Stránka 1 z 2

TD5 - laděné řídící jednoty - zvýšení výkonu

Napsal: 05 lis 2012 19:41
od MadTom
Postupně se mi tady sešlo několik laděných řídících jednotek - vhodných do Discovery2 s manuální převodovkou - Euro2 nebo Euro3 a hlavně - se zvýšeným výkonem. S nastavení spíš pro terén nebo spíš pro silnici (i tohleto existuje :shock: )
A protože ve svém autě už něco takového mám a docela mi stačí jedna, nabízím na prodej.
Jde samozřejmě o jednoky přepisovatelné a předpokládám, i jejich montáž do auta, nastavení a odzkoušení - bez toho si stejně nikdo nepředstaví jakej je to rozdíl.
A protože se blíží sraz v Mohelnici, je možné je otestovat přímo tam.
A vyvolávací cena - cca 10 000Kč/ks, případně je možná výměna za něco co ještě nemám a "chybí mi to" na Disco2 - oboustranný rozumný doplatek je možný (uzávěrky, zimní gumy v rozměnu 235/85/R16, ...).
A kdo by chtěl, je možné ukázat rozdíl mezi standarní a laděnou jednotkou v mám autě - vezmu si standardní ssebou.
A jako bonu by k tomu bylo proběhnutí celého auta diagnostikou, než bychom se vůbec do něčeho pustili. To samozřejmě i pro ostatní.
A protože tam bude asi moc lidí - telefon na mě: 608 600 360
PS. a ještě tady mám od Patrika jednotku do D2 automat Euro2 - nejlepší službu by udělala někomu se středním měničem v převodovce. Zase si to chce zkusit na vlastní kůži.

Re: TD5 - laděné řídící jednoty - zvýšení výkonu

Napsal: 14 lis 2012 21:50
od eliott
Hele, jestli se nepletu, tak ta ode mne je z automatu.

Re: TD5 - laděné řídící jednoty - zvýšení výkonu

Napsal: 14 lis 2012 23:25
od MadTom
Elliote není, ale už vím, proč v té upravené z automatu na manuál nefungoval tempomat. Stačilo chvilku hledat.
A ještě doplnění - dalo by se i do Defendera s Euro3 motorem.

Re: TD5 - laděné řídící jednoty - zvýšení výkonu

Napsal: 15 lis 2012 11:23
od patrik
MadTom píše:Elliote není, ale už vím, proč v té upravené z automatu na manuál nefungoval tempomat. Stačilo chvilku hledat.
A ještě doplnění - dalo by se i do Defendera s Euro3 motorem.
Nebodaj si prišiel na to ako upraviť jednotku automatu na manual ?

Re: TD5 - laděné řídící jednoty - zvýšení výkonu

Napsal: 15 lis 2012 11:27
od MadTom
Přišel - ale základem je, že je potřeba správnej obsah pro manuál, ten dostat do jednotky z automatu, a tu upravit tak, aby v manuálu kompletně fungovala, včetně tempomatu (u automatu není snímání pedálu spojky).
Ta tvoje takto upravit nepůjde, neboť do ní není ten správný laděný obsah.

Re: TD5 - laděné řídící jednoty - zvýšení výkonu

Napsal: 15 lis 2012 12:42
od patrik
MadTom píše:Přišel - ale základem je, že je potřeba správnej obsah pro manuál, ten dostat do jednotky z automatu, a tu upravit tak, aby v manuálu kompletně fungovala, včetně tempomatu (u automatu není snímání pedálu spojky).
Ta tvoje takto upravit nepůjde, neboť do ní není ten správný laděný obsah.
Ok pohoda - tak predavam a potom ak predam tak od teba kupujem :mrgreen: :mrgreen:

Re: TD5 - laděné řídící jednoty - zvýšení výkonu

Napsal: 22 úno 2013 17:00
od MadTom
Tak ke mě doputovala a je na prodej další řídící jednotka s pěkným laděným softwarem - pro Disco2 manuál Euro3 (motor 15P) - je to stage1 (cca +25HP +40Nm) - takže dát do auta a pojede to lépe, motor bude pružnější, a při zachování rozumného jízdního stylu, klesne o kousek i spotřeba. Nejsou ptřeba další úpravy na motoru.
Je to jednotka NNN500250 - což je nejnovější model řídící jednotky do TD5ky (oproti starším verzím je lépe vyřešeno chlazení některých součástek uvnitř jednotky).
Cena 15000Kč (to je včetně montáže do auta, nastavení na konkrétní auta a diagnostiky celého auta - kontroly chyb v jednotkách). Případně je možná výměna za komponenty na Disco2 jako jsou uzávěrky, pevnostní poloosy, pevnostní nárazníky a podobně, nebo slušnou CO2 svářečku s příslušenstvím - možný oboustranný doplatek.

