Stránka 77 z 81

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 12 pro 2017 13:06
od filip91
Já právě byl rozhodnutej pro OME sport a pak jsem narazil na ty HPčka a líbí se mi na nich ta možnost nechat si je nastavit podle sebe, zrepasování za velice slušné peníze a údajná bytelnost (plechové kryty místo plastu apod.)
Ale bohužel neznám nikoho kdo na nich jezdí.

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 12 pro 2017 14:07
od DanoDEF
filip91 píše: 12 pro 2017 13:06 Ale bohužel neznám nikoho kdo na nich jezdí.
... MilosII ich pouziva na svojej DII uz niekolko rokov v Afrike.

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 12 pro 2017 14:14
od MadTom
Starší HPčka po repasi jsem od Miloše bral, když zvažoval, že si nechá udělat lepší, protože na jeho přeloženou D2 ty "normální" byly ještě málo. Já jsem s nimi spokojený. Já jsem to měl ale s výběrem horší - na D2 není moc z čeho u prodloužených tlumičů vybírat. Na Defa je možností podstatně více.
Kromě ceny byla podstatná i možnost repase tlumičů - počítám tak po 50000km - takže tak 4 roky výletů. Tam už ta cena je zajímavá.
Na Defa bych zvážil i možnost zdvojené montáže tlumičů a použít tlumiče "standardní". U D2 toto bylo obtížně řešitelné. Já to takto budu nejspíše řešit u 130ky - pro začátek zdvojené "běžné" tlumiče, a až budu mít trošku odladěné, co s tím chci a co ne, a jak bude auto ve finále těžké, tak možná nějaké zakázkové.

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 12 pro 2017 15:44
od filip91
Na zdvojených tlumičích jsem měl možnost se projet a bylo to teda tuze tvrdý a i na defa dost nepohodlný.
Zároveň zatím neplánuji nic extra těžkého mimo roll cage tj. cca 150 kg a dopředu naviják.
Takže mi u OME vychází ideální - Přední náprava zvýšení +50-60 mm, zatížení +110-150 kg, Zadní náprava zvýšení +50-60 mm, konstantní zatížení +200-300 kg.

Nebo je ten zadek zbytečně moc? :-)
Dík

Filip

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 12 pro 2017 18:42
od MadTom
Ono jde o to, na co to chceš. Jestli na "ježdění okolo baráku", kde když to bude hrbaté, tak si zpomalíš, nebo jestli chceš na delší výlety s hodně naloženým autem, kdy na zpomalení občas prostě není čas, protože by jsi nika nedojel. Ty HPčka co má, tak se začnou nejlépe chovat, až když se zrychlí - auto prostě začne hrby žehlit. A tak to bylo také navržené - aby auto fungovalo Milošovi na roletách v Africe.
Ty zdvojené tlumiče nemusí být tužší, jde spíš o to, jak je to celé poskládané. Já mám na D2 oproti Defovi aktivní stabilizátory (ACE) a je to hodně poznat, když je na střeše stan.
Ono klec, naviják a k němu nárazník není zrovna málo váhy navíc. A tím to hlavně jenom začíná.

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 14 úno 2018 00:35
od Adam P.
máte někdo zkušenosti s pneumatikou general tire GRABBER AT nebo AT2? uvažuju o koupi, rozměr 235/85 R16. tak než to koupím abych věděl co mě čeká nebo si to kdyžtak ještě rozmyslel. mám možnost vzít nejeté "nové" (DOT 2013) za dobrou cenu... díkec! https://www.generaltire-tyres.com/car/tyres/grabber-at2

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 14 úno 2018 20:52
od eveUSO
měl jsem je, odjel jsem na nich i Ukrainu a takřka všude jsem se vyškrábal, jednu jsem bokem rozthl o kámen.Vvzorek podobný BFG AT, ve sve podstatě se i podobne chovaly, jen bočnice byly měkčí, ale možná naopak byly i tišší :-) Určitě to nebyly špatné gumy, ale radši bych si vzal BFG AT.

Filip

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 14 úno 2018 23:39
od victom
Ja ich mám na 110. A zatiaľ držia... Majú nabehne 60tis. Väčšinou po cestách a diaľniciach. šmíkaju sa za každého počasia,...
( porovnávané z bruchoplazom ) iné pneu som nikdy na defe nemal. fukam na 3 až 3,5 atm.
Pokiaľ sa budú aj naďalej takto rýchlo drať, tak im dávam ešte dalsich cca 60tis.Km. ( jazdím na piatich kolesách. Tj každých 10tis miešam aj rezervu.
V teréne z mojej lenivosti nepodhustujem, a keď treba použijem namotavadlo.

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 15 úno 2018 06:35
od masar
Přijde mi, že je dost přehušťuješ a to je možná i důvod proč tolik kloužou. Chápu mokro a sníh třeba, ale tímhle tomu podle mě ještě přidáváš :think

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 15 úno 2018 08:15
od victom
Viem
Preto som to spomenul. Ja to aj obcas pretazujem. Plne naložený a kola na 2,5 atm sa spatne ovládajú.

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 15 úno 2018 09:35
od Adam P.
no pěkně to sedí na prdeli :) pak to asi má smysl foukat tak moc. já dávám o dost míň a když su naložený tak přifůknu. jinak moc díky za názory a zkušenosti. půjdu do nich. jasně že BFG by asi byly lepší, ale na tohle mám gut cenu...

