Stránka 1 z 1

Neúspěšná oprava pomocné převodovky u RR 2,5 TD manuál.

Napsal: 18 zář 2007 10:47
od Petr Veliký
Po delší době jsem se pustil do opravy pomocné skříně u RR 2,5 TD r.v. 96. Problém byl v tom, že při akceleraci nebo větším tahu vycházely z pod auta rány, jako když někdo klepe kladivem nebo stříli z pomalého kulometu. Po demontáži skříně jsem ji s kamarádem rozebral a překvapil mne pěkný stav všech kol a řetězu. Žádné špony v oleji ( na magnetu) a vše pěkně chodilo bez větších vůlí. jen řetěz se mi zdál trochu volný, ale ne moc a na visco spojce byla taková namodralá linka po jejim vnějším obvodu. Vyměnil jsem proto visco spojku a všechno spojil a namontoval.
Bohužel po rozjetí vozu jsem zjistil ,že se oprava neopovedla a je to pořád stejné. Mám k dispozici ještě jednu zřejmě dobrou pomocnou převodovku z automatu 2,5 TD r.v. OO, ale má jiné drážkování na vstupním hřídeli. Umí mi s tím někdo pomoct nebo aspoň poradit.
Jestli je volný řetěz ( nic tomu opticky nenasvědčovalo) jak se to dá změřit nebo prověřit a jestli jdou koupit jenom kola a řetěz. ? Zajímá mě zkušenost někoho, kdo měl podobný problém a vyřešil ho opravou nebo nákupem součástí. Potřebuji jezdit . Díky . Petr

Napsal: 18 zář 2007 11:04
od Rover
Tedy předpokládám Borg Warner...

Na svém Borgu jsem měl řetěz vytahaný tak, že byl od něj obroušený spodek skříně a na funkci to nemělo zásadní vliv až na jistou provozní vůli. Řetěz se dá koupit nový, ale není levný.

Ke kauze rány - přední kardan je v pořádku, není bouchlý, kříže bez vůle?
Dělal jsi na autě nějaké úpravy a to zejména zvedání? I když máš zřejmě měchy, tedy asi ne...

Visco spojku jsi kupoval úplně novou?

V každém případě zkontroluj vůle v předním ložisku pod unašečem, musíš s tím pořádně "zapajtlovat", pokud je tam vůle může Ti to dělat takové drnčení a ložisko by se mělo vyměnit.

Repasovaný Borg se dá koupit výměnným způsobem z Anglie, podívej se na Ashcroft transmission, Legs, atd.

Dej vědět, pak budeme postupovat dál...

Napsal: 18 zář 2007 15:04
od Mirek 1234.cz
No, já bych se skoro podíval do zadního diferáku :roll:

Napsal: 18 zář 2007 15:20
od Rover
Pokud ty rány jdou ze zadu tak určitě... chápal jsem to, že to jde od transfer boxu...

Napsal: 18 zář 2007 15:35
od Mirek 1234.cz
Ono se ten rámus spod auta rozleze a chce to zkoumat na heveru, nebo jeden řídí a druhý lezoucí až do kufru, pokud se to projeví až za jízdy a ne na místě.

Také může být na kaši drážkování kardanu.... to jsou podobné rány jako řetěz i diferák dohromady.

Napsal: 21 zář 2007 20:10
od Hanz
je to v převodovce, ložisko na předloze. Nedávno jsme řešily stejný problem.

Napsal: 25 led 2008 17:23
od Drápalík
Jak je to s těma převodovkama u RRC ?
Je tam jen a pouze Borg Warner, nebo se dělaly i s jinýma špajskama ?
A palubní desky ? Sjíždím internet, jak zběsilej a nejsem schopnej se dopátrat od kdy jsou kulatý palubky (jako v Disco)

(Asi otázka na Rovera...) Dík..........

Napsal: 25 led 2008 18:53
od Sláma Karel
Do roku 89 měli RRC rozvodovku LT230 stejnou jako Disco nebo Defíci s uzávěrkou mezinápravy.
Ta palubka se začala dělat od roku 94 a není úplně stejná jako Disco. Je trochu jiná. Bohužel ji nemám nikde nafocenou. Karel

Napsal: 25 led 2008 19:17
od teslo
Verziu RRC s novsou palubovkou oznacuju "softdash". Je trosku ina ako v disko.
Som zvedavy ako sa tento problem vyvinie pretoze tu mame jedneho Classica s velmi podobnymi symptomami. Ideme na nom skusis vymenit Brog Warnera za LT230 a uvidime.

Napsal: 25 led 2008 20:30
od Drápalík
Pochopil jsem teda správně, že Borg Warner mezinapravovou špéru nemá.
Chystám se na RRC (samo, že s 300 TDi), takže se pídím po informejšn :D
Mněl jsem Disco s 300 TDi 97 r.v. a byl jsem s ním nadmíru spokojenej, v něm byla teda LT 230 ?

Napsal: 25 led 2008 21:04
od Drápalík
teslo píše:Verziu RRC s novsou palubovkou oznacuju "softdash". Je trosku ina ako v disko.
Som zvedavy ako sa tento problem vyvinie pretoze tu mame jedneho Classica s velmi podobnymi symptomami. Ideme na nom skusis vymenit Brog Warnera za LT230 a uvidime.
Mám v plánu si "zmastit" něco, jako máš ty, tak sháním rozumy.
S tím přehozením LT za Borg, by teoreticky nemněl být žadný problěm ne ?

:D

Napsal: 25 led 2008 22:06
od eliott
Je to v pohodě, jen upravit kardany.

Napsal: 25 led 2008 22:11
od Sláma Karel
Problém s výměnou žádný velký nebude. Jenom je jinak dlouhej přední kardan, jinej domeček + táhla řazení redukcí a uzávěrky a ještě budeš muset udělat místo na tunelu pro malou páku aby šla dát doleva.
Jinak Borg má viskozní spojku která jako nahrazuje uzávěru, ale je to úplně jinej systém. Karel