Stránka 5 z 62

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 17 úno 2017 13:19
od Kokesek
To je presné! :yes
ja osobne mám zkušenost ze když motor najede přes 300tis tak uz nepadne na klice pokud jezdi na 10w40/ 8-10tis km.
To se sypne akorat na vzduch, vstrikovani, menic uz vetsinou byl menen od 170-240tis. prevodovky jsou ok ty drží pokud se nepodceni olej a menic. Napravy prichazi pri 300tis znovu protoze ve 200tis se usetrilo na materialu.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 17 úno 2017 13:30
od PEPO
Kokesek píše: 17 úno 2017 13:19 To je presné! :yes
ja osobne mám zkušenost ze když motor najede přes 300tis tak uz nepadne na klice pokud jezdi na 10w40/ 8-10tis km.
To se sypne akorat na vzduch, vstrikovani, menic uz vetsinou byl menen od 170-240tis. prevodovky jsou ok ty drží pokud se nepodceni olej a menic. Napravy prichazi pri 300tis znovu protoze ve 200tis se usetrilo na materialu.
Súhlasím..Len ten olej 10w-40??
Daj nejaké vysvetlenie :wink: :wink: .Ved ty to vieš :wink:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 17 úno 2017 13:36
od Maxsel
To by mě také zajímalo, když předepsaný je 5w-30. Budu teď olej po roce měnit, tak ať vím, jestli není čas na změnu.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 17 úno 2017 14:13
od Kokesek
PEPO píše: 17 úno 2017 13:30
Kokesek píše: 17 úno 2017 13:19 To je presné! :yes
ja osobne mám zkušenost ze když motor najede přes 300tis tak uz nepadne na klice pokud jezdi na 10w40/ 8-10tis km.
To se sypne akorat na vzduch, vstrikovani, menic uz vetsinou byl menen od 170-240tis. prevodovky jsou ok ty drží pokud se nepodceni olej a menic. Napravy prichazi pri 300tis znovu protoze ve 200tis se usetrilo na materialu.
Súhlasím..Len ten olej 10w-40??
Daj nejaké vysvetlenie :wink: :wink: .Ved ty to vieš :wink:
tam není co moc vysvětlovat, starší motor, opotřebený 150tis a více si zaslouží olej a né přesračkovanou aditivovanou vodu s dlouhou trvanlivostí. Provozuji několik aut které maji nebo budou mit i 400tis najetých. Jsou v nich DPF a jiné podobné vymoženosti doby a nenalil bych tam nic jiného než 10w40 dobré kvality. Na svojem aute sem nikdy neřesil turbo a to uz sem jich pár měl. Já zrovna auta nešetřim otačky mam hodně rád vždy mám nejaké koně navic proti seriové mapě.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 17 úno 2017 14:43
od eliott
Důležité je hlavně to druhé číslo, 40, to určuje, že olej snese vyšší teploty. 5W30 je zase jen kvůli emisím, aby dobže hořel...

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 17 úno 2017 14:56
od petr štrof
eliott píše: 17 úno 2017 14:43 Důležité je hlavně to druhé číslo, 40, to určuje, že olej snese vyšší teploty. 5W30 je zase jen kvůli emisím, aby dobže hořel...
a co mazání turba ? není tam lepší předepsaný 5w30 tím že je řidší tak by měl mazat turbo líp ne?
a ještě mě zajímá co znamená olej dobré kvality Kokesku ?
Tuším na podzim uveřejnily v médiích zprávu že kus od Moskvy odhalili černou stáčírnu olejů ,která prokazatelně prodala statísíce litrů motorového oleje v originálních obalech .Do celé Evropy a to
včetně originálních autoservisů balení od 1l po celé sudy. Cesta údajně vedla přes polskou distribuci.
Tak si nejsem jist co je dnes opravdu záruka , že tam leješ 100% originál olej.
Jen to potvrzuje pravidlo měnit radši dřív .

