Stránka 1 z 1

Range Rover P38 DSE

Napsal: 05 dub 2011 12:13
od icecold
Dobrý den. Zajimala by mě zkušenost s vozy Range Rover P38 DSE? s motorem TDS od BMW? Na co si dat pozor? Motor mě přilíš nezajima, protože sám vlastním BMW, a TDS jsem kdysí měl, akorát co jsem zkoumal tak Range Rover má kompresor místo turba? je to tak? nebo jsem to špatně pochopil? Jak je to se spotřebou? dá se s tím jezdit za 8-10l jak u BMW? hledam auto přiblížně s rokem výroby 96-00. Cena tak kolem 100-130 tis kč. Co jsem tu hledal na foru tak jsem zjistil že hodně trpí měchy na podvozku a elektronika? jak je to s opravou? Auto není pro mě, je pro mamku, takže těch 105kw a 260Nm ji postačí, není to závodnice :D naftu chci proto, že ji máme za babku. To auto nebude na to aby projíždělo metrový blata a vysoké hory, jen potřebujem vysoký a prostorný auto pro rodinu a nejlépe s pohonem 4x4 (bydlíme na Vysočině) aby zvládlo lehčí teren. Auto by mělo být pro každodenní provoz. Za všechny rady budu moc vděčnej. Děkuji.

a pro rejpaly: vím co je tlačitko HLEDAT, použival jsem ho, něco jsem zjistil ale pořád to nenaplnilo mé očekávání. Děkuji

Re: Range Rover P38 DSE

Napsal: 05 dub 2011 12:59
od ssang
P 38 v naftě má turbo stejně jako BMW a Opel Omega, výkon motoru je 100 kW a ta spotřeba je reálná spíš v rozmezí 10 - 13 l nafty. Ale samozřejmě záleží na stylu jízdy a podmínkách. Přeci jen to auto něco váží. Měchy když mají nějakou péči, tak pár let vydrží a s nimi i kompresor. Elektronika je u těchto vozů asi zdrojem nejčastějších problémů, ale zatím řešitelných a většině se dá také předcházet. Pohodlí a prostor je na dost vysoké úrovni a nebýt na autě plastové nárazníky, tak projede a vyjede to co jeho značkoví sourozenci, akorát posádka je při tom ve větším pohodlí.

Re: Range Rover P38 DSE

Napsal: 05 dub 2011 13:09
od icecold
takže kompresor vlastně fouká vzduch do měchu? je to tak? četl jsem že ty měchy se daji nahradit normálnimi tlumiči? co je na tom pravdy a jestli se to vyplatí? přiblížná cena opravy měchu?...
Dál by mě zajimalo co nejčastějí v ty elektronice vadne? ŘJ?
A ještě jsem zjistil že existuji verze DSE 102kW 268Nm a DT 100kW 270Nm. Jaký je v ních rozdíl?

Re: Range Rover P38 DSE

Napsal: 05 dub 2011 13:27
od coroner
Kompresor fouká vzduch do vzduchojemu (tlaková nádrž pod autem) a odtud je soustavu el. řízených ventilů rozváděn k měchům.
Tlumiče jsou na autě z výroby, je jich tam dokonce 5 (jeden na řízení). Měchy nejsou tlumiče, ale funkcí suplují pera. Dají se nahradit měchy za pera, ale přijde se tím o dle mě hlavní výhodu auta.
Měch se neopravuje, ale mění, cena není nijak závratná, tuším 2500,-Kč/kus.
Elektronika blbne všeobecně a pořád (blend motory, ventilátory, zámky, okna...), u DSE ještě navíc bleší elektronika v čerpadle. Ale zase nic, co by se nedalo vyřešit. Hlavní je moc nemáchat počítač pod sedadlem spolujezdce.

Re: Range Rover P38 DSE

Napsal: 05 dub 2011 13:55
od ssang
Než jsem napsal tuto odpověď, tak to předemnou stihl CORONER, ale nechám to již tak jak jsem to napsal. Přesně tak kompresor, který je u P 38 zmiňován slouží k doplňování potřebného tlaku do měchů. Osobně nevidím dost pádný důvod pro nahrazení měchů pružinami, pokud se bude vůz používat v běžném provozu. Tlumiče má vůz standardně, bez nich by to byla neřízená houpačka :) . V elektronice jsou problémy se zámky, imobilizerem, přepínáním servomotorů u topení atd. Jinak motor má typově 100 kW a to co se občas objeví v inzerátech, tak to je lidová tvořivost, nebo následky slabého zraku při tom, když se po dovozu přepisovaly parametry ze zahraničních dokladů. A DSE je označení, že se jedná o diesel a stupeň výbavy, s výkonem motoru to nemá nic společného. Jinak vše co jsem tady napsal je v mnohem širším a kvalifikovaném měřítku na tomto foru popsáno a před koupí P 38 bych doporučoval pročíst a věnovat tomu ten čas. než jsem si koupil prvního LR, tak jsem to udělal a i přes to máme doma už čtyři LR. A ty měchy se dají pořídit levnějc než čtyři pneumatiky a výměna není nijak náročná, určitě by to zvládl i průměrně šikovný jezevčík :chuckle .