Stránka 1 z 1

Po vyřazení motor zhasnul

Napsal: 16 dub 2012 07:41
od BeerRudolf
Tak jsem na letošní RoadShow do mostu díky závadě nedorazil :Ja blb: . Celé záležitosti předcházel problém že občas měl motor na volnoběh tendenci se zakuckávat. Vinu jsem přikládal nějaké nečistotě a stání auta přes zimu a žil v dojmu, že při cestě do mostu ho protáhnu a vše se znormalizuje. Situace: jedu po silnici č.7 před odbočkou na Most vyřadím abych doplachtil na ten kruhák. Při pohledu na budíky mne upoutají rozsvícené kontrolky nabíjení a mazání, dále pak otáčkoměr na nule. Zastavil jsem a pokusil se motor natočit. Při prvním pokusu po zapnutí zapalování blikla poruchová kontrolka motoru a zůstala svítit motor sebou parkrát škubl a zhasnul. Druhý pokus to samé. Teprve na třetí pokus motor naskočil kontrolka motoru zhasla, ale motor měl stále tendenci zhasínat a měl velice tvrdý chod. Poodjel jsem již na výpadovce na Most k nejbližší pumpě. Při příjezdu k pumpě (na volnoběh) se několikrát vždy při poklesu otáček rozsvítila poruchová kontrolka motoru. Motor zvuk jak traktor. Vypnul jsem ho a začal přemýšlet jak postupovat dále. Po vykouření dvou cigaret jsem auto nastartoval. Zvuk motoru dobrý kontrolky normálně zhasly akorát měl stále tendenci snižovat otáčky a občas jakoby střelit do výfuku. Po zralé úvaze jsem se rozhodl pro návrat domů. Cestou jsem nepřekročil 2000.otáček a s sevřenými půlkami dojel domů, auto jelo bez jakýchkoliv problémů. Naštěstí se mnou jel kamarád který má v areálu garáží servis. Po příjezdu jsme auto napíchli na diagnostiku Bosh, která vyhodila dvě chyby:
400 Snímač tlaku rozvodu paliva. Příliš velký signál
4496 Kontrola tlaku rozvodu paliva. Porucha funkce
Motor má tendenci na volnoběh se stále zakuckávat a občas jakoby střelit do výfuku, vždy při poklesu otáček se snižuje množství vstříknutého paliva. Motor nechytá tzv. na cvaknutí, ale až po několikerém otočení, ale vždy chytne. Čerpadlo v nádrži pokaždé po zapnutí zapalování běží tak půl minuty. Jedná se o Freelander Td4 MY 2006. Prosím poraďte na co se při opravě zaměřit a co říkají nahlášené chyby. Děkuji :Sorry: :Sorry: :Sorry:
BeerRudolf

Re: Po vyřazení motor zhasnul

Napsal: 16 dub 2012 08:28
od dzordzi
takúto závadu som nedávno čítal na EU.
počítač písal rovnaké hlášky,
Common rail, celá rampa....... :S

Re: Po vyřazení motor zhasnul

Napsal: 16 dub 2012 08:36
od Miky_CZ
az zas tak se v tom nevyznam ale kdyz cerpadlo dlouho bezi a motor kucka tak mi to pripada ze se to nekde zavzdusnuje, kdyz to celou zimu stalo tak zkontrolovat zda si mysicky ci kuny nepohraly s palivovym vedenim, vymenit palivovy filtr, a zkontrolovat veskere kabely, zda nejsou poskozene (s timto mam na nasich autech velke zkusenosti)

Re: Po vyřazení motor zhasnul

Napsal: 16 dub 2012 09:49
od MadTom
Já bych to spíš viděl na servis, kde rozumí common rail motorům. Buďto je to nějaké čidlo a bude to ptákovina (stání přes zimu by tomu i nasvědčovalo), nebo je to něco kolem vstřikování a to common railu bych nenechal šáhnout nikoho, kdo to seriózně nedělá. A takových servisů moc není. Takže bez rozebírání palivových věcí bych šel po všech čidlech a drátech k nim.

