Stránka 1 z 2

Uzávěrka kaput ???

Napsal: 30 črc 2007 18:49
od liboslav
Prosím o radu. Poslední měsíc se mi z prostoru pod podlahou ozývalo při brzdění motorem divné skřehotání. protože se již blížil servisní interval, nevěnoval jsem tomu nějak pozornost. Včera jsem vezl za defem (kterému říkám definka) dvoukáru naloženou OSB deskama, no asi 2500 kg a jel s tím asi padesát km a najednou začalo z prostoru pod podlahou sálat teplo a definka jela dost těžce. Když už jsem dojížděl na místo určení, tak jsem ve stoupání dal redukci a vyjel kopeček. No a od té doby svítí kontrolka uzávěrky a ať dělám co dělám, tak ji nemohu vyndat. Asi to neumím, nikdy jsem to nepoužil, definka do terénu nesmí, protože je fešanda. Auto je staré necelé tři roky a takhle se mi odvděčuje za to, že ji mám tak rád. Poraďte prosím, jak tu uzávěrku vyndat, mám k obsluze německý návod, česky to nemám a tak třeba jenom něco dělám špatně.??!! V každém případě jsem z toho celý přešlý. Libor

Napsal: 30 črc 2007 19:31
od Sláma Karel
Tak hlavně bych se podíval jestli máš v přídavné převodovce olej. :shock: Uzávěrku, pokud nechce vypadnout sama po vyřazení řadící páčkou, můžeš zkusit vyřadit tím že zvedneš jedno kolo do vzduchu heverem a budeš jím otáčet sem tam aby se uvolnil tlak na ozubená kolečka a pružinka ji dokázala vytlačit a vyřadit. Hlavně uzávěrku vůbec nemusíš a na suché silnici ani nesmíš používat. :( Redukce tam můžeš dávat i bez uzávěrky. Máš to v návodu a i na kastlíku od pojistek napsané. Neboj Definka to přežije. :wink: Podívej se hlavně na ten olej. :!:

Napsal: 30 črc 2007 20:15
od
Páčku řazení uzávěrek doprava.Pokud nevyskočí sama couvnou(třeba několik desítek metrů).Tak jak píše kolega Sláma :redukce řadit dopředu a dozadu,páčku nechat vpravo.

Napsal: 30 črc 2007 21:26
od erik
V navodu jsem cetl , ze pri pouziti mezinapravove uzaverky na pevne ceste muze dojit k " sevreni" prevodovky. Odstranit se to da na nezpevnenem povrchu, nejlip v kopci, pridas prudceji plyn, aby se predek odtrhl od zadnich naprav. Nebo couvanim treba do zatacky s prerusenym plynem.
Jinak v horku hreje prevodovka u Defendru kazda a krasne v horku topi. Skoda, ze to nedela i v zime. :D
"Ja" anonym- to je statecne. V nazvu...

Napsal: 01 srp 2007 08:02
od
Pokud chceš ten diferák zničit,udělej přesně to co Ti radí Erik.

Napsal: 01 srp 2007 08:18
od erik
Já píše:Pokud chceš ten diferák zničit,udělej přesně to co Ti radí Erik.
Já píše:Pokud chceš ten diferák zničit,udělej přesně to co Ti radí Anonym. :D Znam jednoho Anonyma, ktery tvrdi, ze jezdit s uzavrenou mezinapravou neni problem jezdit furt. Treba i na silnici. Ze jako spolujezdec jezdil mezinapravou i cely zavod. :shock:
Ne, ted vazne. Dela mi to tez a mezinaprava se mi tak odblokuje.O uzaverce predni ci zadni napravy jsem nemluvil.

Napsal: 01 srp 2007 08:27
od
Eriku mluví z tebe vztek a neznalost.Já zase znám Erika,který je slušný člověk a neradí kolegům věci,které můžou poškodit jejich vůz,jako vyřazování uzávěrky při jízdě do kopce pod plynem.

Napsal: 01 srp 2007 10:06
od erik
Já píše:Eriku mluví z tebe vztek a neznalost.Já zase znám Erika,který je slušný člověk a neradí kolegům věci,které můžou poškodit jejich vůz,jako vyřazování uzávěrky při jízdě do kopce pod plynem.
Asi mi dela problem "anonym". S anonymy nemam dobre zkusenostmi. Proc zustavaji v anonymite? Myslim, ze je to forum nadsencu a sluzeb,zkusenosti a dobre myslenych rad pro nadsence. Snad to chapes.
A ted k veci:
1. Zvuk od predniho difu pri brzdeni motoru muze byt vadny predni kardanovy kriz.
2. Rozumim tomu, ze dotycnemu sviti kontrolka mezinapravove uzaverky-jina tam ani neni
3. Popis uvolneni- ne vyrazovani je v navodu na pouziti- dost podobny, co pise Karel S.
4.Cilem je aby jsme se tu neurazeli. Jestli jsem te nechtene urazil- omlouvam se a jestli to nechapes - tva vec jak se s tim vyporadas.
cauki erik

Napsal: 01 srp 2007 10:17
od karel
Nejdůležitější je jít na každou takovou věc s citem.Ať řazení nebo vyřazování mezinápravy dělám na volnoběh a s pomalu pouštěnou spojkou.Když vyřazuji pomalu couvám a otáčím volantem z jednoho rejdu do druhého po co možná největším oblouku.Jinak jde u LR vyřadit mnohem snadněji než třeba u Nivy tam bylo potřeba páku i vykopávat, aby se uzávěrka rozpojila.Zkrátka ruská kovářská práce.

