Stránka 1 z 8
					
				300TDi EGR ventil
				Napsal: 17 srp 2007 11:51
				od Pavel C
				Ahoj všem. Chci se podělit s vámi o své zkušenosti.
Nikdy jsem neměl diesel a vždycky jsem propagoval benzínové motory. Díky levnějšímu provozu jsem nakonec vloni koupil diesla a to Disco 1 , 300 TDi. Byl jsem nešťastný, jak je auto líné a občas se i jakoby zahlcovalo. Při jízdě na takřka stabilní otáčky to po chvíli jakoby začalo brzdit motorem, pak se to sice asi po 2 vteřinách probudilo, ale za sebou jsem viděl obrovský oblak kouře. Nepomohly ani různá aditiva do nafty. Nakonec po přečtení různých názorů, zvlášť na tomto fóru ( 
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... a1f2ac45bc ) jsem se odhodlal k odpojení EGR. Jelikož na tomto fóru je návod na TD5, přikládám podrobný návod na 300TDi : 
http://www.loske.org/html/dusty/300tdi/egr/egr.htm
Postupoval jsem přesně podle tohoto návodu, ale nakonec nemaje novou hadici z intercooleru a nebo jiného mezikusu mezi tyto hadice, jsem dal zaslepující podložku pod EGR ventil a EGR ventil jsem tam opět vrátil. Jen jsem z něho ještě odpojil konektor s kablíkem. Podložku jsem si vyřízl z 1 mm plechu.
A teď mám pocit, že mám úplně jiný motor. Celkem dost znatelně se zvýšil výkon, táhne hned odspodu a nemusím ho tak vytáčet. Zmizelo i to "zahlcování". Zkrátka je to teď paráda a jsem navýsost spokojený.
Chci ještě změřit, jak se změnila spotřeba. Pak dám vědět.
 
			
					
				
				Napsal: 17 srp 2007 13:53
				od low
				jakej tvar ma ta podlozka????
			 
			
					
				ERG uzávěr
				Napsal: 17 srp 2007 14:07
				od Miloš II
				
			 
			
					
				
				Napsal: 17 srp 2007 17:42
				od low
				
 ja se radsi ujistoval a je to tak i na 300ku? a proc jsi tam jeste i potom daval ten egr ventil??? bo jsi mel tenky material????? milosi a ty to mas tiez vyndane???
 
			
					
				
				Napsal: 17 srp 2007 20:20
				od Admin
				Vytvořím sadu dílu na odpojení EGR ventilu pro 300TDi.
První 300TDi tam EGR neměla. Začali používat EGR když se začaly montovat katalizátory.
Pokud vyhodíš katalizátor tak ti Discovera pojede zase o trochu lépe.
			 
			
					
				
				Napsal: 17 srp 2007 21:06
				od Miloš II
				low píše:
 ja se radsi ujistoval a je to tak i na 300ku? a proc jsi tam jeste i potom daval ten egr ventil??? bo jsi mel tenky material????? milosi a ty to mas tiez vyndane???
 
Mam to na stole 
 
  
  a čekám až mi dojde ta záslepka a du taky do toho 
 
  
 Miloš II
 
			
					
				
				Napsal: 17 srp 2007 22:42
				od Wolfee
				Admin píše:Vytvořím sadu dílu na odpojení EGR ventilu pro 300TDi.
První 300TDi tam EGR neměla. Začali používat EGR když se začaly montovat katalizátory.
Pokud vyhodíš katalizátor tak ti Discovera pojede zase o trochu lépe.
A co na to emise a stk?
 
			
					
				
				Napsal: 17 srp 2007 23:22
				od Admin
				Zatím to prochází bez větších problémů  

 
			
					
				
				Napsal: 18 srp 2007 00:36
				od ATOL
				ha...ten konektor mě nenapadlo odpojit....mám to taky jenom zaslepený podložkou...nevím, jest-li ventil má ještě nějakej vliv, když je ucpanej...ale celkově se mi to nijak zvlášť neprojevilo...
			 
			
					
				
				Napsal: 18 srp 2007 19:54
				od motohanz
				Admin píše:Vytvořím sadu dílu na odpojení EGR ventilu pro 300TDi.
První 300TDi tam EGR neměla. Začali používat EGR když se začaly montovat katalizátory.
Pokud vyhodíš katalizátor tak ti Discovera pojede zase o trochu lépe.
hlasim se o sadu... 

 
			
					
				
				Napsal: 20 srp 2007 07:37
				od Pavel C
				low píše:
 ja se radsi ujistoval a je to tak i na 300ku? a proc jsi tam jeste i potom daval ten egr ventil??? bo jsi mel tenky material????? milosi a ty to mas tiez vyndane???
 
Jelikož jsem se do této úpravy pustil celkem spontánně a neměl jsem nic objednaný. Podložku jsem vystřihl z plechu, co jsem našel doma (1 mm tlustý), její tvar jsem získal tak, že jsem obkreslil vydělaný EGR ventil. A vracel jsem ho tam proto, že z intercooleru vedou 2 hadice a jako mezikus je kovová trubka s odbočkou z EGR ventilu. Podobnou trubku (bez odbočky) jsem doma nenašel, tak jsem tam EGR ventil vrátil. Kabel jsem odpojil jen aby ventil zbytečně nechodil naprázdno a případně se i nepřidřel. Taková pojistka, kdybych musel podložku zase vydělat třeba kvůli emisím.
 
			
					
				
				Napsal: 20 srp 2007 23:08
				od Admin
				Tak jsem sadu vytvořil, ale nešel mi v práci internet. Pověsím to sem zítra.
			 
			
					
				
				Napsal: 21 srp 2007 11:06
				od low
				a jak to pak vypada se spotrebou???
			 
			
					
				
				Napsal: 21 srp 2007 12:56
				od Rover
				Admin píše:Tak jsem sadu vytvořil, ale nešel mi v práci internet. Pověsím to sem zítra.
Admine jakpak to s tou sadou vypadá???
 
			
					
				
				Napsal: 21 srp 2007 20:27
				od Admin
				Internet v práci mi nejde pořád. Mám to spočítaný. Úplně přesně si to bohužel nepamatuju. Celkem to vycházelo něco okolo 660,- + DPH, ale jak mi poběží net v práci, dám to sem i do e-schopu.
Cena je bez trubky výfuku.
			 
			
					
				
				Napsal: 18 zář 2007 12:06
				od Pavel C
				low píše:a jak to pak vypada se spotrebou???
Teď mi to žere 9,1 l/100 km. Předtím to bylo přes 10 litrů. A to jezdím z 90% po městě a 10% po polňačce. Někdy s vozíkem.
 
			
					
				
				Napsal: 18 zář 2007 15:19
				od Admin
				
			 
			
					
				
				Napsal: 18 zář 2007 15:23
				od Rover
				Admine tedy když si to od Tebe objednám tak budu mít všechno nebo potřebuju ještě něco? Na mně se musí pomalu...
			 
			
					
				
				Napsal: 18 zář 2007 15:29
				od Admin
				Rover píše:Admine tedy když si to od Tebe objednám tak budu mít všechno nebo potřebuju ještě něco? Na mně se musí pomalu...
Z matariálu budeš potřebovat navíc maximálně sponky na hadici, pokud nebudou použitelné z původní hadice a potom trochu šikovné ruce  

 Imbusy na záslepku použijěš ty původní co drží trubku. V sadě je hadice, zátka a těsnění pod zátku.
 
			
					
				
				Napsal: 18 zář 2007 15:30
				od Rover
				Tak už jsem objednal... díky