Stránka 1 z 1
Termostat na nižšiu teplotu pre Freelander 1,8i
Napsal: 14 říj 2011 11:26
od colqhoun
Zdravím.
Nevedeli by ste mi poradiť dáký iný typ termostatu ,čo by pasoval do 1.8-čky freelandera, ale aby bol na nižšiu teplotu ako tie original 88 stupnove ,napriklad nieco okol 70 stupňov .Menil som tesnenie pod hlavou lebo ruplo a bola voda v oleji.Vymenilo sa tesnenie,dali sa nové šroby do hlavy,hlava sa dala zrovnať a natlakovať kvoli kontrole.Vsetko ok.Ale ked na tom jazdím a zastavim z odvzdusnovaka ide para ,v nadržke sa straca voda a v hadicach to uplne vrie.Ani nový termostat nepomohol.Tak sme ho vyhodili a problem zmizol ale motor sa ani poriadne nezohreje.Tak som tam chcel dat daký iný termostat na nižšiu teplotu ak také niečo vobec je, lebo už som fakt v koncoch.Budem vďačný za každú radu.
Re: Termostat na nižšiu teplotu pre Freelander 1,8i
Napsal: 14 říj 2011 15:35
od dandee
Ked som mal kedysi Cortinu,tak som tam mal kopu veci zo skodovky,aj termostat.Skus sa kuknut,aky to ma priemer,kde sa pcha termostat,a napasuj si tam taky , ktory tam sadne.Je jedno,z coho je termostat.
Sak ten povodny bol asi zly,ked vcas neotvaral system.
Re: Termostat na nižšiu teplotu pre Freelander 1,8i
Napsal: 14 říj 2011 20:15
od jardarihazn
colqhoun píše:Zdravím.
Nevedeli by ste mi poradiť dáký iný typ termostatu ,čo by pasoval do 1.8-čky freelandera, ale aby bol na nižšiu teplotu ako tie original 88 stupnove ,napriklad nieco okol 70 stupňov .Menil som tesnenie pod hlavou lebo ruplo a bola voda v oleji.Vymenilo sa tesnenie,dali sa nové šroby do hlavy,hlava sa dala zrovnať a natlakovať kvoli kontrole.Vsetko ok.Ale ked na tom jazdím a zastavim z odvzdusnovaka ide para ,v nadržke sa straca voda a v hadicach to uplne vrie.Ani nový termostat nepomohol.Tak sme ho vyhodili a problem zmizol ale motor sa ani poriadne nezohreje.Tak som tam chcel dat daký iný termostat na nižšiu teplotu ak také niečo vobec je, lebo už som fakt v koncoch.Budem vďačný za každú radu.
A dal jsi tam nový který ta má bejt.
Re: Termostat na nižšiu teplotu pre Freelander 1,8i
Napsal: 14 říj 2011 20:43
od zalab
Ak znižiš pracovnú teplotu motora o 10 stupnov,motor sa ti odvdačí vačšou spotrebou a skorším opotrebením a na fungujúce kúrenie tiež zabundi.Chladiaci system sa ti zavzdušňuje:prasknutá alebo utopená vložka(valec)
Nedostatočná cirkulácia chladiacej zmesi : porucha čerpadla.
Re: Termostat na nižšiu teplotu pre Freelander 1,8i
Napsal: 14 říj 2011 20:53
od colqhoun
dal som tam toto po xyz konzultaciach z "predajcami" a surfovanim na webe...
http://www.teilesuche24.de/qh/thermosta ... 6?c=100095" onclick="window.open(this.href);return false; a...problem trval ako stym co tam bol od výroby...tak ma napadlo dat tam termostat na nižšiu teplotu nakolko bez termostatu to beha ok.Som z Puchova a kazdy schopný mechanik v okolí kdo aspon videl freelander vravel ze je to mimo jeho chapania, lebo podla nich to musi fachčiť no bohužial ale nefachčíííí...Este bolo podozrenie na vodne čerpadlo ale to je ok.V podstate sa to chova tak ze ked auto je v pohybe je to OK ale ak mile sa to zastaví a vodna pumpa nie je v pohybe termostat neotvara a vsetko tam zacne vriet.Najnovsie som do termostau vyvrtal dve 2,5 mm dierky tak to skusim nahosit a uvidim...
