Stránka 1 z 1

Stavba expedicniho auta. Co a jak?

Napsal: 19 srp 2011 23:40
od kamca
Ahoj vsem,

tak se pokusim nejak popsat o co jde a pozadal bych Vas o Vase nazory, rady,...
Procitam tohle forum uz dlouho, dokonce jsem se odvazil sem dat fotky nasi Miciny :mrgreen: , kterou jsem uprednostnil pred Defendrem. :D Tim padem mame auto na dlouhe cesty vyreseno.

V budoucnu bych ale asi potreboval auto hlavne na necesty a Defendr110 Hard Top mne stale drzi.
Auto by melo byt doprovodny vuz na cestach mimo civilizaci zejmena v oblasti Ruska, Mongolska, Centralni Asie a to i v zime/ samozrejme po dalsich upravach/. Ocekava se od nej spolehlivost, odolnost, prespani pro dva uvnitr a dojezd nejmene 1000km.
Kvuli financim bych potreboval vedet, jak vlastne to auto postavit, neb nabidek na prislusenstvi, zvedani, rozsirovani jsou stovky a ja netusim, ktere jsou dobre a hlavne funkcni.

Nekde jsem cetl, ze stavba auta musi zacit odspoda tak prvni otazky budou venovane podvozku.
Na nasi Micinu jsem koupil kit na zvednuti o 5cm a stal v prepoctu 60tis Kc a to jen diky tomu, ze jsem si ho privezl primo z Japonska. Tady je foto
Obrázek
Spousta lidi auta zveda tak, aby to bylo co nejlacinejsi a pak se vetsinou resi vybrace a dalsi neduhy s tim spojene.
Moje prvni otazka zni o kolik a cim zvednout Defika aby to melo co nejmensi negativni vliv a rozumelo si to s motorem a prevodovkou. Predpokladam motor 200 nebo 300Tdi.

Re: Stavba expedicniho auta. Co a jak?

Napsal: 20 srp 2011 08:26
od SJ410
Šel bych klasickou cestou zvednutí o 2" se zvýšeným zatížením, k tomu
přední korekční ramena, zadní zesílené tyče a p/z dislokační konusy.
Tlumiče sou individuální, záleží na tobě. Potom bych určo dal pevnostní
tyče řízení včetně pandhartky s pořádným tlumičem řízen včetně jejich
krytování(nájezďák, kryt spojovačky, nádrže a možná i převodovky/rozvodovky.
Osobně bych to asi vzal terrafirmu kvůli dobrý poměru ceny a kvality.
Dále tě určo čekají špéry s pevnostníma polosama a unašečema možná
bych zauvažoval nad silnějšíma kardanama s většíma úhlama.
Takže ARB špéry a to ostaní od aschroftu. K tomu podvozku by to mělo
bejt tak nějak všechno.

Re: Stavba expedicniho auta. Co a jak?

Napsal: 20 srp 2011 08:30
od MadTom
Ad větší zatížení - to je potřeba spočítat, co tam chceš navěsit a podle toho vzít pružiny a tlumiče. Neví jestli u doprovodného auta nepovezeš něco navíc - nářadí, náhradní díly pro ostatní, naftu ... . Ono to všechno něco váží. A pokdu to auto bude těžké, jako že asi bude, tak pořádní tlumiče. Dozadu se dávají dvojité.

Re: Stavba expedicniho auta. Co a jak?

Napsal: 20 srp 2011 08:56
od paramount2
Ty pružiny rozhodně pro velký zatížení...zrovna tam sebou budeš určitě vozit spoustu věcí a na měkčích pružinách se to pak zatížený dost houpe...

Za poslední 3/4 rok jsem si laděním podvozku prošel a eště porád procházím..... sice u Disco, ale to je hodně podobný...už to tady SJ410 pěkně shrnul, dyž tak kamčo jsem k dispozici.... 8)

Re: Stavba expedicniho auta. Co a jak?

