupit kratsie)

aky mate na to nazor? nejake rady? riesit to vobec?;-)

edit
ako som teraz vygooglil, tak tie terrafirma co som kupil su standardna dlzka(590mm). napriek tomu ich mm-4x4 ponuka ako lift kit(link). terrafirma na lift maju ine oznacenie(TF127 resp TF128) a nie ako ponuka mm-4x4(TF118 resp TF119).

Re: Zvýšení Disco II

Napsal: 22 úno 2010 19:43
od Land Jirka
Když si někdo koupí pružiny dělané na zatížení pevnostníma nárazníkama a navijákem, namontuje to na auto a těch 80-100 Kg zatížení (naviják a nárazník) před přední nápravou nemá, tak ať se nediví, že mu pérování nefunguje ideálně. :wink:

Re: Zvysenie disco II a spatne dorazy

Napsal: 22 úno 2010 21:39
od soson
najjednoduchšie bude tie 118 a 119 vymeniť za TF 127 a 128. keď nie sú v mm-4x4 úplne vymazaní, tak ti to vymenia

Re: Zvysenie disco II a spatne dorazy

Napsal: 22 úno 2010 22:12
od Sláma Karel
Každopádně bych to reklamoval. Jinak snížit domečky vepředu není žádný problém a stojí to akorát trochu práce. Zadek je horší. K

Re: Zvýšení Disco II

Napsal: 11 bře 2010 21:54
od mello
ma niekdo skusenost s vymenou kardanu na DII po 2" lifte za karadan z DI... ja som tak vymenil na zaklade odporucenia... a vysledok je, ze mi strpa cele auto?! dovodom vymeny bolo, ze hardy spojka nevydrzi dlhsiu zataz v terene?! nemam s tym, este skusenosti(predtym som mal Nissany) teraz zvazujem vymenit lift za 2,5" podobne ako maryan a sklon kardanu bude este vacsi, zvazujem, ze dan vyrobit na mieru resp. ak ma niekto vedomost, kde sa da taky kardan zohnat prijmem s radostou radu...

Re: Zvýšení Disco II

Napsal: 13 bře 2010 05:57
od jezbera ivan
mello píše: ak ma niekto vedomost, kde sa da taky kardan zohnat prijmem s radostou radu...
http://www.extreme4x4ltd.co.uk/acatalog ... HAFTS.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Zvýšení Disco II

Napsal: 13 bře 2010 20:06
od visby
ja som uz v zasade rozhodnuty pre http://www.baileymorris.co.uk/4x4.asp" onclick="window.open(this.href);return false; . uz som im pisal ci robia na disco2 a kolko by to cenovo vyslo, ale zatial nemam odpoved...

Re: Zvýšení Disco II

Napsal: 13 bře 2010 21:07
od maryan
Zopar skusenosti po 2,5" lifte:

- Predne brzdove hadicky a kable k ABS cidlam.
Menit netreba, dlzka je dostatocna. Dal som si ich spravit pre istotu, ale nakoniec vymena nebola potrebna.

- Zadne hadicky a kable k ABS cidlam.
Staci predlzit o +2". Kedze hadicky na zakazku stali cca 8,-Euro kus, netreba spekulovat s posuvanim uchytenia. Podla mna to ani nie je rozumne, lebo by sa museli predlzit brzdove rurky a posuvat aj tie konzoly na ktorych su hadice uchytene. Pre istotu odporucam dat rovno pancierovane hadice a plus este nech maju na koncovke taky ten zub co zapadne do brzdica a zabrani nechcenemu pootoceniu hadice v pripade kontaktu s konarom a pod. Tie moje nove to nemaju, lebo som to zistil az pri vymene, ze na co ten zub tam je...

- Tlmice
Kedze na radu Ivana som kupil tie stelovacie Koni, teraz si mozem pruzenie nastavit podla chuti. Odporucam! Najskor som mal predok aj zadok na max.tvrdost - a bolo to dost citit na malych nerovnostiach po asfalte. Pri nastaveni "na min.tvrdost" to zas citit v pomalych ostrych zakrutach, ked ACE este nezabera naplno, subjektivne sa to viac naklana. Po experimentovani to mam teraz v predu na cca 80% max.tvrdosti a v zadu na cca 20% tvrdosti a som spokojny. Samozrejme je to vec individualna a preto si to moze kazdy nastavit ako chce...
Aby som nezabudol, ziadne buchanie dorazov v tlmicoch pri odlachceni som nepozoroval...

- Pruziny
Ocenujem progresivitu vinutia pri uplnom "vyveseni" kolesa. Pruziny vdaka tomu pekne drzia na svojom mieste.

- Kardany
Zatial OK. Cosi som pojazdil aj v terene, ale predpokladam, ze tie hardy spojky dlho nevydrzia. Ked pojdu do kosa, urcite tam dam taky kardan ako je vpredu, to znamena dvojkriz hore a normalny kriz dole. Jednokrizovy aj ked sirokouhly kardan problem vybracii nevyriesi bez vymeny ramien. Po lifte totiz os otacania vystupu z rozvodovky a os otacania hriadela z diferaku maju daleko od rovnobeznosti. Dvojkriz to zvladne aj bez vymeny ramien...

Re: Zvýšení Disco II

Napsal: 15 bře 2010 22:02
od mello
cau maryn,

pri najblizsej ceste do BA sa urcite ozvem a rad by som sa previezol na tvojej DII, mam z toho uz hlavu... natlacil som kopec penazi a stale to nieje to prave makove??!!

Re: Zvýšení Disco II

Napsal: 18 bře 2010 20:56
od MadTom
Tak jsem si dnes u Land Jirky doměřil zbývající rozměry a zadal u firem se kterými spolupracujeme nacenění dílů na 50mm podložky pod měchy zadní nápravy. Pokud vše dobře půjde, tak do 14dní bych měl mít kalkulace a zhruba za měsíc by mohly být první kusy. Pokud máte někdo i jenom potenciální zájem, napište mi SZ.

Re: Zvýšení Disco II

Napsal: 19 bře 2010 19:15
od lachimichal
Taky bych se připojil otázkou , jaké použít tlumiče ,když chci zvednout o 2" aby si rozumněly s měchama? A ještě jedna asi stupidní otázka , dopředu tlumiče pro pera ,nebo taky nějaký aby se to sneslo s měchama? Pokud máte někdo nějaké odkazy tak radši české, jsem negramot z UK neumim nakupovat.