Re: Termostat na nižšiu teplotu pre Freelander 1,8i
Napsal: 14 říj 2011 21:54
od Acon
colqhoun píše:...kazdy schopný mechanik v okolí kdo aspon videl freelander vravel ze je to mimo jeho chapania, lebo podla nich to musi fachčiť ...
A majú pravdu junáci. Treba odstrániť príčinu a ni eriešiť následky. Za termostaty dáš X peňazí, stratíš fúru času ich výmenou a nakoniec aj tak budeš budeš musieť riešiť príčinu a možno to bude stáť oveľa viac. Niekde v Zalabovom príspevku bude pravda.
Re: Termostat na nižšiu teplotu pre Freelander 1,8i
Napsal: 15 říj 2011 00:05
od colqhoun
termostat je nový(teda bol)...takže už len to to čerpadlo???však som im vravel nech vymenia aj to ale dvaja na sebe nezavislí mechanici mi vraveli ze cerpadlo je OK.Tak si budem musiet presadit svoje na silu....aby ho vymenili.Ja nechcem obchadzat pricinu len som zhrnul fakty ktore som mal k dispzicii.Takže teda vodna pumpa....po všetkých možných nakladoch čo som stým už mal to bude drobnosť.Bodaj by to bolo ono....Dík
Re: Termostat na nižšiu teplotu pre Freelander 1,8i
Napsal: 15 říj 2011 08:18
od Acon
niektoré čerpadlá majú plastovú tú "vrtulku" a tá zvykne časom preklzovať na oske a tak je prietok slabý.
Re: Termostat na nižšiu teplotu pre Freelander 1,8i
Napsal: 15 říj 2011 09:28
od dandee
... ale ak mile sa to zastaví a vodna pumpa nie je v pohybe termostat neotvara a vsetko tam zacne vriet.....
Tomu akosi nerozumiem.Ty ked zastavis auto,tak ti vodna pumpa nefacha?Ved ti motor bezi,ved pumpu pohana klinovy remen.Alebo to mas nejak inak?
Re: Termostat na nižšiu teplotu pre Freelander 1,8i
Napsal: 15 říj 2011 13:29
od dzordzi
colqhoun píše:dal som tam toto po xyz konzultaciach z "predajcami" a surfovanim na webe...
http://www.teilesuche24.de/qh/thermosta ... 6?c=100095" onclick="window.open(this.href);return false; a...problem trval ako stym co tam bol od výroby...tak ma napadlo dat tam termostat na nižšiu teplotu nakolko bez termostatu to beha ok.Som z Puchova a kazdy schopný mechanik v okolí kdo aspon videl freelander vravel ze je to mimo jeho chapania, lebo podla nich to musi fachčiť no bohužial ale nefachčíííí...Este bolo podozrenie na vodne čerpadlo ale to je ok.V podstate sa to chova tak ze ked auto je v pohybe je to OK ale ak mile sa to zastaví a vodna pumpa nie je v pohybe termostat neotvara a vsetko tam zacne vriet.Najnovsie som do termostau vyvrtal dve 2,5 mm dierky tak to skusim nahosit a uvidim...
A je to určite Freelander?? 
Re: Termostat na nižšiu teplotu pre Freelander 1,8i
Napsal: 17 říj 2011 13:24
od tagr
Tomu opravdu nerozumím

?

