Stránka 1 z 2

Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

Napsal: 29 zář 2011 07:23
od ladinbin
Dobrý den,včera jsem koupil Freelander I z roku 1999.Teplý startuje super. Studený asi na čtvrtý pokus. Startér točí motorem super, ale nechce chytnout. Baterka je dva roky stará, v pořádku. V čem mám hledat chybu, čím mám začít? Je tady na fóru někde na tento typ manuál? Hledal jsem (možná blbě) a nenašel. Uvítám každou radu.Děkuji.

Re: Freelander I (1,9D-72KW) studené starty

Napsal: 29 zář 2011 07:29
od will.26
že by žhavičky ? ale 1.9 D opravdu neznám :mrgreen:

Re: Freelander I (1,9D-72KW) studené starty

Napsal: 29 zář 2011 13:26
od macejky1
Je to samozřejmě 2.0Di TCie od Roveru :D

Určitě zkus nechat proměřit nebo rovnou vyměnit žhavicí svíčky. Pozor ať ti to udělají v nějakém slušném servisu protože při výměně 4-té žhavicí svíčky je potřeba pohnout s čerpadlem. Tak aby ti ho vrátili zpět do správné polohy a nerozhodili časování. No a kdyby to zlobilo i po výměně žhaviček tak potom zjistit jestli ti nepadá nafta.

O obojím ( žhavičích i padání nafty ) je toho tady na fóru ale napsáno dost a dost. Stačí hledat než založíš nové vlákno.

Re: Freelander I (1,9D-72KW) studené starty

Napsal: 30 zář 2011 18:23
od ladinbin
macejky1 píše:Je to samozřejmě 2.0Di TCie od Roveru :D

Určitě zkus nechat proměřit nebo rovnou vyměnit žhavicí svíčky. Pozor ať ti to udělají v nějakém slušném servisu protože při výměně 4-té žhavicí svíčky je potřeba pohnout s čerpadlem. Tak aby ti ho vrátili zpět do správné polohy a nerozhodili časování. No a kdyby to zlobilo i po výměně žhaviček tak potom zjistit jestli ti nepadá nafta.

O obojím ( žhavičích i padání nafty ) je toho tady na fóru ale napsáno dost a dost. Stačí hledat než založíš nové vlákno.
Děkuji za odpověď. Přikláním se zatím k padání nafty. Akorát jsem se fakt tady nedočetl, jak to zodpovědně poznám. Když ráno přijdu k autu a před startováním napumpuju naftu balonkem, který je v motorovém prostoru,dostane se spadlá nafta tam kam má? Mělo by to pak nastartovat, je-li to padáním nafty a ne žhavičkama? Omlouvám se za začátečnické dotazy, mám Freelandra 2 dny, zatím jsem z něho jeleň.

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

Napsal: 03 říj 2011 09:33
od BeerRudolf
A než přijdeš na všechny specialitky tak budeš dvanácterák :dance

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

Napsal: 03 říj 2011 12:43
od dolezal48
Určitě když napumpuješ tak by měla být nafta tam kde má pokud je pumpa v pořádku.

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

Napsal: 03 říj 2011 12:53
od macejky1
Tím balonkem naplníš filtr. Až do čerpadla s tím naftu nedostaneš takže i když budeš pumpovat tak motor nenaskočí úplně hned na první otočení. Bude chvilku točit naprázdno ale určitě o hodně kratší dobu než kdybys měl naftu padenou až v nádrži.

Jastli jsi auto teď koupil tak bys měl stejně udělat klasický nákupní kolečko tzn. všechny filtry, náplně rači taky všechny a popř. i rozvody. Ať máš jistotu.

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

Napsal: 03 říj 2011 13:13
od dolezal48
Dá se sehnat na tento motor těleso na ohřívání vody a kde se to tam přidělá je tam nějaký vývod? a taky na ten druhý motor od bmw .

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

Napsal: 03 říj 2011 13:22
od macejky1
dolezal48 píše:Dá se sehnat na tento motor těleso na ohřívání vody a kde se to tam přidělá je tam nějaký vývod? a taky na ten druhý motor od bmw .

Myslíš jako nezávislé topení nebo přihřívač motoru ??

Nezávislé topení nemá od výroby žádný freelander ale samozřejmě se tam dá dodělat. To jde do každého auta.

Přihřívače některé freelandery mají. Měli ho i některé 2.0Di ale většinou se s tím setkáš u TD4. Montovalo se to standardně do aut prodávaných v zemích s chladným počasím. Což u TD4 bylo skoro všude kromě Itálie, Španělska apod.

