Stránka 1 z 2
DIFF
Napsal: 05 črc 2007 04:26
od MIROVER
Nazdar zdravim vsedkych LRfandov.Mam dva RRC 3.9efi rv.91 a odtrhol som zadny diff.

Uz treti. [...a nemate niekto nahodou jeden 10 drazkovy funkcny na predaj?

]Najprv dva naraz a teraz zadny.Vsedky v rovnakom mieste!A tentokrat to uz pznacilo aj poloosi.Zrejme to bude v tom velkom vykone a besnym blbom za volantom ale to bude len horsie.(chcem pridat vykon a jazdit este besnejsie!!! :

...a otaska znie:Mam vymenit diff. ,poloosy,kardanove krize atd. za pevnostne a uzavierku?alebo cele napravy z niecoho co vydrzi drsne zaobchadzanie?

Nemate niekto skusenost s jednym alebo druhym?Aj jedna aj druha varianta nebude lacny spas tak chcem mat istotu ze nevyhadzujem zbytocne prachy.DIK

:
Napsal: 05 črc 2007 09:07
od teslo
Miro, to su mi novinky
A to mas standardny rozmer pneu
Ja diff nemam, ale skusim sa opytat.
No dve veci:
1, diferak: standardne mas dvoj satelitovy. Ten je najslabsi. Lepsi je stvor satelitovy. Este pevnejsia by mala byt ARB uzavierka( alebo maxidrive, mcnamara...). Potom su tu este neznicitelne a obrovske salisbury napravy, ale s tym by bolo tolko roboty, ze je na to hroza len pomysliet.
2, poloosy: 10 drazkove su najslabsie roveracke. Silnejsie su 24 drazkove, ale to tiez vyzaduje( v Tvojom pripade) vymenu diferaku, a upravu( vymenu) nabojov. Ale da sa to vymenit bez zmeny celej napravy. Je to iba zopar dielov. No a potom su pevnostne poloosy. Napr. maxidrive.
Napr. niektori anglicania na svojich specialoch pouzivaju setup. vzadu 24-drazkovy dif( uzavierka) a pevnostne poloosy. Predu 10 drazkovy dif( uzavierka), standardne poloosy a pevnostne homokinetaky. Treba rozmyslat, nie ze CI mi to odide ale KEDY mi to odide a treba zvolit mensie zlo. Co sa tyka aj dostupnosti dielu( ceny), pristupu( rozobratie) a naslednej vymeny. Vzdy si treba zhodnotit co chces aby bol najslabsi clanok a na ten sa sustredit. Pokial das vsetko pevnostne, tak zas nebudes vediet co bude najslabsie miesto a budes trpnut co Ti prdne. V pripade anglicanov vedia se su to tie predne poloosy, ktore su u nich lahko( lacno) dostupne a vymena je jednoducha...
Takze z mojho pohladu ak chces nieco robit so zadkom a komplexne, tak chod do uzavierky a pevnostnych polovciel.
Ale pokial chces stavat special, tak to je ina vec

Napsal: 05 črc 2007 12:32
od MIROVER
Erik dik teba este budem otravovat osobne ale myslel som ci niekto z ceskych bratov nemenil cele napravy ak tak za ake?A s uzavierkamy mate skusenosti ake?Funguje a vydrzi aj nieco ine ako ARB?{mac namara,detroit atd.A co sa tyka toho specialu ved vies ze ano ale najprv musim vychytat slabe miesta aby som vedel co vymienat a za co.

Pri mojom style jazdy potrebujem tak trochu special aj na bezne vozenie ale musi byt schopny rychlej jazdy na ceste,ale vydrzat tvrdy off!Tak poradte pomudrujte kazdy nazor este lepsies skusenosti uvitam.dik
Napsal: 05 črc 2007 13:46
od eliott
No nesmrtelné jsou Salisbury nápravy se 4-pinovým difem, ale to je drahá sranda, hlavně ta přední.... Nicméně já je budu mít na expedičním autě určitě. Co ti odešlo na tvých, soukolí, nebo satelity?
Napsal: 06 črc 2007 12:29
od Návštěvník
CO to znamena draha sranda?Cely tento offkonicek je pekne draha sranda!

? Ale kazda "sranda" nieco stoji.

Mne ide hlavne o to aby auto nebolo najslabsim clankom v "srande"ale moj pud sebazachovy.Zatial som vydrzal viac ako auto.A to ma znacne obmedzuje v"srandovani".

A zlomyla sa ta tenka oska v strede na ktorej sa tocia satelity a tie su na kusky tiez.urobim foto a skusim to sem dat.Orientacne aka je cena za komplet obydve Salizbury napravy?
Napsal: 06 črc 2007 12:32
od MIROVER
Zabudol sm sa prihlasit

