Stránka 1 z 3
F1 Olej TD4
Napsal: 12 kvě 2007 15:55
od Hunter
Ted jsem koukal, co mi vlastne dali ve Vrchlabi do motoru Td4 za olej, a koukam, ze Castrol Enduron Low 10W-40

Je to v poradku? Admin tu nekde uvadel 5W-30, navic ten Enduron je rada pro nakladni vozidla (neni tam vubec norma Bx), nevadi to

Re: Olej
Napsal: 12 kvě 2007 19:33
od Sam
Tady máš info od Admina ve vlákně Servisní interval Freelander 1.8 16V:
Admin píše:Motorový olej měnit po 20.000km spolu s filtrem.
10W-40 (10W-30)
ACEA A2 (nebo A3), ACEA A1 5W-30 může být použit
4.5 litrů
Převodový olej Manuál vyměnit po 40.000km
Texaco MTF94 - 2,0 litr
Převodový olej Automat kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 100.000km
Texaco ATF N402 nebo ATF JF 403E
4 litry
Přídavná převodovka IRD kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 40.000km
75W-90
API GL5 + MT1
Originál STC9175
1 Litr
Olej v zadní diferenciál kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 100.000km
75W-90
Castrol SAF-XO
0,9l
Filtr vzduchu vyměnit po 20.000km a vyčistit odtokové otvory
Palivový filtr vyměnit po 120.000km
Zapalovací svíčky vyměnit po 120.000 km
Plochý řemen příslušenství kontrolovat po 20.000 a vyměnit 160.000km pokud není potřeba dříve.
Rozvodový řemen výměna po 120.000 km
Ostatní kapaliny kontrola a jejich doplnění po 20.000km
Olej servořízení: Dexron III
Brzdová kapalina: DOT4
Spojková kapalina: DOT4
Baterie dálkového ovládání vyměnit každých 40.000km nebo po dvou letech
Vyměňte brzdovou kapalinu po 60.000km nebo po dvou letech
Vyměňte nemrznoucí kapalinu po každých 60.000km
Napsal: 12 kvě 2007 21:42
od Libor
CASTROL ENDURON LOW JE URCEN DO NIZKO OBRATKOVYCH MOTORU A TO ZVLASTE DO KAMIONU.ZEJMENA TYPU MAN-MERCEDES A VOLVO S PRODLOUZENYM INTERVALEM VYMENY A V NEPOSLEDNI RADE SPLNENI NORMY EURO 4.TENTO TYP OLEJE NENI URCENY PRO LEHKOBEZNE MOTORY OS. AUT A NEVERIM TOMU ZE BMW JEJ MA V NABIDCE.MYSLIM TIM TEDY BMW V NEMECKU A NE SERVIS MADE IN CZ!!!ZAKLADY TRIBOTECHNIKY,TRIBOLOGIE BY SI MEL KAZDY DEALER NASTUDOVAT A ZVLASTE OD CASTROLU.TAKZE MADE IN CZ !

Napsal: 13 kvě 2007 12:16
od Hunter
No to jsem si prave myslel, ze to neni idealni pro muj motor Td4, ale jak to tam mohli dat, kdyz je to LR servis

To Sam: al eja mam Td4

Napsal: 13 kvě 2007 15:11
od Potapěč
Já bych stoho voleje zas takovou vědu nedělal, páč to nejni F1, tak jakákoli polosyntetika nic neskazí. Hlavně měnit fčas a aby byla správná hladinka.

Napsal: 17 kvě 2007 21:09
od Admin
Libor píše:CASTROL ENDURON LOW JE S PRODLOUZENYM INTERVALEM VYMENY A V NEPOSLEDNI RADE SPLNENI NORMY EURO 4.
To co napsal Libor je pravda, viz. výtah v citaci.
Pravdou je, že rozdíl v olejích je. Konkrétně Enduron je více aditivovaný, než komerční GTX, TXT apod. Rozdíl je i v ceně. Je dobré také porovnat specifikaci těchto dvou olejů, ... atd.
Napsal: 17 kvě 2007 21:59
od Hunter
No prave ze ten Enduron nema vubec spec. A3/B3, jak jsi tu nekde psal, ze by mel mit. Kdyz jsem se na to u Mejznara ptal, tak se tvarili, jako co vubec chci vedet, ze to je casem (mineno u nich) overeno. Ja vim, ze asi nema cenu z toho delat vedu, jak psal Potapec, ale kdyz jednou neco vyrobce predepise... Navic me tam nesedi ta viskozni trida - 10W/40, to tady bude v zime nepouzitelny

Spise bych to videl na 5W/40.
Napsal: 17 kvě 2007 22:07
od Drápalík
Pokudˇ se nemýlím, tak olej 10W/40 má plnou mazací schopnost někde od -25°C, takže v zimně v úplným klidu
Napsal: 18 kvě 2007 08:38
od Admin
Hunter píše:No prave ze ten Enduron nema vubec spec. A3/B3, jak jsi tu nekde psal, ze by mel mit. Kdyz jsem se na to u Mejznara ptal, tak se tvarili, jako co vubec chci vedet, ze to je casem (mineno u nich) overeno. Ja vim, ze asi nema cenu z toho delat vedu, jak psal Potapec, ale kdyz jednou neco vyrobce predepise... Navic me tam nesedi ta viskozni trida - 10W/40, to tady bude v zime nepouzitelny Spise bych to videl na 5W/40.
V létě to jedno. 10W-40 nic nezkazíš. Na zimu bych tam dal pro klid v duši 5W-40.
Drápalík píše:Pokudˇ se nemýlím, tak olej 10W/40 má plnou mazací schopnost někde od -25°C, takže v zimně v úplným klidu
Myslím, že je to víc. Tuším okolo -35 až - 40°c.
Napsal: 18 kvě 2007 08:47
od Hunter
Tech 10W je opravdu -25, viz tato tabulka, resp. tech -25 je doporuceni pro pouziti, hranicni cerpaci teplota je -30:
olej
Napsal: 18 kvě 2007 09:28
od Libor
JESTE PRO DOPLNENI CO ZNAMENA NA OLEJI PISMENO B 3 a B 4.POKUD JE B3 TAK TENTO OLEJ JE URCEN PRO MOTORY S NEPRIMYM VSTRIKOVANIM A B4 S PRIMYM VSTRIKOVANIM PALIVA.JSOU ZDE NAPROSTO ROZDILNE MAZACI PROCESY A PROTO SE U KAZDEHO OLEJE UVADI VYKONNOSTNI TRIDA ACEA.JESTE TI VRELE DOPORUCIM ZKRATIT PRODLOUZENY INTERVAL VYMENY OLEJE A TO O PULKU!POKUD MAS AUTO NA DYL TAK SE TI TO V DOBREM VRATI!

Napsal: 01 čer 2007 14:00
od Hunter
Tak jsem si v servisu mj. nechal vymenit ten spatny olej, v domeni, tam konecne bude bydlet, co ma, a kdyz jsem se ptal, co tam dali, tak... Servis pouziva oleje Texaco, a i kdyz maji tabulku - mazaci plany, tak se jeste dotazoval primo u Texaca a tam mu doporucili pro tento motor olej Havoline Energy SAE 5W-30, ktery ma ale ACEA A1/B1-02, navic to nema ani spec. BMB-LL. Tak uz jsem z toho hotovy, druhy servis, ktery tam dal, co by tam nemelo byt

Nebo si myslite, ze by to tam mohlo byt, kdyz to budu menit uz po tech cca 10Tkm? kdyz jsem mu rikal, ze by tam mel byt olej A3/B3(B4) tak mi rekl, ze tento olej, ktery mi tam dali, je nejnovejsi typ a ten, ktery ma A3/B3(B4) dokonce s BMW-LL spec., je jiz stary typ a pouzitelny pro starsi motory Td4, coz jsem nepochopil

A nechapu, jak muze mit novejsi typ horsi specifikace ACEA

Fakt nejlepsi je menit si oleje sam a clovek ma klid. U jinych aut to tak delam a vim, co tam mam

Napsal: 12 čer 2007 12:43
od keso
No ja prave rozmyslam ze tam dam Castrol GTX3, aj ked tych 15W-40 bude asi v zime na hrane.
Re: olej
Napsal: 27 čer 2007 09:16
od Hunter
Libor píše:JESTE PRO DOPLNENI CO ZNAMENA NA OLEJI PISMENO B 3 a B 4.POKUD JE B3 TAK TENTO OLEJ JE URCEN PRO MOTORY S NEPRIMYM VSTRIKOVANIM A B4 S PRIMYM VSTRIKOVANIM PALIVA.....
Zeptam se asi jako uplny trubec

Td4ka ma prime ci neprime vstrikovani?
Re: olej
Napsal: 27 čer 2007 17:21
od Návštěvník
Hunter píše:Libor píše:JESTE PRO DOPLNENI CO ZNAMENA NA OLEJI PISMENO B 3 a B 4.POKUD JE B3 TAK TENTO OLEJ JE URCEN PRO MOTORY S NEPRIMYM VSTRIKOVANIM A B4 S PRIMYM VSTRIKOVANIM PALIVA.....
Zeptam se asi jako uplny trubec

Td4ka ma prime ci neprime vstrikovani?
ANO MA PRIME VSTRIKOVANI

Re: olej
Napsal: 27 čer 2007 17:24
od Libor
Anonymous píše:Hunter píše:Zeptam se asi jako uplny trubec

Td4ka ma prime ci neprime vstrikovani?
ANO JE TO PRIMEJ VSTRIK

Napsal: 27 čer 2007 19:13
od Hunter
No jo, ja jsem si to myslel

Clovek se porad uci

Napsal: 05 zář 2007 10:13
od Hunter
Je mozne pouzit olej 0W40 (v manualu neni uvedeny). Kdyz jsem porovnal parametry jednoho vyrobce 0W40 a 5W40, byly ty hodnoty temer stejne:
5W-40 0W-40
Hustota při 15°C kg/l 0,855 0,855
Kinematická viskozita při 40°C cSt 84 80
Kinematická viskozita při 100°C cSt 14,2 14,3
Viskozitní index 176 187
Bod vzplanutí °C 220 236
Bod tuhnutí °C - -39 -54
Tak mi vychazi lepe ten 0W40, zvlaste ted na zimu a me couracky. Specifikace ACEA maji stejne - A3/B3/B4 i BMW LL s tim rozdilem, ze ten 0W40 ma ty specifikace novejsi.
Napsal: 05 zář 2007 21:32
od morten
Ja by som tam nalial tu 5W40,je to plna syntetika a motor sa ti podakuje.0W40 je podla mna uz dost extrem,aj ked v zime je lepsi.Ja tam lejem 5W30 Shell(neviem teraz presne nazov) iba pre dieselove motory.
Napsal: 05 zář 2007 21:40
od Hunter
5W40 nemusi dnes byt nutne plna systetika. Ze 0w40 bude extreme jsem si tez vzdy myslel, ale podle tech udaju je pri 100st. hustsi nez ten 5W40, coz je zajimave. A hustota pri 15st. je stejna
