Stránka 1 z 3
RR P38 dotazy
Napsal: 16 dub 2012 17:03
od JenaN
Zdar chlapi. Obracím sen na Vás s pár dotazama ohledně P38. Odpovědi jsem se snažil předem najít tady na foru, ale buď sem blbě hledal nebo tu asi nésó, tak prosím o odpovědi, nebo odkaz....
1. Jaký je rozdíl mezi motory 4,0 l a 4,6 l krom výkonu?
2. Só voba motory stejně náchylný na praskání bloku?
3. Motory só náchylný až s namontovaným LPG vlivem vyšší spalovací teploty, nebo i bez LPG?
4. Dá se určit v kolika najetých kilometrech dochází k praskání a je třeba se toho bát? Nebo je reálná šance, že se to nikdy nestane? Nebo dá se pro to něco dělat, aby se to nestalo?
Díky za odpovědi! Honza

Re: RR P38 dotazy
Napsal: 16 dub 2012 17:41
od Mirko
Ciao Jeňo,
mám o tom hodně načteného díky tomu, že mi jeden blok též rupnul. Tak na tvé otázky:
Ad 1. Rozdíl je ve zdvihu, vrtání je stejné, blok je v podstatě stejný, což sebou nese odpovědi na ostatní otázky:
Ad 2.Ano - na 4,6 se ale prý vybírali ty "lepší" kusy, nicméně to v praxi není poznat
Ad 3. Praskají s i bez LPG, LPG to maximálně trochu urychlí
Ad 4.Je to prakticky náhodně podle toho jak se trefila fréza při výrobě bloku. To praskání je důsledkem tenkých stěn mezi vrtem pro válec a vodním kanálkem. V současné době už nemají ani tak vliv kilometry jako věk - dochází zde vlivem vody k určité poréznosti bloky a to způsobuje další ztenčení stěny a následné rupnutí. Ta voda tam je jestli jezdíš nebo nejezdíš. Četl jsem, že se to dalo se to možná trochu odsunout, když sis od dodání nového vozu pečlivě hlídal složení nemzrnoucí směsy a podobné věci. V praxi je to prostě náhoda. Poslední motory s reálnější šancí než vyhrát sportku, že neprasknou jsou 3,9-ky, která mi praskla. Toutu konstrukční chybou se v Anglií nyní dost dobře živí několik firem, jako Turner engineering, JE engineering, rpi, a další. V současnosti můžeš koupit nový blok, který by tyto problémy již neměl mít za cca. 60 tisíc naších, nebo spodek motoru za asi 90. Nebo se dají výměnným způsobem převložkovat, dělají to i firmy zde v ČR. Spolu s GO motoru, která pak už je víceméně nezbytná, ta oprava zlehka dosahuje hodnotu většiny P38 na trhu.
Měj se, někdy poklábosíme.
Mirko
Re: RR P38 dotazy
Napsal: 16 dub 2012 18:09
od JenaN
Díky Mirko. Ta 3,9l se ale dávala jen do Classica, ne? Takže dá se říct, že je rozumnější varianta ten diesel od BMW, třeba chiplé?
Re: RR P38 dotazy
Napsal: 16 dub 2012 18:17
od Mirko
3,9 byla jen v Classicovi. V Dieselech se opravdu a naštěstí nevyznám

a v ostatních záležitostech P38 - BECM, vzduchový podvozek, vybíjení baterek atd - jsou tu povolanější a jsou tu i nějaká témata založená, asi jsi je již četl.
Re: RR P38 dotazy
Napsal: 16 dub 2012 18:31
od JenaN
A ty benzíňáky z P38 só zřejmě schodný s těma, co se dávaly do Disca II, takže stejné problém...?
Re: RR P38 dotazy
Napsal: 16 dub 2012 18:34
od Mirko
Ano, naprosto shodné.
Re: RR P38 dotazy
Napsal: 07 lis 2012 13:28
od Lukasino
Budu mít dva hloupé dotazy
1) Může se P38 zvedat na klasickém sloupovém heveru, nebo to podvozek nemá rád (viz audi allroad atd)?
2) Jak poznat, že je blok prasklý? Nedrží teplota? Ztrácí se voda?
Moc díky

L.
Re: RR P38 dotazy
Napsal: 07 lis 2012 14:12
od Lassard
Sorry pisu z mobilu .
Re: RR P38 dotazy
Napsal: 07 lis 2012 14:14
od Lassard
[quote="Lukasino"]Budu mít dva hloupé dotazy
1) Může se P38 zvedat na klasickém sloupovém heveru, nebo to podvozek nemá rád (viz audi allroad atd)?
2) Jak poznat, že je blok prasklý? Nedrží teplota? Ztrácí se voda?
Moc díky

