Stránka 1 z 1

Uz vim, proc maji LR tolik svetel. Aneb, nikdo jiny neuveri.

Napsal: 28 čer 2011 00:30
od majkro
Mam pohotovost, tak jsem se unaveny odebral kolem 19te hodiny ke spanku, ve 22:10 jsem se probudil a ve 22:15 jsem si vzpomel, ze mi prdla leva predni H7. Rikal jsem si, ze pohoda a jal se ji vymenit. Prisel jsem k autu, podle zvyku s jinych podobnych situaci, na jinych autech, jsem otevrel kapotu a ejhle... Vonotokur*anemanikdezadnoudirukudybychtamvlez. Inu nastala prohlidka, sel jsem do kufru, vytahl prenosnou tesco lampu (dikybohu za ni) a pripojil ji na baterii. Nasel jsem na horni strane svetla 4 srouby, doslo mi, ze tu neco nehraje, ze to je past a zamyslel se. Ano je to tak, ty zadni dva jsou urcite na nastaveni polohy svetel. Proto taky ty zadni dva maji torxy, aby se kazdej pepik do toho nedostal, ze? Urcite to budou jen ty predni dva. Odmontoval jsem tedy mrizku na svetle, protoze jsem si myslel, ze by se to mohlo hodit. Drzelo to na nejakym malym imbusu. Vysrouboval jsem oba predni srouby na svetle, ktere byly na krizovy sroubovak, ten jsem nahodou taky vlastnil. Kdyz byly oba sroubky venku a bezpecne ulozene, abych je neztratil, tak jsem strcil plochy sroubovak do diry, kde jsem vydel nejakou pojistku. Figl zafungoval, svetlo povolilo a kousek se vyklopilo, asi 5 mm. Parada, ted prijit na to jak ho vyklopit dopredu, abych se do nej zezadu dostal. Rup rup, ksakru nejde to. Co ted? Osvitil me poulicni Lamp svaty a tak jsem tedy vlezl do auta a vytahl manual. Po chvilce listovani jsem narazil na tu spravnou dvoustranu, jesteze ital kresli obrazky stejne jako cech, psat ale neumi, tak se to precist moc dobre nedalo. Kdyz jsem pod poulicnim Lampou zaostril na obrazek, tak me polil studenej pot a zacal jsem drkotat zubama. Coze?! Ja z hlavy nevim ani na kterou stranu se utahuje sroub! Jak mam sakra oddelat to plastovy pred chladicem?! Proste panika hadr. Trochu jsem se uklidnil, vzal jsem telefon a zavolal mame, "Ahoj mami, dneska ti uz asi na ty maily co jsi posilala neodpovim, snad rano. Dobrou noc.". Vytahl jsem tedy z kufru malou golu za petikilo v Bauhausu, dalsi dva sroubovaky a bile pracovni rukavicky na jemnou praci. Jako prvni bylo potreba povolit tri takovy divny cudliky, ktery drzely mrizku chladice. To se mi za nekolik minut podarilo a vytahl jsem je. Mrizku jsem vyklopil a .... Kdo sem dal ty svetla? Kdo je sem dal tak blizko te mrizce?! Slo to vetsi silou, i jsem se u toho trosku bal, ale nakonec byla mrizka venku. V manualu pan Ital kreslil (cist to prece neslo), ze je tam schovanej treti zakernej sroub, kterej za vsehcno muze. Srouba jsem nasel a vysroubil. Sel ven hladce, kdyby mi jen nepadal z ruky, ale i s podlozkou jsem ho zachranil a ulozil na bezpecne misto k tem dvema bezpecne ulozenym srubum. Svetlo jsem vydelal, odmontoval zatku na zarovce a starou prasklou mrchu vylamal ven. Nova tam zapadla bez toho abych ji poskodil, fajn. Svetlo jsem zasadil zpet, co nejpresneji na diry a zasrouboval. Ted co s mrizkou, bezdakum ji venovat nemuzu, nemaji land rover.. Tak co namontuju ji zpatky. Jenze, co jde ven nemusi jit dovnitr. Neslo to silou, neslo to vetsi silou, neslo to premlouvanim a neslo to ani nadavanim.. Postavil jsem se k tomu tedy celem a co nevidim, nekdo u svetla v miste kam ma zapadnout mrizka nechal sroubovak, kterym srouboval bocni sroubek svetla. Kdybych toho blbce dostal do pracek... No tak znova, mozek ON, hruba sila OFF, pred ten plast neee, za ten plast jooo, sup sem sup tam a je to hotovo.. No ne tak docela, musel jsem jeste hodne ohnout drzaky pridavnych svetel, jinak by se to neveslo. Ale slo to. Tak ted zkusit jestli to sviti. Blik.. Mise splenena, jde se uklizet mrtvoly. Dva cudliky jsem nacvakl zpet do mrizky a treti zlomenou mrtvolu hodil do kapsy, abych vedel co mam zitra v mototechne chtit. Odpojil jsem prenosne tesco svetlo, zakrytoval baterku, uklidil naradi. Spokojene jsem si to jeste zkusil nastartovat a rozsvitit, kdezto se na mne sneslo par kurev a debilu z okna naproti, ze decka chtej spat.. Kdo by to byl rekl o pul dvanacty v noci.

