Stránka 1 z 3
Přídavné chlazení automatu
Napsal: 22 zář 2011 10:18
od bobf
Dostal jsem nabídku montáže přídavného chlazení automatu u DII TD5. Při táhlém výjezdu kopce se repasovaný automat přehřívá. Cena se rovná pomalu výměně oleje. Chladící efekt má stoupnout o 65%. Následně se prodlužuje životnost oleje a samo i celého automatu.
Máte někdo s tímto doplněním zkušenost? U některých aut je přídavné chlazení montováno.
Jinak jsem na LRF nic nenašel.
Dík za odpověď. Bobík.
Re: Přídavné chlazení automatu
Napsal: 22 zář 2011 10:29
od Miky_CZ
automaticka prevodovka ma vepredu chladic, to tam budes mit jeste dalsi nebo vetsi nebo jak?
Re: Přídavné chlazení automatu
Napsal: 22 zář 2011 11:09
od bobf
Dá se prý umístit jak svisle tak horizontálně s nuceným prouděním vzduchu. Tak nemusí být nutně v přední části. Sám jsem o tom na internetu sehnal velice málo informací.
Re: Přídavné chlazení automatu
Napsal: 22 zář 2011 11:13
od Miky_CZ
kdyz uz tak bych asi volil cestu vymenit chladic co tam je za vetsi, nez mit dva
Re: Přídavné chlazení automatu
Napsal: 22 zář 2011 11:18
od bobf
Taky asi za víc peněz.
Ale je to nápad, který proberu s mechanikem. Dí.k
Re: Přídavné chlazení automatu
Napsal: 22 zář 2011 11:42
od MadTom
Pochopil jsem to správně, že to má být klasický olejový chladič s elektrickým ventilátorem připojený do trubek co vedou ke stávajícímu chladiči (posměru toku oleje před nebo za něj). Něco podobného řeší MilošII, ale na dodatečné chlazení oleje v motoru - někde jsou i fotky.
Měl bych dotaz - nemůže mít pouze hůře funkční (poškozené lamely, částečně ucpanej) ten standardní chladič oleje? Nějak se mi nezdá, že by u auta, které je stavěné m.j. i do Afriky chlazení nestačilo. Teda jestli se nedělají dvě verze, podobně jako u manuální převodovky, kdy Africká verze (nebo jak se to jmenovalo) měla navíc chladič oleje.
Re: Přídavné chlazení automatu
Napsal: 22 zář 2011 11:59
od bobf
Pochopil správně. Proto jsem založil toto vlákno, taky se mi to nezdá. Auto do tvrdého terénu. Ale s automatem mám problém od počátku.
Automat znovu vyčištěn. Čekal jsem, že budou ucpaný solenoidy. Prý se nic nenašlo.
Re: Přídavné chlazení automatu
Napsal: 22 zář 2011 12:12
od paramount2
u DI se mi automat hřeje taky...do kopce s vozejkem...nejspíš je to tím, že před chladišem mám naviják...
takže mě různý nápady jak na to zajímaj taky...
Re: Přídavné chlazení automatu
Napsal: 22 zář 2011 12:40
od Acon
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... ductId=156" onclick="window.open(this.href);return false;
zvažoval som upgrade teraz keď to mám všetko vonku, no po konzultácii s Ivanom Jezberom som to zavrhol ako zbytočnú investíciu. Či sa prevodovka prehrieva treba zmerať adekvátnym teplomerom. Montovať kadejaké "vylepšenia" bez toho, aby bola zmeraná teplota prevodovoky, resp oleja, je predčasné. Ten chladič, čo tam je, musí stačiť. Ak sa prehrieva, treba odstrániť problém a nie mierniť následky. Mne ani Ivanovy sa prev. neprehrieva a to máme obaja stupáky na chalupu + ja zvyknem ťahať aj príves. Idem na 2-3ke 5-6km a potom na redukcii asi 4-5km.
Re: Přídavné chlazení automatu
Napsal: 22 zář 2011 17:45
od Miloš II
No mohl jsi ještě dopsat že Ivan to má remap od Bella a větší konvertor.....a to je někde úplně jinde než ve standartu. MIloš II
Re: Přídavné chlazení automatu
Napsal: 22 zář 2011 19:50
od merlin
Nevím jak to mají DI a II. Minimálně DII může být ročník jako moje L322 MY2003. U L322 automat nemá chladič v pravém slova smyslu, je to spíše výměník - předehřívač oleje - možná i chladič, který nemá žebrování a je připojen k chladiči na krátký okruh a hlavně slouží k předehřátí oleje.