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 17 úno 2017 16:01
od Kokesek
petr štrof píše: 17 úno 2017 14:56
eliott píše: 17 úno 2017 14:43 Důležité je hlavně to druhé číslo, 40, to určuje, že olej snese vyšší teploty. 5W30 je zase jen kvůli emisím, aby dobže hořel...
a co mazání turba ? není tam lepší předepsaný 5w30 tím že je řidší tak by měl mazat turbo líp ne?
a ještě mě zajímá co znamená olej dobré kvality Kokesku ?
Tuším na podzim uveřejnily v médiích zprávu že kus od Moskvy odhalili černou stáčírnu olejů ,která prokazatelně prodala statísíce litrů motorového oleje v originálních obalech .Do celé Evropy a to
včetně originálních autoservisů balení od 1l po celé sudy. Cesta údajně vedla přes polskou distribuci.
Tak si nejsem jist co je dnes opravdu záruka , že tam leješ 100% originál olej.
Jen to potvrzuje pravidlo měnit radši dřív .
hřidel turba je vystředěna olejem a tedy tlakem oleje. Jestli je ve voze zubové čerpadlo oleje pak větší tlak udělá na mediu s vyšší viscozitou. Pokud bude tlak, bude i mazané turbo. Ta věc co na ni píšou 5w30 u me na servise nikdy nebyla a ani nebude. Když uz tak zasadne plnou v 5w40 s PD specifikaci. Tomu trošku věřím. všechno ostatní je marketingový a emisní tah. Pouzivam TOTAL, FUCHS, AGIP, RAVENOL, aj... nepouzivam CASTROL, MOBIL, a ostatni popularni oleje.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 17 úno 2017 16:09
od marianh
Oleje: Dobre vediet kedze sa prave blizim k 12.000km/pol roku od poslednej vymeny. Dal by som 5W30, vzhladom na info tu si to vydiskutujem v servise a mozno pojde 5W40.

To vytacanie za studena moze byt jeden z dovodov. Rychle ohriatie, nerovnomerne, ....
Mnohe pribehy na UK forach su "vyrazil som z domu a po N (malo) km" to ruplo.

Co som nenasiel je manual vs auto. Predsa len je asi rozdiel v zatazi motora. Ja to s tym manualom za studena nielen nezatazujem ale tiez otacky nepustim nad 2500.
Neviem ako radi automat, pri akych otackach.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 17 úno 2017 17:04
od Kokesek
jestě k problematice TDV6. Nový motor na obrázku mě docela zarazil kdyz jsem přejel po hraně broušení dosedací plochy pro vanu. Zůstalo mě na prstech hromada drti z litiny, která při broušení vytvoří šupiny. Soudruzi se vůbec nesnazili ojehlovat odlitek od šupin po broušení. Docela sem hledel, jako dodělej si sám skoro za 200tis???

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 17 úno 2017 17:13
od Acon
marianh píše: 17 úno 2017 16:09 ...

To vytacanie za studena moze byt jeden z dovodov. Rychle ohriatie, nerovnomerne, ....
Mnohe pribehy na UK forach su "vyrazil som z domu a po N (malo) km" to ruplo.

...
Tu môže byť odpoveď, prečo sa to týka prevažne automatov. Jasné, manuálov je málo ale aj tak. Neviem ako vytáča automat D3 no napr D2 a L322 točia podla mňa úplný nezmysel. Zvlášť L322. Jasné, motor nie je pri preklze meniču v takej záťaži, ale aj tak. Mohlo by to znamenať, že vysoké otáčky za studena prispievajú k nerovnomernému zohrievaniu ....

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 17 úno 2017 17:19
od Trewor - ségra
Když už se to zase zvrhlo....
Proč nikdo nedělá upravenej blok a kliku? Tak jako za mořem blueprint motors, Edelbrock...
Při cyklickým namáhání i pár desetin mm udělá hodně tak by mohla stačit zesílená klika, větší lože a mosty s zubama aby ložiska zůstaly kde maj a ty udělat z vhodnějšího materiálu pokud to jde.
Nebo jít do toho naplno a udělat rovnou novej blok. Úpravou vodních kanálů by se dalo omezit kroucení, pečlivějším zpracováním olejovejch kanálů pomoct mazání, větší líp uchycený ložiska..no dá se toho vylepšit spousta s čim se u masový výroby moc nepářou.
Nebo by bylo třeba víc než blok, klika, mosty a ložiska?
Počáteční investice by byla...no raketa, to je mi jasný, ale když už teď je problém sehnat origo díly, tak bych řekl, že zanedlouho by se to mělo rentovat.

Vodičkový oleje jsou kvůli menšímu odporu a snížení spotřeby a emisí. 10wxx je pro naše klima vhodný pro motor v pořádku, pro vylítanej 15Wxx. Navrch je ten motor přetěžovanej těžkym autem a má se s nim jezdit v terénu, tahat vleky a to motor zahřeje nad limity xW30.

Zrání/stabilizace litiny venku už je docela přežitek z doby kdy nebylo technologicky a ekonomicky dostupný hluboký zmražení. Což teda neni někdy ani dnes a uskladnění bude spíš tou levnější variantou. A ta stabilita by asi nebyla problém kdyby na motoru nebyly velký tepelný rozdíly.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 17 úno 2017 20:45
od PEPO
Kokesek-s tým olejom máš pravdu..Pozrel som len tak zbežne napríklad Ravenol..Stojí podstatne menej ako ja dávam Castrol Edge/ktorý bol akože výrobený pre tento motor. :roll: :roll: .A že to je polo a full syntetika, na to sma sa tu hrali asi už dosť dávno že je v tom rozdiel.Však že..
Nakolko D3 je moje prvé auto s automatom ,tak mne tiež neskutočne ide na nervy pokial je studený tak tá prevodovka - na môj vkus ženie otáčky dosť vysoko.To je asi jedna vec čo môže tomu motoru vadiť.
A za dalšie ked si vezmeme že ak ja taká zima ako bola aj teraz a je vonku -15 a auto naštartujeme a pustí sa k tomu ešte aj bufík,tak podla mna sa ten motor -teda jeho niektoré časti neskutočne rýchlo/až nezdravo rýchlo menia teplotu a to nerovnomerne..Tiež si myslím že to nie je moc čo tomu motoru prospeje. :? :? .Aj ked nám to samozrejme vyhovuje/ved auto po chvíli hreje jak ďábel -však??
Ja napríklad z domu mám dve cesty.Jedna von z dediny je po rovine.Ked idem týmto smerom-vytiahnem z garaže pomaly idem.Ale pokial idem do mesta čakajú má hned tri slušné kopce..A v tomto prípade nechám auto pred garážou klepať pokial ne nezohreje, lebo tá studená prevodovka čo dokazuje s motorom-to sa mi raz nepozdáva :? :? .Vždy pokial nieje auto zohriate-radím manuálne nech tie otáčky nie sú tak vysoké..

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 17 úno 2017 20:45
od eliott
To byly časy, klikovka dlouhá metr a i po 75 letech stále vcelku :mrgreen:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 18 úno 2017 20:14
od Hubert
Nelze srovnávat starej vergl s novým krámem. Kolik to má najeto?

To že se dnes auta konstruují na 180 -250 tis není divu. Prvokupec si auto kupuje na tyto kilometry. A snaží se auto prodat než kvikne. Jeto jenom o tom co si žádá prvokupec. Pokud bude poptávka po autu co vydrží mega a bude na to zákazník tak to prostě v nabídce bude.

Mě ani tak nesere ten motor je to sice garda ale je to řešitelný na nějaký čas. A myslím že se někdo časem najde kdo bude je vyrábět mimo origo LR.
Mě nejvíce vadí infotaiment protože to je věc která nejdříve zastará a updaty nejsou a nebudou.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 18 úno 2017 21:22
od marwak
Možná zase pohled z druhé strany. Jedna věc je, jak je to všechno špatně a co se na tom kazí atd. Nerozporuju, zkušeností moc nemám, ale soudě podle počtů inzerátů s "motor schäden" na německých inzertních serverech s ojetými vozy a všeho, co tu už zaznělo na tom určitě něco bude.

Na druhou stranu spoustě lidí to funguje i po mnoha desítkách tisíc kilometrů a zřejmě to tedy není tak, že všechno je špatně. Dalo by se teda nějak konstruktivně shrnout, co je dobré dělat/nedělat pro to, aby se motor nevysypal pro ty, kteří ho mají ještě původní a zatím v pohodě (a plánují s ním třeba ještě nějakou budoucnost)?

