Stránka 1 z 6

Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace

Napsal: 20 črc 2011 10:01
od kamca
Jak si mozna nekteri pamatujete, rozhodoval jsem se, jake auto si na nasi cestu koupit a vyhralo Mitsubishi :D :Sorry:

Nechci zatim zabihat do podrobnosti, ale naskytla se pro mne zajimava moznost az se vratime z nasi cesty. Podminkou je upravene expedicni auto, coz nase Micina nikdy byt nemuze.
Tak bych rad Defa 110 Hard Top, ale nez nad tim vubec zacnu uvazovat, potrebuju se vas na neco zeptat.

Tady na foru je par clenu co upravuji auta. Tusim Landa Jirka tady ma foto, na kterych je auto kompletne rozebrano vcetne motoru. To same tusim dela take Elliot.
Jak se takova akce plati? Pri cene mezi 400 -600Kc/hod mne prijde, ze takovou rekonstrukci si muze dovolit jen nekdo, kdo nevi co s penezma a tak je pro radost nacpe do auta. Navic vsichni sikovny lidi asi maj prace habadej, tak na takove patlani s autem nejsou moc zvedavi.

Ptam se proto, ze auto co bych potreboval, by se muselo stavet komplet od zacatku a z originalniho Defa by tam asi nakonec moc dilu nebylo.

Nechci po Vas at zverejnite sva obchodni tajemstvi, jen potrebuji vedet, zda mam nad stavbou vubec uvazovat.

Dekuji za nazory a info.
Kamil

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na finance

Napsal: 20 črc 2011 10:51
od Stavros
A proc by nebyla ta Micina expedicni auto? V cem je horsi nez Defik? trochu to rozepis a uprava takovyho auta od nejaky firmy opravdu neni zrovna levna, spis naopak.
Mne se libi napriklad upravy od firmy Maltec, Bedar jim dodava obcas nejaky veci a ti kluci jsou fajn, jen proste ty ceny jsou rekneme vyssi. Je to proste pro lidi, co maji tzv. vydelano a chteji jezdit po vyletech.
http://www.maltec.org/galerie_js.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na finance

Napsal: 20 črc 2011 11:26
od kamca
Nechtel jsem to tady rozebirat, neb neni zatim nic jiste, ale MOZNA bych mohl mit celkem zajimavou praci v Rusku a Mongolsku az se vratime z nasi cesty.

V podstate bych byl jedno z doprovodnych aut a tady je proste nase micina nepouzitelna vzhledem k tomu, ze ma vpredu nezavislou napravu, nema ram. Neupraveny LR ci TOY je taky pry nepouzitelna. Tak si neumim predstavit, jak bych tu nasi Micinu upravil?
Idealne by auto melo mit co nejvetsi svetlou vysku/ portalove napravy, velka kola, min 200l nadrze na naftu.../.Z toho plyne, ze auto by se skladalo vpodstate odzacatku. Nechci rozebirat technicke detaily, v prvni rade bych potreboval vedet, jak se uctuje takova prace zda ma cenu nad tim vubec uvazovat nebo si rovnou nechat zajit chut. Ceny dilu se daji dohledat, ale cena za praci???
Navic pokud by se neco takoveho delalo tak bych chtel u te stavby byt a taky neco delat. Takze idealni je nejaky duchodce s dilnou, znalostma, spoustou casu co by si rad vydelal nejake penize :D

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na finance

Napsal: 20 črc 2011 11:37
od visby
nechcem ti nejak kazit iluzie, ale postavit take auto od nuly je vcelku narocna praca a urcite to bude niekolko nasobok ceny jazdeneho vozidla (hlavne upravy ako portalove napravy)...

velmi vela dobreho citania pre predstavu o tom, kolko namahy je za tym: http://www.expeditionportal.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na finance

Napsal: 20 črc 2011 11:51
od kamca
visby píše:nechcem ti nejak kazit iluzie, ale postavit take auto od nuly je vcelku narocna praca a urcite to bude niekolko nasobok ceny jazdeneho vozidla (hlavne upravy ako portalove napravy)...

velmi vela dobreho citania pre predstavu o tom, kolko namahy je za tym: http://www.expeditionportal.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja zadne iluze nemam, vim co mne stala nase Micina :(
Ty napravy nejsou nutnost, jen jsem je zminil v kentextu toho, ze by to melo byt opravdu schopne auto, ne jen vyletnicke. :D

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace

Napsal: 20 črc 2011 11:58
od Stavros
kamco, takovej napad mi pripada trochu divokej, praci kazdej uctuje ruzne, je to hlavne cena za rucni praci a vyvoj. Duchodce nema vetsinou znalosti a tezko se hleda, zamecnik, automechanik, motorar, konstrukter atd. v jedne osobe. Pokud se ti napad opravdu libi, vezmi rekneme 100 tis EUR a takove auto si kup.

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace

Napsal: 20 črc 2011 12:13
od kamca
Stavros píše:kamco, takovej napad mi pripada trochu divokej, praci kazdej uctuje ruzne, je to hlavne cena za rucni praci a vyvoj. Duchodce nema vetsinou znalosti a tezko se hleda, zamecnik, automechanik, motorar, konstrukter atd. v jedne osobe. Pokud se ti napad opravdu libi, vezmi rekneme 100 tis EUR a takove auto si kup.
Mohl bych je vzit od tebe? :D

Nepotrebuju vymejslet nejake technologicke novosti. Auto by melo mit co nejvetsi svetlou vysku, nadrze, navijaky, ..vpodstate to co si tady na foru lidi montuji jen treba v lepsi kvalite nez standartni LR/ nemyslim to nijak spatne spatne/.
Nechci zadne obytne nastavby, vsechny mozne elektronicke doplnky,...

Kdyz se kouknu tady a treba na offroadforu, tak spousta lidi foti auto komplet rozebrany, zrenovovany a poskladany dohromady. Preci to nejsou vsechno neskutecni bohaci. Husky takhle upravuje Patroly a neverim, ze uctuje statisice za praci.

Treba jak si Elliot stavi to auto pro sebe...to je parada.

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace

Napsal: 20 črc 2011 12:16
od Stavros
Jestli to chces takhle tak kup novyho defika, dej na nej podvozek, velky gumy, navijaky atd. Vlastne to udelej jako s Delicou. A pokud chces auto spolehlivy a zaroven s velkou prostupnosti terenem, tak to nebude tolik stat, rekneme defik 500 tis. a k tomu 150-200 tis. na doplnky

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace

Napsal: 20 črc 2011 12:40
od turby
no pokud i jen uvazuje, ze tam chce portalove napravy tak to bude asi na hardcore a nema to byt jen na vylety po polnackach. tak by tech 150-200 tisic vrazil jen do pevnostniho podvozku a jeste by mu myslim chybelo :mrgreen: pokud to ma vydrzet tak je to o vymene prakticky celeho podvozku vcetne diferaku pokud to bude novejsi stroj.

doporucuji navstivit napriklad http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false; a zacit scitat veskere pevnostni komponenty podvozku :rofl

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace

Napsal: 20 črc 2011 12:42
od turby
kamco, ty jsi jeste ani nikam neodjel a uz stavis dalsi nove auto? ze by ten mikrobus uz prestal bavit? :mrgreen:

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace

Napsal: 20 črc 2011 12:45
od majkro
Jestli neni lepsi znicit tri stary toyoty, nez delat tyhle blbosti :D

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace

Napsal: 20 črc 2011 12:48
od kamca
Ten mikrobus je na cestovani, ne na jzdeni tam, kde neni cesta :D :D

Moje idea byla koupit Defika tady v UK za rekneme £4000/ armadni, vodari,../ a nechat ho kompletne prestavet..novej podvozek, diferaky, ..tak jak pise Turby.