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 15 úno 2018 11:00
od DanoDEF
Adam P. píše: 15 úno 2018 09:35jasně že BFG by asi byly lepší, ale na tohle mám gut cenu...
... no nebud si tak isty. Pridam moju skusenost. BFG AT uz zdaleka nie je to co bolo niekedy. V auguste 2016 som obuval nove cerstve (ziadny stary datum produkcie) BFG AT. Po roku a pol som na nich mal najazdenych 64tkm. Zo vzorky chybalo 3mm co je slusny vykon. Ale tuto jesen guma uz mala mikrotrhliny a bola taka tvrda, ze uz na vlhku isli pneu do smyku takze na zimne obdobie uz nepouzitelne aspon z mojho pohladu.

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 15 úno 2018 12:16
od Adam P.
DanoDEF píše: 15 úno 2018 11:00
Adam P. píše: 15 úno 2018 09:35jasně že BFG by asi byly lepší, ale na tohle mám gut cenu...
... no nebud si tak isty. Pridam moju skusenost. BFG AT uz zdaleka nie je to co bolo niekedy. V auguste 2016 som obuval nove cerstve (ziadny stary datum produkcie) BFG AT. Po roku a pol som na nich mal najazdenych 64tkm. Zo vzorky chybalo 3mm co je slusny vykon. Ale tuto jesen guma uz mala mikrotrhliny a bola taka tvrda, ze uz na vlhku isli pneu do smyku takze na zimne obdobie uz nepouzitelne aspon z mojho pohladu.
hmm, zajímavé :nerd uvidím, co ty grabbery budou zač. musím doufat, že je dobře skladovali, nic jiného mně nezbývá.

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 15 úno 2018 13:39
od komin
Dano: a nebude to tym ze ked uz tam neni M+S teda predpokladam ze uz asi nieje tak tam ta silica ani nieje a preto je ta guma po 2 sezonach tvrda a popraskana?

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 15 úno 2018 14:41
od Adam P.
komin píše: 15 úno 2018 13:39 Dano: a nebude to tym ze ked uz tam neni M+S teda predpokladam ze uz asi nieje tak tam ta silica ani nieje a preto je ta guma po 2 sezonach tvrda a popraskana?
spíš ne :) M+S = mud and snow. což v pneumatikářském žargonu znamená, že vzorek/dezén je uzpůsoben pro záběr v blatě a sněhu. směs gumy je většinou stejná, jako letní. naopak symbol hory s vločkou většinou znamená, že jde o speciální směs pro zimní období (měkká, s obsahem siliky). proto na opravdových zimákách najdeš oba dva tyto symboly. alespoň takto to má většina významných evropských výrobců. číňan ti tam samozřejmě klidně napíše, že guma je ze zlata, jen aby ji prodal :) to, že u nás legislativně stačí M+S (nebo dnes i POR) je věc jiná. protože jak víme, M+S máme i na nejhrubějších tvrdých MT a ty teda moc zimní nejsou, že? :) ale když by tě s nima na daném úseku zastavil poliš, tak ti nemůže nic říct, páč M+S tam je a to stačí. :) výrobce prostě (a vlastně správně) rozlišuje dvě věci: schopnost záběru (M+S) a přilnavost gumy na zmrzlé vozovce (vločka). k záběru nepotřebuješ měkkou směs, ale k dobré ovladatelnosti na ledu nebo studené vymrzlé silnici se bez ní neobejdeš. takže asi tak.

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 15 úno 2018 15:06
od MadTom
U nás to tak je, v Německu se to má změnit tak, že za zimní budou považovat jenom ty s "horama s vločkou". Detaily jsem neřešil.

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 15 úno 2018 15:29
od petr štrof
má někdo přímou zkušenost s D3 na pérech + zvednutí ?

Díky Petr

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 15 úno 2018 15:39
od DanoDEF
komin píše: 15 úno 2018 13:39 Dano: a nebude to tym ze ked uz tam neni M+S teda predpokladam ze uz asi nieje tak tam ta silica ani nieje a preto je ta guma po 2 sezonach tvrda a popraskana?
BFG AT ma oznacenie M+S aj piktogram snehovej vlocky a hory (mam pneu z produkcie 2016 aj 2017) takze pouzitelne aj v Nemecku.

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 15 úno 2018 15:54
od Adam P.
DanoDEF píše: 15 úno 2018 15:39
komin píše: 15 úno 2018 13:39 Dano: a nebude to tym ze ked uz tam neni M+S teda predpokladam ze uz asi nieje tak tam ta silica ani nieje a preto je ta guma po 2 sezonach tvrda a popraskana?
BFG AT ma oznacenie M+S aj piktogram snehovej vlocky a hory (mam pneu z produkcie 2016 aj 2017) takze pouzitelne aj v Nemecku.
hmm, tak to nás podle všeho čeká ještě pěkný maglajz, protože někteří výrobci tam tu vločku začnou dávat taky všude, abys s tím jakože mohl jezdit v zimě. přitom to ale bude tvrdá guma jak šutr, která bude klouzat jak blázen. doteď mně přišlo, že se v tom alespoň tak nějak dalo trochu vyznat a orientovat. ale takto pak absolutně nepoznáš opravdovou zimní gumu a budeš odkázaný na (ne)závislé testy nebo diskuzní fóra, kde jedna paní povídala, že se ta guma chová tak nebo mak :( páč BFG AT určitě není zimák. možná teda tak první sezónu a čerstvě vyrobená guma, pak už to asi budou sáňky. v porovnání s klasickou silniční zimní gumou...

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 15 úno 2018 16:07
od pojir
Pokud je mi znamo, tak tam tu horu s vlockou nemuzou dat jen tak.
The "Alpine" symbol, or the three-peak-mountain with snowflake (‘3PMSF’) came into force in November 2012 under EU Regulation 661/2009 on the Safety of Motor Vehicles. The 3PMSF can only be used if a tire passes a minimum required performance on snow - the so called “snow grip index”.*