Stránka 5 z 11

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 14 pro 2016 18:22
od kryten
kamca píše:Je mně jedno na jakých značkách auto bude, ale dle dostupných info jsou veteránské lepší, neb pokud propadne atestace, udělá se nová snadněji. Běžně jsou u veteránů atestace propadlé při větších opravách a není to problém.V cizině to nikoho zajímat nebude, zda je auto bez STK či atestace.
Při poslední cestě na UK značkách, technická propadla po roce a pak se znova udělala v UK po návratu. Auto jsme navíc po dobu cesty vyřadili z registru V UK kvůli pojištění.
Ptal jsem se v CZ a postup by měl být stejný, prý napíši prohlášení, že auto opouští CZ a EU a až se vrátím, tak se znova udělá technická.

Chápu dobře, že pokud udělám GO motoru, jeho spolehlivost se výrazně zlepší? Nejsou v něm tedy nějaké slabiny již z principu jeho konstrukce?
Asi ty otázky zní dost blbě, ale nejsem moc, teda vůbec, technicky nadanej, ale zase mám chuť vyrazit do světa a vždy se vše nějak vyřeší.
Chci jen auto připravit co nejlépe dokud to lze, jakmile vyjedu, pak už se děj vůle boží.
Asi teda lepší veteránské,není na nich žádná známka,takže není hned vidět že je testace propadlá :wink:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 14 pro 2016 18:28
od MadTom
Není nad praktické rady. :yes

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 15 pro 2016 00:23
od kamca
Díky moc všem za čas věnovaný tomuto tématu.Budu mít ještě spoustu dotazů a snad se jednou budu moci revanžovat aspoň postřehy a fotkami z cest.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 18 pro 2016 21:28
od kamca
Tak právě pročítám tyto stránky http://www.glencoyne.co.uk/200di2.htm a vypadá to, že ta konverze na 200Di zase není až tak úplně jednoduchá. Je tam spousta dalších modifikací a dle mých zkušeností, vše co nebylo originál se podělalo.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 19 pro 2016 09:09
od Hanys_a_Kaca
Dle mých zkušeností se podělalo i to, co originál bylo :-)

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 19 pro 2016 10:38
od kryten
kamca píše:Tak právě pročítám tyto stránky http://www.glencoyne.co.uk/200di2.htm a vypadá to, že ta konverze na 200Di zase není až tak úplně jednoduchá. Je tam spousta dalších modifikací a dle mých zkušeností, vše co nebylo originál se podělalo.
Pořád se snažím naznačit že to nemá smysl tam cpát tu dvoustovku :wink: a to proti ní nic nemám,je to geniální motor...

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 19 pro 2016 11:47
od Wiki
smysl to má za předpokladu že to bude motor max. do 150.000 km -ale ten tady neseženeš

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 19 pro 2016 14:06
od kamca
Hanys_a_Kaca píše:Dle mých zkušeností se podělalo i to, co originál bylo :-)
Měli jsme Mitsubishi..to je holt kvalita.
Ta 200 by byla v dobrém stavu od Toma, ale spousta úprav okolo mne odrazuje. Budu sundavat vanu a podíváme se pořádně na ten motor, co mám a pokud to půjde, nechám ho tam, jak zde bylo doporučeno. Mám k tomu autu servisní historii asi za posledních více než 10let včetně účtů co bylo děláno, majitel byl starší Fin a v terénu s tím nejezdil, tak třeba to bude OK.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 19 pro 2016 14:11
od Hanys_a_Kaca
Já bych to tak viděl, méně štourání je podle mne lépe, nechej autíčko chrochtat, tak jak je zvyklý a možná bude chrochtat dýl než my.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 19 pro 2016 16:36
od Wiki
to záleží jestli je to 200 z Disc ?. nebo z Def. ?, Z Def. -/turbo nahoře / by to mohlo pasovat hned , Když z Disc. -turbo dole , tak by se musel udělat nový svod od turba do výfuku a nejspíš i svrtat dole 4 šrouby motor /převodovka .a dát jiné patky na motor, Pokud to bude bez turba jako -"D" tak nový svod určitě

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 19 pro 2016 17:59
od kryten
Hanys_a_Kaca píše:Já bych to tak viděl, méně štourání je podle mne lépe, nechej autíčko chrochtat, tak jak je zvyklý a možná bude chrochtat dýl než my.
Přesně tak :grin:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 19 pro 2016 18:05
od kryten
Wiki píše:to záleží jestli je to 200 z Disc ?. nebo z Def. ?, Z Def. -/turbo nahoře / by to mohlo pasovat hned , Když z Disc. -turbo dole , tak by se musel udělat nový svod od turba do výfuku a nejspíš i svrtat dole 4 šrouby motor /převodovka .a dát jiné patky na motor, Pokud to bude bez turba jako -"D" tak nový svod určitě
Z Def.je 200Tdi skoro nesehnatelná,z Disca o něco líp ale moc jich už není.
Nepasuje toho hodně,montážní otvory kolem frémy převodovky,držáky,musí se kuchat držák baterky aby bylo místo pro čerpadlo a mnoho dalšího.Co se týče zachování originality tak je to dost zásadních obtížně vratných zásahů.Vše je vidět na webu Glencoyne.V případě použití bez turba se dají přendat původní svody,takže výfuk beze změny.To je snad jediné,co může zůstat...
Vše ukazuje na ponechání původního,případně pětiložiskového motoru...

