Stránka 1 z 1
Prerezávačka dezénu
Napsal: 03 bře 2011 22:06
od Acon
PRESUNUTÁ DEBATA Z INZERÁTU NA PNEU
zvažujem kúpu prerezávačky pneu. Investícia sa vráti asi na 1-2 sade pneu. Ešte si o tom čo to pozisťujem, ale predbežne to vyzerá ako dobrý nápad. Hlavne ak človek nenechá pneu zjazdiť na doraz
Re: BF Goodrich 285 75 R16 MT
Napsal: 03 bře 2011 22:14
od Miky_CZ
a neztenci se potom moc ta guma? a jde to pak vyvazit?
Re: BF Goodrich 285 75 R16 MT
Napsal: 03 bře 2011 22:19
od masar
Myslím, že je hlavně potřeba, aby ta pneumatika k tomu byla uzpůsobená, viděl jsem to zatím jen u táty v práci, kde to dělali na protektorech u kamionů.
Re: BF Goodrich 285 75 R16 MT
Napsal: 04 bře 2011 07:17
od Acon
Miky_CZ píše:a neztenci se potom moc ta guma? a jde to pak vyvazit?
zatial som vyčítal toľko, že po kord sa môže z gum ybrať bez toho aby bola ohrozená jej pevnosť z hľadiska bezpečnosti. Do akej miery a či sa zníži odolnosť proti prepichnutiu napr. konárom, to netuším. Zasa ak to nikto nevyskúša, nikdy sa to nedozvieme. Ja uvažujem, že by som prerezával pneu ak budú mať napr 10-12mm dezén o ďalších cca 5. Údajne sa u MT dá až 12. S vyvážením by nemal byť problém. Celkovo bude guma lahšia aj preto, že už je ojazdená a niečo sa zoberie orezávačkou...
Re: BF Goodrich 285 75 R16 MT
Napsal: 04 bře 2011 07:43
od MadTom
Pokud vím, tak na gumách určených na prořezání mělo být označení REGROVABLE, viděl jsem to zatím akorát na gumách na náklaďák.
Re: BF Goodrich 285 75 R16 MT
Napsal: 04 bře 2011 10:45
od masar
Včera jsem našel tohle:
http://www.ddpneu.cz/files/michelin_pro ... 366-cz.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
edit: Smazán odkaz z původního vlákna, pro přehlednost.
Re: Pneumatiky
Napsal: 04 bře 2011 12:37
od MIROFF
Ahoj Acon.
Tú prerezávačku budeš kupovať funglovku ? Tuším na 4x4nazory.sk to niekto predával, ale to už bolo dosť dávno.
Miro
Re: Pneumatiky
Napsal: 04 bře 2011 12:42
od Acon
nehorí to, zatial zvažujem + a -
Re: Prerezávačka dezénu
Napsal: 04 bře 2011 13:51
od Acon
Mám dnes volnejší deň... Takže zistil som nasledovné. Je možné prerezávať pneu ak má ocelový kord. Osobné pneu majú nilonový a ten aj keď sa neprereže priamo, tak vysoká teplota rezacieho noža ho oslabí a hrozí prasknutie. V prípade pneumatík s oceľovým pletením to nehrozí. Myslím, že všetko je to o miere. Na nejakej starej pneu zistiť hrúbku gumy a pre opatrnosť rezať tak, aby tam ešte pár mm zostalo. No nič, budem hľadať ďalšie info.
Re: BF Goodrich 285 75 R16 MT
Napsal: 04 bře 2011 14:48
od RudaK
MadTom píše:Pokud vím, tak na gumách určených na prořezání mělo být označení REGROVABLE,
Acon píše: Je možné prerezávať pneu ak má ocelový kord.
Oni někdy bouchnou i tydle ( sem se naprořezával kol,ale na nákladním autě ) U osobního bych to neřešil . Místo prožezávání bych koupil ty čínský nový - stojí pár žbambrlíků a určitě vydrží víc,než prořezávané .
Re: Prerezávačka dezénu
Napsal: 05 bře 2011 20:47
od michal-7610
Byla doba kdy sem jezdil na prořezaných gumách, ale co týden to nějaká guma až na dráty. Takže majitel firmy od pondělí do pátku prořezával a přes víkend přehazoval.
Re: Prerezávačka dezénu
Napsal: 05 bře 2011 21:15
od Acon
čo som doteraz popátral, tak sa na to asi vyseriem. Aj na zahraničných fórach prerezávajú len ako úpravu dezénu, alebo ak majú MT tupé hrany, tak zaostrujú, ale do hĺbky nerežú. No celkom zaujímavá je informácia a to z viacerých zdrojov, že ňou upravujú MT tak, že narezávajú viac lamiel aby boli použiteľné aj ako zimné. Jeden nôž dokonca umožňuje aj tie jemné husté lamely a podľa referencií to má zmysel. Kvôli tomu to kupovať nebudem, ale ak niekto celoročne jazdí na MT...
Re: BF Goodrich 285 75 R16 MT
Napsal: 05 bře 2011 22:28
od masar
RudaK píše:
Oni někdy bouchnou i tydle ( sem se naprořezával kol,ale na nákladním autě )
To bouchaj no, u táty na firmě s tím měli celkem bohatou zkušenost...
Re: Prerezávačka dezénu
Napsal: 05 bře 2011 22:55
od Acon
to he presne ten prípad pred ktorým varujú. Nesmú!!! sa prerezávať pneu s nylonovým kordom. Len ocelovým. Horúci nôž poškodí nylonové vlákna aj keď ich mechanicky nepoškodí.
Re: Prerezávačka dezénu
Napsal: 05 bře 2011 23:02
od masar
Ono to není z tý fotky moc poznat, ale ocelový dráty tam byly - když jsem tu pneu sundaval z válníku, když jsme přijeli z pneuservsiu, blbě jsem jí shodil, táta jí chytil a drát měl v ruce, tudíž si to dobře pamatuju
edit: Omlouvám se a sypu si popel na hlavu - ty pneumatiky jim tam bouchaly tak často, že jsem v tom ztratil přehled - tyhle pneu jsou vybouchaný protektory a ty prořezávaný co bouchly bohužel vyfocený nejsou (teď mi to bylo vysvětleno). Jinak, ale v tý pneu na fotce dráty opravdu byly, jak jsem psal výše.
Re: Prerezávačka dezénu
Napsal: 06 bře 2011 09:59
od J. Pavlovský
Od roku 1980 do r. 1996 jsem byl zaměstnán u fy. BARUM, později Barum Continental - asi takhle - osobní pneu se prořezávat nesmí - ale jezdil jsem na prořezaných celá ta léta, brali jsme vyhozené ojetiny od zákazníků a prořezávali a nikdy jsem s tím ani já ani nikdo koho jsem znal neměli problém. Jde to ! Je ale nutná jistá zkušenost, nesmi se zasáhnout do kordových vrstev - ocelový drát u pneu steel se obnaží a koroduje, posléze se pneu zvlní a nejde na ní jet... Že by se někomu roztrhla jsem neslyšel ! Jistá pomoc to je, ale na STK bych s tím nelezl. Pokud je prořezáno dobře, nevidím v tom problém !