Stránka 1 z 1
nesvítí zadní obrysovky na DII
Napsal: 09 pro 2011 16:38
od macronera
již tak trochu ze zoufalství píšu i sem. při zapnutých světlech nesvítí zadní potkávačky a obrysovky jestli to dobře říkám, zpátečky a brzda svítí. žárovky vyměněny pojistky jsem prošel všechny s nenašel špatnou. netušíte někdo co s tím? případně schema jak tam ty světla jsou zapojený? večer musím pouštět mlhovky aby mě lidi viděli... díky za rady
Re: nesvítí zadní obrysovky na DII
Napsal: 09 pro 2011 18:06
od Sláma Karel
A přední parkovačky ti svítí?
Mepopraskaly ti postupně všechny žárovky?
Nebo by to mohla být i páčka na světla a blinkry.
K

Re: nesvítí zadní obrysovky na DII
Napsal: 09 pro 2011 21:08
od MadTom
Mě to dělá něco podobné, ale nesvítí mi u toho i podsvícení budíků, a je to páčkou na přepínání světel. Stačí s ní vhodně pohýbat, a funguje to. No každopádně to budu muset rozebrat a spravit.
Re: nesvítí zadní obrysovky na DII
Napsal: 09 pro 2011 21:56
od macronera
předek svítí jak má, žárovky jsou v pořádku a podsvícení budíků funguje taky, po o točení páčkou, nemáte schema jak tam jsou ty dráty natahaný? bojím se že problém, bude někde v drátu kterej vede dozadu

opravdu jediný co nefunguje jsou světla na zadku a to je teď když je tma už ve 4 docela v pr-eli, protože mě lidi proste mimo obce prakticky nevidí!
Re: nesvítí zadní obrysovky na DII
Napsal: 09 pro 2011 22:10
od Benjamin
Ahoj Pavle, diagramy jsou v Rave, ale teda já z toho nejsem vůbec moudrej.
Jinak je to:
Discovery II - Electrical Circuit Diagrams - Discovery II MY2000 Electrical Circuit Diagrams - Exterior Lamps - Head, Side and Tail Lamps.
Ale nevím jestli ti to pomůže :/
Re: nesvítí zadní obrysovky na DII
Napsal: 10 pro 2011 21:09
od MadTom
Tak jsem rozebral vypínač světel a blinkrů a už docela vím, kde soudruzi v anglii udělali chybu.
To že po ochlazení špatně spínaly blinkry bylo způsobeno vazelínou opatlanými kontakty, a protože signál z této části ovládací páčky jde do jednotky BCU, která nepotřebuje žádnej velkej proud, tak jak zimou ta vazelína zhoustla, tak to prostě déle trvalo, než se propálila ceska skrz ni. To ale stačilo vyčistit.
Horší je to s ovládáním obrysovky/tlumená/dálková světla. Nevím proč se nepoučili v Defu, ale i tady jsou světla spínaná přímo vypínačem, bez relé. Takže to že to občas sepnulo a občas ne, bylo způsobeno kontaktama, který jsou už ošoupané a následně vyhřáté, od přechodovýho odporu, co tam vznikl. Momentální řešení je očistit a lehce napružit. Dlouhodobé řešení bude buďto výměna páčky, mohlo by to vydržet dalších 10 let, nebo opravit kontakty - nanýtovat tam pořádné kontakty z relé, místo těch ohnutých plechů co jsou tam originál, nebo namontovat 3 nová relé, přes která se budou světla spínat a tím páde už to ty kontakty nebude zatěžovat.
Páčka se dá rozebrat docela v pohodě, nic na člověka nevyskočí, stačí se pouze dívat, odkud se co vytahuje. Akorát je potřeba sundat kryt volantové tyče, airbag, volant a potom už jenom odšroubovat a odcvaknout vlastní páčku.