Stránka 9 z 10

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 03 čer 2019 11:21
od teslo
detroit truetrac nieje zamykaci diferencial. Takze ak je "zamknuty", tak sa v nom nieco vzpriecilo - tzn. zlomilo. Ako prebiehala diagnostika, ze je to zadny diferak a nie napr. medzinaprava? Truretac je povazovany za celkom pevny diferak. Ak skutocne odisiel, tak ma zaujima ako (ak to bude mozne) :wink: Aj situacia, aj co sa mu stalo :-) D. :-)
pri jazde s uzavretym diferakom po asfalte trpi aj zvysok pohonu. Poloosy, kardany. Pouzivanie by som obmedzil max na dojazd do servisu.

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 03 čer 2019 11:39
od Wobl
Presne jak pise Teslo, truetrac je normalni otevrenej diff, jenom s vyssi svornosti. Jestli je kousnutej, tak se v nem muselo neco rozlomit. Takze kuchnout. Jestli to je vada materialu, tak reklamovat.

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 03 čer 2019 12:37
od Miras1
teslo píše: 03 čer 2019 11:21 detroit truetrac nieje zamykaci diferencial. Takze ak je "zamknuty", tak sa v nom nieco vzpriecilo - tzn. zlomilo. Ako prebiehala diagnostika, ze je to zadny diferak a nie napr. medzinaprava? Truretac je povazovany za celkom pevny diferak. Ak skutocne odisiel, tak ma zaujima ako (ak to bude mozne) :wink: Aj situacia, aj co sa mu stalo :-) D. :-)
pri jazde s uzavretym diferakom po asfalte trpi aj zvysok pohonu. Poloosy, kardany. Pouzivanie by som obmedzil max na dojazd do servisu.
Diagnostika? Při zvednuté zadní nápravě se zadní kola točí stejným směrem, jak kdyby tam byla jedna dlouhá "polo"osa. Právě mi není jasné, co se na tom bezúdržbovém systému mohlo pokazit. Takže bude jasno až po vyndání.

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 03 čer 2019 13:53
od Wobl
Presne v jedny minute je videt, co se otaci, kdyz jdou obe kola stejne rychle https://www.youtube.com/watch?v=lZmsY2YvVsc
Takze pocitam bud jeden z pinion gears nebo zuby na side gear..

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 03 čer 2019 14:16
od teslo
Miras1 píše: 03 čer 2019 12:37 Diagnostika? Při zvednuté zadní nápravě se zadní kola točí stejným směrem, jak kdyby tam byla jedna dlouhá "polo"osa. Právě mi není jasné, co se na tom bezúdržbovém systému mohlo pokazit. Takže bude jasno až po vyndání.
Skusal si jedno koleso pridrzat? Truetrac je v podstate diff s obmedzenou svornostou a moze tocit odlahcene kolesa jednym smerom. :roll:
A co sa mohlo pokazit? Zoubky (resp. sneky, aby som bol presnejsi) :idea: :grin:

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 03 čer 2019 14:39
od pojir
Ja jsem cetl, zepry to muze zareznout, kdyz se do toho dostane voda. Necekane, ze? :grin:

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 03 čer 2019 17:54
od Miras1
Tak nakonec jedno kolo jde hodně ztuha! pootočit, druhé už pak vyloženě hrubou silou ráčnou za doprovodu zvuků z diferáku. Takže úplně 100% kouslé to není. Co mě ještě překvapuje - myslel jsem, že vzhledem k symetrii to půjde na obě strany při stejných podmínkách stejně (jedno zadní kolo na zemi, druhé ve vzduchu). Dá se na tom truetracku štelovat svornost? A ještě pro každou poloosu zvlášť? Pokud jo, jak na to? Po vyndání jedné poloosy je to druhé kolo v pohodě. Dík.

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 04 čer 2019 09:50
od teslo
Miras1 píše: 03 čer 2019 17:54 Tak nakonec jedno kolo jde hodně ztuha! pootočit, druhé už pak vyloženě hrubou silou ráčnou za doprovodu zvuků z diferáku. Takže úplně 100% kouslé to není. Co mě ještě překvapuje - myslel jsem, že vzhledem k symetrii to půjde na obě strany při stejných podmínkách stejně (jedno zadní kolo na zemi, druhé ve vzduchu). Dá se na tom truetracku štelovat svornost? A ještě pro každou poloosu zvlášť? Pokud jo, jak na to? Po vyndání jedné poloosy je to druhé kolo v pohodě. Dík.
Akou racnou? Chces povedat, ze rukou nedokazes pretocit koleso, ale racnou ano? Len dufam, ze mas "pevnostne" unasace a tahas to za tu velku centralnu maticu :roll:
Ake zvuky sa ozyvali z diferaku? Tym, ze je to snekovy diff, tak nejaky odpor je ziaduci. Dolezite je, aby sa tocil rovnomerne a nemal nejake problemove miesta kde by sa vylozene zasekaval.
Svornost sa stelovat neda. Je definovana konstrukciou diferaku.Je vsak ina v zavislosti od smeru otacania - do jednej strany sa toci lahsie ako do druhej. Preto sa rozlisuje predny a zadny truetrac.
Ako to myslis, ze po vybrati poloosy sa toci v pohode? Mozes popisat co a ako si testoval?
Ak si totiz vybral jednu poloos (a v zaujme tejto teorie dufam, ze tu spravnu a netocil si iba nabojom) a koleso si tocil relativne lahko, bez vyrazneho zadrhavania a iba za jemnych zvukov tociaceho sa ozubenia, tak je dost pravdepodobne, ze si tocil len samotnym vnutrom truetracu (tymi snekmi) a ze truetrac je v poriadku a problem moze byt aj v zlom zlozeni/nastaveni diferaku (tanieroveho kolesa voci hruske), alebo problem v prevodovke, kardane atd.

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 04 čer 2019 10:48
od Miras1
Teslo: pisu SZ

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 04 čer 2019 11:19
od pojir
A kdyz tim otacis, mas krome druheho kola te napravy na zemi i zarazeny neutral na pridavce, vyrazenou uzaveru stredu a hlavne nezatazenou rucni brzdu? :grin:

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 09 bře 2021 20:28
od Poly
Už jsem se ptal ve vedlejším vlákně, ale tohle je aktuálnější...

Tušíte někdo jaka varianta TrueTruck bude pasovat do zadní Salisbury rok výroby 1975 ? Je to na SIII 109STW...


Díky!

Jirka

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 13 pro 2021 23:31
od jazz
Mám D2 na cestování(žádný hardcore offroad) s přídavnou převodovkou bez uzávěry. Nabízí se několik řešení:
  • zůstat bez uzávěry
  • pořídit si CDL update kit
  • pořídit si celou přídavnou převodovku s uzávěrou / repasovanou převodovku s uzávěrou
  • pořídit si Ashcroft LT230 ATB Diff a ponechat přídavnou převodovku bez uzávěry
  • pořídit si Ashcroft LT230 ATB Diff + převodovka s uzávěrou / repasovanou převodovku s uzávěrou
Přikláním se zatím k variantě Ashcroft LT230 ATB Diff + ponechat přídavnou převodovku bez uzávěry. Někdy v budoucnu bych asi nacpal ATB i do předního a zadního diferenciálu. Podle všeho se má ATB společně s TC velice pěkně doplňovat.

Prosím zkušenější o názory, díky.

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 14 pro 2021 06:56
od masar
Měl jsem auto jako ty, šel jsem cestou:

1) uzávěrka mezinápravy
2) zadní samosvor
3) přední samosvor
4) samosvor do mezinápravy

Ikdyž ve 4) jsem šel do samosvoru kvůli změně auta, kde se řešilo opět dodělání uzávěrky a repas, takže jsem tam nechal rovnou nacpat i ten samosvor. Za mě teda primárně dodělat uzávěrku a pokud na to máš, tak i samosvor. Jen do samosvoru bych asi našel. Jedna věc je jen samosvor v nápravě místo uzávěrky, ale mezinápravu bych chtěl mít možnost zavřít manuálně.

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 14 pro 2021 12:49
od habakuk
masar píše: 14 pro 2021 06:56 Měl jsem auto jako ty, šel jsem cestou:

1) uzávěrka mezinápravy
2) zadní samosvor
3) přední samosvor
4) samosvor do mezinápravy

Ikdyž ve 4) jsem šel do samosvoru kvůli změně auta, kde se řešilo opět dodělání uzávěrky a repas, takže jsem tam nechal rovnou nacpat i ten samosvor. Za mě teda primárně dodělat uzávěrku a pokud na to máš, tak i samosvor. Jen do samosvoru bych asi našel. Jedna věc je jen samosvor v nápravě místo uzávěrky, ale mezinápravu bych chtěl mít možnost zavřít manuálně.
Jak se ten střední LSD při prokluzu třeba na sněhu chová?

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 14 pro 2021 13:11
od masar
Ještě jsem neměl možnost to pořádně otestovat. Dohromady jsem nic nenajel, auto furt stavím abych stihl zkušebnu a v lednu technickou.

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 14 pro 2021 22:05
od jazz
masar píše: 14 pro 2021 06:56 Ikdyž ve 4) jsem šel do samosvoru kvůli změně auta, kde se řešilo opět dodělání uzávěrky a repas, takže jsem tam nechal rovnou nacpat i ten samosvor. Za mě teda primárně dodělat uzávěrku a pokud na to máš, tak i samosvor. Jen do samosvoru bych asi našel. Jedna věc je jen samosvor v nápravě místo uzávěrky, ale mezinápravu bych chtěl mít možnost zavřít manuálně.
Ano, varianta "all in" je jedna z možností.. repas + všechna nabízená zlepšení + ATB (když už to člověk musí řešit...). Člověk by pak měl tak nějak vystaráno na "věky". Ale je to za raketu a já si dokážu představit jinačí použití těch peněz. :think

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 15 pro 2021 04:30
od vinicpp
Prosim o vysvetlenie. Čo je teda lepšie? samosvor alebo uzavierky? Kamos ma staršie Géčko, 3x manualne uzávierky a nadava na to. Ale prečo? Ved to v terene musí byt super ked sa všetko mechanicky zamkne a proste sa to "musí" všetko točit naraz. To je predsa ciel nie? Či aka je nevyhoda?

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 15 pro 2021 07:58
od Míra27
Šel bych cestou repasované přídavné převodovky s mezinápravovou uzávěrou jen s HD křížkem. To jen pro to, že v případě poruchy, třeba jednoho z kardanů nebo prasklé poloosy, dojedeš domu. Na “normální” cestování nepotřebuješ žádné extra srandy. Ke všem těm doplňkům, se váže také spousta věcí a peněz navíc. Kolik km při tvém cestování pojedeš v opravdovém terénu? Nemyslím polní a lesní cesty, které zvládne třeba v Rumunsku 2Golf.

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 15 pro 2021 08:20
od jareku
vinicpp píše: 15 pro 2021 04:30 Prosim o vysvetlenie. Čo je teda lepšie? samosvor alebo uzavierky? Kamos ma staršie Géčko, 3x manualne uzávierky a nadava na to. Ale prečo? Ved to v terene musí byt super ked sa všetko mechanicky zamkne a proste sa to "musí" všetko točit naraz. To je predsa ciel nie? Či aka je nevyhoda?
No nadává na to, protože musí "myslet" na to, kdy kterou uzávěrku použít = musí umět aspoň trochu předvídat co ho v terénu čeká a někdo je holt "líný"... pokud máš všude samosvory - nemyslíš na nic a jedeš - to asi tak stručně... Mám Defa a D3 a s obojím jezdím terénem - v Defovi se musí přemýšlet... v D3 strčíš prst do nosu, navolíš program a jedeš :grin: ano v D3 se o vše stará elektronika a ne samosvory ale je to "podobné"...

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 15 pro 2021 08:22
od pojir
Dovedu si predstavit, ze nadava na nektere manualni uzavery, protoze se treba zapinaji se zpozdenim nebo naopak po vypnuti dlouho nechcou vyskocit. Ale proc na ne nadava on, to se holt musis zeptat jeho.