Asi to vysvětli líp

Re: Termostat na nižšiu teplotu pre Freelander 1,8i
Napsal: 19 říj 2011 20:08
od colqhoun
Vysvetlenie je asi take,že ked beži motor tak ukazovatel teploty ukazuje OK.Ale po jazde ked zastavim a motor vypnem.Tak voda v hadiciach uplne vrie a stava sa ,ze voda z nadržky uplne zmizne.A mechanik mi vravel ze ked povoli odvzdušnovak na chladeni ide z neho para a mala by ist voda.A to sa opakuje po viacnasobných odvzdusneniach a doliatí vody do systemu.A to sa dialo aj so starym aj s novým termostatom.Ako nahle sa termostat vyhodil voda sa uz nestraca ,z odvzdusnovaka ide voda,voda v hadiciach nevrie a netrha s nimi.Toto vsetko sa zacalo diať po tom co sa vymenilo tesnenie pod hlavou,hlava sa tlakovala, zrovnavala a davali sa nove šroby do hlavy.
Uz neviem ao presnejsie popisať čo sa tam deje respektive udialo.
Re: Termostat na nižšiu teplotu pre Freelander 1,8i
Napsal: 19 říj 2011 20:13
od Fojcek
Já bych to viděl na těsnění pod hlavou. Řekl bych, že buďto vadné těsnění, nebo poškozený blok, pokud jsou hlavy otlakované a přebroušené...
Re: Termostat na nižšiu teplotu pre Freelander 1,8i
Napsal: 19 říj 2011 21:34
od zalab
Možnosti tejto poruchy som už popisoval.Ja si to vysvetlujem nasledovne:Ak motor nemá termostat,jeho pracovná teplota v tomto počasí môže byť 50°C. To je ešte nizka teplota aby sa nejáká prasklina alebo štrbina medzi tesnením a vložkou roztiahla natolko aby cez ňu unikal kompresný tlak do chladiaceho systému.Ako náhle dáš termostat, teplota v motore stúpne na 90°C a vtedy sa začne toto teátro.A voda ti mizne preto že ju motor požiera cez tú istú štrbinu alebo prasklinu cez ktorú ju aj tlakuje.
Ak nerozumieš niektorým pojmom pýtaj sa.
A tesnenie pod hlavou si menil prečo? Domnieval si sa že problém je vtom ?A pre istotu si dal zrovnať a odtlakovať hlavu?
Re: Termostat na nižšiu teplotu pre Freelander 1,8i
Napsal: 19 říj 2011 21:45
od Acon
colqhoun píše:Vysvetlenie je asi take,že ked beži motor tak ukazovatel teploty ukazuje OK.Ale po jazde ked zastavim a motor vypnem.Tak voda v hadiciach uplne vrie .... .... ked povoli odvzdušnovak na chladeni ide z neho para a mala by ist voda.....
Otázka je, či naozaj vrie, resp ide z toho para, alebo natlakovaný vzduch. Ak Ti teplomer ukazuje 90st vrieť určite nevrie. Máš uzavretý, pretlakový chl. systém a voda Ti začína vrieť pri cca 116st a nie 100 ako pri atmosférickom tlaku. Takže to čo popisuješ je systém natlakovaný motorom. Že sa tak nedeje bez termostatu môže byť tým, že pri nižšej teplote sa prasklina neroztiahne natoľko aby došlo k úniku tlaku zo spalovacieho priestoru. V servisoch by mali mať identifikátor výfukových plynov v chladiacom okruhu. Ten by mohol potvrdiť, alebo vylúčiť teóriu o prasknutom bloku a pod.
Ak to bude niečo iné, bude to rarita. Ja som mal podobnú na Disco. Menil som tesnenie, víčko na nádržke,kontroloval čerpadlo, nakoniec som kúpil termostat napriek tomu že ten môj bol zjavne OK a pri jeho výmene sme zistili, že niekto pred tým ako som to kúpil, menil chladič a termostat dal opačne. Na Disco má tvar písmena Y a tie 2 výstupy boli prehodené. A všetci to identifikovali ako prasknutú hlavu. Takže, možno aj u Teba pôjde o nejaký paranormálny jav, ale asi nie
