Stránka 1 z 7

Problém automat DII + foto. Upozornenie pre majiteľov AP

Napsal: 30 kvě 2011 20:10
od Acon
Tak začnem od začiatku. Pred mesiacom som bol na otočku v Domažliciach ( tam a späť cca 1100km). Všetko OK len keď som prichádzal domov tak cca 1km pred cielom som spozoroval, že prevodovka dosť zostra radí. Akko keď niekto veľmi prudko púšťa spojku až to tak trhne. Po vychladnutí bolo všetko OK a už sa to neprejavovalo ani po dlhších jazdách. Posledný týždeň som si všimol, že sa to opakuje. Preraďovanie bolo spojené s efektom prudko pustenej spojky. Cez víkend sa k tomu pridalo aj krátkodobé zvýšenie otáčok pri preraďovaní. Poznáte to, ako keď začiatočník pri radení skôr stlačí spojku ako uberie plyn. No automat hneď radí, takže otáčky vybehnú len na zlomok sekundy. Cez týždeň som si všimol červenú kvapku na prednom pieste stabilizátoru. Skonštatoval som, že asi niekde prepúšťa chladič oleja a tak som to chcel dnes doplniť. Vypustil som olej z prevodovky aby som ho zkontroloval v akom je stave. Je OK, čistý červený, no zľahka zakalený ale nie hnedý, alebo inak zfarbený. Vytieklo ho cca 1,7-1,8l no problém nastal , keď som ho dával späť. Nebolo možné vrátiť celý objem ani po niekoľkonásobnom preraďovaní a skúšobnej jazde. Zostalo mi 0,3l. Samozrejme problém s radením neprestal. Prudké radenie sa týka všetkých stupňov 1-4 vrátane R.
Stretol sa s tým niekto?

Takže odstupom času dopĺňam jedno varovanie, resp. upozornenie pre všetkých majiteľov AP.
Info od ASHCROFT TRANSMISION: V prípade nárazu prednou časťou auta aj bez vážnejších následkov, je nutná kontrola trojuholníkového plechu čo drží menič AP. Menič je ťažký a pri náraze ho to hodí dopredu a ohne ho. Ide len o nejaké mm ale menič nesedí dobre na mieste a dochádza k poškodeniu čerpadla. Vzniknú tým ocelové piliny a tie samozrejme odpíšu prevodovku.

Môj prípad. Zvodidlá pohnuté o 40cm no auto vďaka pevnostňáku prežilo bez ujmy. Až sa po čase začínala ozývať prevodovka o čom je toto vlákno. Dnes sa za pomoci Maryana a jeho komunikácie s Ashcroftom vyjasnilo.

Re: Problém automat DII

Napsal: 30 kvě 2011 21:39
od libovka
Tak hlavně to že ti vytekli necelé dva litry už o něčem svědčí.Měl by si ho vypustit cca 5litrů. Zrovna minulí týden jsem si měnil na olej v automatu.

Re: Problém automat DII

Napsal: 30 kvě 2011 21:56
od Acon
ja som nevypúšťal tým spodným otvorom, ale predným na dolievanie. Nechcel som meniť, len skontrolovať a doliať. Ale fakt je, že ani tak by mi tých 5l nevytieklo, lebo tá vaňa zasa taká hlboká nie je. Skrátka niekde je problém, len kde? Automat je cca 20 000km po GO.

Re: Problém automat DII

Napsal: 30 kvě 2011 22:01
od Benjamin
Po GO znamená kompletní rozebrání a repas (kde?) nebo bežný servis s výměnou filtru a oleje apod.?

Re: Problém automat DII

Napsal: 30 kvě 2011 22:12
od Acon
ja som to tak kúpil, no robil to niekto okolo PavlaU vrátane výmeny meniča a čepadla.
Zajtra to skúsim ešte raz. Prevodovka nebola úplne studená a nalieval som pri zaradenom N a manuál hovorí o P. Reálne by to malo byť to isté, ale možno nie a čerpadlo si viac natiahne.