L.[/quote
P38 normalne zvedam na jedno sloupovem heveru, s podvozkem zatim zadny problem, teda jestli ti jde o mechy. Jen pouzivam tramky na vyrovnani, zvedam za ram. Co se tyce bloku, Zkus Eliotta, ten to resi levou zadni.
Re: RR P38 dotazy
Napsal: 07 lis 2012 14:19
od Lukasino
jj, šlo mi o měchy, vím že u Allroada to byla devastační záležitost, zvednout auto bez "servisního módu", u Touarega je na to vyloženě tlačítko, pokud je třeba auto zvednout heverem, atd.
Díky ;o)
Re: RR P38 dotazy
Napsal: 07 lis 2012 16:22
od Sláma Karel
Zvedat na heveru není problém. Vždy to nafouknu do nejvyšší polohy, aby byly měchy co nejvíc nafouklé a pak pokud možno s otevřeným zadním víkem zvedám. (to aby byly vzduchový systém mimo provoz při otevřených dveřích).
Nebo stačí když to pokládáš zpátky to nepoložit úplně až dolu ale jenom těsně a nechám ty měchy dofoukat.
U toho heveru hrozí vlastně nejvíc to, že když to položíš na vyfouklé měchy, tak oni se nenarolují jak mají, ale přeloží se a pak můžou při nafukování bouchnout, nebo se odfouknout z toho plastu na kterém sedí.
Já měl třeba už 5 svých P38 4,6 s LPG se kterými jsem tahal auta a z toho jediná měla prasklý blok a to už jsem ale tak kupoval. S každou najeto průměrně kolem 50-100tis na LPG a většinou s vlekem. Z toho ještě dvě stále mám.

(nepočítám ty na díly, ale ani tam jich s prasklým blokem tolik nebylo. Řekl bych tak 10-15%)
Zato u dieslové P38 mám mnohem horší skóre. Měl jsem dvě

obě v automatu. Tahat se s tím nedalo, do kopce 60 s károu mě opravdu nebaví a dohromady asi na 30tis km jsem dělal 3x hlavu 2x prasklý chladič. A u jedné byl nakonec i prasklý blok.
DSE už nikdy nikdy nikdy
K

Re: RR P38 dotazy
Napsal: 07 lis 2012 21:26
od Lukasino
Díky Karle, perfektní

Kolega hledá zajímavější auto a narazili jsme na jednu hezkou P38, tak snad zítra vyjde servis na kontrolu a pak do ní možná skočí

Re: RR P38 dotazy
Napsal: 07 lis 2012 21:34
od Lassard
Tak ať to dopadne, ať je tu další pacient s LR aristokratem

Re: RR P38 dotazy
Napsal: 07 lis 2012 22:34
od Navi
Ještě k tomu zvedání bych doplnil, že pokud jsou měchy starší, tak při zvednutí mohou vyskočit.
Funkčnosti to nevadí. Zase se nasadí a jede se dál, ale přitom jak vyskočí to pořádně práskne a odfoukne to všechen prach z dílny. Tak se při tom hlavně moc neleknout

Re: RR P38 dotazy
Napsal: 08 lis 2012 05:24
od Lassard
Navi píše:Ještě k tomu zvedání bych doplnil, že pokud jsou měchy starší, tak při zvednutí mohou vyskočit.
Funkčnosti to nevadí. Zase se nasadí a jede se dál, ale přitom jak vyskočí to pořádně práskne a odfoukne to všechen prach z dílny. Tak se při tom hlavně moc neleknout

Nestraš ho

Re: RR P38 dotazy
Napsal: 08 lis 2012 15:37
od ssang
Lassard píše:Navi píše:Ještě k tomu zvedání bych doplnil, že pokud jsou měchy starší, tak při zvednutí mohou vyskočit.
Funkčnosti to nevadí. Zase se nasadí a jede se dál, ale přitom jak vyskočí to pořádně práskne a odfoukne to všechen prach z dílny. Tak se při tom hlavně moc neleknout

Nestraš ho

Ale šlupka

je to pěkná, tak je lepší být připravenej

.
Re: RR P38 dotazy
Napsal: 08 lis 2012 18:10
od Lukasino
Díky pánové, zvedání se obešlo bez efektů
Každopádně to skončilo na ceně, prodejci se provize 25tis. zdá málo a nutně potřebuje 30tis a přes to vlak nejede

Na autě samozřejmě není vše růžové jak tvrdili...
Re: RR P38 dotazy
Napsal: 08 lis 2012 21:20
od Lassard
Lukasino píše:Díky pánové, zvedání se obešlo bez efektů
Každopádně to skončilo na ceně, prodejci se provize 25tis. zdá málo a nutně potřebuje 30tis a přes to vlak nejede

Na autě samozřejmě není vše růžové jak tvrdili...
Hele, a jestli se můžu zeptat, kolik byla cena toho auta?
Re: RR P38 dotazy
Napsal: 08 lis 2012 21:57
od Lukasino
Výkup 35k, prodej 65k
Chápu že je to pořád jedna z nejlevnějších, ale tady šlo o princip, pokud by byla ve stavu jak říkali, tak nikdo nic neřeší, ale není...
Buď jsem nenažranej a mám kulový, nebo budu alespoň trochu normální, auto prodám s dost slušným vývarem za 5 dní...
To je fuk, já to neřeším, jsem jen "vecpávač" do RR

Re: RR P38 dotazy
Napsal: 08 lis 2012 22:04
od Lassard
No to mě pos..., čekal jsem , že to bude max. 30%, ty jsou ale nanažraný. No tak to je lepší hledat jinde. Mě to trvalo víc než rok než jsem našel slušo auto, provedel jsem několik výpadů k germánům a asi jsem udělal dobře, nakonec jsem ho dotáhl ze západu po vlastní ose.