SYF - ex. GPO - podklady k renovaci...
Napsal: 04 kvě 2010 13:03
Konečně se mně podařilo dát dohromady většinu podkladů k renovaci SYFa, tedy ex. GPO S2A, kterého sem dovezl Violka.
V první fázi bych tady uveřejnil odkazy na webové stránky, kde je vše uvedeno, plus nějaké scany. Asi je zbytečné, abych všechno překládal, předpokládám, že Land Jirka jakožto renovátor si potřebné údaje z podkladů vytáhne.
Ve stručnosti SYF, který se bude renovovat byl původně bronz green, jakožto všechny ostatní SYF z várky 95 aut, které GPO objednalo, dále bílý nápis + možná bílé logo s korunkou (pravděpodobně s červenými doplňky). Technické vybavení aut bylo různé, více na uvedených odkazech, je otázka jak byl tento SYF vybaven. Auto jsem na vlastní oči neviděl, tedy netuším co by se z toho dalo vystopovat. Kolem roku 1972 bylo auto přestříkáno na Golden Yellow, změnily se pravidla pro livery GPO aut.
Doporučuji si projít odkazy:
http://www.ex-gpo.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.povehclub.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Velmi zajímavé fotky jsou na webu:
http://www.bt.com/archives-telefocus" onclick="window.open(this.href);return false;
Zde jsou dobové fotky všeho co se týká pošt, je tam například i logo GPO v tiskovém rozlišení. Nevýhodou je, že za stažení tiskové kvality chtějí 8GBP. Ale hlavně u toho loga to bude asi nutnost, pravděpodobně se bude muset mít velké, aby se udělala šablona (pokud se logo bude stříkat) nebo ho překreslit do vektorů, pokud se bude vyřezávat na plotru. Nicméně k logu - prameny se trochu rozcházejí v tom kdy a kde bylo použito - osobně se přikláním k tomu, že na zelených SYF byl jen bílý nápis a logo s korunkou bylo až potom, když se auta stříkala na žlutou, ale možná to neplatilo u žlutých na 100%. Vyplatilo by se udělat "hloubkovou sondu" v místech kde nápisy byly, pořád by tam někde dole mohl být...
Web ohledně technického vybavení je nejlepší asi tento:
http://www.britishtelephones.com/vehicl ... er/025.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
a tento:
http://www.landy.broadsrnli.org.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pokud bych auto renovoval já (nebo ho nechával renovovat) chtěl bych ho dát do prvního provedení, tedy bronz green a bílý nápis. A případně dosehnat některé věci co tam mohly být a nejsou. Nemám teď nikde fotky tohoto SYF a nevybavuji si jestli má capstan winch, pokud ne měl by ho mít...
Dole jsou ještě připojené scany zajímavého článku z LRO. Co se týče historie auta o kterém se bavíme nechával jsem něco zjišťovat, ale zatím vím, jen to, že působilo v oblasti Londýna. Uvidíme jestli se podaří zjistit víc. Možná by stálo za to zkusit kontaktovat i posledního majitele v GB, prý chtěl auto původně renovovat, ale potom to vzdal (říká se v anglických kuloárech). Violka by ještě mohl mít kontakt.
K těmto základním info rád doplním více, bude-li renovátor a majitel chtít a pokud to budu vědět nebo pokud vědět kde to najít...
Dá se taky samozřejmě objednat certifikát z BMIHT, ale z toho asi nic zásadního nedozvíme, tedy až na přesné datum výroby a expedice.
V první fázi bych tady uveřejnil odkazy na webové stránky, kde je vše uvedeno, plus nějaké scany. Asi je zbytečné, abych všechno překládal, předpokládám, že Land Jirka jakožto renovátor si potřebné údaje z podkladů vytáhne.
Ve stručnosti SYF, který se bude renovovat byl původně bronz green, jakožto všechny ostatní SYF z várky 95 aut, které GPO objednalo, dále bílý nápis + možná bílé logo s korunkou (pravděpodobně s červenými doplňky). Technické vybavení aut bylo různé, více na uvedených odkazech, je otázka jak byl tento SYF vybaven. Auto jsem na vlastní oči neviděl, tedy netuším co by se z toho dalo vystopovat. Kolem roku 1972 bylo auto přestříkáno na Golden Yellow, změnily se pravidla pro livery GPO aut.
Doporučuji si projít odkazy:
http://www.ex-gpo.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.povehclub.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Velmi zajímavé fotky jsou na webu:
http://www.bt.com/archives-telefocus" onclick="window.open(this.href);return false;
Zde jsou dobové fotky všeho co se týká pošt, je tam například i logo GPO v tiskovém rozlišení. Nevýhodou je, že za stažení tiskové kvality chtějí 8GBP. Ale hlavně u toho loga to bude asi nutnost, pravděpodobně se bude muset mít velké, aby se udělala šablona (pokud se logo bude stříkat) nebo ho překreslit do vektorů, pokud se bude vyřezávat na plotru. Nicméně k logu - prameny se trochu rozcházejí v tom kdy a kde bylo použito - osobně se přikláním k tomu, že na zelených SYF byl jen bílý nápis a logo s korunkou bylo až potom, když se auta stříkala na žlutou, ale možná to neplatilo u žlutých na 100%. Vyplatilo by se udělat "hloubkovou sondu" v místech kde nápisy byly, pořád by tam někde dole mohl být...
Web ohledně technického vybavení je nejlepší asi tento:
http://www.britishtelephones.com/vehicl ... er/025.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
a tento:
http://www.landy.broadsrnli.org.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pokud bych auto renovoval já (nebo ho nechával renovovat) chtěl bych ho dát do prvního provedení, tedy bronz green a bílý nápis. A případně dosehnat některé věci co tam mohly být a nejsou. Nemám teď nikde fotky tohoto SYF a nevybavuji si jestli má capstan winch, pokud ne měl by ho mít...
Dole jsou ještě připojené scany zajímavého článku z LRO. Co se týče historie auta o kterém se bavíme nechával jsem něco zjišťovat, ale zatím vím, jen to, že působilo v oblasti Londýna. Uvidíme jestli se podaří zjistit víc. Možná by stálo za to zkusit kontaktovat i posledního majitele v GB, prý chtěl auto původně renovovat, ale potom to vzdal (říká se v anglických kuloárech). Violka by ještě mohl mít kontakt.
K těmto základním info rád doplním více, bude-li renovátor a majitel chtít a pokud to budu vědět nebo pokud vědět kde to najít...
Dá se taky samozřejmě objednat certifikát z BMIHT, ale z toho asi nic zásadního nedozvíme, tedy až na přesné datum výroby a expedice.