Re: Problém automat DII

Napsal: 30 kvě 2011 22:18
od Benjamin
Acon píše:ja som to tak kúpil, no robil to niekto okolo PavlaU vrátane výmeny meniča a čepadla.
Zajtra to skúsim ešte raz. Prevodovka nebola úplne studená a nalieval som pri zaradenom N a manuál hovorí o P. Reálne by to malo byť to isté, ale možno nie a čerpadlo si viac natiahne.
Acon a jak to tam je? Tam je přeci nucený oběh a čerpadlo je mechanické pouze. Rozhodně to zkus při tom zařazeném P, mělo by to jít...

Re: Problém automat DII

Napsal: 01 čer 2011 20:50
od Acon
Takže je úplne jedno či P alebo N. Dnes som tam dostal ešte 2dl no vzápätí začal vytekať, tak som skúsil preraďovať no nepomohlo. Akonáhle som dal späť na P olej začal pomaly vytekať. Takže reálne som tam dnes dolial možno 1dl. Nepomohlo ani nechať zaradený prev. stupeň. Jednoducho je to plné. Otázka je, či naozaj, keďže mi 1. raz vytiekli len necelé 2l a malo by 5.
Olej je červený, zľahka zakalený no bez spálenín a pach má rovnaký ako nový vo flaške.

Možno sa spýtam kravinu, ale do chladiča je olej tlačený, alebo je cez chladič nasávaný čerpadlom. Ak by bol nasávaný, je možné, že by to niekde mohlo prisávať vzduch? Prečo sa pýtam? Ako som spomínal, niekde na čape predného piestu stabilizátoru som párkrát objavil červenú kvapku z čoho usudzujem, že by mohla byť niekde netesnosť. No pod autom nikdy žiadna mláka ani nie je zospodu nič mastné, čo by zodpovedalo vytekaniu počas jazdy, takže kvapka sam môže objaviť po vypnutí motora, ale inak by mohlo cez tú netesnosť sať vzduch. Ale netuším, ako je to s tým okruhom. Či teda čerpadlo tlačí olej do chladiča, alebo saje.

Re: Problém automat DII

Napsal: 02 čer 2011 08:27
od raven.99
preradzoval si rychlosti pri zapnutom motore a dolieval počas toho?

inak vizuálne sa olej posúdiť nedá...tebe sa môže zdať že je červený a čistý, ale v skutočnosti už nemusí mať potrebné vlastnosti - to sa dá zistiť len v labáku.
Ked dôjde do štádia že je zakalený a tmavý úž je na výmenu trochu neskoro :rofl Najradšej mám reči "majstrov" že ten olej je jak nový, to je škoda meniť :D

Re: Problém automat DII

Napsal: 02 čer 2011 10:44
od Kubrtos
Na výměnu v převodovce (a dolití) musej být dva. Jeden při nastarovaným autě stojí na brzdě a přeřazuje postupně všechny polohy a druhej dolejvá. Samotnýmu by ti to ujelo. :ty jeden...:

Re: Problém automat DII

Napsal: 02 čer 2011 14:09
od libovka
Kubrtos píše:Na výměnu v převodovce (a dolití) musej být dva. Jeden při nastarovaným autě stojí na brzdě a přeřazuje postupně všechny polohy a druhej dolejvá. Samotnýmu by ti to ujelo. :ty jeden...:
taky to tak dělám.

Re: Problém automat DII

Napsal: 02 čer 2011 14:20
od Acon
No, ja som na to sám.
Kubrtos píše: Samotnýmu by ti to ujelo. :ty jeden...:
:D dám Ti typ. Na redukčke zaradíš N a nič Ti neujde :wink:
raven.99 píše:preradzoval si rychlosti pri zapnutom motore a dolieval počas toho?

inak vizuálne sa olej posúdiť nedá...tebe sa môže zdať že je červený a čistý, ale v skutočnosti už nemusí mať potrebné vlastnosti - to sa dá zistiť len v labáku.
Preraďoval, no keďže som sám tak som na striedačku liezol pod auto a vyliezal preraďovať.
Ako som vyššie spomínal, celá olejová náplň (nie časť) má cca 20 000km, prevodovka celý čas radila úplne a záber mala dobrý. Takže olej bude určite OK.

