Stránka 1 z 2

aditivum do automatu

Napsal: 01 bře 2011 08:27
od libovka
Našel jsem tohhle aditivum
http://www.offroad4x4shop.cz/detail/pro ... begard-red" onclick="window.open(this.href);return false;

Zkoušel jste to někdo?Má to smysl to tam lejt?

Re: aditivum do automatu

Napsal: 01 bře 2011 09:26
od teslo
ja to pouzivam (RRC - ZF 4HP22). ci to ma zmysel neviem. Ja to tam davam pre istotu.

Re: aditivum do automatu

Napsal: 01 bře 2011 21:13
od Lišák
Pročpak to nedoporučuje výrobce, že by tomu nerozuměli?

Re: aditivum do automatu

Napsal: 01 bře 2011 21:18
od masar
Někteří výrobci také vůbec nedoporučují výměnu oleje v automatické převodovce...

Re: aditivum do automatu

Napsal: 01 bře 2011 22:24
od Acon
:shock: ktorí? Výrobca určite nie. Olej sa v prevodovkách s preklzom a obmedzeným preklzom opotrebováva a potrebuje vymeniť, lebo sa jednoducho prepáli. V robotických prevodovkách je to o inom. Tam je životnosť cca tých 300 000km

Re: aditivum do automatu

Napsal: 01 bře 2011 22:36
od Frana
Kdyby to byla takova bomba, tak to tam leje uz vyrobce oleje a radne se s tim pochlubi na flasce. Problem je v tom, ze vetsina techle "zazracnych" aditiv do oleju obsahuje chlor v ruznych slouceninach a po case zpusobuje korozi kovovych casti motoru... Nicmene v prvni fazi po aplikaci se muze projevit i rapidni zlepseni. Motor (prevodovka) ztichne, prestane to kourit, klepat, min paliva i oleje to zere, ale ty konce vetsinou nejsou moc radostny. Doporucuju si precist neco o tribotechnice. Ja bych do svyho auta nic z techto zazraku nenalil.

Re: aditivum do automatu

Napsal: 01 bře 2011 22:51
od masar
Našel jsem jen tohle, ale někdo tu tuším psal, že u VW to bylo napsáno přímo na převodovce anglicky - Do Not Charge Oil.

http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 922#p87922" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: aditivum do automatu

Napsal: 01 bře 2011 22:51
od Acon
nevidel by som to tak tragicky. Adidtíva sú marketingový oj.b a až na pár výnimiek majú jediný efekt. Peňeži, peníze, peňáze, money,€,$. Hŕstka aditýv naozaj funguje, len ktoré sú to? To, že ich neleje priamo výrobca je zasa o peniazoch. Výrobca podporuje dealerstvá a servisy a samozrejme olejárske spoločnosti. Nie je záujem, aby sa náplne nemenili, alebo len občas. Dnes nie je problém vyrobiť olej, ktorý v aute vydrží 200 000km. Ale načo? Z čoho by žili výrobcovia mazív... ? Vidieť to na súčasných nákladiakoch. Výrobcovia komerčných áut vedia, že pre dopravcu sú dôležité nízke náklady. Bezporuchové autá nemôže vyrábať, lebo je to business, no vyrába motory, kde stačí meniť olej raz za 150 000km. Samozrejme tomu pomáha aj prísna emisná norma, no tie oleje vydržali viac ako deklarovali výrobcovia už začiatkom 90" rokov. Všetko je to o € a $ a Ł a my sme žial ich otroci.

Re: aditivum do automatu

Napsal: 02 bře 2011 00:04
od tagr
Ad Frana- a co to tam nalít nechat ,,vyčistit a tak po cca 5000 km vylít a mít čisto a ticho s novým olejem, bez chloru ???

Re: aditivum do automatu

Napsal: 02 bře 2011 06:09
od RudaK
Frana píše:Já bych do svyho auta nic z techto zazraku nenalil.
Je pravda,že tadle firma http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false; ,to naopak doporučuje. Tak to do toho generálkovanýho automatu šlo,pro případ reklamace a případného rozboru :mrk A NEBYLO ASI POTŘEBA,BO STÁLE FUNGUJE ( ZATÍM - moc se s tím nejezdí -D1 ) :nod

Re: aditivum do automatu

Napsal: 02 bře 2011 08:32
od libovka
Acon píše::shock: ktorí? Výrobca určite nie. Olej sa v prevodovkách s preklzom a obmedzeným preklzom opotrebováva a potrebuje vymeniť, lebo sa jednoducho prepáli. V robotických prevodovkách je to o inom. Tam je životnosť cca tých 300 000km
Bohužel je to tak.I v automatech je doživotní nápln která se nemusí měnit.