Ale myšlenka samostatného chladiče není nezajímavá, pozoruji, že teplota má výrazný vliv na funkčnost automatu. Navíc se zvětší objem olejové náplně.
Re: Přídavné chlazení automatu
Napsal: 22 zář 2011 21:10
od Acon
Miloš II píše:
No mohl jsi ještě dopsat že Ivan to má remap od Bella a větší konvertor.....a to je někde úplně jinde než ve standartu. MIloš II
Večší konvektor, resp menič mám aj ja. A to, že má Ivan reamp, by skôr dávalo dôvod vyššiemu zahrievaniu prevodovky, keďže menič musí prenášať vyšší Nm. Skrátka si myslím, že ak sa prev. hreje, treba zistiť prečo. Ak sa niekomu prehrieva prevodovka na sólo a niekomu ani s prívesom, tak niekde bude chyba, nie?
merlin píše:Nevím jak to mají DI a II. Minimálně DII může být ročník jako moje L322 MY2003. U L322 automat nemá chladič v pravém slova smyslu, je to spíše výměník - předehřívač oleje - možná i chladič, který nemá žebrování a je připojen k chladiči na krátký okruh a hlavně slouží k předehřátí oleje.
Ale myšlenka samostatného chladiče není nezajímavá, pozoruji, že teplota má výrazný vliv na funkčnost automatu. Navíc se zvětší objem olejové náplně.
U TD5 to nie je predhrievač. To je chladič. To od Ashcrofta, čo som sem dával je asi raz tak veľké ako séria. Doporučuje ho pre autá nasadené v teplých krajinách ako Španielsko a nižšie.
Re: Přídavné chlazení automatu
Napsal: 22 zář 2011 21:30
od libovka
to bobf:
nemáš náhodou na autě místo viskovrtule elektrickou?
Re: Přídavné chlazení automatu
Napsal: 23 zář 2011 10:16
od Kubrtos
Jen takovej poznatek z ruska - když se jede 1000km v kuse tak ten automat topí fakt kvalitně - na tunelu by se daly smažit vajíčka. Ale je to spíš vlastnost než vada.
Re: Přídavné chlazení automatu
Napsal: 23 zář 2011 10:23
od visby
Kubrtos píše:Jen takovej poznatek z ruska - když se jede 1000km v kuse tak ten automat topí fakt kvalitně - na tunelu by se daly smažit vajíčka. Ale je to spíš vlastnost než vada.
to nie je automat ale rozvodovka, robi to aj mne. v zime dobre na udrzanie napojov v teple;-)
Re: Přídavné chlazení automatu
Napsal: 23 zář 2011 10:35
od Acon
a práve tá rozvodovka by mohla mýliť, že ide o automat. A budeme chladiť chladný olej miesto zohriateho. A rozvodovka chladič nemá. Chvalabohu, lebo z toľkých chladičov by sme si mohli hodiť mašlu.
Re: Přídavné chlazení automatu
Napsal: 23 zář 2011 10:51
od Miky_CZ
na rozvodovku se da poridit kryt, ktery ma zebrovani a zvetsi mnozstvi oleje, nemuzu to ale ted nikde najit
Re: Přídavné chlazení automatu
Napsal: 23 zář 2011 11:20
od visby
Miky_CZ píše:na rozvodovku se da poridit kryt, ktery ma zebrovani a zvetsi mnozstvi oleje, nemuzu to ale ted nikde najit
spravi to cca 5C dole, mam to tam. ma to vsak inu vyhodu. o liter viac oleja a tym padom menej dolievania, kedze z nej stale grca;-)
Re: Přídavné chlazení automatu
Napsal: 23 zář 2011 11:35
od bobf
libovka píše:to bobf:
nemáš náhodou na autě místo viskovrtule elektrickou?
TUŠÍM, ŽE VISKO A TA ASI CHLADÍ MÉNĚ. HEJ.
Re: Přídavné chlazení automatu
Napsal: 23 zář 2011 12:01
od Miloš II
Večší konvektor, resp menič mám aj ja. A to, že má Ivan reamp, by skôr dávalo dôvod vyššiemu zahrievaniu prevodovky, keďže menič musí prenášať vyšší Nm. Skrátka si myslím, že ak sa prev. hreje, treba zistiť prečo. Ak sa niekomu prehrieva prevodovka na sólo a niekomu ani s prívesom, tak niekde bude chyba, nie?
No mám ty samý úpravy co Ivan na automatu a myslím si že oproti klasické mapě se po úpravách míň hřeje už jenom to že dřív aut. převodovka se zamyká.....atd. MIloš II