Stránka 1 z 1
Kotoučová ruční brzda místo bubnové, SLEVA 7500 Kč
Napsal: 08 úno 2011 06:18
od Hubert
Prodává kamarád. Původně ji chtěl dát na TOY LC 80 a zjistili že se tam nevejde tak je na prodej.
Ceníková cena je 11.249,- Kč
http://land-rover.eliott.in/nahradni-di ... otouc/757/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyní je za 9.000,- Kč
Sleva 7500 Kč

- P1010044.JPG (75.34 KiB) Zobrazeno 2182 x

- P1010045.JPG (73.99 KiB) Zobrazeno 2182 x

- P1010048.JPG (79.08 KiB) Zobrazeno 2182 x
Re: NOVÁ Kotoučová ruční brzda místo bubnové, konverzní kit
Napsal: 10 úno 2011 16:47
od Hanys_a_Kaca
Zase dotaz zacatecnika, ale uz jste si urcite zvykli:-)
Kdyz zabrzdim rucni brzdou a mam vzadu diferak bez uzavrene uzaverky, tak v podstate brzdim jen jedno (a navic nevim ktere) kolo, je to tak?
Napadlo mne to pri parkovani v kopci na ledu. ze, kdyz bude jedno klouzat (jakoby v protismeru), druhe se muze klidne diky diferaku odvalovat...
Kdyz k tomu necham zarazenou rychlost bude to same platit i vepredu. Takze napriklad leva kola se muzou klozat a prava se budou odvalovat a auti pojede hezky z kopce dolu.
Re: NOVÁ Kotoučová ruční brzda místo bubnové, konverzní kit
Napsal: 10 úno 2011 16:55
od Navi
Není to tak úplně pravda. Pokud se nemýlím, tak když by se jedno kolo začalo točit vzad, tak to druhé co by bylo na ledu by se roztočilo vpřed.
Ale mezinápravový diferenciál se ani nehne pokud máš zařazenou rychlost. Pokud necháš neutrál, tak se může začít protáčet.
Nicméně si myslí, že toto jen tak nastat nemůže. To bys musel zastavit v hodně prudkém kopci na totální ledovce. A to ti to auto spíš sjede po ledu dolu i bokem než že by se jedno kolo točilo vzad a druhé v před.
Re: NOVÁ Kotoučová ruční brzda místo bubnové, konverzní kit
Napsal: 10 úno 2011 20:10
od Acon
Ty zabrzdíš kardan. Tým znemozníš akýkoľvek pohyb všetkých kolies a všetkých diferenciálov, pretože kardan sa jednoducho nepohne. To čo popisuješ sa môže diať len pri voľnom kardane a "zabrzdení" len zaradenou rýchlosťou. Ing. v LR to majú túto jednu vec dobre vymyslenú. Daj auto na zdvihák, zatiahni ručnú a skús potočiť kolesom. Nepôjde to. Na to aby sa Ti mohlo točiť koleso, aj keď jedno vpred a druhé vzad, musí byť voľný kardan.
Re: NOVÁ Kotoučová ruční brzda místo bubnové, konverzní kit
Napsal: 10 úno 2011 22:07
od Pospy
Co doklad daňový, vystavíš?
Re: NOVÁ Kotoučová ruční brzda místo bubnové, konverzní kit
Napsal: 10 úno 2011 22:28
od Hubert
Doklad jo, ale přidej si k tomu 20% DPH.
Re: NOVÁ Kotoučová ruční brzda místo bubnové, konverzní kit
Napsal: 10 úno 2011 22:51
od michal-7610
A si o5 na původní ceně.
Re: NOVÁ Kotoučová ruční brzda místo bubnové, konverzní kit
Napsal: 10 úno 2011 22:54
od SJ410
Acon píše:Ty zabrzdíš kardan. Tým znemozníš akýkoľvek pohyb všetkých kolies a všetkých diferenciálov, pretože kardan sa jednoducho nepohne. To čo popisuješ sa môže diať len pri voľnom kardane a "zabrzdení" len zaradenou rýchlosťou. Ing. v LR to majú túto jednu vec dobre vymyslenú. Daj auto na zdvihák, zatiahni ručnú a skús potočiť kolesom. Nepôjde to. Na to aby sa Ti mohlo točiť koleso, aj keď jedno vpred a druhé vzad, musí byť voľný kardan.
To je blbost...
Ručka je na zadnim kardanu. Když jí zabrzdím tak zablokuju zadní kardan.
Když bude auto stát v kopci s jedním zadním kolem na suchu a zadním druhým na ledu
může se stát, že kolo na ledu se začne protáčet(podluzovat) vůči druhému kolu, protože
zadní diferencial přenese "sílu" ruční brzdy (co je na kardanu) na to kolo, které má menší
odpor (menší adhezi).
Proto měli například první Samuraiové zadní uzávěrku difu k eliminaci tohoto problému.
Hlavně samcí z A je většinou mají, protože to zdejší předpisy vyžadovaly. Neměla by se
používat k vyproštění zapadlého auta, protože na to je slabá a vočešou se zuby.
Když k tomu budu mít zařazeno nebo uzavřenou mezinápravu tak to samé platí i pro
přední kola (nápravu). "Síla" ručky se přenese přes bloklou mezinápravu na přední
dif, který opět rozdělí "sílu" mezi přední kola. A výsledek je, "jako" že mám zabržděné
jedno zadní kolo a jedno přední kolo.
Doufám, že to je k porozumění

Re: NOVÁ Kotoučová ruční brzda místo bubnové, konverzní kit
Napsal: 11 úno 2011 00:03
od Pospy
Hubert píše:Doklad jo, ale přidej si k tomu 20% DPH.
Nic nepřidám, páč nic nekoupím.
Re: NOVÁ Kotoučová ruční brzda místo bubnové, konverzní kit
Napsal: 11 úno 2011 09:03
od Acon
No ja doma parkujem v dosť strmom kopci a po čase sú na ňom zladovatelé kolaje a tak úplne bežne stojím jednou stranou na lade, druhou na snehu a niekedy je to lad verzus betónová dlažba. Kopec je tak strmý, že oktávku mi napr spiatočka neudrží. Nikdy mi Disco z toho svahu nezišlo. Keď som prezúval auto a bolo na zdviháku, tak so zabrzdenou ručnou sa nedalo točiť kolesami. No možno bolo treba len viac sily ako s odbrzdeným.
Ale k téme. V čom je lepšia kotúčová ručná ako bubnová?
Re: NOVÁ Kotoučová ruční brzda místo bubnové, konverzní kit
Napsal: 11 úno 2011 09:27
od Hanys_a_Kaca
myslel jsem si to stejne jako sj410 a opacne jako navi.
kotoucova je lepsi nez bubnova v pripade vesnickych zavodu, ale po zkusenosti s tranzitem, kde jsem pri otaceni pres rucku jedno zadni kolo vetsinou uplne zvednul a pak uz nemohl ani pridat, jsem prave dosel k otazce toho diferaku...
Navic defa tocit pres rucku je asi dost blbost, leda tak ho tocit pomoci rucky pres strechu, to by mozna jeste slo.
Ale sorry za zasirani uz toho necham.
Re: NOVÁ Kotoučová ruční brzda místo bubnové, konverzní kit
Napsal: 11 úno 2011 18:31
od SJ410
Acon píše:No ja doma parkujem v dosť strmom kopci a po čase sú na ňom zladovatelé kolaje a tak úplne bežne stojím jednou stranou na lade, druhou na snehu a niekedy je to lad verzus betónová dlažba. Kopec je tak strmý, že oktávku mi napr spiatočka neudrží. Nikdy mi Disco z toho svahu nezišlo. Keď som prezúval auto a bolo na zdviháku, tak so zabrzdenou ručnou sa nedalo točiť kolesami. No možno bolo treba len viac sily ako s odbrzdeným.
Ale k téme. V čom je lepšia kotúčová ručná ako bubnová?
To bych typnul spíš na to, že v tom kopci máš váhu auta na předku, a když jsou vlastně zabržděný
přední kola tak to neklouzne. Zatím co kokta má olehčenej zadek tak se hold rozjede.
Re: NOVÁ Kotoučová ruční brzda místo bubnové, konverzní kit
Napsal: 11 úno 2011 18:34
od SJ410
Hanys_a_Kaca píše:myslel jsem si to stejne jako sj410 a opacne jako navi.
kotoucova je lepsi nez bubnova v pripade vesnickych zavodu, ale po zkusenosti s tranzitem, kde jsem pri otaceni pres rucku jedno zadni kolo vetsinou uplne zvednul a pak uz nemohl ani pridat, jsem prave dosel k otazce toho diferaku...
Navic defa tocit pres rucku je asi dost blbost, leda tak ho tocit pomoci rucky pres strechu, to by mozna jeste slo.
Ale sorry za zasirani uz toho necham.
No vono z kardanovou ručkou nejde moc driftovat, vždycky se ti bude točit vnitřní odlehlehčený
kolo...místo toho aby se ti bloklo a utrhlo.

Re: NOVÁ Kotoučová ruční brzda místo bubnové, konverzní kit
Napsal: 22 úno 2011 20:00
od Hubert
Sleva 7500 Kč
Re: Kotoučová ruční brzda místo bubnové, SLEVA 7500 Kč
Napsal: 11 bře 2011 09:44
od powl
Jde hlavne o to ze ta kotoucova rucka necumi pod auto a v terenu vecne o neco nedrhne

Jinak to co tady popisujete je pravda a obcas se stane ze "zabrzdena" dikoska jede na lede z kopce a jedno kolo se toci na druhou stranu

(ale nestane se to kdyz tam je kvalt pze tim padem je bloklej i predni kardan) Nekdo mne kdysi rikal ze v nekterych zemich musej mit auta s ruckou na kardan z techto duvodu povinne samosvornej zadni diferak (ale nevim jestli je to pravda

).