PS. Dekuji pani, ktera mi nabourala predni naraznik a ujela. Ja si tak mohl misto puvodniho plastu dat na uchyceni pridavnych svetel kusy plechu. Plast by to paceni svetlama nevydrzel nebo nedovolil vubec, plech se krasne propruzil. A taky vim pro maji LR tolik svetel, H7 hrozne praskaj.

Re: Uz vim, proc maji LR tolik svetel. Aneb, nikdo jiny neuv

Napsal: 28 čer 2011 06:49
od matooo
Taky traktát po ránu na to nemám moral

Re: Uz vim, proc maji LR tolik svetel. Aneb, nikdo jiny neuv

Napsal: 28 čer 2011 07:56
od Kubrtos
:clap

Re: Uz vim, proc maji LR tolik svetel. Aneb, nikdo jiny neuv

Napsal: 28 čer 2011 15:08
od pan klobouk
Diskoška je v pohodě,ale třeba Sharan,nebo Peugeot Expert...to už je čistá gynekologie.

Re: Uz vim, proc maji LR tolik svetel. Aneb, nikdo jiny neuv

Napsal: 28 čer 2011 18:07
od Kubrtos
Mě stačil kámoščin Hiundai Accent. :doh

Re: Uz vim, proc maji LR tolik svetel. Aneb, nikdo jiny neuv

Napsal: 28 čer 2011 19:55
od Mirko
zlatej Classic, než přítelkyně na benzince dopila kafé, tak jsem měl vyměněné obě žárovky, které jsem koupil s tím kafé. Ale maska musí taky dolu a je taky pravda, že trochu praxe hrála taky roli :mrk
Příště už budeš vědět, kde ty šrouby jsou.

Re: Uz vim, proc maji LR tolik svetel. Aneb, nikdo jiny neuv

Napsal: 28 čer 2011 21:02
od RudaK
U D III,pokud nemáš navěšený ptákoviny ( jako např. přídavné světla a mřížky světel ),tak nepotřebuješ ani šroubovák - je to vlastně lego a dost jednoduchý ( asi pro pětileté dítě ) :mrk

Re: Uz vim, proc maji LR tolik svetel. Aneb, nikdo jiny neuv

Napsal: 28 čer 2011 22:01
od DjALF
Něco mi to připomíná :D jako bych něco podobného znal :bandit

Re: Uz vim, proc maji LR tolik svetel. Aneb, nikdo jiny neuv

Napsal: 28 čer 2011 22:21
od BigBang
pan klobouk píše:Diskoška je v pohodě,ale třeba Sharan,nebo Peugeot Expert...to už je čistá gynekologie.
má pravdu, předsedo.... nej jdou měnit blinkry a parkovačky (včera jsem jednu měnil) - je tam takový okýnko v podběhu, ale ne pro moje ruce, takže mě čekalo povolit nárazník a sundat lampu...

Re: Uz vim, proc maji LR tolik svetel. Aneb, nikdo jiny neuv

Napsal: 28 čer 2011 23:53
od majkro
No ve zkratce.. Trsoku me to zjisteni pobavilo, vydesilo, prekvapilo a tak jsem mel nutkani sdelit me bezprostredni pocity :))) Vic v tom nehledejte.. Jsem zvyklej vymenit zarovku do minuty i s tim, ze musim hledat kam jsem ji schoval...

Re: Uz vim, proc maji LR tolik svetel. Aneb, nikdo jiny neuv

Napsal: 29 čer 2011 08:18
od visby
take renaulty maju podla mna vyvojove oddelenie, ktore riesi ako co najzlozitejsie vymenit ziarovku. teda aspon na mojom cliu to tak bolo...

daval som to robit do servisu, lebo dorezat sa od ostrych plastov naozaj nie je moje hobby;-)

Re: Uz vim, proc maji LR tolik svetel. Aneb, nikdo jiny neuv

Napsal: 29 čer 2011 09:51
od MadTom
Tohlůe ještě furt jde, ale zkoušel jsem měnit žárovku v jednom malém Fiatu (typ už si nepamatuju, ale poznal bych ho a nidky víc). Na jedné straně v pohodě, na druhé straně jsem si sedřel ruce do krve, ale povedlo se. Následně jsem se od majitele dozvěděl, že se v servisu divili, že se mi to vůbec podařilo, normálně se sundává řemen a jedna kladka. :twisted: Z toho jsem pochopil, že v návodu napsané - zajeďte do servisu, se mělo respektovat. Ale prej, že je to jenom u jednoho typu motoru.

Re: Uz vim, proc maji LR tolik svetel. Aneb, nikdo jiny neuv

Napsal: 29 čer 2011 09:55
od Hunter
Na to je FreeI paradni, vymena H7cek behem chvilicky bez zadneho naradi, staci pouze dve ruce :lol: