Stránka 1 z 1

Dotaz k automatu

Napsal: 13 dub 2011 21:26
od Lochy
automat mám rád, snažím se ho používat tak jak mám, načetl jsem co se dalo, jen na jedno jsem nepřišel. když se mi stane, že něco nevyjedu, a to je dost často, mám zařazenou nějakou dopřednou rychlost a pustím brzdu, auto začne podléhat gravitaci a začne samo couvat z kopce... nevím jestli to je dobře nebo špatně, tak jsem zatím vždycky zabrzdil a dal zpátečku a couval s kvaltem. ale je jasný, že jednou přijde chvíle, kdy brždění v kopci nebude úplně možný...tak jen chci vědět, jestli mám dávat zpátečku, nebo jestli auto může z kopce couvat i když má zařazeno vpřed. a naopak. díky za rady

Re: Dotaz k automatu

Napsal: 13 dub 2011 21:30
od Benjamin
Dobrá otázka, jsem na tom stejně, k převodovce se snažím být co nejšetrnější a tahle situace, o které píše Lochy, mě taky trochu znervózňuje...

Re: Dotaz k automatu

Napsal: 13 dub 2011 21:38
od Swedmann
no z logiky věci,asi couvat s kvalte v před tvz.na gravitaci není zrovna ideální stav,nevím jak u RR ale jagoše bylo přísně zakázáno jezdit z kopce na neutrál a couvat na dopřední kval silou zemskou bo hrozilo zlomení převodovky(doslovní překlad).Jinak dostávají zabrat hlavně lamely a čerpadlo.SWED

Re: Dotaz k automatu

Napsal: 13 dub 2011 21:51
od Lišák
No, to si budeš muset zvyknout. Holt když máš manuál a šlápneš na spojku, tak ti taky auto pojede z kopce, i když nevyřadíš. I když měnič trochu táhne, tam ve velkým kopci tě neudrží a musíš stát na brzdách. Že musíš vyřadit při couvání je jasný.

Re: Dotaz k automatu

Napsal: 13 dub 2011 21:52
od cyril
Když něco nevyjedeš, určitě řaď zpátečku. Ve velkým kopci při sjíždění na zpátečku ještě přidej plyn, ať ti auto pěkně drží stopu a nemrskne tě do nekontolovanýho sjezdu. Při vyjetí z osy se potom můžeš převrátit. Vždycky řadím zpátečku a z velkýho kopce jedu pod plynem...Vypadá to někdy hrůzostrašně ale je to nejbezpečnější sjezd. myslím v opravdovým padáku. Z nějakýho mrzáčka můžeš jet klidně ťapťap... :P Ale určitě se zpátečkou. :ty jeden...:

Re: Dotaz k automatu

Napsal: 13 dub 2011 21:58
od zbynek
Takové kopce vždy vyjíždíš s redukcí, jakmile začnu couvat stojím na brzdě a co nejrychleji řadím R, redukce ti v tom couvání hodně pomůže.....a jak říká kolega, samozřejmě couvat pod plynem...někdy je to adrenalin... :coze:

Re: Dotaz k automatu

Napsal: 13 dub 2011 22:00
od Swedmann
pravdu díš předcedo .z kopce vždy s kvaltem a pod plynem :twisted:

Re: Dotaz k automatu

Napsal: 13 dub 2011 22:00
od Acon
Ja radím vždy R. Na automate to ide rýchlo. No neviem ako by sa to správalo so zaradenou rýchlosťou vpred.

Re: Dotaz k automatu

Napsal: 13 dub 2011 22:02
od zbynek
[ No neviem ako by sa to správalo so zaradenou rýchlosťou vpred.[/quote]

Obávám se, že by se převodovka pozvracela..... :mrgreen:

Re: Dotaz k automatu

Napsal: 13 dub 2011 22:05
od Swedmann
no motor točí na malé otáčky,kvalt vřed gravitace v zad a vítězí lamely se začnou protáčet proti síle na opačnou stranu a na spálené lamely je zaděláno :cry:

Re: Dotaz k automatu

Napsal: 13 dub 2011 22:24
od Lochy
děkuji pěkně, ono to není jen v terénu, parkuju na dvorku z kopce a když se nemůžu potmě trefit z vrat, jako dneska v tom sněhu, kdy jsem to dal až napotřetí, jsem si konečně řekl, že se musím zeptat...budu to řešit plynem s kvaltem

Re: Dotaz k automatu

Napsal: 14 dub 2011 07:46
od zbynek
Ten kvalt používej vždy, ale s tím plynem to bylo myšleno především v terénu, ve svahu kdy auto začne couvat, nebo spíš smýkat svojí vlastní vahou, tak je potřeba jet pod plynem aby bylo pod kontrolou. Například při takovém výjezdu : http://www.youtube.com/watch?v=sXGtmXpP ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

Myslím že když couváš ze dvorka na zpevněném terénu, tak ti stačí kvalt a případně brzda, pochybuji totiž že by jsi měl do dvora takový svah, že by ti hrozilo převrácení na bok.