Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

#41 Příspěvek od teslo » 27 lis 2018 13:45

Daim0nd píše: 27 lis 2018 10:58 Ještě to dělá jednu věc, která možná ani není od převodovky, ale z ložiska. Nicméně občas se ozývá takový lehký hukot. Frekvence je jako když najedete na dálnici na přerušovanou čáru jen hlasitost a tón je jinačí, ale frekvence stejná.
Ak to niesu loziska, tak by som sa dokladne zameral na kardany a unasace na difoch a prevodovke. Kardan v rezonancii robi presne zvuky ake opisujes.
Prip. to mozu byt aj vylagrovane diferaky.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

#42 Příspěvek od teslo » 27 lis 2018 16:13

Daim0nd píše: 27 lis 2018 10:58 Netuší tu někdo co by mohlo odcházet když u P38 2,5 TDS při dobrzďování je cítit chvění/ cukání a těsně před zastavením to zmizí(po ujetí delší vzdálenosti cukání zmizí). Také to zmizí když se přestane brzdit a přidá se plyn.
Trasenie pri brzdeni mozu byt zvlnene kotuce. Treba pozriet aj samotne brzdice, ci niecu pridrete, alebo uvolnene. Ak to cukanie ide zpredu, tak aj riadenie a capy.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

#43 Příspěvek od teslo » 27 lis 2018 16:19

Daim0nd píše: 27 lis 2018 10:58 Auto jede v Březnu do Itálie na hory a nerad bych někde stál na dálnici v Německu na defekt vadné převodovky.
Předem děkuji za vaše postřehy.
Vlastne asi by som odporucal skontrolovat cele auto ked mas obavu.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Daim0nd
Příspěvky: 66
Registrován: 28 čer 2018 15:50
auto: RR P38 2,5 TDS

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

#44 Příspěvek od Daim0nd » 27 lis 2018 18:12

Brzdy jsem repasoval, kotouče nové, třmeny jsou komplet zrepasované
C62684AD-D2D3-48E4-9F3D-19A3A3099D84.jpeg

Ale to cukání to dělalo i před. Jen mi přijde že zima to vše zhoršila.
Původní majitel dal skoro všude na kardany kříže s maznicema tak jsem je promazal. Ale diferaky moc netusim jak na tom jsou... je pravda že občas při zatáčení se ozve, asi ze zádu, lupnutí
Zkusim to ještě projít.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

#45 Příspěvek od teslo » 28 lis 2018 10:47

Pointa je ci kardany a unasace nemaju volu.
Capy a silenbloky nemaju mat volu.
loziska v nabojoch nemaju mat volu.
Diferaky maju mat malu volu v ozubeni (hruska/tanieorve koleso), inak nie.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Daim0nd
Příspěvky: 66
Registrován: 28 čer 2018 15:50
auto: RR P38 2,5 TDS

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

#46 Příspěvek od Daim0nd » 08 pro 2018 00:43

Po výměně olejů jsem dospel k tomu, že by to mohl vydávat předni diferák. Po vyšroubování vypoušťáku na mě vykouklo totiž tohle:
2496B9DD-0865-433E-8596-723194FC23AF.jpeg
Jinak zadní měl teda na sobě také povlak jakoby grafitky, ale podstatně v menší míře.
Z rozvodovky vytekl kupodivu ještě olej s načervenalou barvou.
Pak jsem se ješte díval na ty vůle. A přední kolo se hne o 10 stupňů než se pohne druhé nebo kardan. Kardany, tam jak kdy. Zkoušeno když auto stalo na všech 4. Tak jednou nebyla žádná vůle. Další den se otocil jen prední a to asi o 5 stupňů. Mno a dnes se otačejí oba dva o 15?? Stupňů?? Bez rucky a automat je na P.

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1074
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

#47 Příspěvek od Miklosxxx » 10 bře 2019 17:50

Caute.
potrebujem poradit ohladom automatu P38 4,6
Neviem ci to tak ma ale prevodovka sa mi sprava akosi divne.
Radi pekne plynule nesklbe iba mierne pri sportovej jazde,ale pri piatom stupni ostane ako keby stale zopnuta prevodovka ako keby hu nevyradilo a dolu kopcom brzdi este motorom.A ked si podradi ako keby aj na ostatnych.Pri sliapnuti na plyn sa prejavuje normalne bud podradi alebo zaradi..
Pri zaradeni z P do D a pusteni brzdy sa auto samo mierne rozbehne.

Vsimnu som si toho ked som prestupil z RR P38 2,5TDS.Na nafte ked som siel dole kopcom tak auto vobec nebrzdi motorom da sa na volnobeh a pri pridani pekne zaberie.Funguje ako volnobezka.(Babeta?)
Mne to ako keby mierne brzdilo motorom.
Mam mat obavy z toho ze prevodovka ide na Dochodok? :Sorry:
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2547
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

#48 Příspěvek od pojir » 10 bře 2019 18:07

Ze se takto chova na patym stupni je dost zvlastni - ten automat je totiz jen ctyrstupnovy :D

A jinak teda to co popisujes zni jako zamykajici menic, ktery se chova zcela spravne. Pokud to ta naftova nedelala, tak spis mela uz trochu v haji menic. Kdyz menic zamkne (co z by u techto aut melo byt nekde kolem 80km/h pokud nemas moc seslapnuty plyn), tak pak zustane zamceny az do doby, dokud nepadnou otacky (opet rychlost kolem osmdesatky) nebo pokud neseslapnes poradne plyn (treba pri predjizdeni).

Stejne tak to, ze se auto samo zacne pomalu rozjizdet je zcela spravne chovani automatu s hydromenicem.

Takze bych rekl, ze ta prevodovka ma duchod jeste daleko pred sebou ;)
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1074
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

#49 Příspěvek od Miklosxxx » 10 bře 2019 18:36

Ze se takto chova na patym stupni je dost zvlastni - ten automat je totiz jen ctyrstupnovy 
:yes
Uf spad mi kamen zo srdca.Jazdim na nej iba vykendovo takze nemam to este omrknute..Dik :yes
Uz som si myslel ze pride dalsia investicia :tmi
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Uživatelský avatar
22lukas277
Příspěvky: 715
Registrován: 01 kvě 2016 15:47
tel.: 0915354378
auto: RRC OM606 SuperTurbo
Bydliště: Horovce Pri Púchove

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

#50 Příspěvek od 22lukas277 » 31 bře 2019 01:06

Cavte, mame automat 2.5 a jedina vec , prevodovka radi bez problemov a bez trhania ale, pri rozbehu z miesta hlavne na R auto proste umre . jak keby sa chcelo hybat ale drzim brzdu a proste zdochne, nemate stym niekto skusenost ? spravi to aj pri D cku ale len sem tam . Diky

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

#51 Příspěvek od teslo » 01 dub 2019 08:42

Moze to suvisiet aj s riadenim motora. Ake ma volnobezne otacky? nekolisu? Ako sa to chova ked sa zopne klima? Chova sa to rovnako aj na redukcii?
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
22lukas277
Příspěvky: 715
Registrován: 01 kvě 2016 15:47
tel.: 0915354378
auto: RRC OM606 SuperTurbo
Bydliště: Horovce Pri Púchove

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

#52 Příspěvek od 22lukas277 » 03 dub 2019 20:52

teslo píše: 01 dub 2019 08:42 Moze to suvisiet aj s riadenim motora. Ake ma volnobezne otacky? nekolisu? Ako sa to chova ked sa zopne klima? Chova sa to rovnako aj na redukcii?
otacky na volnobeh vedia zakolisat, na redukcii to ide rovnako ,proste na R to zadusi motor . ale nie vzdy . nechapem to.

Uživatelský avatar
uhlic
Příspěvky: 474
Registrován: 07 zář 2014 20:58
auto: RR P38 1999
Bydliště: Prašice

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

#53 Příspěvek od uhlic » 04 dub 2019 07:43

Co palivovy filter v akom je stave

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

#54 Příspěvek od teslo » 04 dub 2019 16:51

ake mas volnobezne otacky? (naprazdno aj so zaradenou rychlostou (je rozdiel medzi D a R?))
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
22lukas277
Příspěvky: 715
Registrován: 01 kvě 2016 15:47
tel.: 0915354378
auto: RRC OM606 SuperTurbo
Bydliště: Horovce Pri Púchove

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

#55 Příspěvek od 22lukas277 » 05 dub 2019 10:08

uhlic píše: 04 dub 2019 07:43 Co palivovy filter v akom je stave
filter bol menený , tak isto som robil prepady,

Uživatelský avatar
22lukas277
Příspěvky: 715
Registrován: 01 kvě 2016 15:47
tel.: 0915354378
auto: RRC OM606 SuperTurbo
Bydliště: Horovce Pri Púchove

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

#56 Příspěvek od 22lukas277 » 05 dub 2019 10:09

teslo píše: 04 dub 2019 16:51 ake mas volnobezne otacky? (naprazdno aj so zaradenou rychlostou (je rozdiel medzi D a R?))
ono drzi otacky rovnako ale sem tam to cukne ze prida a potom ubere . na D a R je to rovnake ja na volnobehu.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

#57 Příspěvek od teslo » 05 dub 2019 15:59

Moj tip je v tejto chvili vstrekovacia pumpa, ale...
co hovori diagnostika - livedata? nejake chyby? je to chipnute? Robi to stale? Rozdiel studeny/zohriaty?
Volnobezne otacky kolisu same od seba, alebo ked zapina a vypina klimu? Su 750+-50? Bolo nejako zasahovane do cerpadla, prip menene? Prip. casovanie?
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
22lukas277
Příspěvky: 715
Registrován: 01 kvě 2016 15:47
tel.: 0915354378
auto: RRC OM606 SuperTurbo
Bydliště: Horovce Pri Púchove

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

#58 Příspěvek od 22lukas277 » 05 dub 2019 20:06

teslo píše: 05 dub 2019 15:59 Moj tip je v tejto chvili vstrekovacia pumpa, ale...
co hovori diagnostika - livedata? nejake chyby? je to chipnute? Robi to stale? Rozdiel studeny/zohriaty?
Volnobezne otacky kolisu same od seba, alebo ked zapina a vypina klimu? Su 750+-50? Bolo nejako zasahovane do cerpadla, prip menene? Prip. casovanie?
Bude to asi čerpadlo lebo keď je zohriaty motor tak to točí dlhšie a tak isto keď nárazovo pridám a hneď pustím plyn blikne kontrolka motoru a sem tam to umre. Absolútne netuším.co.tam bolo robené s cerpadlom to auto sme kúpili pre moju polovičku . To stou klímou vyskúšame . Diagnostika tak isto netuším lebo tu u mňa v okolí nikto nemá na to diagnostiku. Chip tam není . Zohriate to pri preradení nedechne tak jak za studena.

a2.a8
Příspěvky: 2
Registrován: 12 pro 2019 00:09
tel.: 774074411
auto: RR P38 2.5DSE

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

#59 Příspěvek od a2.a8 » 12 pro 2019 00:30

Čau klubaci, řeším na RR P38 2.5dse automat...tak problém mám takový, že převodovka jede v nouzovém režimu čili jenom na 3ti rychlostní stupeň, jen chci podotknout, že byl dělaný repas převodovky 2 roky zpět a celou dobu řadila v pořádku, auto mi stálo cca rok v nehybném stavu z důvodu zaklepání motoru, motor jsem vyměnil, nechal repasovat čerpadlo a auto jezdí, jen bohužel teď je převodovka v nouzáku.
Čeho jsem si všiml, tak že třeba když mi auto stojí delší dobu (cca 14 dní) pak ho nastartuji, zařadím D, tak normálně to jede na 1. rychlostní stupeň ale za 10 sekund vyskočí na displayi "GEARBOX FAULT" a zase jede v nouzovém režimu,
Ještě jsem si všiml, ručička ukazatele teploty vody mi pořád lehce chodí doleva a doprava, nikdy nezůstane třeba na 90°C ale kolísá mezi 85°C a 90°C, může to mít taky nějaký vliv?
Udělal jsem si diagnostiku, ale mám jen KTS a přes tu na P38 toho moc nezjistím, jen co mi vyskakuje pořád za závadu na motoru:
1.Regulace počátku dodávky "VADNÝ"
a druhá chyba
2.Brzdový snímač/pojist. brzd. spínač "Porovnání není OK."

KTS diagnostika se neumí ani dostat do jednotky automatu, tak nevím co tam je za chyba, když mi to vyskakuje na displayi "GEARBOX FAULT"

Neřešil už někdo tuto závadu? Budu rád za každou radu. Díky

MichalM38
Příspěvky: 67
Registrován: 13 kvě 2020 11:40
tel.: 608908776
auto: Range Rover p38 2.5

Re: Prevodovka v P38 2.5 DSE - problemy riesenia atd..

#60 Příspěvek od MichalM38 » 15 úno 2021 19:30

Zdravím mám problém na mojí p38 2,5 dse automat, rozjížděl jsem se z místa a musel jsem rangi trochu šlápnout a někde u 4000otaček mi přeskočil řetěz v redukci což v tom tahu do převodovky koplo a vyskočila hláška Getriebe defek- závada převodovky teď jede range v nouzovém režimu, neřadí a při rozjezdech z místa se hodně táhne, na rangi se udělala diagnostika a ta nic nenašla, ale co jsem se bavil s borcem na převodovky tak usoudil že není tlak v převodovce někde mezi 1a2stupnem, od 3st. takže asi od 50kmh to tahá normálně, setkal se s tímhle už někdo ? Popřípadě v čem byl problém a zhruba cena opravy. Děkuji

Odpovědět