Napsal: 20 srp 2011 11:36
od Jenda
...tohle vse se tu resi v tematu o podvozcich v sekci Defender. Tam k tomu najdes vic a vyjadrovali se k tomu lidi co s tim maji nejakou zkusenost.Tak proc to tu duplicitne resit znovu :wink:
H.

Re: Stavba expedicniho auta. Co a jak?

Napsal: 20 srp 2011 12:32
od kamca
Jenda píše:...tohle vse se tu resi v tematu o podvozcich v sekci Defender. Tam k tomu najdes vic a vyjadrovali se k tomu lidi co s tim maji nejakou zkusenost.Tak proc to tu duplicitne resit znovu :wink:
H.
Nechci to tady resit znovu, jen jsem chtel nejakou shrnujici info jak dal SJ410. Temat o podvozcich je v sekci Defendr spousta, jen jak jsem je cetl, tak jsem se nejak nedopatral k nejakemu konkretnimu zaveru...nejspis to bude moji technickou neznalosti. Navic mne prijde, ze jedno tema zacne o necem a pak se to zvrtne v uplne neco jineho a je se v tom ztratil :(

Re: Stavba expedicniho auta. Co a jak?

Napsal: 20 srp 2011 19:11
od kamca
Mozna jedna kacirska myslenka, ale pokud se auto zvedne o 2", daji se vetsi gumy, tak pribyde par cm a kupa starosti.
Vyplati se to vubec u auta jako je Defendr. Sam o sobe projede hodne a je tech par cm opravdu tak znat pri jezdeni v terenu, nebo je to spise o vzhledu a pocitu?
Pokud jde skutecne o co nejvetsi prujezdnost, nevyplati se radeji investovat vic a dat treba prave portalove napravy? Ty jsou pry i setrnejsi ke zbytku auta a rozdil ve svetle vysce asi bude vic nez pri 2" liftu.
Nebo se pletu?

Re: Stavba expedicniho auta. Co a jak?

Napsal: 20 srp 2011 20:14
od Rover
co se tyka portalovych naprav na Defa doporucuju clanek v poslednim LRO, moc zajimave auto a krasne udelane... byl to Def 130

Re: Stavba expedicniho auta. Co a jak?

Napsal: 21 srp 2011 00:35
od paramount2
kamčo, každej cm světlý výšky je znát...hlavně při jízdě ve vyjetých kolejích...samozřejmě portály je ideální řešení, ale cena tohodle řešení je dost vysoká... :?

Re: Stavba expedicniho auta. Co a jak?

Napsal: 23 srp 2011 13:01
od Hanys_a_Kaca
Ahoj Kamco,
klades naprosto logicke a jednoduche otazky, ale odpovedi k nim budou uz vzdycky jen nazory.
To je na tom to nejtezsi. Ja jsem si s defikem v naprosto zakladnim usporadani podvozku zkusil neco vyjet, projet, prejet. A musim rict, ze jsem usoudil, ze od toho auta vic nechci.
Otazka je, co od auta chces. Jestli nejaka "latka" opravdu existuje, tak neni tak tezke zjisti, jestli se do ni vejde def, nebo je potreba mu pridat dva palce, nebo vic. Spousta lidi, ale nema "latku" nejak vysoko, ale jezdi stale na hrane moznosti, a ti by nejradsi zvedali porad.
Zatim mne urcite limituje ridicska dovednost, ale i ta, myslim bude stacit na to co planuju. A je tam porad velka rezerva v tech "vrozenych" vlastnostech defa.
Ja to beru hodne na pohodu, proste jsme si koupili takovyho odolnejsiho kombika na vylet :-)

Celkove se tady nese nazor, ze ty dva palce pomuzou, a defovi neublizi.
Se zvedanim ti nepomuzu, ale klidne s tebou budu v parte tech, co zustali pri zemi :-)

Re: Stavba expedicniho auta. Co a jak?