Re: aditivum do automatu

Napsal: 02 bře 2011 09:52
od Ivan
Acon píše:nevidel by som to tak tragicky. Adidtíva sú marketingový oj.b a až na pár výnimiek majú jediný efekt. Peňeži, peníze, peňáze, money,€,$. Hŕstka aditýv naozaj funguje, len ktoré sú to? To, že ich neleje priamo výrobca je zasa o peniazoch. Výrobca podporuje dealerstvá a servisy a samozrejme olejárske spoločnosti. Nie je záujem, aby sa náplne nemenili, alebo len občas. Dnes nie je problém vyrobiť olej, ktorý v aute vydrží 200 000km. Ale načo? Z čoho by žili výrobcovia mazív... ? Vidieť to na súčasných nákladiakoch. Výrobcovia komerčných áut vedia, že pre dopravcu sú dôležité nízke náklady. Bezporuchové autá nemôže vyrábať, lebo je to business, no vyrába motory, kde stačí meniť olej raz za 150 000km. Samozrejme tomu pomáha aj prísna emisná norma, no tie oleje vydržali viac ako deklarovali výrobcovia už začiatkom 90" rokov. Všetko je to o € a $ a Ł a my sme žial ich otroci.
Aditivum musí fungovat na principu mikrodifúzního mazání, tedy vázat se na povrch kovu a snižovat tření. Tedy je jistě pravda, že chlór /způsobuje korozi/, teflon /ten se váže na kovy ve vakuu, tedy že by měl nějaké pozitivní účinky v motoru nebo převodovce, je nesmysl a skutečně jen marketingový tah/ a další zázraky jsou podvod. Já mám dobré zkušenosti s aditivy firmy Bishop's Original. Neslibují zázraky, v podstatě co dáš za aditiva na rok, to zhruba ušetříš na spotřebě. Mají i potřebné atestace /ty se ovšem dají koupit/.

Re: aditivum do automatu

Napsal: 02 bře 2011 10:07
od Frana
Ano Bishops original je asi jedina firma, ktera dela neco co funguje - na principu nepretrhnutelneho olejoveho filmu, nikoliv chloru, teflonu a podobnych nesmyslu... :-)

Re: aditivum do automatu

Napsal: 02 bře 2011 12:48
od RudaK
Frana píše: Ja bych do svyho auta nic z techto zazraku nenalil.
Frana píše:Ano Bishops original je asi jedina firma, ktera dela neco co funguje - na principu nepretrhnutelneho olejoveho filmu, nikoliv chloru, teflonu a podobnych nesmyslu... :-)
:D

Re: aditivum do automatu

Napsal: 03 bře 2011 11:38
od evo828
"Dozivotna napln" znamena asi tolko ze prevodovku mozes najneskor po 300tis km rovno vyhodit alebo draho repasovat. Vacsinou problemy zacnu ovela skor (preklz, vibracie, trhanie, kolisanie otacok a pod). Ak tu napln v nejakych normalnych intervaloch obnovujes - tak zvysujes sancu ze sa tych 300tis km prevodvka naozaj aj dozije.

Re: aditivum do automatu

Napsal: 24 bře 2016 08:07
od NOTIX
Ahoj,

Trochu to to téma oživím :mrgreen:

čeká mě 4-tá výměna oleje v automatu ( najeto 140t km )

mám tam přidávat aditivum ?

Re: aditivum do automatu

Napsal: 24 bře 2016 20:17
od mipr
ne, vyhozene penize, radsej preplach...

