Stránka 5 z 16
Re: Obytný přívěs skládací
Napsal: 21 úno 2010 15:35
od RudaK
Pánové,
nejlepší Off přívěs je ten,který nepotřebuješ ( teda netáhneš za sebou )

Re: Obytný přívěs skládací
Napsal: 21 úno 2010 17:42
od tagr
Re: Obytný přívěs skládací
Napsal: 21 úno 2010 18:02
od cyril
RudaK píše:Pánové,
nejlepší Off přívěs je ten,který nepotřebuješ ( teda netáhneš za sebou )

To je jako ta reklama z Básníků. "Jediné auto které vám nezestárne je to, které si nikdy nekoupíte"....
A to tu fakt neřešíme.....

Re: Obytný přívěs skládací
Napsal: 21 úno 2010 18:30
od Stavros
kdyz tady zacinaji v evrope kvuli upravam aut takovy problemy,jak by se asi nekdo tvaril na takovej prives?
Re: Obytný přívěs skládací
Napsal: 21 úno 2010 18:36
od tagr
no nevím čím by mohl být nebezpečný? obrněný není , světla a brzdy musí mít ok a pokud tam bude pevnější náprava tak to je snad dobře? ne?

Re: Obytný přívěs skládací
Napsal: 21 úno 2010 19:02
od Honzan
ono je jedno, ze ty veci jsou kolikrat domyslenejsi nez homologovany. Proste nemas razitko a jsi v...
Bohuzel velky bratr uvidi cim dal vic...

Re: Obytný přívěs skládací
Napsal: 21 úno 2010 19:07
od Stavros
podle me je to super, ale ses v cechach, prestavba pujde udelat nedobre. Vetsi kola na aute taky nejsou nebezpecny, pevnostak maj taky vsechny nakladaky desetkrat vetsi a nebezpecnejsi, ale nikoho to nezajima. Kazdopadne takovejhle vozejk se hodi nekam do australie, ale ne do evropy, nebo tebe bude bavit nekam jet 80km/h a mit o tri litry vyssi spotrebu, platit vyssi poplatky za trajekt atd.?
Re: Obytný přívěs skládací
Napsal: 21 úno 2010 19:17
od yorkin
I u nás může mít přívěs opodstatnění: pokud má někdo hodně upravenou 90, ve které prostě není místo na pořádné spaní atd., nechce si zvýšit těžiště střešním stanem a jezdí převážně na LR/off srazy, dává docela smysl si za auto přivěsit vozík (nemusí ovšem mít velká kola atd), rozbalit ho někde na louce jako alternativu klasického stanu a pak jezdit nalehko. Pokud ale stavím auto spíš expedičně, je lepší vyřešit spaní v/na autě, i za cenu horšího těžiště, než snášet v rumunském terénu nevýhody přívěsu...
Re: Obytný přívěs skládací
Napsal: 21 úno 2010 19:21
od Stavros
Presne tak.
Re: Obytný přívěs skládací
Napsal: 21 úno 2010 20:23
od tagr

Pravdu máte všichni

zaleží opravdu kam a proč a s čím,

někdy je lepší jet ve 4 LIDECH s jedním autem a vozíkem , nekdy je lepší jet se 2 motorizovanýma jednotkama

. A někdy se toho veze tolik že je vozík nezbytností , protože vezeš něco co by tam ani nemuselo díky kontrolám co mají nenechavé ručiky dorazit . Takže to není oč tu běží.

Tady běží o ty tověci .
A - jak a z čeho či kde za rozumný peníz a ne za cenu auta , sehnat či udělat vozík co něco vydrží na expedici v - opravdu na expedici .
B -když už se to udělá jak to dostat na normální spz byt s uředním šimlem za krkem
C - Když už ,,teréní přívěs" tak jak ho případně využít i na bydlení - tedy aby byl multifunkční a mohl tak poskytnout případně zázemí pro více lidí.
Jedním, z řešení které se mně zdá nejschůdnější je pořídit ,,normální " otypovaný vozík a upravit ho tak aby se vlk nažral - terén , ale koza - tedy legislativa byla v pohodě

Tedy klidně zpevnit namánamé části , dodat jiné , či pomocné pérování , a vylepšit uložení kol, nevím jestli stačí posílit či zaměnit ložiska , nebo udělat uplně jiné vnitřky kol tak aby vydržely více A HLAVNĚ JE JASNÉ ŽE NA VOZÍK SE DÁ méně než je POVOLENÁ HMOTNOST POKUD SE POJEDE DO OPRAVDU TĚŽKÉHO TERÉNU.
Vždyt tohle forum není převážně o ničem jiném než že se seriovky dělají lepší a odolnější

NEBO SE PLETU????
MUJ NAIVNÍ PŘÍKLAD

VÍM ŽE POJEDU NĚKAM 2000 KM ŽE TO MUSÍM Z NEJRŮZNĚJŠÍCH DŮVODŮ PROSTĚ CO NEJRYCHLEJI PROJET A ŽE TAM NIC NEKOUPÍM (PHM, VODU ..) VÍM ČÍM MUSÍM ZHRUBA PROJET A VÍM ŽE BUDOU USEKY KDY POJEDU OPRAVDU TERÉN A NE JEN POLNÍ CESTU. PAK TEDY S REZERVOU ODHADNU SPOTŘEBU JAK VODY TAK PALIVA A NABERU JEN TOLIK KOLIK BUDE TŘEBA + REZERVU A NEMÁM TEDY VOZÍK NAPLNĚN NA 70% , ALE PŘED TERÉNEM UŽ JEN TŘEBA NA 40% HMOTNOSTI A TO PROJEDU V KLIDU A VOZÍK VYDRŽÍ BEZ POTÍŽÍ.
Protože jinak by jsem bud nikam nesměl jet a pak to nemusím řešit

, nebo všude vemu vozidlo 8x8x naložím ho a projedu to s ,,GARSONKOU" na korbě

ale to tady nikdo nechce

Re: Obytný přívěs skládací
Napsal: 22 úno 2010 01:28
od cyril
Nejde o to, jestli ten vozík-přívěs-návěs nutně vyhovuje všem, ale jestli je reálný takovou (pro někoho možná blbost) dostat na oficiální český papíry. No a já dle své zkušenosti (sidecar BMW-Carell, Suzuki Madura, Matra, V-MAX) tvrdím, že ano. Někdy však za použití (legální) finty, na kterou nemá každý potřebné kontakty. V česku přihlásí téměř cokoliv, co má-mělo platný zahraniční TP. To znamená. Koupit třeba v Německu přívěs, přestavět jej v CZ k obrazu svému, potom jej v Německu nechat projít TÜVem (majitel je papírově stále němec) a s vypsaným německým technickým průkazem s aktuálními údaji napochodovat na STK. Tam zpravidla zjistí, že to nemají s čím ztotožnit, ale protože to na nějaké ZTP nebo individuální stavbu v zemi původu narvat musí, po zaplacení poplatku DEKŘE se přívěs nakonec na čísla dostat podaří. Třeba i s rozměry, které si budou muset odměřit na místě. Zažil jsem, když mi takhle měřili sajdu i motorky svinovacím metrem. Možná budou v CZ TP jiné povolené celkové váhy nebo maximální rychlost, ale všechno ostatní včetně off pneumatik bude OK. V zahraničí (mám zkušenosti pouze s DE a A) si smíš namontovat téměř cokoliv, jenom to musíš mít napsaný v technickým průkazu. Což stojí peníze podle toho, jestli montuješ díly schválený - s ABE (Allgemeine Betriebserlaubnis), nebo díly, na který si to musíš koupit protože sis to třeba vyrobil sám. Pokud při kontrole na silnici policajti nenajdou příslušný zápis o montáži konkrétního dílu (píše se to da malýho OTP který vozíš sebou) v techničáku, máš velkej problém. U nás vlastně oficielně skoro nic nejde, tak si každý dle množství kuráže montuje co se mu zachce. Zatím to jde, ale první, kdo se o to časem dle mého odhadu začne zajímat nebudou policajti, ale hlavně pojišťovny, který v případě pojistné události budou hledat jakoukoliv neschválenou součástku, která by jim pomohla vyhnout se pojistnému plnění. A to teprve začnou časy.

Jak se ale půjde po nezapsaných dílech v TP, zároveň se pomalu začne legalizovat montáž testovaných nebo atestovaných doplňků. Půjde tedy zase jenom o prachy...

Tak teď nevím, co pro nás je lepší.