No a prave se snazim dopatrat, kolik by mohla stat takova renovace...myslim tim cena prace.
Tim, ze defika sezenu relativne lacino zbydou penize na upravy. Tak jako nase krasna Micinka...£1800 porizovaci cena a dalsich £8000 za upravy a doplnky.

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace

Napsal: 20 črc 2011 13:26
od Frana
Kdyz uz jsem se koukal na tu Delicu, tak si myslim, ze mas az skoro nebezpecne spatne vyvedeny vyfuk od nezavisleho topeni. Mel by byt vyvedeny nekam do boku, je to napsany i v montaznich navodech, ze se NESMI jen tak vyvest pod auto: Je to zduvodnovano tim, ze kdyz stojis na miste a topis, mohlo by se stat, ze v pripade bezvetri Ti pujdou teple spaliny rovnou nahoru nejakou netesnosti v podlaze a ty se ve spanku v lepsim pripade priotravis, v horsim z Tebe bude Sipkovej Ruzenka. Je to dost katastrofickej scenar, ale myslim, ze to rekli i Pablovi v servisu, kdyz mu montovali topeni mne to neprijde tak uplne nerealny. To mne jen tak napadlo, kdyz jsem si prohlizel ty fotky. Jinak upravy moc pekny.

Co se tyce auta, upravenyho tak jak potrebujes, myslim, ze bych neexperimentoval a pokud na to ty penize jsou sel bych do Toyoty HZJ-76, nebo 78, podle toho kolik chces dveri. Pokud to budes provozovat v Rusku a Mongolsku, tak muzes koupit exportni verzi, ktera stoji cca 22.000€ a bude to fungl novy auto. Dokoupis druhou nadrz a mas 180 litru nafty celkem.
Uprav na to existuje cela rada, je to relativne jednoduchy auto, neni v tom v podstate nic na elektriku - krome svetel a ventilatoru, ma to dve baterky, tusim, ze i dva altiky, ma to listovy pera, a vevnitr je to obrovsky (minimalne hZJ-78 je malej hangar). Motor 4,2 litru bez turba je sice linej, ale podle mne neznicitelnej pokud ridic neni uplnej debil. Vzadu to ma tusim uz v zakladu uzaviratelnou speru a obe napravy pevny.

Je to divny tohle doporucovat na LR konfere, ale myslim, ze co budes na Defendru slozite vymejslet a dodelavat, tak tady dostanes uz od vyrobce a bude to vyzkouseny a funkcni. A co se tyce portalu, tak si nejak porad neumim predstavit kudy s tim chces jezdit, protoze portaly jsou nadherny, ale uz mi to prijde spis na trial, nez na nejaky doprovodny vozidlo. Jestli potom uz neni lepsi Unimog, nebo neco od MANNu, kde to zase dostanes uz hotovy... :-)

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace

Napsal: 20 črc 2011 14:57
od MadTom
Jenom jedna poznámka - nevím jak zmiňovaná Toyota, ale jel jsem teď několikrát v autech jako Ford Ranger a podobné - terénní pickup, osazení 4 lidi + nějakej materiál na korbě. A byly jsme vyskákaní a vytřepaní už na silnici, natož tak na polní cestě. Ve srovnání s tím je D2 kočár. Potvrdili mi to i kolegové, když jsme tím jednou jeli a bylo to stejně naložené.
Osobně bych toto "pohodlí" hodnotil docela vysoko, pokud v autě mám trávit delší čas při přesunech a potom něco dělat. A jestli je to na úkor pevnosti a odolnosti auta? To nemohu posoudit, ale pokud budu u jídy přemýšlet, tak se odolnost auta rapidně zvětšuje, oproti jízdě bez mozku.
Zkus se zeptat Neklana, kolik ho vyšla renovace Range, ono to s tím starším Defem bude asi podobné, akorát půjdou peníze nejspíš jinam než je perfektní kožený interiér a nový motor V8.

