Stránka 43 z 51
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Napsal: 15 kvě 2023 13:33
od MadTom
Po vařiči došlo na první z naplánovaných drobných úprava elektro - doplnit vypínač, aby se alespoň zadní okna daly stahovat i bez zapnutého klíčku, doplnit druhý vypínač, aby se podobně daly i bez zapnutého klíčku ovládat střešní okna - při spaní v autě to bude o hodně příjemnější si okénko zavřít, když přijde medvěd, než se nejdřív snažit otočit klíčkem. A poslední je montáž soláru na kapotu - zatím vymyšleno to nejhorší, kam dát MPPT měnič - pod volant, na vnitřní stranu dvířek.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Napsal: 17 kvě 2023 10:09
od MadTom
Včera pokračování pro montáž 100W soláru na kapotu - to co není vidět jsou nachystané dráty v autě, to co vidět je, je fólie na kapotě a přilepené držáky pro upevnění kabelů od panelu. Celkem blbě je, když chce člověk celou sestavu panel - MPPT měnič - baterka - druhá baterka otestovat a je buďto 8 hodin večer, a sluníčko nesvítí, nebo venku leje, takže sluníčko zase nesvítí. To se potom nosí k panelu všechny možné lampy, aby začal alespoň něco dělat.

Fólie je tam proto, až budu naštvanej rvát panel z kapoty, abych měl o trošku větší šanci, že přitom kapotu nezničím.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Napsal: 17 kvě 2023 15:22
od Lukasino
Nebude to házet prasátka do obličeje, nebo je ten panel matný?
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Napsal: 17 kvě 2023 16:03
od MadTom
Panel je polomat, ale i normálně je kapota lesklá a jedinej problém je od LED rampy nad čelním sklem. Každopádně jinam než na kapotu nemám kam ten solár dát. Na stan to nejde a pod stanem na něj sluníčko moc svítit nebude.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Napsal: 17 kvě 2023 22:25
od MadTom
Panel je tam, a konečně jsem dodělal i voltmetry pro obě baterky. Stačilo se jenom pořádně podívat, kam je dát.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Napsal: 17 kvě 2023 22:42
od Tazik1992
Teda, když vidím ty vypínače a přepínače - nad hlavou, na kapličce, za dveřma,... to už vypada jak Fantomasovo citroen

Hlavně ty na stropě jsou hustý, to už je fakt jak v letadle

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Napsal: 18 kvě 2023 07:55
od MadTom
Vypínače už jsou tam mnoho let, celkem se to osvědčilo na věci, co se nepoužívají často, jenom jsem musel posunout stropní světlo a udělat pod něj "podstavec". Tím že auto má elektrická střešní okna, tak nezavazí klička, a pro posun světla je dost místa. Vypínače tyhle malé kolébkové, velké hezké prosvícené Carlingy se tam na hloubku nevlezou, navíc před lety tu ještě od Číňana nebyly jejich kopie za rozumnou cenu.
O víkendu malý test auta, jestli vše funguje jak má. Po loňských 10 000 km do Turecka jsem najel necelých dalších 2 000 km, takže nic moc. Proběhla výměna olejů, hlavního brzdového válce, všech brzdových hadic (v Turecku jedna oplétaná praskla - tentokrát neselhalo krimpování, ale prostě se oplet v místě přechodu do nakrimpované koncovky přelámal), repase tlumičů a nové zadní brzdové destičky. Auto jezdilo, ale nic moc. Nejdřív přidřený jeden brzdový pístek, takže rychlá oprava "na cestě" - auto na hever, kolo dolů, brzdič dolů, prachovku pístku opatrně z pístku sundat a stříknout pod ní WDčko, co bylo po ruce, vytřít čurbes a potom svěrkou pístek zamáčknout dovnitř a našlapáním pedál zpět vysunout. A opakovat do zblbnutí, teda asi 10 krát, než se pístek začal při povolení pedálu sám o kousek vracet. Doma potom projít všechny pístky - byl zatuhlý ještě jeden, pro změnu na přední nápravě. Pod manžetkama jsem to tentokrát vyfoukal vzduchem a stříknul tam vysokoteplotní vazelínu proti zadírání. Tím už snad budou brzdy OK. Uvidíme. Hol brzdiče mají svých více než 20 let.
Druhá věc byla, že auto má snahu se pod plynem cukat a nejede. Diagnostika ohlásila overboost, takže odpojit páčku ovládání turba od baňky a zkusit jí pohnout - šlo to, ale blbě, bylo to nějaké zatuhlé uvnitř v turbu. Rozhýbat, s odpojenou baňkou to jde rukou, a doufat, že to bude OK. Nemazal jsem, na turbu by se to stejně jenom speklo a bylo by to jenom horší. Už jsem si dělal "naděje", že turbo bude KO, a já budu mít konečně důvod tam dát VNT, ale ono ne, takže nic nebude. Zatuhnutí bych řekl že jde na vrub minimálnímu používání auta za poslední měsíce - víc než pod dvoře to moc nenajelo.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Napsal: 19 kvě 2023 08:53
od MadTom
Solár zapojen, otestován - v garáži se to pod lampama taktak probudí, venku bylo zataženo a jestli 100W panel dal 10W, tak to bylo moc - odpovídá to předpokladů - pokud na solár vyloženě nepeče slunce, tak prostě nic nedává. Jediné co ještě zvažuju je výměna originál solárního kabelu od panelu, za něco měkčího, tohle je super tvrdé a neohebné. Nejdřív ale otestovat na slunci.
Po několika letech pokusů a reklamací nafuovačky do auta z AutoKelly (jinak od číňana), která sice byla správně široká i tlustá, ale praskaly tomu švy, buďto jenom ty vnitřní, že se dělaly boule, nebo se to v nich rovnou protrhlo, jsem pořídil nafukovací karimatky od Husky - vejdou do auta akorát. Dřív jsem měl klasické matrace, ale zabraly strašně moc místa a byl boj je vždy naskládat do střešního stanu, protože v autě se prostě nevešly, nebo dost zavazely v kufru, i když na pohodlí to bylo lepší. Holt jak děti vyrostly, tak zabírají nějak víc místa v autě.
Na bednu na zadních dveřích jsem nalepil odrazky, ať ji někde nepřehlédne.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Napsal: 20 kvě 2023 23:05
od MadTom
Dnes test cestou do Mohelnice na trucktrial. Brzdy skoro OK, mohlo by to být ale lepší, takže jestě odvzdušňovat.
Problém s přefukováním turba ale přetrvával, auto cukalo a po několika cuknutích spadlo do nouzáku, kdy nemělo výkon a na dálnici jelo tak 100. Takže znovu odpojit páku regulace na turbu od baňky, jestli se hýbe volně. Hýbe, ale na horkém turbu je to nepříjemné, pálí to. Páku připojit zpět a opatrně fouknout kompresorem do baňky, chodí super. Zbyl jenom wastegate modulátor. Odpojit, profouknout šel, ale jenom velkým tlakem. Takže ven s ním a porovnat s novým. Při připojení na 12V jím teče necelých 0,5 A a cvakne v něm, po odpojení napětí cvakne znovu. Prostě takové relátko. Tedal alespoň ten nový, starý cvakne, ale nevrátí se, musí se profouknout tlakem vzduchu. V autě je teda novej, starej půjde na biopsii, v pytlíku od originálního modulátoru byl Pierburg, stejnej, jako ten co jsem z auta sundal. Takže do zásob dokoupit od Pierburgu.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Napsal: 21 kvě 2023 10:45
od habakuk
Pokud nepomůže tak ještě mrkni na malé hadičky. Moje byly olejem sežraný a bortili se, pak to padalo do nouze.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Napsal: 21 kvě 2023 12:14
od MadTom
Hadičky byly samozřejmě venku, když už jsem vyndával vlastní modulátor, jsou správně tuhé a vypadá to, že i spoje těsní. Krátké hadičky jsem prohlédl skrz, dlouhé, protože by to bylo jako prohlížet skrz žížalu, co se kroutí, jsem jenom profouknul vzduchem.
Zanořil jsem se do dílů ze šrotu a vytáhnul 2 starší modulátory, oba cvakají - tedy ventil vevnitř se vrací sám, jak má. A při pokusu o profouknutí fungují jak mají. Protože jsou to proporcionální ventily - tedy nejenom že přepnou jako relé, ale řídící jednotka díky nim umí jemnou plynulou regulaci tlaku, tak si nejsem 100% že jsou OK - že při pomalém pohybu nebudou třeba zadrhávat, ale u toho vadného, co se nevrací vůbec jsem si na 100% jistej, že je KO. Zbytek uvidíme při dalším jízdním testu.
Včera jak bylo konečně teplo, tak se hodila klima, kdyby něco dělala. Nedělá, kompresor diagnostikou sepnu, klima si ho ale sama nesepne, takže typuju málo chladiva, úplně prázdný okruh není, ale asi to nestačí. Koukal jsem i s UV lapmou, jestli nenajdu někde stopy po barvivu - různě nahozená tečkama je velká část motorového prostoru, i tam, kde nic s klimou souvisejícího není, a nejvíc to svítí v místech, kdo trošku rosí chladicí kapalina. Takže takto nic nenajdu. Zkusíme naplnit a zbytky UV barviva nějak umýt, a hlavně jejich umytí zkontrolovat. A potom se uvidí. Vloni v Turecku běžela klima naplno celej měsíc a letos to bez ní doopravdy nechci pokoušet.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Napsal: 31 kvě 2023 07:34
od MadTom
Klima naplněna, z výdechů to funí 5°C studené, teď ještě, aby to vydrželo. O víkendu zkouška na Overladnu na Slovensku a včera další z drobností - po letech kknečně doplněné síťky ve stropnici nad druhou řadou sedadel. A rovnou i s vývody 12V pro nabíječky.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Napsal: 31 kvě 2023 07:50
od DanoDEF
MadTom píše: 31 kvě 2023 07:34
Klima naplněna, z výdechů to funí 5°C studené, teď ještě, aby to vydrželo.