Napsal: 01 srp 2007 10:33
od liboslav
císař píše:Erik napsal:
1. Zvuk od predniho difu pri brzdeni motoru muze byt vadny predni kardanovy kriz.

Přední kardan jsem montoval ven včera a dost jsem si užil.Projevoval se tak ,že mezi sedmdesátkou a devadesátkou se mě rozklepal celý předek auta ,no náramně to vibrovalo až do volantu. :Ale fuuj:
Tak tohle mi dělá definka také... musím se na ten kříž kouknout. No moc děkuji za rady. Celé to vytisknu a dám do ruky svému dvornímu servismanovi a až na mne přijde řada, tak jde definka "pod kudlu" Doufám, také že to přežije. Až budu vědět více, tak to tady zveřejním. Ještě jednou moc děkuji za rady. Libor

Napsal: 01 srp 2007 10:48
od erik
karel píše:Nejdůležitější je jít na každou takovou věc s citem.Ať řazení nebo vyřazování mezinápravy dělám na volnoběh a s pomalu pouštěnou spojkou.Když vyřazuji pomalu couvám a otáčím volantem z jednoho rejdu do druhého po co možná největším oblouku.Jinak jde u LR vyřadit mnohem snadněji než třeba u Nivy tam bylo potřeba páku i vykopávat, aby se uzávěrka rozpojila.Zkrátka ruská kovářská práce.
Se spojkou to jde dobre s kopce na kamenech. S plynem na sotoline.

Napsal: 01 srp 2007 16:19
od
Už jenom poznámku k anonymitě.Necítím se o nic víc ani míň anonymní než ostatní registrovaní pod přezdívkami,které mohou během minuty změnit.Jinak jsem se Eriku neurazil,na forum nahlížím stejně jako Ty,a mimochodem,dotaz byl rovněž od anonyma.

Napsal: 01 srp 2007 18:03
od teslo
Pokial sa bavime o LT230, tak ta ma radenie vidlice uzverky cez pruzinu. Tzn. na pake sa navoli poloha, mechaniznus sa nastavi do potrebnej polohy, ale ozubenia zaskocia/vyskocia, az ked im to situacia( sukolia pod zatazou) dovoli. Typicky pridanie plynu/zabrzdenie s vytocenymi kolesami, cuvanie a pod. Vyradovania by som sa vobec nebal. Pokial ma vyskocit, tak to vyskoci a pokial to nevyskakuje vobec ani po dlhsom snazeni, tak uz moze byt nieco v neporiadku.

Napsal: 01 srp 2007 21:11
od kudrnac
Pokud někdo užívá přezdívku pod kterou je totálně profláklý tak je to stejné jako kdyby napsal jméno z občanky. Eriku nezdá se ti ten anonym " Ja " takový trochu známý to slovní podání už jsme někde slyšeli že jo...

Napsal: 01 srp 2007 21:56
od Sam
No, tu rétoriku od "Já" jsem někde už četl......... zeby brácha "Zdara".. :wink:

Napsal: 01 srp 2007 22:54
od erik
kudrnac píše:Pokud někdo užívá přezdívku pod kterou je totálně profláklý tak je to stejné jako kdyby napsal jméno z občanky. Eriku nezdá se ti ten anonym " Ja " takový trochu známý to slovní podání už jsme někde slyšeli že jo...
:idea: :D

Napsal: 02 srp 2007 12:33
od
Jste chlapci vedle.Jezdím pouze s Defenderem (cca 300.tis.km) a žádné auto jsem na tomto foru nikdy neprodával.

Napsal: 02 srp 2007 12:52
od Liboslav
Já píše:Už jenom poznámku k anonymitě.Necítím se o nic víc ani míň anonymní než ostatní registrovaní pod přezdívkami,které mohou během minuty změnit.Jinak jsem se Eriku neurazil,na forum nahlížím stejně jako Ty,a mimochodem,dotaz byl rovněž od anonyma.


... já jsem se zaregistroval, nečiní mi to potíže, defendra mám dva roky a doufám, že si ještě koupím i nového čtyřválce..... Libor

Napsal: 02 srp 2007 13:27
od Stavros
Liboslave, koukam, ze jses od Jicina, zkus se domluvit s Adminem, maj servis v Novy Pace, podiva se ti na to. Kazdopadne podle me by se ti ta uzaverka mela vyradit normalne pakou. A kontrolka mela zhasnout. Zkus, jak uz kluci radili couvnout a mela by vyskocit. Jak mas paku ted? Ja pojedu na chatu Lomnice nad Polepelkou asi pristi vikend, tak bysme to mohli zkusit.