Pár věcí tu už zaznělo, ale spíš tak roztříštěně - dostatečně často měnit ten správný olej, nevytáčet zastudena apod. (všechno jsou to ale popravdě spíš obecné rady, které asi lze říct k jakémukoliv autu s dieslovým motorem). Možná něco k tomu chlazení? Čemu se třeba vyvarovat (jakým situacím a podmínkám), je-li to v moci řidiče ovlivnit? Jasně že to nebude záruka, ale určitě se tomu dá jít naproti...

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 18 úno 2017 23:03
od eliott
marwak píše: 18 úno 2017 21:22 Možná zase pohled z druhé strany. Jedna věc je, jak je to všechno špatně a co se na tom kazí atd. Nerozporuju, zkušeností moc nemám, ale soudě podle počtů inzerátů s "motor schäden" na německých inzertních serverech s ojetými vozy a všeho, co tu už zaznělo na tom určitě něco bude.

Na druhou stranu spoustě lidí to funguje i po mnoha desítkách tisíc kilometrů a zřejmě to tedy není tak, že všechno je špatně. Dalo by se teda nějak konstruktivně shrnout, co je dobré dělat/nedělat pro to, aby se motor nevysypal pro ty, kteří ho mají ještě původní a zatím v pohodě (a plánují s ním třeba ještě nějakou budoucnost)?

Pár věcí tu už zaznělo, ale spíš tak roztříštěně - dostatečně často měnit ten správný olej, nevytáčet zastudena apod. (všechno jsou to ale popravdě spíš obecné rady, které asi lze říct k jakémukoliv autu s dieslovým motorem). Možná něco k tomu chlazení? Čemu se třeba vyvarovat (jakým situacím a podmínkám), je-li to v moci řidiče ovlivnit? Jasně že to nebude záruka, ale určitě se tomu dá jít naproti...
To jsou dost konkrétní informace, protože motory normálně trpí na opotřebení válců a ztrátu komprese, ale kliku mají všechny v kuse...

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 19 úno 2017 09:52
od Acon
Keď to nebude kluka, bude to niečo iné. Ide skrátka o to čo všetci vieme, tovar sa musí točiť aby mali ludia prácu, ktorej je stále menej a menej a autority potrebujú čo najviac oddialiť riešenie, ktorým je tzv. základný príjem. Takže všetko vydrží čoraz menej a čoraz častejšie sa bude musieť meniť. Či kvôli kluke alebo čomukoľvek inému, ale meniť a čo možno najčastejšie. Lebo časy, kedy si autá nechávajú aj bohatí viac ako 2-5r. sa míňajú. Asi už len v Bavorsku sa dajú kúpiť 20-30r. MB, Jaguare, RollsRoyce... od prvého majiteľa, ktorý ho stále používa, no tá generácia vymiera a nastupujúca je prudko konzumná a tú nejaká zlomená kluka netrápi.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 19 úno 2017 10:08
od martin PNEU
Zdravím,
jedna kopie land roveru (motoru i interiéru) :-))

http://www.auto.cz/burekone-bureko-6x6- ... mer-103567

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 19 úno 2017 12:34
od eliott
martin PNEU píše: 19 úno 2017 10:08 Zdravím,
jedna kopie land roveru (motoru i interiéru) :-))

http://www.auto.cz/burekone-bureko-6x6- ... mer-103567
To nejsou kopie, používají originální komponenty.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 19 úno 2017 16:56
od NOTIX
ještě se přidám k oleji,
Co jsem koupil D3 při 120 tis tak dávám jen 5W40 výměna po 6 tisících !!! tak snad to dopadne dobře
Olej v automatu už mám vyměněný 4x :mrgreen:

Jinak olej 5W30 má už z výroby daleko nižší pevnost olejového filmu než 5W40 !!!
pevnost filmu vychází z viskozity HSTS.
důležité je taky co psal eliott - teplota
proto se u závodních motorů používají 10W50 a nebo 10W60