Stránka 1 z 1

3,6 V8 diesel a nudzovy rezim

Napsal: 29 pro 2010 20:05
od maros4341
Na RR 2008 3,6 V8 diesel mam problem s nudzovym rezimom. Pri miernom, ale plynulom zrychlovani sa na pristroji rozsvieti napis " Engine system fault " a motor strati vykon. Netaha az do vypnutia zapalovania. Po restarte je vykon opat normalny. Ak sa jazdi sportovo tak sa problem neobjavuje. Originalnou diagnostikou LR IDS sme zistili zapis zavady :

P023D-22 : manifold absolute pressure - turbocharger/supercharger boost sensor A correlation
General signal failure: signal amplitude > maximum


doterajsie snahy o napravu zahrnuju:

Vymena intercoolera, lebo bol znacne zaneseny a mal trhliny,teda sme ho dali novy
Vzaojmna zamena snimacov tlaku MAP
Vzajomna zamena prietokomerov

Tieto ukony problem nevyriesili.

Pomocou diagnostiky boli porovnavane pozicie snimacov EGR ventilov na oboch stranach motora a boli takmer totozne
Pomocou diagnostiky boli porovnavane pozicie nastavenia klapiek turboduchadiel na oboch stranach motora a boli takmer totozne


Neriesil niekto podobny problem?
Uz som z tohto auta v koncoch..... :Ja blb:

Vdaka

Re: 3,6 V8 diesel a nudzovy rezim

Napsal: 30 pro 2010 13:49
od evo828
Skus cez IDS postupne zvysovat "actuator" na turbe od 5% do 95% - a hodnoty aktualnej polohy sleduj/loguj - priebeh by mal byt linearny - tj ked zmenit hodnotu na vstupe - mala by sa zmenit hodnota skutocnej "polohy". Ak to nebude linearne a na oboch stranach rovnake - bude treba vybrat to "nelinearne" turbo a asi vymenit.

To iste mozes skusit aj s EGR actuatormi - ale skor to vidim na to turbo.

Re: 3,6 V8 diesel a nudzovy rezim

Napsal: 30 pro 2010 14:28
od maros4341
porovnaval som tlaky v sacom potrubi na oboch stranach motora a boli rovnake. Robil som to v roznych rezimoch motora. Velmi dolezite je ze motor padne do nudzaku iba pri "miernom a postupnom zrychlovani pri konstantnej polohe plynoveho pedalu". Ak vodic jazdi sportovym sposobom tak sa problem neobjaví. Ak sa udrziava konstantna rychlost tak sa problem znova neobjavi. V IDS-ke som nevedel najst " aktivaciu akcnych clenov". Postup ktory uvadzas je aj tam presne takto uvedeny.
Auto ma 120000km a je u prveho majitela, pravidelne servisovane v TOPauto BA. Uz je po zaruke a Bratislava je velmi daleko.... :D

Re: 3,6 V8 diesel a nudzovy rezim

Napsal: 30 pro 2010 20:54
od MadTom
Moc o tomto motoru nevím, ale nemůže se někde něco přidírat? Pokud se pojede sportovně, tak se to bude pořádně rychle hejbat a to přidření nebude vadit, pokud se pojede polehku a pouze se to bude pohybovat pomalu, a bude to přidřené, tak to může stačit na rozhození regulace a následně spadnout do nouzového režimu.
Něco podobného jsem řešil v jednom chamickém analyzátoru - v testovacím režimu se serva hýbala od dorazu k dorazu plynule a svižně, ale v provozu, kdy měla jemně regulovat kolem nějaké hodnoty tak se zadrhávala a hodnota skákala a analyzátor nefungoval.

Re: 3,6 V8 diesel a nudzovy rezim

Napsal: 30 pro 2010 21:12
od maros4341
momemtalne je auto u majitela, este skusim odmerat signal snimaca tlaku MAP pomocou osciloskopu.
Vsetky indicie vsak smeruju k pravdepodobnej zavade: vadna regulacia tlaku turba - teda vadne turbo......a to je zla sprava

:)

Re: 3,6 V8 diesel a nudzovy rezim

Napsal: 18 led 2011 11:21
od evo828
uz ste zistili co bola/je zavada ?

Re: 3,6 V8 diesel a nudzovy rezim

Napsal: 18 led 2011 13:35
od TomBofB
Zdar chlapi.

Pokud to nejsou EGRy tak je to turbo,nic jiného už tam není. :sad

Re: 3,6 V8 diesel a nudzovy rezim

Napsal: 18 led 2011 14:01
od maros4341
vadne turbo
dospelo to az do takeho stavu, ze momentalne to uz hlasi vadnu elektroniku turba
Po hladani informacii ohladne elektronickych aktuatorov turba som zistil ze je to vcelku casta zavada.
V sucasnosti hladame najvhodnejsie riesenie problemu vymeny turba.