... to iste si hovorim u Defendra. Tak chladny vzduch Defender nevyrobi.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Napsal: 31 kvě 2023 08:01
od MadTom
Však také D2 má chladič klimy ve velikosti pro malý autobus.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Napsal: 31 kvě 2023 13:42
od SJ410
Nebude mit vliv na vykon, ten nalepeny solarni panel na kapote teplota? At uz od motoru nebo i kdyz to bude stat na vostrym slunci. Mam teda tmave modrou barvu a obcas se na tom neda udrzet ruka jak to je od toho slunce rozpaleny.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Napsal: 31 kvě 2023 13:45
od MadTom
Ten solár je taky černej, takže sám k sobě se rozpálí do žižlava. Když to bude teplé od motoru, tak solár nepotřebuju, alternátor je lepší. Jinak papírově je to 100W panel a viděl jsem z něj zatím jenom okolo 60W, což není špatné. Dobíjelo to baterku ve chvíli, kdy jela lednička.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Napsal: 31 kvě 2023 18:09
od DanoDEF
MadTom píše: 31 kvě 2023 08:01
Však také D2 má chladič klimy ve velikosti pro malý autobus.
... Navyse ten moj uz ma vek a nejake to rebrovanie uz vypadava. Pohraval som sa s myslienkou dostat do defika iny/väcsi chladic. Len take tie za rozumnu cenu s vhodnymi vyvodmi su dost tenke a rebrovanie maju huste co by v terene mohol byt problem so zanasanim bordelu.
Teraz ked to prevadzkujem na urovni 2 tak to dava cca 13st
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Napsal: 02 čer 2023 18:35
od MadTom
Proběhla násilná biopsie vadného wastegate modulátoru. Je v tom velká cívka a malinké pohyblivé jádro s gumičkou jako těsněním. Na jednu stranu to tahá ta cívka na druhou pružinka, proti které je pružinka z propisky něco obrovského, a ta pružinka byla prasklá. Proto se ventil nevracel. Opravitelné to není je to celé velmi poctivě zalepené nebo zalisované a zalepené. Chtělo to dost násilí na rozebrání.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Napsal: 04 čer 2023 22:53
od MadTom
Výměna a repase řemenice kliky - "stačilo" starou řemenici rozebrat, vylisovat staré ložisko, které mělo tak 1mm vůli a dát nové. Slávkova D2 už nezní jako kovárna.
Na naší D2 jsem dodělal druhé ovládání elektrických sedaček, abych nemusel vždy při chystání spaní v autě zalamocat ruce někam do auta. Stačilo pár drátů, dva vypínače a 4 relátka. Funguje to jenom s vypnutým klíčkem.
Slávek už také pracuje na bedně, tentokrát na střechu.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, TD5 řemenice kliky?
Napsal: 12 čer 2023 08:12
od MadTom
Proběhly další drobné úpravy věcí, vesměs plánované i několik let, ale odkládané, protože to nebylo akutní.
Už hodně dlouho vozím dvoupístový kompresor na foukání kol. Nejdřív byl zahrabaný někde hluboko v kufru, takže dělal jenom zátěž, ale na použití skoro nedošlo. Posléze si našel místo i s hadicí pod sedačkou spolujezdce. Tam už to bylo trošku lepší, ale furt ho bylo potřeba vyndat, připojit pod kapotou na baterku a potom teprve foukat. Protože místo pod sedačkou spolujezdce se jinak osvědčilo, tak už je tam přišroubovaný, napájení na přímo z baterky přes velkou pojistku, protože originál 40A nožovka se opakovaně roztavila, vývody jsou na obě strany auta, takže stačí krátká hadice ke kolům, napájení spínané přes 70A relé, vypínač je na bočnici sedačky. V dalším kole to bude chtít sehnat vhodný malý vzduchojem, namontovat ho pod auto a přidat tlakový spínač, a bude z toho úplný automat.
Na Overlandu se bedna na kufru celkem osvědčila, až na malé drobnosti, jako chybějící odkládací plocha na nádobí a háček na hadici od vody. Sklopný stoleček doplněn, tentokrát nic, co by se muselo odšroubovávat nebo jinak chystat, prostě se jenom sklopí.