Stránka 1 z 2
systém bočního náklonu
Napsal: 10 čer 2010 16:17
od tomm1
ahoj,
v systému bočního náklonu je také nějaký filtr? kde ho najdu??
jaká je životnost oleje v systému jak často je zapotřebí ho vyměnit a jaký druh oleje..
předem děkuji za fundováné odpovědi od zkušenějších..
Re: systém bočního náklonu
Napsal: 10 čer 2010 17:01
od pidibi
...
Re: systém bočního náklonu
Napsal: 10 čer 2010 18:32
od MadTom
To znamená, že je s tím něco v nepořádku - akorát na diagnostice to žádnou chybu nehodilo, ale pokud to bylo vypnuté, tak ani nemuselo, protože ji nemělo s čeho udělat. Doporučuju znovu diagnostiku.
Re: systém bočního náklonu
Napsal: 10 čer 2010 19:26
od pidibi
...
Re: systém bočního náklonu
Napsal: 10 čer 2010 20:21
od Jan Procházka
Kluci až na něco přijdete, zkuste sem něco hodit, mám totiž ten samý problém, když střihnu zatáčku trošku zostra rozbliká se mi kontrolka červeně a minutu to pípá jak.... ale začalo to až po liftu.
jinak k tématu: filtr je přímo v hliníkovém bloku pod autem a olej je tam stejný jako do servořízení. interval nevím jistě ale snad 115tis km.
tady to je:
http://www.discovery2.co.uk/ACE_Filter.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: systém bočního náklonu
Napsal: 11 čer 2010 07:43
od tomm1
chlapi děkuji, už vm kde je filtr, děkuji za radu...
ještě z té vaší konverzace jsem pochopil, že se to zapíná..
já myslel, že je to automaticky řízené a stejně tam žádné tlačítko nemám akorát asistenta pro jízdu z kopce..??
tomm1 píše:ahoj,
v systému bočního náklonu je také nějaký filtr? kde ho najdu??
jaká je životnost oleje v systému jak často je zapotřebí ho vyměnit a jaký druh oleje..
předem děkuji za fundováné odpovědi od zkušenějších..
Re: systém bočního náklonu
Napsal: 11 čer 2010 07:44
od MadTom
Ne ne, je to normálně trvale zapnuté. Vypnout se to dá v nastavení řídící jednotky pomocí diagnostiky.
Re: systém bočního náklonu
Napsal: 11 čer 2010 07:55
od tomm1
tak to se mi ulevilo.. už jsem chtěl jít hledat nějaké tlačítko..

Re: systém bočního náklonu
Napsal: 11 čer 2010 11:50
od Jan Procházka
MadTom píše:Ne ne, je to normálně trvale zapnuté. Vypnout se to dá v nastavení řídící jednotky pomocí diagnostiky.
Tome to znamená že se auto potom chová jako by stabilizátory nemělo vůbec???
Re: systém bočního náklonu
Napsal: 11 čer 2010 12:10
od MadTom
Podle mě se to při vypnutí bude chovat tak, jako by ty stabilizátory (respektive pístnice na nich) byly v zamknutém stavu - tak by se to mělo chovat, i když systém najde nějakou chybu.
A pro upřesnění - systém funguje tak, že pokud za jízdy do zatáčky detekuje naklonění vozidla (pomocí dvou akcelerometrů - měřičů zrychlení - jeden je nahoře tuším nad čelní sklem a druhej dole skoro na rámu), tak pomocí hydraulického tlaku zatáhne za příčné stabilizátory (na každém je hydraulická pístnice) a auto se snaží narovnat. Takže se auto v zatáčce nenaklání - funguje to velice dobře, na to jak je to auto vysoké, s ním můžu jezdi na okreskách do zatáček velice rychle, stejně jako s osobákem.
Na druhou stranu systém pozná, že je zařazená redukce a v tu chvíli by měl tlak v pístnicích snížit a tím stabilizátory změkčit, takže auto by mělo být stabilizátorama méně omezované v přížení, než bez tohoto systému. Tohle nemám jak ověřit, pouze opakuju to co jsem se dozvěděl z různých reklamních a jiných popisů funkce.
Re: systém bočního náklonu
Napsal: 11 čer 2010 12:19
od Jan Procházka
Díky, No mě když se to rozbliká auto změkne, jako by stabik nebyl, naklání se až hrůza, zkusím to nechat přečíst a kdyžtak odpojit v ECU, uvidíme co nastane