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace

Napsal: 20 črc 2011 15:05
od Frana
Tome - je to taky docela kostitras, ale asi to dost vydrzi... :-)

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace

Napsal: 20 črc 2011 15:47
od RostaO
...ja teda nevim. Mozna se mi vysmejete, ale sel bych uplne jinou cestou. Stejne asi nebude potreba trhat rychlostni rekordy, tak bych na takhle narocnou praci koupil rovnou unimoga nebo nejaky maly nakladak 4x4. Nez upravovat (resp. znovu stavet) terenni auto, do podminek, do kterych proste neni. Stejne tema upravama to bude mit cestovni rychlost a spotrebu jak ten unimog a bude tam spousta technickeho vymysleni a nestandardnich a drahych uprav.

Proste nez stavet terenni auto tak, aby pohodlne zvladlo jet kolejema po Zilu, tak je jednodussi koupit rovnou ten Zil, nic neupravovat. Je to na to staveny a uziva se to na takovehle radosti uz 40 let s minimalnim servisem.

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace

Napsal: 20 črc 2011 16:07
od ramjah
musim částečněsouhlasit s Rosťou, par vyloženě expedičních vozu jsem už viděl, s par se svezl a opravdu je lepší jít touhle cestou, za sebe mam výborny zkušenosti s magirus deutzema v dostavbě nebo s VW LT 4x4, což sou vyloženě dělany expedičáky...
ALE hlavní je podle mě určit nějakou prioritu tý expedice, pokud to bude nějaka rychlovka tak to s malejma upravama dá LR v pohodě (viz Mopagiho Zebra a další a další) pokud to bude na delší dobu řešil bych spíš komfort a šáhnul po tom co sem psal, nebo třeba po nějaky modifikaci mercedesu, at už unimoga nebo třeba 917

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace

Napsal: 20 črc 2011 16:23
od visby
RostaO píše:Je to na to staveny a uziva se to na takovehle radosti uz 40 let s minimalnim servisem.
s tym servisom nesuhlasim, inak mas 100% pravdu.

aj ked pre tu oblast by bolo lepsie nieco ruskej vyroby: zil, ural, kamaz
pripadne ak je clovek bohaty tak mog s hranatou kabinou, to je nonplus ultra...

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace

Napsal: 20 črc 2011 16:49
od mihalicek
Expediční auto a expediční auto je velkej rozdíl - jinak bude vypadat auto do Afriky jinak Do Ruska jinak do Ruský nebo Mongolský pouště a jinak do bahna. Princip expedice většinou je dojet z bodu A do bodu B byť je to v divočině ale na expedici pojedu tak abych dojel to znamená jinak než když si pojedu zablbnout na tankodrom nebo třeba i do Rumunska, který je za bukem a tam zkoušet co auto dovede. Osobně jsem dělal několik aut co vydržely dost - můj Defender 90 byl schopný odjet po ose 2500km do Španělska v hodně rychlým tempu pak se přeplavit do Maroka tam zajet 2. místo na Tuareg Rallye vrátit se po ose zase zpět a za týden odjet natáčet pro Matador na Ukrajinu a to vše s minimem údržby během cesty a bez problémů - to auto je z roku 1997 a pořád má původní poloosy, homokineťáky a naprostou většinu dílů - měnil jsem jen ložiska v kolech a kříže na kardanech který prostě neměly šanci vydržet všechno to brodění abahno za ty roky. Jako doprovoďák na poslední Tuareg Rallye mi jelo moje Iveco Daily 4x4 - vysloužilec z ČEZu z roku 1998 - velký auto - spousta místa jen žádný sprinter to není - má pomalý diferáky ale zato špéru i redukce a kola jak na defíku - 235/85/16. Taky si myslím, že když jsme na LR foru tak by se nemělo zapomenout na Camel Trophy a na to co dokázaly seriový auta bez nazvedání a bez přídavnejch uzávěrek (vlastně jen s navijákem a vnitřním bezpečnostním rámem)- projely ty nejhorší možný terény včetně Sibiře a vždy dojely(viz auta na prodej jednu tam nabízím) - takže vlastně tak moc upravovat není třeba - chce to jen vyrazit. Máme zákazníka, kterej má starou obouchanou 110 300Tdi a projel víc světa a divočinou než lidi, který nacpali 10x víc peněz do svejch aut ale nikam nakonec ani nevyrazili. Úpravy nejsou levná věc pokud se to má dělat od základu a pořádně ale určitě nikdo z těch kdo upravuje nebude dávat ceny jen tak od oka - to by asi nebylo příliš profesionální. Kdyby byl zájem rád osobně řeknu víc i o cenách.
Honza M.

Re: Stavba expedicniho auta..dotaz na cenu prace

Napsal: 20 črc 2011 17:37
od RostaO
mihalicek píše:Expediční auto a expediční auto je velkej rozdíl - jinak bude vypadat auto do Afriky jinak Do Ruska jinak do Ruský nebo Mongolský pouště a jinak do bahna. Princip expedice většinou je dojet z bodu A do bodu B byť je to v divočině ale na expedici pojedu tak abych dojel to znamená jinak než když si pojedu zablbnout na tankodrom nebo třeba i do Rumunska, který je za bukem a tam zkoušet co auto dovede. Osobně jsem dělal několik aut co vydržely dost - můj Defender 90 byl schopný odjet po ose 2500km do Španělska v hodně rychlým tempu pak se přeplavit do Maroka tam zajet 2. místo na Tuareg Rallye vrátit se po ose zase zpět a za týden odjet natáčet pro Matador na Ukrajinu a to vše s minimem údržby během cesty a bez problémů - to auto je z roku 1997 a pořád má původní poloosy, homokineťáky a naprostou většinu dílů - měnil jsem jen ložiska v kolech a kříže na kardanech který prostě neměly šanci vydržet všechno to brodění abahno za ty roky. Jako doprovoďák na poslední Tuareg Rallye mi jelo moje Iveco Daily 4x4 - vysloužilec z ČEZu z roku 1998 - velký auto - spousta místa jen žádný sprinter to není - má pomalý diferáky ale zato špéru i redukce a kola jak na defíku - 235/85/16. Taky si myslím, že když jsme na LR foru tak by se nemělo zapomenout na Camel Trophy a na to co dokázaly seriový auta bez nazvedání a bez přídavnejch uzávěrek (vlastně jen s navijákem a vnitřním bezpečnostním rámem)- projely ty nejhorší možný terény včetně Sibiře a vždy dojely(viz auta na prodej jednu tam nabízím) - takže vlastně tak moc upravovat není třeba - chce to jen vyrazit. Máme zákazníka, kterej má starou obouchanou 110 300Tdi a projel víc světa a divočinou než lidi, který nacpali 10x víc peněz do svejch aut ale nikam nakonec ani nevyrazili. Úpravy nejsou levná věc pokud se to má dělat od základu a pořádně ale určitě nikdo z těch kdo upravuje nebude dávat ceny jen tak od oka - to by asi nebylo příliš profesionální. Kdyby byl zájem rád osobně řeknu víc i o cenách.
Honza M.


...tohle beru a klidne se pod to podepisu. Jen si neodpustim malou poznamku. Tam kde s diskaverou budes bojovat v terenu a zazivat prave Camel Trophy je mozne, ze s Kamazem (nechtel jsem zminovat Unimoga, jak v minulem postu. Nemam jej jako modlu, jen to bylo prvni, co me napadlo) proste pojedes pomalu a stale. Tedy bezpracne a v klidu. Nerikam, ze to jde aplikovat jako obecnou teorii. Jen jde o to, co se bude jezdit za tereny atd.