Stránka 1 z 1
Volnoběh
Napsal: 23 zář 2010 21:34
od masar
Pro někoho možná hloupý dotaz, ale nikde se mi to nepodařilo zjistit. Může se nějákým způsobem poškodit motor pří běhu např. déle než 1h na volnoběh? Popř. je v tomto rozdíl mezi naftovým a benzinovým motorem?
Re: Volnoběh
Napsal: 24 zář 2010 10:20
od raven.99
masar píše:Pro někoho možná hloupý dotaz, ale nikde se mi to nepodařilo zjistit. Může se nějákým způsobem poškodit motor pří běhu např. déle než 1h na volnoběh? Popř. je v tomto rozdíl mezi naftovým a benzinovým motorem?
nie, nema sa preco poskodit.
jedine na co treba davat pozor tak aby sa motor v lete neprehrial (chyba mu napor vzduchu co ma pri jazde), inak mu nic nehrozi
Re: Volnoběh
Napsal: 24 zář 2010 10:29
od DanoDEF
... ak mas motor v poriadku tak sa nema preco zohriat ani bez naporu vzduchu.
... bezne na akciach motor nevypinam aj niekolko hodin pri stani
Re: Volnoběh
Napsal: 24 zář 2010 12:20
od DjALF
DanoDEF píše:... ak mas motor v poriadku tak sa nema preco zohriat ani bez naporu vzduchu.
... bezne na akciach motor nevypinam aj niekolko hodin pri stani
souhlas,není co dodat

Re: Volnoběh
Napsal: 25 zář 2010 08:16
od masar
Díky za odpovědi.

Re: Volnoběh
Napsal: 01 říj 2010 18:46
od masar
Dotaz vznikl díky autoškole, pamatoval jsem si totiž, že tam byla zmínka o nedostatečném mazacím tlaku oleje při volnoběhu, až dnes se mi zase dostala učebnice do ruky. V loni v horách jsme nechali auto běžet přes noc a vše bylo v pohodě, tak mě zajímalo zda je naše auto vyjímka (pozn.: samozřejmě teď už vím že není) a nebo zda je to neaktuální informace v učebnici Autoškoly z r. 2008.
Re: Volnoběh
Napsal: 01 říj 2010 18:55
od powl
Pri velmi nizkych volnobeznych otackach mozna. Pri normalnich volnobeznych otackach a normalne fungujicim mazani ne

Re: Volnoběh
Napsal: 07 lis 2010 08:36
od Kokesek
Nenechavat motor bezet na volnobeh po nastartovani za studena. Volnobeh pouzivat vzdy kdyz ma motor provozni teplotu. Jinak dochazi k velke karbonizaci diky nedokonalemu spalovani neohrateho motoru.Dalsim problemem jsou EURO normy.Cim vice euro tim vice bordelu zustava v motoru pri studenem spalovani. Zahrivat vsechny TDI,CDTI,TDS,DSE, jizdou sak vy vite primerenou zatezi cca do 2500otacek.
Nejradeji mam lidi co nastartujou naftaka a jdou skrabat okno. U diesla nastartovat a jet.
Na fotce je motor, jehoz majitel cistil pravidelne okna (EURO 4)!
Jezdeny na srackovy olej CASTROL
ahoj Kokesek

- PA042000.JPG (68.78 KiB) Zobrazeno 2924 x

- PA042003.JPG (91 KiB) Zobrazeno 2922 x