Levne upravy DI do pouště
Napsal: 15 srp 2010 12:42
Příští rok plánuji vydat se Afrikou od severu k jihu a to místy i hodně přes poušť. Po zkušenostech z Maroka a Ruska vím, že moje Discovery na 235/85/R16 má v písku velké potíže, protože i na gumách (BFG MT) upuštěných na 0,8-1atm se to prostě nechce rozjet. Z celkové trasy cca 20000km se však po písku jezdí jen asi 1500km. Hledám tedy nejlevnější řešení, jak problém vyřešit.
Co mě napadlo:
* koupit nové (stejně musím) BFG AT o rozměrech 235/75/R16 - menší, budou se líp rozjíždět
* odlehčit auto - jenže co z něj vyházet? Žádný navijáky a podobný hlouposti nemám
* vyměnit převody diferenciálu za 3,9:1 - získám originál převody, auto se bude lépe rozjíždět, ale po zbylých 19000km zase pojede pomaleji, navíc je to na mě dost drahé.
* zvýšit výkon motoru - jo, ale jak to nevím, EGR je venku a motor podle všeho jezdí pěkně.
BTW na jaké otáčky jezdíte s Discovery po dálnici? Na mych pneumatikach točím při 100km/h nějakých 2200ot. Na normálních to musí být tak 2500ot. a to už je přece strašný rachot. Nedovedu si to představit při maximálce 148km/h.
Co mě napadlo:
* koupit nové (stejně musím) BFG AT o rozměrech 235/75/R16 - menší, budou se líp rozjíždět
* odlehčit auto - jenže co z něj vyházet? Žádný navijáky a podobný hlouposti nemám
* vyměnit převody diferenciálu za 3,9:1 - získám originál převody, auto se bude lépe rozjíždět, ale po zbylých 19000km zase pojede pomaleji, navíc je to na mě dost drahé.
* zvýšit výkon motoru - jo, ale jak to nevím, EGR je venku a motor podle všeho jezdí pěkně.
BTW na jaké otáčky jezdíte s Discovery po dálnici? Na mych pneumatikach točím při 100km/h nějakých 2200ot. Na normálních to musí být tak 2500ot. a to už je přece strašný rachot. Nedovedu si to představit při maximálce 148km/h.