Stránka 1 z 1

rezerva na kapote

Napsal: 05 pro 2011 09:19
od sauna46
Zdravim,

otazky...
1. co je vsetko potrebne na umiestnenie rezervy na kapotu? existuje niake easy riesenie ako spevnit kapotu, resp. je to nevyhnutne? ide o 110, rv.87
2. a este jedna rychla...ked zacina oxidovat spodok dveri, aok to zastavit, osetrit (osadenie plechu na spodok alebo niake obdobne riesenie)?

ak to tu dade je tak sorry, no nenasiel som to :roll:

vdaka :)

andrej

Re: rezerva na kapote

Napsal: 05 pro 2011 20:05
od lopik
rezerva na kapote sa síce riešila inde, ale myslím, že si zaslúži aj vlastnú tému

Moje čisto teoretické rady:
Podľa toho, čo som sa dočítal na UK fóre, ročník 87 mal lepšie vystuženú kapotu, ako novšie typy (novšie, myslí sa zrejme TD5)
Najjednoduhšie pre teba, by bolo dať zvrchu na kapotu 3mm slzičkový plech (ako máš na blatníkoch) a dôkladne to prenitovať so spodnými nosníkmi kapoty.
Na to pripevniť držiak rezervného kolesa z piatych dverí (ten starši typ) alebo vymyslieť vlastné uchytenie.
No a poslednú vec ktorú bude treba vyriešiť je otváranie kapoty.
- Buď pridať pružinu na odtláčanie, tú však treba doladiť podľa hmotnosti rezervy.
- Alebo vymyslieť nejakú aretáciu tiahla v kabíne.
- Alebo zrušiť otváranie tiahlom a dorobiť zaistenie kapoty a otváranie zvonku.
- Alebo to vôbec neriešiť, ale vždy pri otváraní mať niekoho na pomoc.
Pokiaľ uvažuješ rezervu voziť na kapote stále, asi by som doporučil najtenší možný rozmer, teda 7,50 x 16

v setoch sa väčšinou nachádzajú aj silnejšie pánty, takže čas ukáže čo na to povedia tie originálne

nejaké profi inšpirácie:
Ex-Tec
rezerva_na_kapote.JPG
rezerva_na_kapote.JPG (62.72 KiB) Zobrazeno 4574 x
http://www.difflock.com/magazine/4x4_Ge ... ount.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
rezerva_na_kapote_II.JPG
rezerva_na_kapote_II.JPG (27.58 KiB) Zobrazeno 4574 x

duhý bod - skús pozrieť do tejto témy http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =1&t=14460" onclick="window.open(this.href);return false; prípadne zadaj dotaz tam, aspoň to bude pokope

Re: rezerva na kapote

Napsal: 06 pro 2011 07:39
od sauna46
dikes za info...tak s tiahlom nebude problem, kapotu otvaram zvonku :)...no uvidime teda ako to dopadne...prislo mi jednoduchsie hodit rezervu na kapotu ako vyrabat zadny drziak (predsa len tie panty maju nieco za sebou) _)

Re: rezerva na kapote

Napsal: 06 pro 2011 08:08
od fidzi
Je to možná jednodušší, ale nezapomeň na jeden fakt. Zhorší ti to výhled a to je dle mého dostatečný důvod, proč vozit rezervu vzadu.

Re: rezerva na kapote

Napsal: 06 pro 2011 08:57
od Rosi
Origo panty to určitě vydrží, alespoň co mohu říci z vlastní zkušenosti.
Rezerva na kapotě má smysl pouze jako druhá náhradní při nejake "expedici".
Výhled to zhorší, ale dá se na to zvyknout, záleží jak moc máš auto ve voku.
Já mám nafurt jednu rezervu na 5-tých dveřích a na kapotu dávám jen když je skutečně třeba.
Ve finále ale čím dál a do větší pr*ele jedeš, tím víc je tam vulkanizérů, který makají nonstop...

Re: rezerva na kapote

Napsal: 09 pro 2011 20:13
od extrem
ak chces mam kapotu z defa 110 TD5 aj so spevnením aj s uchytmi kde som mal rezervu zostala mi. origi panty ti moc nevydržia. na zadnych dverach rezerva je dost tažka a nićia sa dvere, hlavne kde su spajane 2x som ich opravoval a spevňoval,idealny je držiak rezervy dozadu je na sanmotnych pantoch.miro

Re: rezerva na kapote

Napsal: 15 črc 2012 18:44
od lopik
pre vak71: číslo dielu je MRC4619, majú to napríklad v paddocku, ale myslím, že podľa toho čísla ti to zoženie aj ktorýkoľvek dodávateľ dielov na LR v ČR