Re: TD5 - laděné řídící jednoty - zvýšení výkonu

Napsal: 23 úno 2013 20:05
od Kokesek
MadTom píše:Ta tvoje takto upravit nepůjde, neboť do ní není ten správný laděný obsah.
jestli neumite upravit nejaky soft tak neni problem. Ladim vsechny kourovody.

Re: TD5 - laděné řídící jednoty - zvýšení výkonu

Napsal: 23 úno 2013 21:08
od MadTom
Patrikova jednotka se vyřešila sama - je sice z automatu, ale v manuálu funguje se spokojenosti majitele. On by se v ní ten soft upravit dal, ale protože to byla starší verze, ještě s klasickou EPROM pamětí, tak je to docela pracné - nejde to jednoduše přepsat pomocí diagnostiky, ale je potřeba jednotka ven, vytáhnout paměť a dát novou. A protože se mi je zatím nepoařilo najít v mazatelné verzi, tak pokud není doopravdy odladěnej soft, tak každá i nefunkční verze jeden obvod. Moc sice nestojí, ale je to časově docela náročené. Lepší je vzít novější jednotku a pohrát si s ní.

Re: TD5 - laděné řídící jednoty - zvýšení výkonu

Napsal: 24 úno 2013 18:28
od Kokesek
MadTom píše:Patrikova jednotka se vyřešila sama - je sice z automatu, ale v manuálu funguje se spokojenosti majitele. On by se v ní ten soft upravit dal, ale protože to byla starší verze, ještě s klasickou EPROM pamětí, tak je to docela pracné - nejde to jednoduše přepsat pomocí diagnostiky, ale je potřeba jednotka ven, vytáhnout paměť a dát novou. A protože se mi je zatím nepoařilo najít v mazatelné verzi, tak pokud není doopravdy odladěnej soft, tak každá i nefunkční verze jeden obvod. Moc sice nestojí, ale je to časově docela náročené. Lepší je vzít novější jednotku a pohrát si s ní.
a co je na tom pracneho sak takle cipuju kazde TDS s EPROM a dalsi klasicke auta typu stare octavie atd. U profi chipovani se nedelaji pokusy, svoji td5 jsem vytahl upravil vratil zpet a hotovo. u flasovacich jednotek je kazdy velky tuningar a ve skutecnosti ani nevi jaky je rozdil mezi eprom, eeprom,flash,prom atd

jinak 27C1024 jsou normalne k dispozici s uv okynkem nebo v celopouzdrene verzi. a jeste navic beru vetsinou industrial od -40 do 80°C.

Re: TD5 - laděné řídící jednoty - zvýšení výkonu

Napsal: 24 úno 2013 18:53
od MadTom
Pracné je zhruba to, že udělat dobrej soft není o tom, tam něco nechat tak. Protože nemám k dispozici brzdu, tak se dá testovat jedině na silnici a to trošku trvá.A ano, máš pravdu, u profi čipování to není potřeba. Pouze už někdo ten software musel na začátku odladit. A o tom to celé je, o dobrém softwaru.
Prošlo mi jich rukama cca 20 a z toho tak 5 bych si byl ochotnej dát do auta, zbytek sice něco dělal, ale já bych to nechtěl. A to můžu říct, že TD5ka je na tom asi docela dobře, na TDi (VW) nebo TDCi (Ford) je skóre mezi dobrýma a hrůzama podstatně horší.
Vždycky se docela bavím, když vidím něco takového jako jedotka, kde jedinej zacovanej limiter je limiter kouřivosti a zbytej je vytaženej na dorazy.
Druhá věc je, že ty staré jednotky pro Euro2 motory mají méně map a navíc ještě menších - s hrubším odstupňováním. Takže se tam musí dělat víc kompromisů.