Re: systém bočního náklonu
Napsal: 11 čer 2010 13:37
od MadTom
Ono to záleží na tom, jakou chybu ti to bude hlásit - pokud to bude chyba nějakého ventilu - že zůstane otevřený, tak tlak samozřejmě klesne a auto bude měkké. Jestli si to dobře pamatuju, tak od každé pístnice (jedna vpředu a jedn vzadu) vedou dvě hydraulická vedení do kostky s ventily, která je umístěná pod autem na straně spolujezdce. Dál do ní vede tlakovej olej z čerpadla na motoru. V kostce jsou elektromagneticky ovládané ventily, které pouští tlakový olej na jednu nebou druho stranu pístnice a buďto ji natáhnou nebo zkrátí a tím kroutí stabilizátorem.
Re: systém bočního náklonu
Napsal: 11 čer 2010 13:56
od Jan Procházka
nejradši bych tu blbost z auta vyřadil úplně, dám normální odpojovatelné stabilizátory a bude pokoj

uvidím v pondělí jdu na diagnostiku...
jednou mi větev v lese jednu z těch trubek malinko zmáčkla, zkusil jsem to rovnat, ale možná to má v tom místě omezený průchod a bude problém v tlaku...
Re: systém bočního náklonu
Napsal: 11 čer 2010 14:00
od tomm1
to by mě zajímalo, jak to jde nahradit odpojovatelnejma stabilizátorama.
dá se sehnat nějaká sada na přehození, nebo se musí improvizovat?
Re: systém bočního náklonu
Napsal: 11 čer 2010 19:10
od Jan Procházka
tomm1 píše:to by mě zajímalo, jak to jde nahradit odpojovatelnejma stabilizátorama.
dá se sehnat nějaká sada na přehození, nebo se musí improvizovat?
Ne každá diskotéka má ACE, jsou i modely bez a mají normální stabilizátory...

Re: systém bočního náklonu
Napsal: 11 čer 2010 23:25
od MadTom
Znamená to vyndat slabilizátory a vše co s ACE souvisí - pístnice, trubky, hadice, ventilový blok a nakonec hydraulickou pumpu na motoru a zablokovovat ACE v diagnostice. Následně tam dát normální stabilizátory a případně odpojovací táhla.
Re: systém bočního náklonu
Napsal: 12 čer 2010 00:07
od pidibi
...
Re: systém bočního náklonu
Napsal: 12 čer 2010 07:56
od Jan Procházka
pidibi píše:to nezni spatne

tolik zbytecnych kravin, to musi vazit

pak jeste vyhdoit vse kolem mechu vzadu
kolik to muze dat celkem? 20kg?
zrovna u tvého motoru 20kg asi nemá cenu řešit
Ale co mi chudáci ropáci...
Ještě mne napadlo dát na ACE čerpadlo řemenici z kompresoru klimatizace s el. spojkou a používat to jak se ti zachce...
Re: systém bočního náklonu
Napsal: 12 čer 2010 09:00
od MadTom
A proč tak složitě - tohle by mělo jít řešit elektronicky - vhodným rozpojením kabelů co vedou k ventilovému bloku. Akorát by bylo potřeba odzkoušet, jestli po opětném připojení se to vzbudí samo, nebo bude potřeba vymazat chyby z řídící jednotky.
Re: systém bočního náklonu
Napsal: 20 čer 2010 19:17
od tomm1
ještě dotaz, jak vypustit kapalinu z tohoto systému.. už jsem si objednal filtr, ale jak to vše vypustit..
kapalina tam může být ta červená co v servu???