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 19 pro 2016 18:37
od kamca
kryten píše:
Wiki píše:to záleží jestli je to 200 z Disc ?. nebo z Def. ?, Z Def. -/turbo nahoře / by to mohlo pasovat hned , Když z Disc. -turbo dole , tak by se musel udělat nový svod od turba do výfuku a nejspíš i svrtat dole 4 šrouby motor /převodovka .a dát jiné patky na motor, Pokud to bude bez turba jako -"D" tak nový svod určitě
Z Def.je 200Tdi skoro nesehnatelná,z Disca o něco líp ale moc jich už není.
Nepasuje toho hodně,montážní otvory kolem frémy převodovky,držáky,musí se kuchat držák baterky aby bylo místo pro čerpadlo a mnoho dalšího.Co se týče zachování originality tak je to dost zásadních obtížně vratných zásahů.Vše je vidět na webu Glencoyne.V případě použití bez turba se dají přendat původní svody,takže výfuk beze změny.To je snad jediné,co může zůstat...
Vše ukazuje na ponechání původního,případně pětiložiskového motoru...
Ano vše ukazuje na ponechání původního motoru, neb pětiložiskový asi těžko seženu za pár tisícovek. Navíc spousta úprav, jiných dílů povede k tomu, že až se něco podělá nebudu schopen jednoduše dle vinka objednat nový díl.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 19 pro 2016 20:59
od Wiki
/ u ty 200 z Disc. by se ještě muselo rozebrat a povotočit nahoru nasávání turba , pak svrtat a vyřezat 2 závity M8 .- jenom sundat a nandat tu 100mm segrovku bez velkých klaští je horor /.
jo ,práce jako na kostele , v případě montáže nějaký vojetý chcíplotiny za 15-30tis kč se to určitě nevyplatí

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 19 pro 2016 21:13
od kamca
Wiki píše:/ u ty 200 z Disc. by se ještě muselo rozebrat a povotočit nahoru nasávání turba , pak svrtat a vyřezat 2 závity M8 .- jenom sundat a nandat tu 100mm segrovku bez velkých klaští je horor /.
jo ,práce jako na kostele , v případě montáže nějaký vojetý chcíplotiny za 15-30tis kč se to určitě nevyplatí
Motor bych měl dobrý a za hubičku, kdybych jezdil po Česku, neváhal bych, ale někde v nějaké zapadlé končině shánět díly na skládačku všeho možného by byl asi problém. Jak jsem již psal, auto má zůstat seriové, jen jsem se nějak vyděsil tím tříložiskovým motorem, když jsem to tady četl.
Nicméně žádný náklad nevozím,tak auto nebude přetíženo, nikam nespěchám, motor dostane servis a snad bude držet.
Ve čtvrtek budu v Jihlavě, tak pokud někdo jede, rád dostanu pár rad, na Facebook jsem pod Kamil Řezáč, to kvůli identifikaci :grin:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 19 pro 2016 21:22
od Wiki
ten původní motor bude dobrý a cestu zmákne , kopcích včas řadit ,kontrol. stav oleje a bude to OK.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 20 pro 2016 20:12
od kamca
Tak mám zase jednu otázku. Jak se renovují takovéto části? Mám jen drátěné kartáče. Existuje třeba nějaký roztok, který tu rez odstraní i z míst, kam se kartáčem nedostanu. Nebo je ještě jiné řešení? Díky.

Obrázek

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 20 pro 2016 20:25
od Mirko
Tu gumu nevím jak zachráníš, ale zbytek co nejvíce rozebrat a opískovat. Ta hřídel musí každopádně dolu.

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 20 pro 2016 20:30
od pojir
Celkem ucinny a levny tekuty pripravek na odstranovani rzi se prodava pod oznacenim nafta motorova :)

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Napsal: 20 pro 2016 21:03
od MadTom
Naftu nebrat, pískování je jedna možnost, a potom hup s tím do žárového zinku. Druhá možnost, pokud si chceš hrát sám, je elektrochemické odrezování - tak trošku opak galvanického pokovování, akorát tady se rozpouští rez a zůstává železo. Popisu najdeš na webu dost. To pískování je ale lepší, protože zároveň upraví povrch tak, aby na něm dobře držel zinek nebo barva.