Napsal: 06 črc 2007 12:44
od eliott
No zadní Salisbury náprava jde sehnat docela dobře, za nějakých 20-25 tis, dávala se na Defy 110, ale přední, to je problém vůbec ji sehnat, cena 35-40 tis... Tvůj problém je třejmě v tom, že když se ti začnou protáčet kola křížem, držíš pořát plyn a zkoušíš jestli se to chytne. v tu chvíli se satelity roztočí vysokou rychlostí, na což nejsou stavěný. Zadřou se a pak se to tam všechno rozsračkuje...
Jde to vyřešit ARB uzávěrou, ale musí se jezdit hlavou, jinak začne lítat soukolí...
Napsal: 06 črc 2007 13:08
od teslo
jednu tycku do diferaku mam, ale satelity nie...
Ako pie Eliott...medzi oskou a satelitom nieje lozisko. Su tam sice kanaliky, ktore by to mali premazavat, ale vzdy je to len klzne lozisko( a este k tomu nie nejako hyper kvalitne...). Problem budes mat s otvorenym difom v tomto pripade stale( teda mozes mat).
Napsal: 06 črc 2007 13:13
od eliott
V tom je právě dobrá Salisbury náprava, ta má kluzná ložiska - bronzové podložky. Stejný systém mají 4pinové dify používané po roce 2000.
Napsal: 06 črc 2007 13:58
od MIROVER
No prave pre to som sa pytal na ine napravy vseobecne napr z gazu alebo aro m461 tie by mali byt za facku a vraj neznicitelne!A kedze mam v strede "BORGA" najprv ho musim vymenit za zamykatelny az potom riesit tu uzaveru do zadu.A tie Salizbury dokopy vydu ako cely patrol a ten ma tiez napravy robustne,alebo si rovno kupim V3S a bude.Preco to vsedko nerobia ako na tanky.Raz kupis a mas pokoj na vzdy.Za vela penazi sa da vsedko lahko ale ako to urobit co najlepsie za co najmenej?Lebo kazdy mesiac menit dif alebo osi aleba ja neviem co uz sa mi nechce,naraz vysolit kilo za napravy podvozok sArb este viac teraz nemozem a jazdit chcem!A ako dabel a este casom by som chcel k tym 182 konom pridat compresorom co sa zmesti vraj az na 250k.A to som zvedavy potom!?!Bohuzial som dost vysinuty a len tak mi nieco nestaci,myslim adrenalin!Ako sa hovori "kde iny koncia ja zacinam". Haha.A kedze sa zivim pracou mam rodinu psou atd.tak na off nemam neobmedzeny rozpocet ale neobmedzenu chut jazdit naplno hej.tak hladam riesenie ktore ma nezruinuje ale nechcem to osalit a potom sa stale strazit v terene.A Erik asi za hodinu idem do mesta cinknem ked pojdem.
Napsal: 06 črc 2007 14:22
od eliott
Gaz a Aro nemají sílu něco zničit

A nápravy z Patrola jsou na prd, protože zadní má diferák uprostřed, takže kardan je pak nakřivo. Borga vyhoď hned, LT230 s uzávěrou mám, mohu dodat. Když vyřešíš diferák a budež jezdit doraz, tak ti bude odcházet zase něco dalšího. Tak si kup ten tank

Napsal: 06 črc 2007 15:20
od MIROVER
Tiez to vidim na ten tank.

A ta LT230 by co stala?Je to z rrc alebo dokonca z defu z mensim prevodom?
Napsal: 06 črc 2007 16:08
od Kocur
Komu neni z hury dano.....
Napsal: 06 črc 2007 16:18
od eliott
Ale no tak, někdo je holt horká hlava

... sebe bych taky zrovna za kliďase nepovažoval

Napsal: 07 črc 2007 12:27
od MIROVER
Kocur píše:Komu neni z hury dano.....
To akoze mam najprv ist do anglicka na kurz gentlemanskeho jazdenia v RR?

Alebo si chcel povedat ze blbcovy nepatry do ruk RR?

Ved blbec ma tiez pravo na na zivot a trochu zabavy!:mrgreen: Ale hlavne auto je len prostriedok relaxu,oddychu ale pre niekoho aj na vyburenie a vyzurenie aby zvladol tente skurveny svet!

Takze ak ma zhoret cele auto nech ak mi to pomoze prezit dalsie dni a tyzdne v klude!

Niekto sa vyzury na ludoch ja na aute co je len hromada kovu a plastu!

NIKDY AUTO NEBUDE VIAC AKO ZAZITOK!Len je to draha terapia.

[/b]
Napsal: 07 črc 2007 12:59
od eliott
To je právě ono, taky jsem jezdil bez mozku, ale už mě nebavilo pořád něco spravovat. Ale jinak s tebou souhlasím, koukám na to stejně. Neměl bych ani nic proti tomu rozbít někdy nějakého člověka, měl bych hodně adeptů

Napsal: 07 črc 2007 13:08
od MIROVER
To asi kazdy ale "tudy cesta nevede".

A k tomu jazdeniu nenazval by som to "bez mozgu"predsa len trochu rozmyslat treba ale urcite nie nad skodamy na aute.

Napsal: 07 črc 2007 14:07
od eliott
No předpokládám že v autě budeš mít ještě starý typ převodovky LT77, která to taky dlouho nevydrží. Je třeba to auto dodělat do stavu, kdy vydrží. I tak občas něco odejde, ale nebud tak často... Jaké máš gumy? (rozměr)
Napsal: 07 črc 2007 19:09
od MIROVER
Gumy mam BFG 235/85 R16 MT.prevodovka zatial drzi ked odide uvidim.

Bohuzial nemozem teraz naraz vymenit vsedko co by som chcel za najlepsie co sa da.Tak postupne ako to bude odchadzat a dovolovat financie mozno raz ....Rozmyslal som nad starou 4rychlostnou neviem oznacenie.Mala by mat silnejsi prevod.
Napsal: 07 črc 2007 19:19
od eliott
O té angličani říkají, že je nezničitelná. Mluvil jsem loni s chlapem z firmy, co přestavuje auta, mimo jiné prý i pro různé armády, a prý australská armáda je dodnes vyžaduje

Jinak nejlepší 5ti supňová je Santana LT85...