Re: aditivum do automatu

Napsal: 24 bře 2016 23:28
od dava
RudaK píše:
Frana píše: Ja bych do svyho auta nic z techto zazraku nenalil.
Frana píše:Ano Bishops original je asi jedina firma, ktera dela neco co funguje - na principu nepretrhnutelneho olejoveho filmu, nikoliv chloru, teflonu a podobnych nesmyslu... :-)
:D
Doplnil bych ještě druhou, dvacet let je porůznu používám. Je to wynns.
Konkrétně převodový přísady na několika mých autech odstranily vypadávání kvaltů, konkrétně třeba na peugeotu boxer to vím jistě že to vydrželo 50 tisíc po aplikaci dobrý, ostatní jsem prodal dřív. I na Patrolech to pomohlo , pokud nebyly převody už totál . Samozřejmě nebude to na věky, ale něco to dělá a jako prevence určitě dobrý. Dávám to u všech offů do převodů.
U DII pak vypouštím po 30 tisících poměrně čistej olej z diferáků, což jinak nebývá moc zvykem ( měním oleje komplet s každou druhou výměnou motoru, za rok najedu tak 15, takže motor po 15 a ostatní po 30)

Ale do automatu nebo samosvoru jsem si zatím netroufnul, mám jednak strach co na to pásový brzdy a druhak co na to lock v měniči (případně lamely samosvoru). Navíc při objemu oleje v AT to vyjde skoro na cenu druhý náplně

Re: aditivum do automatu

Napsal: 30 bře 2016 20:19
od Kokesek
Acon píše:nevidel by som to tak tragicky. Adidtíva sú marketingový oj.b a až na pár výnimiek majú jediný efekt. Peňeži, peníze, peňáze, money,€,$. Hŕstka aditýv naozaj funguje, len ktoré sú to? To, že ich neleje priamo výrobca je zasa o peniazoch. Výrobca podporuje dealerstvá a servisy a samozrejme olejárske spoločnosti. Nie je záujem, aby sa náplne nemenili, alebo len občas. Dnes nie je problém vyrobiť olej, ktorý v aute vydrží 200 000km. Ale načo? Z čoho by žili výrobcovia mazív... ? Vidieť to na súčasných nákladiakoch. Výrobcovia komerčných áut vedia, že pre dopravcu sú dôležité nízke náklady. Bezporuchové autá nemôže vyrábať, lebo je to business, no vyrába motory, kde stačí meniť olej raz za 150 000km. Samozrejme tomu pomáha aj prísna emisná norma, no tie oleje vydržali viac ako deklarovali výrobcovia už začiatkom 90" rokov. Všetko je to o € a $ a Ł a my sme žial ich otroci.

To je pekne napsane...a tak to je.



ja pouzivam aditiva po repasy prevodovky kdyz mam dva problemy. Nekdy se stane ze po oprave prevodovky se snizi celkove tlak ve skrini at uz vymenou nekterych dilu nebo tim ze pouzijeme novy olej (coz jak uz vime je spatne, ale ve sve podstate dobre :lol: ) No kazdopadne na tento problem pouzivam aditiva ATF kapalin pro tesnost ci utesneni jak pisou. Fakt je ten ze to pomaha po cca 1000-3000km je evidentni rozdil v kvalite a presnosti razeni, ale zduraznuji ze musi byt automat po oprave. Aby to nekdo nepochopil tak ze nalije nejakej zazrak a ma opravenou prevodovku :roll: . No a pak je druhy typ aditiv ktery vyrobci nazyvaji uvolnovacem na zasekle pisty a plungery solenoidu. Ma tu vlastnost ze umi perfektne mazat a rozpustit karbon i v mistech kde se neda dokonale dostat. Ale tuto vlastnost ma i novy ATF olej kdyz je velmi zahraty. Proto je lepsi vymenu oleje delat po castech vzdy s najezdem aspon 1500km. Fakt je ten ze kdyz uz nic tyto pripravky nevyresi tak minimalne zlepsi kvalitu ATF oleje a jeho zatizitelnost. To je muj nazor z praxe.

Re: aditivum do automatu

Napsal: 30 bře 2016 20:28
od halo
Otazocka. Chcel by som vymenit napln v automate resp. uz som zacal. Chcel by som z prevodovky dostat co najviac stareho oleja ale kedze vzdy ostane cca polovica starej naplne v prevodovke tak.... Objednal som 20l ATF oleja a k tomu filtre. Plan je - menit olej viackrat zasebou nech sa co najviac zriedi stary/novy. No a otazka je kedy najskor vymenit olej. Plan bol cca po 500km ale tu som sa docital ze je lepsie nechat to tam tych 1500km (alebo som to zle pochopil?). Problem s automatom nemam ziaden, jedna sa len o dobry pocit ze sa o auto staram :grin: