Stránka 1 z 1
automaticka prevodovka Freelander 1
Napsal: 07 pro 2012 11:36
od pokemon
Koupim automatickou prevodovku na LR freelander rv.2001
Nabidky prosim posilejte na
tonicek.pondelicek@seznam.cz
Re: automaticka prevodovka Freelander 1
Napsal: 25 pro 2012 21:50
od Sláma Karel
Tak jestli zájem ještě trvá, tak bych asi měl mít.
Benzín a V6 jsou záměnné, akorát mají trochu jiné převody na prvních 4 stupních. Pětka je stejná.
Já mám z benzína V6, ale myslím, že by to mělo normálně jezdit a že to nebude ani moc znát. A pětka je stejná, takže to po normální silnici bude jezdit stejně.
GENERAL DATA
04-25
Automatic Gearbox – Jatco
Gear Ratios - Td4 engine:
⇒First 3.801:1
⇒Second 2.131:1
⇒Third 1.364:1
⇒Fourth 0.935:1
⇒Fifth 0.685:1
⇒Reverse 2.970:1
Gear ratios - KV6 engine
⇒First 3.474 : 1
⇒Second 1.948 : 1
⇒Third 1.247 : 1
⇒Fourth 0.854 : 1
⇒Fifth 0.685 : 1
⇒Reverse 2.714 : 1
Torque converter lock-up
Td4 KV6
Engaged in fourth and fifth gears.
50% throttle - 80 Kph (50 mph) in normal drive mode
50% throttle - 110 Kph (69 mph) in normal drive mode
K

Re: automaticka prevodovka Freelander 1
Napsal: 25 pro 2012 22:04
od eliott
Počkej, ale součástí skříně je i koncový převod (jako u diferáku), a ten můžou mít jiný, ne?
Re: automaticka prevodovka Freelander 1
Napsal: 25 pro 2012 22:07
od Sláma Karel
No tam je vývod na IRD a ten by měl být stejný ne?
By to chtělo porovnat pro jistotu. Ale už se to tu probíralo a psalo se že je to stejné. Myslím, že to řešil Tagr.
K

Re: automaticka prevodovka Freelander 1
Napsal: 25 pro 2012 22:13
od eliott
V IRD je přední diferenciál, ale stálý převod je v hlavní převodovce, prostě si dali záležet, aby to vymysleli úplně na

Re: automaticka prevodovka Freelander 1
Napsal: 26 pro 2012 14:20
od pokemon
Sláma Karel píše:Tak jestli zájem ještě trvá, tak bych asi měl mít.
Benzín a V6 jsou záměnné, akorát mají trochu jiné převody na prvních 4 stupních. Pětka je stejná.
Já mám z benzína V6, ale myslím, že by to mělo normálně jezdit a že to nebude ani moc znát. A pětka je stejná, takže to po normální silnici bude jezdit stejně.
GENERAL DATA
04-25
Automatic Gearbox – Jatco
Gear Ratios - Td4 engine:
⇒First 3.801:1
⇒Second 2.131:1
⇒Third 1.364:1
⇒Fourth 0.935:1
⇒Fifth 0.685:1
⇒Reverse 2.970:1
Gear ratios - KV6 engine
⇒First 3.474 : 1
⇒Second 1.948 : 1
⇒Third 1.247 : 1
⇒Fourth 0.854 : 1
⇒Fifth 0.685 : 1
⇒Reverse 2.714 : 1
Torque converter lock-up
Td4 KV6
Engaged in fourth and fifth gears.
50% throttle - 80 Kph (50 mph) in normal drive mode
50% throttle - 110 Kph (69 mph) in normal drive mode
K

za jakou cenu by byla prevodovka?byla by i s menicem?
SZ pleas
Re: automaticka prevodovka Freelander 1
Napsal: 26 pro 2012 14:42
od Sláma Karel
Máš to v SZ.
Asi by to šlo udělat i tak, že by jsi to zkusil a když by to nešlo, tak bych si ji vzal zpátky.
Ale jinak to asi nikdo nevyzkouší co to bude dělat nebo jak to s ní pojede.
K

Re: automaticka prevodovka Freelander 1
Napsal: 26 pro 2012 22:52
od lenham3
Pokud tam das V6 prevodovku tak urcite budes potrebovat i ridici jednotku z V6
Re: automaticka prevodovka Freelander 1
Napsal: 29 pro 2012 13:05
od tagr
i IRD a polosy takže celkem složitá legrace a změní se ti převod do pomala celkem o dost. Já zkouším, pokud to půjde ???? udělat v automatu silnější 1-3 stupeň a vše ostatní nechat.Teď čekám na vyjádření od převodovkáře jestli to půjde. Je jasné že TD4 chipnu na 95kW a 300 Nm a co s převodama vyřeším hned po novém roce.
Prostě zvednout auto o 4" na podvozku u zavěšení kol jako má freelander je celkem opruz. Pneumatiky 225/75 R 16 větší by se vešly,ale s ohledem na výběr a ostatní věci na podvozku by to bylo celkem dost na únavu materiálu a to se mě nechce ryskovat

Re: automaticka prevodovka Freelander 1
Napsal: 31 pro 2012 11:06
od tagr
Jinak bohužel Eliott má recht, nehledě na tp že se bude muset měnit i zadní diferenciál a celkově pojede auto pomaleji, pokud tam nedá větší pneumatiky aby srovnal poměr výkonu a otáček motoru na stejný jeko má TD4,protože výstup s agregátů V6 je v pomalejším poměru.
Takže shrnutí, pokud chce někdo dát silnější převod musí z V6 dát vše a pokud chce nechat lehce vyměnitelnou visco spojku, musí i udělat úpravy na IRD z V6.
Re: automaticka prevodovka Freelander 1
Napsal: 31 pro 2012 11:17
od Sláma Karel
tagr píše:Jinak bohužel Eliott má recht, nehledě na tp že se bude muset měnit i zadní diferenciál a celkově pojede auto pomaleji, pokud tam nedá větší pneumatiky aby srovnal poměr výkonu a otáček motoru na stejný jeko má TD4,protože výstup s agregátů V6 je v pomalejším poměru.
Takže shrnutí, pokud chce někdo dát silnější převod musí z V6 dát vše a pokud chce nechat lehce vyměnitelnou visco spojku, musí i udělat úpravy na IRD z V6.
To všechno chápu, ale co to má společného s visco?

Ten kardan a visco z V6 jsou úplně stejné jako na jiných Free. Ten už mám vyndaný a žádný rozdíl jsem tam neviděl.
K

Re: automaticka prevodovka Freelander 1
Napsal: 01 led 2013 22:27
od tagr
Karle podle katalogů by měla být jiná výslovně se to všude uvádí , nevím jak je to s kardanem - jestli tam jsou stejné klouby a kříže .... , tak proto jsem to napsal .
Takže se na ni u tebe rád podívám, až tam co nejdřív přijedu

tady je přehled poměrů výstupů u různých modelů freelandera.
The IRD ratios changed in 2001-02,
Old IRD ratio - 1.458:1
New IRD ratio- 1.467:1 *(every Freelander from VIN YA999999)
Some of the early FL have different final drive ratios as well:
Petrol engine - 4.200:1
L-series eng - 3.647:1
Td4 engine - (manual) 3.182:1, (auto) 2.910:1
Some new ratios >2001:
IRD input shaft to IRD countershaft - 0.828:1
IRD countershaft to front driveshaft - 1.762:1
IRD countershaft to prop shaft - 0.553:1
IRD ratio > 2001
Td4 - 1.467:1
1.8 - 1.467:1
KV6 - 1.359:1