Re: Po vyřazení motor zhasnul

Napsal: 16 dub 2012 12:24
od cesta
Jo jo to znám,jak zní tvrdý chod motoru a že jede jak traktor a z hruba co si pamatuju tak do těch 1800 ot to jakš takš jelo, mě to dělal regulátor tlaku na vysokotlakém čerpadle ,pak je tam ještě jeden snímač vysokého tlaku přímo na liště. Ale tím Ti nechcu radit, plně souhlasím s tím co píše Mad Tom.

Re: Po vyřazení motor zhasnul

Napsal: 16 dub 2012 12:27
od Oldman
Zkusil bych jako první variantu a zřejmě nejlevnější nalít do nádrže něco na čištění vstřikovacích trysek. Mě to při stejných příznacích a potom, co jsem dal deset tisíc zbytečně do elektriky pomohlo. Ale já mám benzíňáka...

Re: Po vyřazení motor zhasnul

Napsal: 16 dub 2012 13:03
od BeerRudolf
Všem děkuji za cenné rady. Do auta tankuji pouze želví Power od Shellu, poslední tankování někdy v únoru, přidávám aditivum TDA od Castrolu. Tento týden mám pracovně dost naditý takže na autě se začne dělat až někdy v průběhu příštího týdne, takže kdyby ještě někoho něco napadlo rád si přečtu další názory, postřehy a rady. :!: :!:

Re: Po vyřazení motor zhasnul

Napsal: 25 dub 2012 07:33
od BeerRudolf
Hezký den,
problém snad vyřešen :lol: V sobotu se na tom dělalo, a to následující.
1/ Vyndání celého toho monstra z nádrže a jeho vyčištění. Odsátí toho svinstva které prodávají jako Shell W-Power :Ale fuuj: :angry , vyčištění nádrže.
2/ Vyndání celého bloku (čerpadlo, filtr,odkalovač) z podběhu kola. Mimochodem když budete někdo měnit filtr, nebo čerpadlo tak radím sundat kolo, sundat plastový podběh a celé to odpojit a potom měnit, jde to parádně :idea: . Rozebrání, vyčištění všeho, výměna filtru.
3/ Do odkalovače nalít Diesel System Super Cleaner, viz: http://www.pro-tec-cz.eu/produkty/dieselove-motory.html" onclick="window.open(this.href);return false;
4/ Vše smontovat nalít prověřenou naftu natočit nechat ohřát a projet.
Zatím se tváří že dobrý :wink: , ale uvidíme po větší porci kilometrů.
Takže rezultát: bordel v nádrži ve spojení s "českou naftou" :Ja blb: Viz foto:

Re: Po vyřazení motor zhasnul

Napsal: 25 dub 2012 21:54
od Hunter
On ten Shell VPD nemusi byt v principu spatna nafta, ale problem je jeho cena, tudiz se to dnes jiz moc neprodava a tudiz to stoji dlouho v tanku. A stejne tak to, ze s tim malo jezdis - dnes musis s naftakem jezdit, pokud to stoji, nafta se "kazi" - zkus si dat do petky na par mesicu naftu a budes se divit :idea: Jedine pridavat neco na osetreni nafty, ale stejne.

Re: Po vyřazení motor zhasnul

Napsal: 02 kvě 2012 07:47
od BeerRudolf
Tak čištění nepomohlo :S . Ne že by to nebylo potřeba, ale závada bude jinde. Diagnostika už píše jen chybu 400 (Snímač tlaku rozvodu paliva, Příliš velký signál). V dalším postupu se zaměříme na regulátor tlaku paliva. Při jeho odpojení motor změní zvuk a okamžitě naskočí chyba 400. POZOR ač je motor od BMW, tak tato součástka z motoru BMW nepasuje. Liší se konektorem. Na první pohled se to pozná tak že BMW má konektor kolmo na osu regulátoru. U Freelandera je konektor v ose s čidlem. No a samozřejmě mají každý jiný tvar. Tak ať se někdo nenapálí jako já, do :moon . Mimochodem, velká prosba, nemá někdo možnost tuto součástku sehnat za rozumný peníz? :Sorry:

Re: Po vyřazení motor zhasnul

Napsal: 02 kvě 2012 10:33
od dandee
Mne to podobne urobilo ked som natankoval na Benzine,a to som uz myslel na cerpadlo a pod.Mam sice benzinak Fricko,ale principialne je to rovnake.Proste v palive bolo vela vody alebo nejakych sraciek.Motor skapal,a chvilu ani nesiel nastartovat.Potom velice lezerne nastartoval a nesiel do otacok,tak som na 50 km/h na 5rychlosti isiel domov. Po vypnuti a nastartovani uz to vrcalo normalne.Isiel som na dalsi den dotankovat na Slovnaft pumpu doplna a uz sa to neopakovalo.Bolo to presne pred rokom. Ono by som nebol taky isty,keby som v ten isty den nebol na tej Benzine aj so Suzuki a tiez som dal asi 20l. A robilo to to iste,skapinalo. Takze tak isto som isiel na Slovnaft natankovat doplna a tiez uz nikdy sa to neopakovalo.Takze sa vyhybam pumpe Benzina. Ono ani nemusi byt chyba dovezeneho paliva,ale smelina medzi pracovnikmi. Pocul som,ze v cechach za to dostali dobre palky za riedene palivo.

Re: Po vyřazení motor zhasnul

Napsal: 02 kvě 2012 16:01
od cesta
Pokud se bavíme o stejném regulátoru, viz. soubor.Zkus vyměnit jen tu těsnící gumku co je tam před tím teflonovým kroužkem.Ale nedávej tam obyčejnou černou musí to být ta zelená.Nemusí být vadný regulátor.

Re: Po vyřazení motor zhasnul

Napsal: 03 kvě 2012 07:27
od BeerRudolf
Tak to myslíš něco jiného, já mám na mysli ten co je na liště.

Re: Po vyřazení motor zhasnul

Napsal: 03 kvě 2012 12:10
od cesta
Aha, ale psal jsi "V dalším postupu se zaměříme na regulátor tlaku paliva. "tak to co chcete měnit tak to je jen snímač vysokého tlaku. Aby ta chyba právě nebyla v tom regulátoru co jsem psal. Ten snímač píšeš že signalizuje vysokou hodnotu a o ten tlak jaký tam příjde se právě stará ten regulátor tlaku.Tak ať nevyhodíš zbytečné peníze.

Re: Po vyřazení motor zhasnul

Napsal: 03 kvě 2012 13:06
od BeerRudolf
Diagnostika píše " 400 Snímač tlaku rozvodu paliva Příliš velký signál. Tak teď jsi mne nahlodal. Objednal jsem to co je na mém obrázku, v popisu dílu uvádějí regulátor tlaku paliva, někdo také snímač tlaku paliva. Kde se nachází to co myslíš Ty :?:

Re: Po vyřazení motor zhasnul

Napsal: 04 kvě 2012 05:53
od cesta
Přímo na vysokotlakém čerpadle, je to dost špatně vidět,když máš před sebou startér tak vlevo od něj je čerpadlo a nahoře.Startér musi ven kdyby jsi ho vytahoval a drží na 2 torxech.

Re: Po vyřazení motor zhasnul

Napsal: 14 kvě 2012 08:04
od BeerRudolf
Cestou uváděný regulátor jsem našel. Ten lze otestovat a je OK. Na rampě se to jmenuje opravdu "regulátor" koupil jsem nový zde http://www.brau.cz" onclick="window.open(this.href);return false; (jako dárek jsem si ještě odnesl vkusné podložky pod SPZ) a ve čtvrtek byl vyměněn, pro jistotu jsem ještě vyndal vstřiky a nechal je vyčistit (všechny OK). Rozpojené konektory, i když byly kontakty čisté jsem prostříkl kontaktolem. Chybu to již nepíše a tváří se to dobře. Už jsem najel celých 80 km a zatím dobrý. Tak snad je to vyřešeno.
Edit.: po další porci kilometrů motor přede jako kotě.