Re: Problém automat DII

Napsal: 03 čer 2011 08:15
od raven.99
Acon píše:No, ja som na to sám.
Kubrtos píše: Samotnýmu by ti to ujelo. :ty jeden...:
stačí hadička cca 1,5m, koniec zastrčit do prevodovky, druhý do prepichnuteho vrchnáku vo flaši s olejom a mozes nalievať pri radení :Pohoda:
ale je pravda ze sa to robí lepšie vo dvoch, takto nevidíš ked ti to začne striekať von :rofl

Re: Problém automat DII

Napsal: 03 čer 2011 08:36
od Acon
s hadičkou to robím, len nemám takú dlhú. Že by to vytekalo von, nie je problém, aj tak mám podloženú nádobu, no kým vleziem pod auto, tak vytečie toľko, že môžem začať odznova. No nič, cez víkend zapojím manželku.

Re: Problém automat DII

Napsal: 03 čer 2011 09:51
od libovka
Jak jako než vlezeš pod auto tak to vyteče?Vždyt to stačí při prořazení dolejvat a jakmile projdu všechny kvalty dám normálně P (motor nechcípám) vlezu pod auto vytáhnu hadici,nechám vytéct přebytečný olej a zavřu šroub.Pak vypnu motor.

Re: Problém automat DII

Napsal: 03 čer 2011 17:23
od Acon
no, vytieklo mi asi len polovica z toho, čo by mala a keď to chcem dať späť, nie som schopný. Stále mi cca 2dl zostáva. A vzhľadom na to, že mi vytielko len 1,8l tak by som tam mal ešte ďalšie aspoň 2l doliať. No, keďže som to nevypúšťal spodom, tak dajme tomu ešte 1l by tam mal vôjsť. A nevojde.

Re: Problém automat DII

Napsal: 03 čer 2011 17:54
od libovka
A podle čeho pořád usuzuješ že se to tam musí vejít?Prostě hladina má bejt po kontrolní šroub a to máš tak to neřeš.To že ti zbyli 2dl nic neznamená.Mohl to tam někdo lejt a auto mohlo bejt lehce na křivo a prostě se tam vešlo o 2dl víc.

Re: Problém automat DII

Napsal: 03 čer 2011 18:12
od Acon
Pozri 1. príspevok. Pretože automat začal postupne blbnúť, vpredu som zaznamenal únik červeného oleja (ten je jedine v automate a serve a tam nechýba) a z prevodovky mi miesto 5l vytieklo len 1,8l. To znamená, že tam olej chýba a ja tam neviem vrátiť ani tých 1,8l. Tak to riešiť musím.

Re: Problém automat DII

Napsal: 03 čer 2011 22:01
od libovka
Vždyt si psal že jsi to vypouštěl jen tím nalejvacím šroubem.Tak ti nemohlo vytéct 5litrů.Těch 5litrů ti vyteče když to vypustíš spodem.Podle mě to máš OK a že ti 2dl zbyly tak to chod převodovky fakt neovlivní.

Re: Problém automat DII

Napsal: 03 čer 2011 23:24
od Acon
Tá vaňa je tak plytká, že by z toho vytiekol ešte max tak liter. Stále mi niekde visí ešte liter, ktorý tam chýba čo nasvedčuje aj správanie sa prevodovky. Problém je, prečo si ho nechce vziať. No môže to byť tým, že som na to sám.

Re: Problém automat DII

Napsal: 04 čer 2011 07:31
od libovka
Jen do vany se vejdou cca 3l hned po na startování se tam vejde ještě tak 1,5l a po prořazení se tam ještě torchu vejde.

Jelikož mi teče převodovka kolem těsnění tak to budu asi dnes přetěsnovat.Tak ti dám vědět kolik jsem tam toho přesně nalil.