Napsal: 23 srp 2011 13:30
od MadTom
Moc pěkně napsáno, a skoro se vším musím souhlasit - D2 jsme kupovali jako auto, které je takověj větší kombík (normálně s tím jezdí žena s prckem) a dá se s tím bez obav jet po polní nebo lesní cestě. Zvedat ji chci o těch 5cm, abych tam dostal kola, co jsou normálně na defovi (235/85/R16), víc nechci, přece jenom většinou jezdím po asfaltu. Už se mi párkrát stalo, že nějakej centimetr chyběl, takže zvednutí pomůže, ale víc pomůže se s tím naučit pořádně jezdit, a tady mám ještě co dohánět a učit se.

Re: Stavba expedicniho auta. Co a jak?

Napsal: 23 srp 2011 21:06
od kamca
Ja mam taky takovej offroadautobus, uzaverku vzadu,lift 5cm auto projede vic nez si troufnu, mame ho na cestovani po horsich cestach a nemusime se bat zajet i mimo cestu a na nase cestovani bohate staci.

To auto co bych chtel snad postavit by ale melo byt na jezdeni tam, kde cesty nejsou a to by to nase neprezilo. Zaroven mne rekli, ze normalni neupraveny Def, Toy, Nissan taky ne. Navic tohle auto by na sebe vydelavalo.
Jde hlavne o svetlou vysku a mechanickou odolnost. Treba lidi co nejak vic jezdi tady v UK offroad tak davaji na Defiky tusim Salisbury napravy, ze jsou mnohem odolnejsi.

Tak si rikam, ze pokud mne mojich 5cm stalo 60tis, tak pokud dam do podvozku treba 150tis a budu mit navic rekneme 20cm tak to uz je sakra rozdil v prujezdnosti. Aspon si teda myslim.

Hlavne o tomhle byl muj dotaz. Tady v UK se lidi snazi udelat co nejvetsi lift za co nejmin penez a pak se jim porad neco posira. Zda pokud investuji, tak ziskam dobrej lift a zaroven i spolehlivost.

Re: Stavba expedicniho auta. Co a jak?

Napsal: 23 srp 2011 23:07
od Stavros
tech 5 cm stoji v anglii treba u paddocku 170 liber, tak kde si nasel 60 tis., ten tvuj autobus se da zvednout taky za par facek, nikdo te nenutil si kupovat nejakej kit za balik. Stacilo se treba zeptat nekoho, kdo se v tom vyzna.To neber, jako rejpani, jen mi obcas pripada, ze o vylozenejch kravinach strasne premejslis.

Re: Stavba expedicniho auta. Co a jak?

Napsal: 23 srp 2011 23:38
od kamca
Stavros píše:tech 5 cm stoji v anglii treba u paddocku 170 liber, tak kde si nasel 60 tis., ten tvuj autobus se da zvednout taky za par facek, nikdo te nenutil si kupovat nejakej kit za balik. Stacilo se treba zeptat nekoho, kdo se v tom vyzna.To neber, jako rejpani, jen mi obcas pripada, ze o vylozenejch kravinach strasne premejslis.
Tech 60tis stal ten lift na to nase auto. Chtel jsem lacinejsi, ale kdyz jsem cetl na forech v UK, Australii, jak pak lidi zapasi s tim, jak se mrsi ruzne dily, tak jsem koupil to nej co je na trhu...a zaplatil za to. :( No a Husky rikal, ze to je fakt moc peknej kit se vsim vsudy. :D


Neberu to jako rejpani, jen o tom premejslim proto, ze ja si neumim opravit veci na ceste jako spousta lidi tady na foru a tak se snazim najit to nej..reseni po vsech strankach. Idealni reseni pro mne by bylo najit jednoho cloveka, co rekne, ze vi jak na to , at jen dodam prachy :cash :cash

BTW To ze strasne premejslim o kravinach je bohuzel 100% pravda. Jak necemu nerozumim, snazim se si o tom neco precist, tim se to vetsinou jeste vic zamota no a tak porad dokola. :( :cry

Re: Stavba expedicniho auta. Co a jak?

