Stránka 1 z 3

Nafta v oleji

Napsal: 20 zář 2010 11:36
od visby
tak som ta tiez stal obetou tejto euro3 zrady, nafta pribuda do oleja fakt velmi rychlo(500km po novom oleji tam mam cca 2cm nad ryskou FULL). rozmyslam co s tym:

1; nova hlava - da sa zohnat od 1095libier, plus 100libier za kit tesneni a srobov. bojim sa vsak, ze toto riesenie bude len docasne a po nejakych km sa problem zase objavi

2; novy motor - kupit euro2 verziu td5ky. toto by malo problem s naftou v oleji riesit uplne, neviem vsak presne co vsetko treba vymenit(riadiaca jednotka, prislusenstvo?), plus nebude jednoduche zohnat dobry motor

3; prevlozkovat vstreky - ako som sa docital, treba kupit taktiez nove vstreky, co je financne narocne a taktiez je otazka, ci to problem vyriesi uplne alebo ho len posunie o par tis km do buducnosti

co by ste robili vy? viete o niekom kto to riesil?

dik za info

Re: Nafta v oleji

Napsal: 20 zář 2010 12:50
od MadTom
Jenom dotaz - do nové hlavy by stačily staré vstřikovače, nebo by se musely taky vyměnit?

Re: Nafta v oleji

Napsal: 20 zář 2010 13:58
od Miloš II
1; nova hlava - da sa zohnat od 1095libier, plus 100libier za kit tesneni a srobov. bojim sa vsak, ze toto riesenie bude len docasne a po nejakych km sa problem zase objavi

Hlava je fakt drahá si bych to řešil výměnou motoru....

2; novy motor - kupit euro2 verziu td5ky. toto by malo problem s naftou v oleji riesit uplne, neviem vsak presne co vsetko treba vymenit(riadiaca jednotka, prislusenstvo?), plus nebude jednoduche zohnat dobry motor

15P http://cgi.ebay.co.uk/land-rover-td5-en ... 2eb006e4f3" onclick="window.open(this.href);return false;

10P http://cgi.ebay.co.uk/land-rover-discov ... 2a0a5a722c" onclick="window.open(this.href);return false;

Náhradní díly http://cgi.ebay.co.uk/TD5-FULL-ENGINE-D ... 255d6930c1" onclick="window.open(this.href);return false;

3; prevlozkovat vstreky - ako som sa docital, treba kupit taktiez nove vstreky, co je financne narocne a taktiez je otazka, ci to problem vyriesi uplne alebo ho len posunie o par tis km do buducnosti

Vstřiky http://cgi.ebay.co.uk/LAND-ROVER-DISCOV ... 563f84e74a" onclick="window.open(this.href);return false;

Těsnění http://cgi.ebay.co.uk/Discovery-2-Defen ... 3ef9de05ef" onclick="window.open(this.href);return false;

Vstřik EURO3 http://cgi.ebay.co.uk/LAND-ROVER-TD5-DI ... 43a1d033a9" onclick="window.open(this.href);return false;

MIlošII

Re: Nafta v oleji

Napsal: 20 zář 2010 14:24
od libovka
A co se tam stane že jde nafta do oleje?To jako ta hlava praskne v místě kde je naftové vedení?

Re: Nafta v oleji

Napsal: 20 zář 2010 14:31
od visby
este sa skusim informovat u mejznara, mam pocit, ze on riesil prevlozkovanie vstrekov.

ak by to pomohlo na stalo, tak ma zmysel o tom uvazovat.

10P je euro2, ze?

Re: Nafta v oleji

Napsal: 20 zář 2010 14:33
od MadTom
ano - 10P je euro 2. A teoreticky by na to mělo stačit přeprogramovat řídící jednotku na starší mapu.

Re: Nafta v oleji

Napsal: 20 zář 2010 15:19
od Max
To že jde nafta do oleje neznamená že praskla hlava ale že praskl ó kroužek na vstřikovači. Stačí vstřik vyndat a vyměnit kroužek a máš po starostech. Dělal jsem to už mnohokrát. Jeden problém tam ale je. musíš mít stahovák na vstřiky jinak je poškodíš.

Re: Nafta v oleji

Napsal: 20 zář 2010 16:31
od visby
Max píše:To že jde nafta do oleje neznamená že praskla hlava ale že praskl ó kroužek na vstřikovači. Stačí vstřik vyndat a vyměnit kroužek a máš po starostech. Dělal jsem to už mnohokrát. Jeden problém tam ale je. musíš mít stahovák na vstřiky jinak je poškodíš.
vsetky vstreky som uz pretesnil, cize tuto vec som vylucil. hlava puknuta nebude, to by sa mi stracala voda. vidim to na vymackane lozisko vstreku alebo vadny vstrek.

da sa to nejak zistit? otestovat vstrek?

Re: Nafta v oleji

Napsal: 20 zář 2010 17:58
od Max
Ano dají se testovat musíš u Vás někoho najít.

Re: Nafta v oleji

Napsal: 21 zář 2010 23:46
od visby
no posunul som sa o kusok dalej;-)

zistil som, ze hlava od turner engineering je trochu ina ako povodna LR hlava a je zosilnena v okoli vstrekov a v okoli kanalikov. mala by riesit problem nafty v oleji uplne, rovnako ako problem puknutej hlavy...
jedine proti tejto varianty je to, ze mozno je chyteny zvysok motora od jazdenia na nafta/olej mix.

proti varianty noveho motora hovori u mna neistota ohladne kupeneho kusu, tazko zistit ci je motor naozaj 100% v poriadku, rovnako ako to, ze starsie td5ky(10P) mali mat problem s pukanim hlavy v oblasti naftovych kanalikov (co ma byt podla niektorych for dovod na upravu hlavy a premiestnenie jedneho kanaliku mimo hlavy u novsich td5(15P)). je na tom nieco pravdy? ma s tym niekto skusenosti?

opravu, teda vyvlozkovanie som zavrhol. stoji to na moj vkus vela a zevraj nie je 100% iste, ze to pomoze.

teraz ma este napada jedna varianta. vzhladom na to, ze problem s naftou v oleji zacal az po utopeni RJ a naslednej ceste domov s pokazenou RJ a prejavuje sa vcelku extremne (3cm na rysku po 500km), tak ma napadol vadny vstrek. pozna niekto nejaky servis, kde vedeli vstreky(pripadne aj hlavu) otestovat? skusal som nejake servisy v bratislave, ale nikto mi nedal kladnu odpoved...

Re: Nafta v oleji

Napsal: 21 zář 2010 23:52
od MadTom
Na vstřikovače hledej Delphi servisy - jeden je v Brně. Na hlavu nevím.

Re: Nafta v oleji

Napsal: 22 zář 2010 00:02
od Max
visby píše:no posunul som sa o kusok dalej;-)

zistil som, ze hlava od turner engineering je trochu ina ako povodna LR hlava a je zosilnena v okoli vstrekov a v okoli kanalikov. mala by riesit problem nafty v oleji uplne, rovnako ako problem puknutej hlavy...
jedine proti tejto varianty je to, ze mozno je chyteny zvysok motora od jazdenia na nafta/olej mix.

proti varianty noveho motora hovori u mna neistota ohladne kupeneho kusu, tazko zistit ci je motor naozaj 100% v poriadku, rovnako ako to, ze starsie td5ky(10P) mali mat problem s pukanim hlavy v oblasti naftovych kanalikov (co ma byt podla niektorych for dovod na upravu hlavy a premiestnenie jedneho kanaliku mimo hlavy u novsich td5(15P)). je na tom nieco pravdy? ma s tym niekto skusenosti?

opravu, teda vyvlozkovanie som zavrhol. stoji to na moj vkus vela a zevraj nie je 100% iste, ze to pomoze.

teraz ma este napada jedna varianta. vzhladom na to, ze problem s naftou v oleji zacal az po utopeni RJ a naslednej ceste domov s pokazenou RJ a prejavuje sa vcelku extremne (3cm na rysku po 500km), tak ma napadol vadny vstrek. pozna niekto nejaky servis, kde vedeli vstreky(pripadne aj hlavu) otestovat? skusal som nejake servisy v bratislave, ale nikto mi nedal kladnu odpoved...
Já mám ověřenou firmu která mi testuje hlavy na TD5 a dám za ni ruku do ohně. Nikdy se mi nestalo že by závadu nenašli. pokud je prasklá hlava tak ji ani nedávám opravovat. ze skušenosti se to nikomu nikdy nepodařilo na 100%. Mám tady i firmu která mi testuje vstřiky a super spolupráce. Jestli potřebuješ tuto službu doruč mi díly a já to nechám otestovat. Dávám záruku na provedenou práci.
Rozdíl mezi hlavou motoru 10P a novým modelem je že vstup paliva není regulátorem paliva ale z regulátoru paliva vede hadice do hlavy až u prvního válce. Z těchto důvodů je palivový kanál o cca 5 mm níže než původní a musíš kvůli tomu dát i vstřiky z nového modelu.
Ale podle mého názoru je u nového modelu vétší šance propouštění paliva do oleje než u strého.

Re: Nafta v oleji

Napsal: 22 zář 2010 00:07
od visby
Max píše:Ale podle mého názoru je u nového modelu vétší šance propouštění paliva do oleje než u strého.
to ano, ale zevraj prave kvoli dvom kanalikom na naftu u stareho motora lubi hlava puknut. to som sa docital na jednom anglickom fore, neviem co je na tom pravdy...

idem teda hladat delphi servisy v okoli a skusim pretestovat vstreky. ak budu oka, tak zavada je jasna.

Re: Nafta v oleji

Napsal: 13 říj 2010 16:02
od visby
takze vstreky su podla rada-bosch uplne v poriadku, co znamena ze musi byt hlava v keli...

teda:
vymenit iba hlavu alebo cely motor?

aky motor? 10P alebo 15P?

Re: Nafta v oleji

Napsal: 13 říj 2010 16:39
od MadTom
a těsnění mezi vstřikovači a hlavou? Nějaké tam je, ale netuším jak posoudit, že je OK.

Re: Nafta v oleji

Napsal: 13 říj 2010 16:52
od visby
MadTom píše:a těsnění mezi vstřikovači a hlavou? Nějaké tam je, ale netuším jak posoudit, že je OK.
to som menil ako prve, je to medena podlozka. potom je na vstreku este Okruzok, tie sme tiez menili...

Re: Nafta v oleji

Napsal: 13 říj 2010 18:24
od DanoDEF
MadTom píše:a těsnění mezi vstřikovači a hlavou? Nějaké tam je, ale netuším jak posoudit, že je OK.
visby píše: to som menil ako prve, je to medena podlozka. potom je na vstreku este Okruzok, tie sme tiez menili...
... a prave o to ide aj ked si menil tesnenie ako overit, ze je OK, ze sa neposkodil O-kruzok pri instalacii vstreku.

Re: Nafta v oleji

Napsal: 13 říj 2010 21:58
od PETER SK
Tesneniami sa nema zmysel zaoberat,problem nastal skor ako sa menili.
visby píše:takze vstreky su podla rada-bosch uplne v poriadku, co znamena ze musi byt hlava v keli...

teda:
vymenit iba hlavu alebo cely motor?

aky motor? 10P alebo 15P?
Vymenit hlavu a jazdit dalej. Spodok motora bude O.K. Teda neviem kolko si tam mal tej nafty a kolko si stym presiel.Mozno pre istotu by som menil loziska,ojnicne a hlavne na kluke.Ak budes mat dole hlavu nie je to az tolko roboty a mas istotu.

Re: Nafta v oleji

Napsal: 13 říj 2010 22:20
od visby
PETER SK píše:Vymenit hlavu a jazdit dalej. Spodok motora bude O.K. Teda neviem kolko si tam mal tej nafty a kolko si stym presiel.Mozno pre istotu by som menil loziska,ojnicne a hlavne na kluke.Ak budes mat dole hlavu nie je to az tolko roboty a mas istotu.
olejo nafty bolo ca 3-4 nad rysku HIGH, presiel som s tym ca 3tis km.

pojdem do novej hlavy a rovno spravim aj tie loziska. uz len najst niekoho, kto to spravi;-)

Re: Nafta v oleji

Napsal: 13 říj 2010 22:30
od PETER SK
Mozem ti doporucit mechanika v Ba.,ktory ma skusenosti s TD5-kami a urcite to spravy dobre.Ak mas zaujem zajtra mi zavolaj ak nie v poho.