Stránka 1 z 1

Jak na repas Warn 8000 a elektromotor P.N. 25314

Napsal: 04 črc 2011 07:14
od Roger
Obrázek
Koupil jsem starší naviják Warn 8000 a rozhodl jsem se mu udělat generálku. Po rozebrání jsem zjistil, že převodová část bude snad v dobrém stavu a bude stačit pouze vyčistit a vyměnit mazivo.
Otázkou číslo jedna je: Jaké mazivo je nejvodnější k těmto účelům?


Elektromotor je na tom o poznání hůře. Malé šroubky, které drží "kruh" s uhlíky, jsem musel odvrtat. Dva z uhlíků jsou očividně více opotřebované.
Otázka číslo dvě: Dají se uhlíky zakoupit jako náhradní díl, jestli ano, tak samostatně a nebo celá část, včetně dílu na kterém jsou uhlíky připevněné? Existuje nějaká alternativa z jiného zařízení? (vysavač, mixér, tramvaj...)
Obrázek Obrázek Obrázek
Velké šrouby, které drží elektromagnety uvnitř válcového obalu se mi nepodařilo uvolnit, hrozí to, že drážky pro plochý šroubovák strhnu. Na obrázku je již šroub křížový.
Existuje nějaký sajrajt na uvolňování šroubů, který opravdu funguje? Nahřátí v tomto případě je vyloučeno, protože by to odnesla izolace cívek elektromagnetů.
Kotva je především v prostřední části také zkorodovaná, nabízí se také otázka, existuje-li alternativa z nějakého jiného zařízení.

Dalším problémem jsou šrouby, ke kterým se připojuje ovládací jednotka a kvůli kterým jsem tuto generálku začal, protože byly ulomené a kabely k nim, byly doslova nabastlené. Ty šrouby není problém vyměnit. Problémem jsou nevodivé podložky, které jsou popraskané. Zkusím je vyříznout z pertinaxu, ale přijde mi hodně tvrdý a křehký, tedy méně vhodný. Nemáte někdo nápad, kde by se tyto podložky daly koupit, či z čeho je vyrobit? Vnitřní průměr je 8.
Když jsme u kabelů, přes očko na konci kabelu je gumová fajfka, která slouží především jako izolace. Tyto jsou dosti značně poškozené. Jsou podobné jako fajfky na kabelech ke svíčkám. Opět dotaz na náhradu či alternativu.

Nakonec jsem po pátrání na netu zjistil, že se celý elektoromotor dá koupit ZA VELKOU LOUŽÍ za celkem směšnou cenu $66,88. O úsměv jsem přišel, když jsem zjistil, že doprava vyjde na $169.
Nicméně jej asi objednám, protože ten elektromotor je v opravdu hrozném stavu.
Zde je odkaz na zmíněnou firmu http://www.dbelectrical.com/p-3371-new- ... w0005.aspx

Na závěr bych rád podotknul, že jsem se koukal po prodejcích a zastoupení značky WARN, ale žádný z nich nenabízí možnost zakoupení náhradních dílů k repasu těchto drahých a doufám že dobrých navijáků. Na jejich obranu musím uvést, že jsem zatím brouzdal po jejich e-shopech a nekontaktoval je.

Děkuji za vaše rady a nápady a dovolím si připojit odkaz na můj inzerát na tomto fóru, který se týká dotazu na náhradní díly k tomuto navijáku. Své další zkušenosti a dotazy k probíhající rekonstrukci zde zveřejním. Doufám, že to bude někomu k užitku.
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =3&t=14829

:idea: Omlouvám se za neodborné výrazy, neb tomu vůbec nerozumím :chuckle

Re: Jak na repas Warn 8000 a elektromotor P.N. 25314

Napsal: 04 črc 2011 08:26
od MadTom
Gumové fajfky klidně nahradíš smršťovací bužírkou případně v kombinaci se samovulknizační páskou. Izolační podložky buďto z pertinaxu jak píšeš, nebo ze sklolaminátu co se používá na plošné spoje (bez mědi). Uhlíky nejradši originál, pokud jiné, tak opatrně, aby nebyly moc tvrdé a neohlodaly kolektor. Z běžných motorů možná ta tramvaj :mrgreen: nebo startér.
Já jsem si takto v zimě repasoval starší údajně zrepasovaný naviják, převodovku jsem namazal grafitovou vazelínou - moc rychle se to netočí a i pokud by to chtělo vyschnout, tak tam grafit zůstane. Brzdu potom suchým grafitem. Je ale pravda, že Ramsey má brzdu nejspíš řešenou jinak. Než jsem začal, tak jsem si stáhnul servisní manuál, byly tam jak rozkreslené díly tak návod co čím mazat (hlavně čím brzdu).

Re: Jak na repas Warn 8000 a elektromotor P.N. 25314

Napsal: 04 črc 2011 10:08
od Stavros
ja bych koupil motor Bow1 nebo 2 a nic neresil, stejne je ten Warn 8000 slabej jak caj, kor takhle starej.

http://www.dborc.co.uk/goodwinch/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Jak na repas Warn 8000 a elektromotor P.N. 25314

Napsal: 04 črc 2011 11:04
od Roger
To vypadá úplně stejně, máš s tím zkušenost? Je to compactible? V čem je tenhle lepší, když vyjde dráž?
Máš s tím zkušenost?

Ptám se takhle, aby jsme my blbí pochopili 8)

Re: Jak na repas Warn 8000 a elektromotor P.N. 25314

Napsal: 04 črc 2011 11:44
od Stavros
zkusenosti s tim nemam, ale ty motory by mely vydrzet, sam jsem ten motor ted resil, nechal jsem delat generalku /za 500,-/ a uz jsem chtel ten BOW motor koupit, hlavne kvuli sile. Warn 8000 je slabej, nevim teda jaky auto mas, ale na moje je treba slabej.

Re: Jak na repas Warn 8000 a elektromotor P.N. 25314

Napsal: 04 črc 2011 12:00
od Roger
Generálku za 500,- Kč? Kde?
Tenhle konkrétně bude na RRC.

Re: Jak na repas Warn 8000 a elektromotor P.N. 25314

Napsal: 04 črc 2011 12:06
od Stavros
U me v Decine, pokud ten motor je dobrej a nemusi se previjet, tak se to da udelat za par kacek. Kdybys chtel, tak mi ten motor posli postou a ja to tomu elektrikarovi odnesu a udela ti to.

Re: Jak na repas Warn 8000 a elektromotor P.N. 25314

Napsal: 05 črc 2011 11:10
od Roger
Diky za nabídku. Pokud se mi to nepodaří vlastníma silama, tak se ozvu.