Napsal: 24 srp 2011 08:45
od raven.99
načo preboha upravovať (svetlú výšku) expedičné auto? a vobec defa...

no zaleží aj na tom čo považuješ za "expedíciu". Ak chceš ísť kraviť s autom do rumunska a celý čas sa j3bať po lese a ťahat navijákom tak si ho dvihni.
Ak chceš ísť niekam do afriky je to zbytočné, horšie zozenieš náhradný diel, večšia nespolahlivosť (velké pneu ti skôr urvú poloosy atd...) a po tisíckach najetých km asi nebudeš mať náladu niekde kurviť auto v teréne.
Argument že na 0,0001% cesty sa ti môže vyskytnúť prekážka alebo strašný terén je kravina, vždy sa dá obísť, alebo niečo vymyslieť.

ked chceš silou mocou niečo riešiť na podvozku, tak tam daj akurat HD verzie dielov.

Re: Stavba expedicniho auta. Co a jak?

Napsal: 24 srp 2011 09:12
od Kubrtos
raven.99 píše:načo preboha upravovať (svetlú výšku) expedičné auto? a vobec defa...

no zaleží aj na tom čo považuješ za "expedíciu". Ak chceš ísť kraviť s autom do rumunska a celý čas sa j3bať po lese a ťahat navijákom tak si ho dvihni.
Ak chceš ísť niekam do afriky je to zbytočné, horšie zozenieš náhradný diel, večšia nespolahlivosť (velké pneu ti skôr urvú poloosy atd...) a po tisíckach najetých km asi nebudeš mať náladu niekde kurviť auto v teréne.
Argument že na 0,0001% cesty sa ti môže vyskytnúť prekážka alebo strašný terén je kravina, vždy sa dá obísť, alebo niečo vymyslieť.

ked chceš silou mocou niečo riešiť na podvozku, tak tam daj akurat HD verzie dielov.
Naprosto souhlasím. Já byl teď v rusku překvapenej co moje sériovka zvládala. Několikrát jsem se před bažinou chystal že budu vystupovat do bahna a půjdu navazovat kurtu na vytažení a Drobek tím projel jak nůž máslem. :Pohoda:
Škubnout jsem potřeboval jednou a to po svojí chybě - blbě jsem si najel. Vytáhli mě kluci zpátky a na druhej pokus zase bez problémů.
Dokonce když se hodně dře u volantu a dává pozor, tak se ani neškrtá diferákem. :mrgreen: Když jsme to u ohně probírali, tak jsem měl na diferák stejněj počet zásahů jako liftnutej Visby nebo Defíky.
Jednou jsme Drobka pověsili o šutr za práh, ale kdyby byl pevnostní tak to projedu dopředu, jen jsem to nechtěl roz...bat. Tak jsem se nechal zase potáhnout. Ale to bylo spíš proto že to uklouzlo.
Závěr: Na úpravy podvozku kašlu, až odrovnám tlumiče a sjedu gumy budu o tom přemejšlet. Investovat budu do nájezďáku, ochrany řízení, ochrany nádrže, pevnostních prahů a možná ochrany diferáků. A koupím si nový rádio - v terénu nehrajou CDčka. :mrgreen:

Re: Stavba expedicniho auta. Co a jak?