Re: Obytný přívěs skládací
Napsal: 22 úno 2010 07:24
od Bad
Tak,tak, plný souhlas s Cyrilem.Chce se to koukat kolem.Dám příklad: dovoz přívěsu ze Slovenska s TP.V jednom městě u nás přívěs nelze přihlásit.,přihlásím ho na švagra v jiném městě, kde to není problém,druhý den si "kupuji" od švagra přívěs.Registrují mi ho ve městě,kde nešel přihlásit. !! To jsou paradoxy !!!
Re: Obytný přívěs skládací
Napsal: 22 úno 2010 08:10
od tagr
Re: Obytný přívěs skládací
Napsal: 22 úno 2010 08:33
od Jenda
Kup teda neco s homologaci a to klidne i starsi z venku(v germanii maj vetsi vyber) a s citem ho predelej a dej mu nastavbu jakou potrebujes(sundavaci,to kvuli STK).To co koupis tady v CR,troufam si tvrdit je smesna kvalita a nejhorsi je asi naprava.Vetsine vozejku se pak ruzne vaklaj loziska a krouti se.Gumove,,torzni" perovani je nestastne(pretaci se a roztrhava) a naboje jsou dost poddimenzovane.Navic budes poterbovat aby mel prives kola stejna jako auto a to uz na totalni predelavku je .
Honza
Re: Obytný přívěs skládací
Napsal: 22 úno 2010 08:54
od tagr
Díky za inspiraci

, já by jsem tam ty torzky nechal, ale doplnil to pružinama a lepšíma tlumičema , spevnil ty nešťastné 3mm U profily a asi nechal udělat speciální středy tak aby se tam dali dát pořádný ložiska, pokud to teda půjde. Jinak ano koupil bych starší, stejně bude novej

a kola vyřeším podložkama s jinou roztečí aby to mělo stejný kola jako auto

Re: Obytný přívěs skládací
Napsal: 22 úno 2010 09:00
od Stavros
a jakym to budes tahat autem?
Re: Obytný přívěs skládací
Napsal: 22 úno 2010 09:07
od tagr
no chci ho 2t nosnost , papírově , ale nápravy 3t , takže když povezu něco malého utáhne to i to moje nadupanější free , proto ho předělávám , ale jinak na plno či v terénu asi def , nebo disco taky upravené a nadupnuté, platí že v terénku max 60% hmotnosti silnice
Jo kdyby se zadařilo a povedla se 6x6 tak se už nebojím vůbec

Re: Obytný přívěs skládací
Napsal: 22 úno 2010 09:10
od Stavros
ale pokud bude mit dve tuny, tak se ten Freelander bude trapit a to opravdu dost, o terenu vubec nepremyslej. S dvema tunama o terenu nepremyslej skoro s zadnym autem. Jestli myslis teren, treba jet nekam do maroka, tak si kup Multivana 4x4, ten projede to samy co ten freelander s vlekem. Nemyslim to nejak zle, ale pokud si videla nahore, jak se trapily ty auta s vlekem a to ty auta jsou na to staveny, se sperama, s tuhejma napravama atd.
Re: Obytný přívěs skládací
Napsal: 22 úno 2010 09:16
od tagr
Já neojedu do Maroka, ale ještě dál , cca 40 000 km po africe žádná sranda a počítal jsem vést tak max. 1 tunu a v terénu těžkém asi tak 0,8 t to že to uveze víc neznamená že to narvu.

jsou zatím 2 varianty bud pojede free s disco a tedy vozíkem , nebo free a def 130 s korbičkou a pak nepotřebuju vozík, ale stejně ho postavím

, nebo SEN FREE A DEF 6X6 A TO PAK TAKY VOZÍK NEPOJEDE :d , AL E NA STAVBU A OSTATNÍ SE ŠIKNE STEJNĚ TAK HO CHCI MÍT FORTELNEJ , PROTOŽE SE ZNÁM

Re: Obytný přívěs skládací
Napsal: 22 úno 2010 09:52
od MadTom
Jse se koukal do manuálu k Disco 2 a píšou tam, že v terénuje maximální hmotnost brzděného přívěsu 1000kg a já bych tomu docela věřil. Nebrzděný je max. 750kg a je jedno jestli na silnici nebo v terénu, brzděný 3500kg na silnici. To jenom pro srovnání. Není tam nikde uvedené, co je tím terénem myšleno.