Stránka 1 z 2

elektrický příhřev

Napsal: 10 pro 2010 18:09
od libovka
Pořád jsem řešil špatné ořívání motoru TD5.Šlo mi o to,že auto i špatně topí což je v téhle zimě docela problém. :Ja blb: Já to mám do práce 20km a motor se ohřeje max nad modré políčko a já cvakám zubama. Webasto apod. je super věc,ale je dost nákladná.
Např.VW nebo BMW mají el.příhřev který pomáhá motor přihřívat.Takže jsem začal nad tímto přemýšlet a nakonec jsem to včera nainstaloval do své DII.

Použil jsem příhřev z BMW který jsem po el.stránce trochu upravil a namontoval ho na vstup do topení.Dnes jse nechal auto přes noc venku aby bylo opravdu studené.Ráno byli asi -3°C.Natastartoval jsem a cca po 1 minutě už šel do auta vlažný vzduch.Asi tak po 5 kilometrech jízdy po rovině,byla teplota nad modrým políčkem a auto topilo tak jako když bylo dřív bez příhřevu ohřáté na provozní teplotu. :Pohoda: CCa po dalších 3km teplota v půlce a z topení jde příjemě horký vzduch,že už musím topení stáhnout. :Pohoda:

Takže mám radost,že to nebyla zbytečná práce a že už nemrznu. :cool

Re: elektrický příhřev

Napsal: 10 pro 2010 18:12
od jeanes
libovka píše:Pořád jsem řešil špatné ořívání motoru TD5.Šlo mi o to,že auto i špatně topí což je v téhle zimě docela problém. :Ja blb: Já to mám do práce 20km a motor se ohřeje max nad modré políčko a já cvakám zubama. Webasto apod. je super věc,ale je dost nákladná.
Např.VW nebo BMW mají el.příhřev který pomáhá motor přihřívat.Takže jsem začal nad tímto přemýšlet a nakonec jsem to včera nainstaloval do své DII.

Použil jsem příhřev z BMW který jsem po el.stránce trochu upravil a namontoval ho na vstup do topení.Dnes jse nechal auto přes noc venku aby bylo opravdu studené.Ráno byli asi -3°C.Natastartoval jsem a cca po 1 minutě už šel do auta vlažný vzduch.Asi tak po 5 kilometrech jízdy po rovině,byla teplota nad modrým políčkem a auto topilo tak jako když bylo dřív bez příhřevu ohřáté na provozní teplotu. :Pohoda: CCa po dalších 3km teplota v půlce a z topení jde příjemě horký vzduch,že už musím topení stáhnout. :Pohoda:

Takže mám radost,že to nebyla zbytečná práce a že už nemrznu. :cool
Po dalsich 5-ti km musis otevirat okna jelikoz se tam neda dychat a kdyz uz jsi tesne pred cilem tak zacina meknout palubni deska :ty jeden...:

Re: elektrický příhřev

Napsal: 10 pro 2010 18:30
od libovka
Po dalsich 5-ti km musis otevirat okna jelikoz se tam neda dychat a kdyz uz jsi tesne pred cilem tak zacina meknout palubni deska :ty jeden...:[/quote]

:D :D :D

Re: elektrický příhřev

Napsal: 10 pro 2010 18:42
od masar
Na kolik to vyšlo a jaké elektrické úpravy jsi prováděl?

Re: elektrický příhřev

Napsal: 10 pro 2010 19:15
od libovka
Ten předehřev jsem sehnal na vrakáči za 1500kč + nějaké hadice + dráty + modul pro spínání po startu.Osobně jsem kupoval jen ten příhřev a zbytek jsem měl.
Uvnitř toho příhřevu je elektronika která to v BMW řídí. Tu jsem musel upravit.Jinak k tomu stačí natáhnou jeden silnej plus,kostra a jeden slabej drát kterej to spíná.Dal jsem to přes modul kterej se používá na automatické rozsvicení světel a kterej spíná předehřev až po nastartování a vyrovnání palubního napětí(jde to dát i bez něj,ale zbytečně to zatěžuje baterii při startu).

Myslím,že materiál bez práce by vyšel cca 2500kč.

Re: elektrický příhřev

Napsal: 10 pro 2010 20:34
od Jacko
Tak to by sa dalo namontovať aj na D1,nie?

Re: elektrický příhřev

Napsal: 10 pro 2010 21:36
od libovka
Jasně.Teoreticky to jde do každého auta.

Lze to dát třeba i přes vypínač aby to v létě zbytečně nehřálo.Nebo přes čidlo které by to spínalo jen třeba od +10°C a níž.

Budu to testovat a vychytávat.

Re: elektrický příhřev

Napsal: 10 pro 2010 22:46
od fidzi
A z čeho si to vykuchal? Z TDS nebo D?

Re: elektrický příhřev

Napsal: 10 pro 2010 23:08
od libovka
Mají to 320D nebo 330D.

Re: elektrický příhřev

Napsal: 11 pro 2010 07:00
od Jacko
No tak to sa idem hladať,či to náhodou niekto nemá :chuckle

Re: elektrický příhřev

Napsal: 11 pro 2010 16:48
od papavel.k
:yes ...tak o tohle bych měl zájem...zima mne nutila též k zamyšlení a vzpomínal jsem jaké bylo krásné sednout do avie kterou jsem měl v zásuvce než jsem vypil kafe..leč teď by byla zásuvka ve 3patře :mrgreen: takže toto je velmi dobré řešení

Re: elektrický příhřev

Napsal: 11 pro 2010 18:12
od libovka
Třeba oktávka v TDI to má taky,ale je to řešené třemi "žhavícími svíčkami" které jsou v takovém domečku na motoru.

Re: elektrický příhřev

Napsal: 11 pro 2010 19:20
od MadTom
A nějaké foto by nebylo? S těma žhavícíma svíčka to má i Focus.
Ještě jsem nekoukal do RAVE, ale nešlo by to ovládat místo originál bufíka, co byl v D2 na příhřev vody? Tím by se mohlo dát vyřešit to kdy se zapne a ještě tomu přidat nějakej termostat, aby to topilo cca do například 40stC teploty vody.

Re: elektrický příhřev

Napsal: 11 pro 2010 19:28
od libovka
Zítra to nafotím.
Uvnitř toho BMW příhřevu je jednotka do kterou řídí impulzy odkudsi.Já jí upravil tak aby na ní stačilo přivést napětí a "spirály" začaly hřát.Já tam mám čidlo které při dosažení 85°C vody,vypne příhřev.Určitě bych to chtěl vymyslet tak aby to bylo ještě přes čidlo venkovní teploty,které by to seplo třeba od 10°C dolů.

Re: elektrický příhřev

Napsal: 11 pro 2010 21:06
od Steve
Už se to tady probíralo, řekl bych a jedna z možností byla montáž nějaké topné spirály z traktora nebo něčeho podobného.
Pokud se nepletu, tak to ani nebylo nějak drahé a montovalo se to místo mrazové zátky.
Zdá se mi to dost jednoduché na to, aby to fungovalo. I když - jak se říká - geniální věci bývají jednoduché.
Možná by nebylo úplně ideální, že to bylo napřímo, bez nějaké regulace, ale to by se dalo řešit třeba časovým spínačem.
Zkusil to někdo?

Re: elektrický příhřev

Napsal: 11 pro 2010 21:12
od MadTom
Aby se rozumnělo - to z traktoru je na 230V - čili nahřeješ ze zásuvky před odjezdem. To z BMW je na 12V - hřeje z palubní sítě auta ve chvíli, kdy je nastartováno - aby se motor rychleji ohřál.
Je to kvůli tomu, že moderní diesely mají tak dobrou účinnost, že jim trvá moc dlouho, než se ohřejí na provozní teplotu.

Re: elektrický příhřev

Napsal: 11 pro 2010 22:33
od Hunter
Presne tak, to, co se tu probiralo, bylo na 220V, treba tady http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 79&start=0" onclick="window.open(this.href);return false; jinak a tech 220V je dobre toto http://www.normans.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;. ale to reseni BWM je super, 220V neni vsude :idea:

Re: elektrický příhřev

Napsal: 12 pro 2010 00:05
od papavel.k
ano to na 220V do zásuvky je přesně to o čem jsem psal...jednoduché jak ponorák (pro ty co již nezažili ponorvý vařič, což je spirála ponořená do hrnečku s vodou a nakonec z toho bylo kafe)...
...ovšem to se nedá použít všude chce to těch 220 mít kde napíchnout...
...pokud bude a jak tady čtu existuje něco 12V :yes
...v zimě je to vážně dobrá věc ...a celkem ne drahá...

Re: elektrický příhřev

Napsal: 12 pro 2010 07:34
od Jacko
MadTom píše:Aby se rozumnělo - to z traktoru je na 230V - čili nahřeješ ze zásuvky před odjezdem. To z BMW je na 12V - hřeje z palubní sítě auta ve chvíli, kdy je nastartováno - aby se motor rychleji ohřál.
Je to kvůli tomu, že moderní diesely mají tak dobrou účinnost, že jim trvá moc dlouho, než se ohřejí na provozní teplotu.
Presne tak Tome. VW group to má na 3 žhaviace sviečky,ktore nehrejú stále,ale v nejakých časových impulzoch,ale neviem ako to má BMW. Keby som mal posledných 7 čísiel VIN kodú z nejakej 320 -330D,tak by som to vedel pozreť v katalógu a poprípade zistiť aj cenu nového dielu - myslím že to bude lacnejšie,ako webasto a pod.

Re: elektrický příhřev

Napsal: 12 pro 2010 08:30
od libovka
Na to nepotřebuješ VIN.Dá se to najít i normálně.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... _electr-2/" onclick="window.open(this.href);return false;