freelander 2003
Napsal: 03 črc 2010 22:15
Ahoj ,
prodává se původní free TD4 2003 co jsem dělal.Není to z důvodu auta, ale vztahu s partnerkou a s tím se nedalo nic dělat.
Najeto 167 000 km , bez nehody.
Protože jsem byl o to požádán dávám to tedy sem na forum. Až bude z bazaru na netu nafoceno dám sem link.
Co je na autě uděláno:
Motor: spotřeba oleje na 15 000km 0,3l , tedy spodek v pořádku,nikde nic neteče a olej to nebere.
Jsou nové vstřiky , žhavicí svíčky , všechny kladky a napínáky jsou nové, včetně plochých řemenů a těsnění krytu ventilů.
Nové servo, repasované turbo, repasovaný alternátor,nový olej a filtr celkem se do motoru dalo přes 55 000,- včetně práce a materiálu.
Další interval na výměnu oleje a filtru je 175 000 km.
Protože doporučená hodnota na výměnu rozvodového řetězu včetně ostatního materiálu ( vodítka , těsnění ) je 200 000 km , doporučuji jeho výměnu + nové vyčištění sání a EGR ventilu a vyčištění vstřiků. Pokud se vše udělá včas prodlouží se celková životnost a náklady nejsou vysoké.
Je odkalená nádrž, nové těsnění na víku včetně UH kroužku , na které těsnění nasedá.Všechny filtry jsou vyměněny, vzduchový by jsem doporučil vyměmit spolu s motorovým olejem ve 175 000 km.
Převodovky :
Automatická má vyměněný olej , další výměna ve 200 000 km , pak by jsem doporučil i rozpůlení , výměnu filtru oleje a v podstatě celkovou repasy , nebo do Anglie cca 1000 liber protikusem celou vyměnit. Většinou stačí zavolat tak 2-3 týdny předem a připraví ji tam podle čísla co je tam vyraženo. Nebo http://www.offroad4x4shop.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
IRD je v pořádku vyměněný olej , gufera netečou - je suchá .Ve 200 000 km doporučuji přetěsnit , vyměnit ložiska a vymezit.
autoland , nebo ostatní zkušení opraváři
zde na foru uvedeni.
Zadní diferák neteče olej vyměněn , další výměnu dopručuji ve 175 000 km včetně pořádného vypláchnutí a kontroly stavu soukolí a gufer. Doporučuji to dělat po každých 30 000 km. Je to na 3,5 hodinky práce včetně vyschnutí výplachu a zaschnutí těsnícího silikonu. Svede to každý a náklady tak do 500,-Kč a je jistota
Kardan je v pořádku včetně visco a ložisek . Doporučuji ve 200 000 km poslat visco na repasy na slovensko k panu Balážovi a mít zase klid. Osobně pokud repasovaná tak po 50 000 km - 70 000 km poslat opět na výměnu náplně maximálně 2x a pak holt novou. Záleží jak často jezdíte v terénu a jestli taháte vlek či nikoliv.
Disky jsou tam hliníkové z free 2004 co jsem koupil místo tohoto včetně nových letních gum.
Brzdy jsou ve předu OK a kontrola taky až ve 200 000 km , možná pak výměna včetně zadních brzd.Brzdová kapalina vyměněna.
Výfuk je OK pouze běžná povrchová koroze zadní původní tlumič bez koroze
Nové tažné zařízení , zásuvka schovaná v nárazníku - nedostává se tam nepořádek při průjezdu terénem, nebo sněhem.
Nové zamykání řadící páky v poloze P.
Nové rádio na CD , MP3 , včetně čtečky karet a USB vstupu, Anténa je novější z roku 2004 a je OK - dá se povolit a sundat před mytím v myčce narozdíl od té co tam byla před tím
.
Karoserie bez koroze,nikde nezatéká . Zadní část spodku kolem tažného je 2x natřená Tlumexem . Doporučuji dotřít celý spodek a vystříkat preventivně dutiny.Jinak drobné povrchové škrábanečky od myčky a parkovišť nic co by rezlo, nebo se nedalo rozleštit.
Interier v kůži klimatizace manuální nová náplň , filtr do kabiny také vyměnit ve 200 000 km , je nový.
Čepy jsou zkontrolované a OK, je udělaná nová geometrie, jsou dané nové tyčky stabilizátoru- (byli už měkčí).
Jediné co jsem neopravil je stahovačka zadního okna na straně spolujezdce , která se rozbila nedávno a už jsem ji neměl opravovat.
Při výměně vstřiků se našla u 4 vstřiku trhlinka hlavy v sedle vstřiku, která byla vidět až po vyčištění od karbonu.
Myslím že to není nic vážného a že se nebude rozšiřovat, ale zaručit to nejde. Co říkali v Anglii je to celkem obvyklé a životnost hlavy by to extrémně snížit nemělo.Nicméně pro jistotu jsme tam dali místo plných BMW podložek duté vypouklé od mercedesu. Lépe těsní a tloušťka je stejná s originálem. Najeto po opravě cca 7 000 km a vše je v pořádku. Proto i doporučuji výše uvedenou kontrolu při výměně rozvodového řetězu.
Automatická převodovka řadí perfektně ve všech režimech, jediné co se stává je ,že pokud je venkovní teplota pod 0 stupňů trvá jí asi 30 vteřin než po studeném startu ,,zabere" pak jede naprosto normálně.
Tedy pokud je alespoň trochu ohřátý olej což trvá zhruba těch 30 vteřin. Snažil jsem se to nějak odstranit, ale v servisu nepřišli co to dělá, jedině vyměnit celou řídící jednotku včetně selenoidů a ventilů a to už se vyplatí počkat a udělat to rovnou ve 200 000 km , kdy se má stejně měnit vnitřní olejový filtr a udělat celkovou repasy či výměnu.
Tedy shrnuli celkový stav, je ted auto v pořádku, automatická převodovka při špetce trpělivosti je OK a do 200 000 km je to auto bez větších investic. Pak jsou 2 cesty buď to vzít ,,hromadně tak jak jsem popsal a mít připravené auto na dalších klidných 100 000 km, nebo postupně jak se co pokazí. Já preferuji prevenci a spolehlivost a tím i nišší náklady na opravu ( jedne práce jedno odstavení vozu).
Auto bylo zvednuté 2" lift ,ale ted je zase ve výrobní výšce.
Prvotní ,,nástřel" ceny je 270 000,- je to celkem dost,ale vzhledem k tomu co je tam hotové a nové to odpovídá . Kupovalo se v loni v říjnu za 225 000 ,-. Protože když koupíte podobné ( ročník a km) tak Vás stejně z tohoto co jsem dělal hodně čeká a pak to v podstatě vyjde dráž.
Tak snad jsem na nic nezapoměl a pokud budou dotazy klidně na ně odpovím.
prodává se původní free TD4 2003 co jsem dělal.Není to z důvodu auta, ale vztahu s partnerkou a s tím se nedalo nic dělat.

Najeto 167 000 km , bez nehody.
Protože jsem byl o to požádán dávám to tedy sem na forum. Až bude z bazaru na netu nafoceno dám sem link.
Co je na autě uděláno:
Motor: spotřeba oleje na 15 000km 0,3l , tedy spodek v pořádku,nikde nic neteče a olej to nebere.
Jsou nové vstřiky , žhavicí svíčky , všechny kladky a napínáky jsou nové, včetně plochých řemenů a těsnění krytu ventilů.
Nové servo, repasované turbo, repasovaný alternátor,nový olej a filtr celkem se do motoru dalo přes 55 000,- včetně práce a materiálu.
Další interval na výměnu oleje a filtru je 175 000 km.
Protože doporučená hodnota na výměnu rozvodového řetězu včetně ostatního materiálu ( vodítka , těsnění ) je 200 000 km , doporučuji jeho výměnu + nové vyčištění sání a EGR ventilu a vyčištění vstřiků. Pokud se vše udělá včas prodlouží se celková životnost a náklady nejsou vysoké.
Je odkalená nádrž, nové těsnění na víku včetně UH kroužku , na které těsnění nasedá.Všechny filtry jsou vyměněny, vzduchový by jsem doporučil vyměmit spolu s motorovým olejem ve 175 000 km.
Převodovky :
Automatická má vyměněný olej , další výměna ve 200 000 km , pak by jsem doporučil i rozpůlení , výměnu filtru oleje a v podstatě celkovou repasy , nebo do Anglie cca 1000 liber protikusem celou vyměnit. Většinou stačí zavolat tak 2-3 týdny předem a připraví ji tam podle čísla co je tam vyraženo. Nebo http://www.offroad4x4shop.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

IRD je v pořádku vyměněný olej , gufera netečou - je suchá .Ve 200 000 km doporučuji přetěsnit , vyměnit ložiska a vymezit.


Zadní diferák neteče olej vyměněn , další výměnu dopručuji ve 175 000 km včetně pořádného vypláchnutí a kontroly stavu soukolí a gufer. Doporučuji to dělat po každých 30 000 km. Je to na 3,5 hodinky práce včetně vyschnutí výplachu a zaschnutí těsnícího silikonu. Svede to každý a náklady tak do 500,-Kč a je jistota

Kardan je v pořádku včetně visco a ložisek . Doporučuji ve 200 000 km poslat visco na repasy na slovensko k panu Balážovi a mít zase klid. Osobně pokud repasovaná tak po 50 000 km - 70 000 km poslat opět na výměnu náplně maximálně 2x a pak holt novou. Záleží jak často jezdíte v terénu a jestli taháte vlek či nikoliv.
Disky jsou tam hliníkové z free 2004 co jsem koupil místo tohoto včetně nových letních gum.
Brzdy jsou ve předu OK a kontrola taky až ve 200 000 km , možná pak výměna včetně zadních brzd.Brzdová kapalina vyměněna.
Výfuk je OK pouze běžná povrchová koroze zadní původní tlumič bez koroze

Nové tažné zařízení , zásuvka schovaná v nárazníku - nedostává se tam nepořádek při průjezdu terénem, nebo sněhem.
Nové zamykání řadící páky v poloze P.
Nové rádio na CD , MP3 , včetně čtečky karet a USB vstupu, Anténa je novější z roku 2004 a je OK - dá se povolit a sundat před mytím v myčce narozdíl od té co tam byla před tím

Karoserie bez koroze,nikde nezatéká . Zadní část spodku kolem tažného je 2x natřená Tlumexem . Doporučuji dotřít celý spodek a vystříkat preventivně dutiny.Jinak drobné povrchové škrábanečky od myčky a parkovišť nic co by rezlo, nebo se nedalo rozleštit.
Interier v kůži klimatizace manuální nová náplň , filtr do kabiny také vyměnit ve 200 000 km , je nový.
Čepy jsou zkontrolované a OK, je udělaná nová geometrie, jsou dané nové tyčky stabilizátoru- (byli už měkčí).
Jediné co jsem neopravil je stahovačka zadního okna na straně spolujezdce , která se rozbila nedávno a už jsem ji neměl opravovat.

Při výměně vstřiků se našla u 4 vstřiku trhlinka hlavy v sedle vstřiku, která byla vidět až po vyčištění od karbonu.

Automatická převodovka řadí perfektně ve všech režimech, jediné co se stává je ,že pokud je venkovní teplota pod 0 stupňů trvá jí asi 30 vteřin než po studeném startu ,,zabere" pak jede naprosto normálně.

Tedy shrnuli celkový stav, je ted auto v pořádku, automatická převodovka při špetce trpělivosti je OK a do 200 000 km je to auto bez větších investic. Pak jsou 2 cesty buď to vzít ,,hromadně tak jak jsem popsal a mít připravené auto na dalších klidných 100 000 km, nebo postupně jak se co pokazí. Já preferuji prevenci a spolehlivost a tím i nišší náklady na opravu ( jedne práce jedno odstavení vozu).
Auto bylo zvednuté 2" lift ,ale ted je zase ve výrobní výšce.
Prvotní ,,nástřel" ceny je 270 000,- je to celkem dost,ale vzhledem k tomu co je tam hotové a nové to odpovídá . Kupovalo se v loni v říjnu za 225 000 ,-. Protože když koupíte podobné ( ročník a km) tak Vás stejně z tohoto co jsem dělal hodně čeká a pak to v podstatě vyjde dráž.
Tak snad jsem na nic nezapoměl a pokud budou dotazy klidně na ně odpovím.