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

Napsal: 03 říj 2011 13:41
od dolezal48
Třeba u každého nákladáku nebo u traktorů je vývod který je ucpaný ale je možný dokoupít těleso k teré našroubuješ po zdělání ucpávky na motor a při mínusových teplotách máš vodu teplou takže neni problém nastartovat samozřejmě musí být někde poblíž zásuvka 220v ale tady to asi na každý motor nejde dát že?

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

Napsal: 03 říj 2011 14:01
od macejky1
dolezal48 píše:Třeba u každého nákladáku nebo u traktorů je vývod který je ucpaný ale je možný dokoupít těleso k teré našroubuješ po zdělání ucpávky na motor a při mínusových teplotách máš vodu teplou takže neni problém nastartovat samozřejmě musí být někde poblíž zásuvka 220v ale tady to asi na každý motor nejde dát že?
Tenhle elektrickej ohřívač nejde dát pokud vím na žádnej osobák. Tohle maj fakt jenom traktory a některý avie apod. Bejvá na to přímo díra v bloku.

Ale můžeš si koupit tohle http://www.normans.cz/produkty/info-pro ... vy-ohrivac

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

Napsal: 03 říj 2011 14:10
od macejky1
Tak koukám že už Normans dělá i místo mrazovejch zátek. Takže by to mělo jít i do Freelandera. To jsem netušil.

http://www.normans.cz/produkty/ohrev-ch ... e-ohrivace

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

Napsal: 05 říj 2011 10:29
od Hunter
No a co spise toto
http://www.normans.cz/produkty/ohrev-ch ... e-ohrivace" onclick="window.open(this.href);return false;
zapoji se pouze do chladiciho systemu..

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

Napsal: 05 říj 2011 10:40
od macejky1
Hunter píše:No a co spise toto
http://www.normans.cz/produkty/ohrev-ch ... e-ohrivace" onclick="window.open(this.href);return false;
zapoji se pouze do chladiciho systemu..

Tenhle odkaz jsem dával v předchozím příspěvku :oops:

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

Napsal: 05 říj 2011 10:45
od Hunter
Ajo uz to vidim, ja koukal jenom ten posledni na blokove, tak sorry :oops:

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

Napsal: 05 říj 2011 11:07
od dolezal48
Pánové díky za informaceí

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

Napsal: 05 říj 2011 11:22
od Hunter
Jeste je tato moznost
http://www.auto-simek.cz/?page=showcati ... 1025569ea7" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.molpir.com/blade/c/45/elektr ... ehrev.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ale cenove to pak vyjde vic, kdyz mas vse - tedy ohrev motoru, interieru a nabijeni baterky.

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

Napsal: 22 říj 2011 05:44
od ladinbin
Takže jsem vyměnil tři žhavící svíčky. Čtvrtou, u čerpadla jsem neměnil. Startováví beze změn. Teplý motor chytá "na škrt", studený musím dloooouho točit. Teď zkusím pořešit to padání nafty. Zatím jsem vyměnil naftový filtr. Zkusil bych koupit ten elektromagnetický zpětný ventil. Ale nevím jaký.Poradí někdo?

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

Napsal: 22 říj 2011 08:40
od macejky1
ladinbin píše:Takže jsem vyměnil tři žhavící svíčky. Čtvrtou, u čerpadla jsem neměnil. Startováví beze změn. Teplý motor chytá "na škrt", studený musím dloooouho točit. Teď zkusím pořešit to padání nafty. Zatím jsem vyměnil naftový filtr. Zkusil bych koupit ten elektromagnetický zpětný ventil. Ale nevím jaký.Poradí někdo?
Je celkem jedno jakej ale aby fungoval dobře a dlouho tak vybírtej spíš v cenách okolo 1000,- - 2000,- Kč.

Mám ho tam taky a levnější verzy kterou jsem tam dal původně jsem ani ne po měsíci měnil za dražší. Od té doby OK už 2 roky.

Re: Freelander I (2,0DI-72KW) studené starty

Napsal: 10 lis 2011 19:18
od ladinbin
Takže jsem vyměnil nejen žhavičky, ale namontoval jsem i ventil na přívod paliva. Startování beze změn. Teplý motor startuje na drc, studený točím šíleně dlouho, někdy nydvakrát, natřikrát. Mechanik, ke kterému jsem celý život jezdil s předchozími auty povídal, že by to mohlo být nějaké teplotní čidlo. S LR ale nemá zkučenosti, tož budu muset najít někoho, kdo je schopen udělat diagnostiku a rozumí tomu. Nebo někdo poradí, je-li to možné, že je to čidlem? V tom případě kde čidlo najdu, jsem-li schopen nějak změřit že je špatné.....Jsem z toho jeleň.