Re: TD5 - laděné řídící jednoty - zvýšení výkonu

Napsal: 24 úno 2013 21:33
od Kokesek
MadTom píše:Pracné je zhruba to, že udělat dobrej soft není o tom, tam něco nechat tak. Protože nemám k dispozici brzdu, tak se dá testovat jedině na silnici a to trošku trvá.A ano, máš pravdu, u profi čipování to není potřeba. Pouze už někdo ten software musel na začátku odladit. A o tom to celé je, o dobrém softwaru.
Prošlo mi jich rukama cca 20 a z toho tak 5 bych si byl ochotnej dát do auta, zbytek sice něco dělal, ale já bych to nechtěl. A to můžu říct, že TD5ka je na tom asi docela dobře, na TDi (VW) nebo TDCi (Ford) je skóre mezi dobrýma a hrůzama podstatně horší.
Vždycky se docela bavím, když vidím něco takového jako jedotka, kde jedinej zacovanej limiter je limiter kouřivosti a zbytej je vytaženej na dorazy.
Druhá věc je, že ty staré jednotky pro Euro2 motory mají méně map a navíc ještě menších - s hrubším odstupňováním. Takže se tam musí dělat víc kompromisů.
z toho co pises mi opravu neni jasne jestli delas softy nebo je pouze testujes z ruznych jednotek ktere ti prosli rukama. Ja ti tady akorat pisu ze jestli budes potrebovat udelam mapu. posli me obsah a naladim ti to tak ze to nebudes delat dvakrat. Jen me staci rict jestli to chces hodne prudke nebo spis na spotrebu. Radne nacipovane auto si zakourit muze. nemelo by ale nechavat temne oblaka na silnici. zadne limitery kourivosti v softu neexistuji.
pokud mensi rastr mapy znamena kompromisy pak uz vyrobce pracoval s kompromisem.

Re: TD5 - laděné řídící jednoty - zvýšení výkonu

Napsal: 25 úno 2013 07:16
od MadTom
Nechci se nikoho dotknout, ale u TD5ky, a i jiných podobných motorů, je základem mapa palivo-otáčky, nebo něco podobného, a k ní jsou mapy dělající korekce (nebo rovnou limity) - na teplotu, na maximální kroutící moment podle otáček - ta se uplatňuje hlavně v nízkých otáčkách, důvodem je omezení namáhání motoru, spojky a převodovky, a omezení prokluzu kol, na kouřivost, která říká, kolik nafty tam maximálně může jít, ta je tam kvůli emisím. A to je jenom část ze všech map, co tam jsou.
Co se týče rastru map - Euro3 motory je mají jemnější, a hlavně jich mají víc - mapy se přepínají podle toho, jestli jedu normálně, nebo v terénu (na redukci). A tohle je docela výhoda, pro auto, které normálně jezdí po silnici a občas v terénu, a takových je nás tady většina.
A co s tím nědál já - nejenom, že si ty mapy rozeberu, podle toho jak jsou udělané, a většinu odložím do archivu, jako dále nepoužitelné, ale pokud mám čas, chuť a potřebu, tak v nich dělám úpravy. A pokud udělám v něčem úpravu, tak to musím pořádně otestovat, jinak to ven prostě nemůže.
A to souvisí i s tím, že různé jednotky se lehce liší a nestačí tam mapu jenom nahrát, je potřeba zkusit, ve všech režimech, že auto v podobě jede. Uděla mapu od stolu umím, ale tímto směrem jít nechci, viděl jsem takových map už docela dost.

Re: TD5 - laděné řídící jednoty - zvýšení výkonu

Napsal: 25 úno 2013 09:16
od Kokesek
[quote="MadTom"]Nechci se nikoho dotknout, ale u TD5ky, a i jiných podobných motorů, je základem mapa palivo-otáčky, nebo něco podobného, a k ní jsou mapy dělající korekce (nebo rovnou limity) - na teplotu, na maximální kroutící moment podle otáček - ta se uplatňuje hlavně v nízkých otáčkách, důvodem je omezení namáhání motoru, spojky a převodovky, a omezení prokluzu kol, na kouřivost, která říká, kolik nafty tam maximálně může jít, ta je tam kvůli emisím. A to je jenom část ze všech map, co tam jsou.
Co se týče rastru map - Euro3 motory je mají jemnější, a hlavně jich mají víc - mapy se přepínají podle toho, jestli jedu normálně, nebo v terénu (na redukci). A tohle je docela výhoda, pro auto, které normálně jezdí po silnici a občas v terénu, a takových je nás tady většina.
A co s tím nědál já - nejenom, že si ty mapy rozeberu, podle toho jak jsou udělané, a většinu odložím do archivu, jako dále nepoužitelné, ale pokud mám čas, chuť a potřebu, tak v nich dělám úpravy. A pokud udělám v něčem úpravu, tak to musím pořádně otestovat, jinak to ven prostě nemůže.
A to souvisí i s tím, že různé jednotky se lehce liší a nestačí tam mapu jenom nahrát, je potřeba zkusit, ve všech režimech, že auto v podobě jede. Uděla mapu od stolu umím, ale tímto směrem jít nechci, viděl jsem takových map už docela dost.[/quote

pises moc a zbytecne slozite. 90procent veci stejne menit nejde a to sam dobre vis. kdyz jsem chtel po tobe pred nejakou dobou mapu ani si mi neodepsal, uz asi vim proc...
nechapu smysl archivovat smeti. archivuju pouze original ten jediny je nenahraditelny.
bud to umim nebo pouze laboruju.

Re: TD5 - laděné řídící jednoty - zvýšení výkonu

Napsal: 25 úno 2013 10:14
od MadTom
K tomu jenom jedno - nejsem si vědomej, že bych od tebe dostal nějakou zprávu a na ni neodpověděl. Je ale možné, že jsem to pouze přehlédnul, pokud to tak bylo, tak přijmi moji omluvu, že jsem ti neodpověděl.

Co se týče archivace i neideálních věcí - jde o ten "originál". Akorát v tomto případě se nedá mluvit o úpravě, ale spíše o nahrazení. Proto si to archivuji i s popisem, proč se měnilo a co se měnilo. Abych byl pokud možno schopnej to dohledat. Dost často je v autě standardní mapa, které ale pro dané auto není nejvhodnější - je zastaralá (to by tak nevadilo), nebo určená pro jiné auto - a to už občas vadí, většinou to jenom vytváří nesmyslné chybové hlášky. Proto "originál", protože to neupravuji ale nahrazuji novější nebo vhodnější, standardní nebo upravenou. A ta se taky archivuje. I u TD5ky se mi auto vrátilo po zásahu autorizovaného servisu - nahráli v rámci opravy nějakých mechanických věcí na podvozku mapu, která byla pro jinou verzi auta a ještě nevíc stará. Důvod byl jednoduchej - v diagnostickém softwaru novější mapy neměli. Tak jsme tam nahráli znovu, co tam patřilo a bylo to OK. Bez archivace by to akorát trvalo o dost déle, zjistit, co tam vlastně patří.

Re: TD5 - laděné řídící jednoty - zvýšení výkonu

Napsal: 25 úno 2013 15:01
od Kokesek
:shock: ty bys mel jit do politiky ty ses proste neunavny basnik. Nic mene je pravda ze T4 skoncila vyvoj po revoluci :D
a v origo servise radi prehravaji mapy.
jestli budes potrebovat neco resit klidne napis SZ.
Ahoj a :Sorry: za prudeni. Mam chripku a to mam vetsi sklony prudit z nudy.

Re: TD5 - laděné řídící jednoty - zvýšení výkonu

Napsal: 25 úno 2013 15:05
od DanoDEF
Kokesek píše:Ahoj a :Sorry: za prudeni. Mam chripku a to mam vetsi sklony prudit z nudy.
... ale Vam to islo. :mrgreen:

Ja by som teda potreboval poladit Td5ku tak aby na ceste mala zvyseny vykon a na redukcii seriovy. :mrgreen:

Re: TD5 - laděné řídící jednoty - zvýšení výkonu

Napsal: 25 úno 2013 15:16
od eliott
Kokesek píše: Mam chripku a to mam vetsi sklony prudit z nudy.
Tak to jsme dva, asi jsem to od tebe chytil i po telefonu... Akorát do vašich debat se míchat nebude, protože tomu zase tak nerozumím :mrgreen:

Tome, neměl bys tam něco ''úspornějšího'' do toho mého Defa? Spolu s čipnutou jednotkou jsem namontoval i 45l přídavnou nádrž, ale dojezd se mi zvýšil asi o 100km :?

Re: TD5 - laděné řídící jednoty - zvýšení výkonu

Napsal: 25 úno 2013 15:21
od matooo
Ved ja sa cely cas drzim tvojho hesla "cim viac taknkujes tym viac ti vratia DPH" a ty teraz riesis spotrebu ?? :mrgreen: :mrgreen:

Re: TD5 - laděné řídící jednoty - zvýšení výkonu

Napsal: 25 úno 2013 15:37
od Kokesek
eliott píše:
Kokesek píše: Mam chripku a to mam vetsi sklony prudit z nudy.
Tak to jsme dva, asi jsem to od tebe chytil i po telefonu... Akorát do vašich debat se míchat nebude, protože tomu zase tak nerozumím :mrgreen:

Tome, neměl bys tam něco ''úspornějšího'' do toho mého Defa? Spolu s čipnutou jednotkou jsem namontoval i 45l přídavnou nádrž, ale dojezd se mi zvýšil asi o 100km :?
to uz si druhy kdo to chytil po telefonu, ja budu to HTC asi reklamovat.

:mrgreen: 45l přídavnou nádrž, ale dojezd se mi zvýšil asi o 100km :mrgreen: