Stránka 1 z 1
TD5 Olej
Napsal: 27 led 2011 14:57
od sumi
Několikrát se ve fóru zmiňuje možnost záměny syntetik A1/B1 za A3/B3 (TD5) V manuálu je A1/B1 s variantou A2/B2. Je to opravdu jedno nebo A3/B3 je "z nouze ctnost"
Konkrétně mi zbyl TOTAL Quartz 9000 5W40 A3/B4 a nerad bych šetřil na nepravém místě.
Re: TD5 Olej
Napsal: 27 led 2011 19:09
od Kangaroo
No já to dlouho řešil jak se liší A1 B1 od A3 B3. Jediný co jsem se dozvěděl že "já tam leju A3 B3 a nemám problém, nebo A3 B3 je plná syntetika není problém....." Pak jsem našel olej od TEXACA který má specifikaci A1 B1 a je to syntetika a je za 1100Kč 5 litů - tak to tam leju a věřím že to je dobře. Když výrobce napsal A1B1 tak asi věděl proč. (měním po 10 tis)
Re: TD5 Olej
Napsal: 27 led 2011 19:13
od DanoDEF
... ja lejem A3/B3 (Výkonnostná trieda: ACEA A3/B3/B4/C3) uz 277tis km, menim kazdych 20tis km
Re: TD5 Olej
Napsal: 27 led 2011 20:24
od Hunter
A1/B1 jsou oleje se snizenou viskozitou, tz. nelze pouzit v motorech, kde je predpsan oleje A3/B3, naopak v motore, kde je predepsan olej A1/B1 lze pouzit i A3/B3. Vse to je o tom, ze ty oleje se snizenou viskozitou zpusobuji mensi treni a tudiz maji mensi spotrebu paliva, ale pokud jde o motor kde se ma pouzivat A3/B3, ten me "vetsi" vule a neni prizpusobeny na provoz s oleji se snizenou, kde je mensi mazaci film. Ale uz se tu tusim resilo.
Re: TD5 Olej
Napsal: 29 led 2011 08:54
od Kangaroo
Hunter píše:A1/B1 jsou oleje se snizenou viskozitou, tz. nelze pouzit v motorech, kde je predpsan oleje A3/B3, naopak v motore, kde je predepsan olej A1/B1 lze pouzit i A3/B3. Vse to je o tom, ze ty oleje se snizenou viskozitou zpusobuji mensi treni a tudiz maji mensi spotrebu paliva, ale pokud jde o motor kde se ma pouzivat A3/B3, ten me "vetsi" vule a neni prizpusobeny na provoz s oleji se snizenou, kde je mensi mazaci film. Ale uz se tu tusim resilo.
No, to zní logicky, konečně mi někdo vysvětlil rozdíl.