Napsal: 24 srp 2011 10:05
od kamca
raven.99 píše:načo preboha upravovať (svetlú výšku) expedičné auto? a vobec defa...

no zaleží aj na tom čo považuješ za "expedíciu". Ak chceš ísť kraviť s autom do rumunska a celý čas sa j3bať po lese a ťahat navijákom tak si ho dvihni.
Ak chceš ísť niekam do afriky je to zbytočné, horšie zozenieš náhradný diel, večšia nespolahlivosť (velké pneu ti skôr urvú poloosy atd...) a po tisíckach najetých km asi nebudeš mať náladu niekde kurviť auto v teréne.
Argument že na 0,0001% cesty sa ti môže vyskytnúť prekážka alebo strašný terén je kravina, vždy sa dá obísť, alebo niečo vymyslieť.

ked chceš silou mocou niečo riešiť na podvozku, tak tam daj akurat HD verzie dielov.
Jak jsem psal v prvnim prispevku, auto na cestovani mame.
Tohle by melo/ pokud vse dobre dopadne/ byt doprovodne auto pro Rusko, Mongolsko a Centralni Asii. Vetsinu casu by melo travit mimo cesty a civilizaci, takze lesy, sutry, hluboke koleje, brodeni vody. Casto jsou vyuzivany tezebni cesty, ktere jsou pristupne jen pokud je zamrzlo, tak z toho duvodu ta svetla vyska/ pokud bych mel mit sanci pro nej delat, tak chce min kola 35/.
Par fotek je pro priklad tady, ale tenhle teren je zrovna jak oni rikaj na rodinny vylet, nulove obtiznosti s lehce upravenym autem . Takze teren na ktery bych mozna potreboval auto je nekolikanaobne horsi.
http://delica-dorog.net/index.php?optio ... &Itemid=31" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Stavba expedicniho auta. Co a jak?

Napsal: 24 srp 2011 12:28
od SJ410
kamca píše:
raven.99 píše:načo preboha upravovať (svetlú výšku) expedičné auto? a vobec defa...

no zaleží aj na tom čo považuješ za "expedíciu". Ak chceš ísť kraviť s autom do rumunska a celý čas sa j3bať po lese a ťahat navijákom tak si ho dvihni.
Ak chceš ísť niekam do afriky je to zbytočné, horšie zozenieš náhradný diel, večšia nespolahlivosť (velké pneu ti skôr urvú poloosy atd...) a po tisíckach najetých km asi nebudeš mať náladu niekde kurviť auto v teréne.
Argument že na 0,0001% cesty sa ti môže vyskytnúť prekážka alebo strašný terén je kravina, vždy sa dá obísť, alebo niečo vymyslieť.

ked chceš silou mocou niečo riešiť na podvozku, tak tam daj akurat HD verzie dielov.
Jak jsem psal v prvnim prispevku, auto na cestovani mame.
Tohle by melo/ pokud vse dobre dopadne/ byt doprovodne auto pro Rusko, Mongolsko a Centralni Asii. Vetsinu casu by melo travit mimo cesty a civilizaci, takze lesy, sutry, hluboke koleje, brodeni vody. Casto jsou vyuzivany tezebni cesty, ktere jsou pristupne jen pokud je zamrzlo, tak z toho duvodu ta svetla vyska/ pokud bych mel mit sanci pro nej delat, tak chce min kola 35/.Par fotek je pro priklad tady, ale tenhle teren je zrovna jak oni rikaj na rodinny vylet, nulove obtiznosti s lehce upravenym autem . Takze teren na ktery bych mozna potreboval auto je nekolikanaobne horsi.
http://delica-dorog.net/index.php?optio ... &Itemid=31" onclick="window.open(this.href);return false;

To bych fakt možná uvažoval nad těma portálama, halvně kvůli těm těžebním cestám po LKT.
Výhoda je, že hlavně dostaneš vysoko dif. Dal bych tam asi z volva.

Re: Stavba expedicniho auta. Co a jak?

Napsal: 24 srp 2011 12:48
od MadTom
Chceš li 35" kola tak si spočítej pevnostní díly podvozku co by byly potřeba a jako druhou možnost portálové nápravy. Možná se budeš divit, že ten rozdíl nebude velikej. Podstatné je, že máš jeden parametr danej - minimální velikost kol. Z toho se dá začít.